Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    leuk om te lezen dat iedereen er zo wisselend mee om gaat.

mvj, lijkt me best slikken dat je elke mijlpaal voor t laatst meemaakt....

weten wat t wordt: JA!!!! en we maken er geen geheim van. (niet dat ik t ga aankondigen op hyves ofzo, maar ik zeg wel gewoon wat t wordt als me dat gevraagd wordt.) maar t belangrijkst is natuurlijk of alles goed is voor zover ze dat kunnen zien.

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Joenka ben afgekeurd vooor het werk wat ik nu doe en oorlopig zit ander werk er ook niet in. Hier dus ook een hond die er constant bij staat want naomi voert hem dus ook met dat gesmeer :D.

eten toetjes laat ze zich wel geven mar warm eten dus niet ( ja 3 happen) dus een beste smeerboel elke keer. maar goed daarna in badje pyama aan en klaar das niet zo erg. maar ze deed t eerder netter dus vandaar de vraag haha. brood prikt ze zelf aan een vorkje of doe hem dubbel.

Ellen nog een paar weekjes meid spannend

3. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond! Hier zijn we weer allemaal beter :) gelukkig hihi...

@nathalie: tja, mannen.....

@joenka & ellen: fijn dat ze weer zijn goedgekeurd. Hopelijk hebben ze niet teveel last van de prikjes!

@zelf eten: ja hoor, hier ook gewoon zelf eten. Wel met de handen, want als we haar meteen de vork/lepel geven komt er echt helemaal niets binnen, dus ze mag eerst met de handen eten en dan ergens halverwege krijgt ze de vork. Dan ligt alles op de vloer maar ach... drinken doet ze ook zelf hihi

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maia drinken zelf doet ze al een hele tijd en dat gaat echt super goed, alleen als een beker echt vol zit wil het nog wel eens iets te snel gaan maar halve bekers drinkt ze zo netjes weg geen probleem. Fijn dat jullie allemaal weer opgeknapt zijn meid

5. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een meisje dat gewoon nauwelijks wil eten...pap in de ochtend gaat wel goed, die mag ik ook gewoon geven. Wel moet mevrouw iets te spelen hebben anders eet ze echt niet. Brood is op dit moment een ramp eerder at ze dat gewoon netjes met haar handjes maar nu eet ze 2 stukjes en de rest gaat op de grond. Ik mag haar ook niet helpen. Dan begint ze echt te krijzen en zelfs te slaan. Maar als ik haar gewoon op de grond laat lopen, komt ze wel iedere keer een hapje halen, dan eet ze opeens wel haar boterham op maar zittend in de stoel is het dus een drama.
    Avondeten mag ik wel bij helpen, ook weer met iets te spelen. Als ze zelf mag eten dan eet ze maar een paar hapjes en de rest verdwijnt geplet en al op de grond of in haar haar.
    Fruit op dit moment alleen banaan ook weer steeds een hapje komen halen.

sorry voor het lange verhaal

6. Hier eten momenteel ook een ramp hoor.. Maar misschien ook een combi met haar vele hoesten en oortjes :(

7. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik probeer me er niet echt druk om te maken maar dat doe ik stiekum toch, ik bedoel ze was de laatste keer op het cb 77 cm en 9,1 kilo. dus heel veel reserves heeft ze niet......
    ben altijd weer blij als ik er toch weer iets ingekregen heb, daarom het broodje ook maar lopend.......als ze genoeg reserves zou hebben dan zou ik zeggen niet eten in je stoel, dan heb je pech. maar dat voelt op dit moment gewoon niet goed.

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Grote baby, ik ga zo eens even kijken wie er nog meer zo'n grote baby gekregen heeft :). Die kan ook meteen maatje 62 in, net als Sam destijds. Sam was wel een stukje lichter, maar ook 60 cm ja.

@Eten, hier echt nog niet zelf hoor. Althans, dan bedoel ik: niet met een vork of lepel en ook niet met een eigen bord voor zijn neus. Als hij een bord met eten voor zich krijgt, kiept hij het om over zichzelf of op de grond. Maar hij krijgt wel heel veel in de hand. Hij eet zijn vlees altijd met de hand en veel groente ook (afhankelijk van welke groente natuurlijk). Geven jullie de boterham echt in één stuk? Ik snij (lees: knip) het nog wel altijd, want anders komt er niets naar binnen. Hij krijgt stukje voor stukje en eet dat dan op. Maar anders eet ie echt niets.

Hier vanmorgen ook de BMR gehaald. We hoefden alleen maar voor de prik te komen. De rest hadden we twee weken geleden al gehad. Gelukkig was ie een echte bikkel (in tegenstelling tot mamma) en heeft ie bijna niet gehuild. Vanmiddag wel nog een flinke buil op zijn hoofd gevallen toen hij dacht rond de tafel te kunnen rennen.

Liefs,
    Josien

9. Maia

Maia Niet meer actief

@josien: wij halen van brood dan de korsten eraf want anders moet ze het niet (raar kind) maar verder geef ik het gewoon dubbelgeklapt.

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hé, ik kom ook weer even spieken. Ben een paar dagen goed ziek geweest. Zaterdag begon het met koorts en tot gisteren heb ik ook barstende koppijn gehad en heb ik moeten overgeven. Nu ben ik nog steeds misselijk, de koorts is gezakt. Dus vanmiddag even naar de dokter om op uitdroging te laten testen.

