Hmm Danjo thnx, bevestigt me alleen maar in het idee dat ik het nu niet wil. Maak wel een afspraak voor volgende week. Verdenk haar nu nog van verhoging, de prik zou ze al over 36 uur krijgen dus... Aah ze hoest en huilt alweer. Bah! En ja de Ijssel zal ongetwijfeld ook stijgen, heb familie aan de ijssel wonen, die hebben het water altijd hoog op het land staan! Luna, meid hoest met jouw!? Wen, wanneer gaat Tim onder het mes, een dezer dagen toch?
Odess woon aan een wijk aan de ijssel maar zover zal t wel niet komen. en doen wat je gevoel zegt ik zou t ook niet doen als naomi ziekjes was
Wij hebben het de vorige keer ook verzet hoor Odess. Al vond het CB het volgens mij nogal overdreven dat ik het wilde verzetten. Hebben ze toch pech gehad . Maar goed... een ding moet ik zeggen: tot op de dag van vandaag geen reactie op de prikjes (nu 6 dagen geleden), dus het kan ook meevallen. Alhoewel, ik ga nog niet juichen. Het kan tussen de 5 en 12 dagen duren voordat er een reactie komt zeggen ze... Liefs, Josien
sterkte alvast Danjo @Odess: hier heeft ze helemaal