Met Juliën alles goed! Hij begint nu echt te proberen om vaker los te staan en dan zijn evenwicht te bewaren. Verder brabbelt hij de oren van je kop en eet hij gelukkig goed. Hij is wel gronisch verkouden dus wij blijven met hem onder controle van de KNO arts.

Zo even teruglezen hoor.

11. Momfulness

@Josien, gelukkig ging alles goed met de bmr prik. Morgen mag Juliën er ook voor naar het cb. Qua eten. Meestal voer ik julien ’s avonds ook nog gewoon. Boterhammen eet hij wel zelf.
    @Noa, het eten gaat hier ook niet altijd even makkelijk in de stoel. Juliën gaat er de hele tijd in staan. Lastig indd.
    @Maia, fijn dat jullie allemaal weer beter zijn!!
    @Ellen, wat spannend dat jullie laten kijken wat het wordt. Nog maar een paar weken! Wij gaan over 7 weken ook kijken wat het wordt. We vinden het vooral nu we nog in de verbouwing zitten ook wel makkelijk, om de kamer er meteen bij te pakken.
    @Natalieh, fijn dat je je weer beter voelt en dat je een goed adres voor je paard hebt gevonden!
    @Wen en baby, zelf eten doet Juliën hier ook met zijn handen, als hij dat wil haha. Maar meestal vind hij het nog wel makkelijk als ik hem met de lepel voer.
    @Tamale, fijn dat alles zo goed was op het cb!
    @Danjo, wat vervelend dat je nu bent afgekeurd voor het werk wat je deed.
    @Odess, haha. Leuke buurman heb jij. Wat zei je: jij bent zeker 5 dagen per week naar de creche geweest… ervaringdeskundige?? Verder alles goed met je zwangerschap?
    @Sloppy, wat goed dat de echo zo positief was! Gefeliciteerd.
    @Joenka, wat fijn dat het allemaal goed was met Boaz! Denk dat ik gemist heb dat hij te zwaar was, ben benieuwd wat julien morgen weegt haha

Zo ik heb tot pagina 131 teruggelezen. Ga nu julien aankleden want die moet even met mij mee naar de dokter.

12. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    ik lees wel mee hoor, maar lig ziek op bed. gister spugend in de auto naar huis gekomen (gelukkig had ik een plastic tasje).
    Ik reageer snel weer.

13. Momfulness

@Curly, Beterschap!!

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Curly beterschap meid

Luna wat zei de ha... last van migraine of ook een griep te pakken. het heerst nu wel mannetje en ik ook al niet echt fitjes maar we gaan maar door.

Noa vervelend maar schenk er idd niet teveel aandacht aan

15. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Zo te lezen gaat de griep nu meer mama's en papa's overheersen. Beterschap allemaal.
    Ik voel me gelukkig weer beter, ben alleen nog wel moe.
    We gaan straks maar eens na emma's slaapje boodschappen doen.
    Wij moeten maandag weer naar CB, ben benieuwd hoe dat het emma vergaat.
    Ik begrijp uit de reactie van hier dat er maar tot nu toe weinig kindjes van de prik ziek zijn geworden. Hoewel ze daar dus wel allemaal voorwaarschuwen.

16. Zo, was ik ook weer ff.. Ben nog steeds niet echt lekker, maar wel iets beter dan gisteren. Moet alleen de hele tijd door niezen.. Vervelend...

Hier vanmiddag met Maus naar het cb toe. Kijken of ze de prikjes wel mag, ivm oorontsteking (wat heeeel goed gaat nu ze ab heeft trouwens)

17. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Zit hier met trillende handjes het nieuws over de brand te volgen. Zowel mijn ouders, broer met schoonzus en een aantal vriendinnen van mij wonen in het gebied die gevaren lopen door de rook. Ook een paar met kleintjes, is toch geen prettig idee.

18. Bah, kan me voorstellen dat het niet leuk is Nathalie.

Hier is madam weer goedgekeurd ;)
    Ze is 10.020gr en 80 cm :D
    Lichter als Esmée toen was en iets langer :)
    Ze heeft de prikjes niet gehad, omdat ze nu nog aan de a.b. zit, dus die krijgt ze volgende week donderdag

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    zo, kk, lange dame!

nathalie, wij wonen er heel ver vandaan, maar ik volg t op de voet! kan me voorstellen dat t je aangrijpt!

curly, beterschap! britt nog geen last?

luna, succes morgen! leuk dat jullie ook willen weten wat t wordt.

brood: met smeerkaas of leverpastei, ik klap m dubbel, snij m in 4 'repen' en dan die repen elk weer in 3 of 4 stukjes. dan zit er geen smeerspul aan de buitenkant, en kan ze t gewoon met dr vingers opeten. hier ook 1 voor 1, anders beland alles op de grond. korstjes eet ze weinig, maar ik leg ze er wel bij, anders leert ze t nooit!

vandaag weer giga om ons meissie gelachen, ik haalde haar op van t kdv, ging ze zich verstoppen toen ze me binnen zag komen! ze gierde t uit van de lach toen ik haar 'vond'. t is ook zo`n grapjas, altijd gek doen en donderjagen. heerlijk!

20. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    thnx ladies!

Ellen, britt is juist begonnen. zaterdag op zondag al. maar die is nu redelijk goed alleen nog erg dunne luiers en ook wel 5/6 per dag. Britt was ma en di bij me ouders en die zijn nu ook allebei ziek. wat lief dat verstoppen.

Deel Deze Pagina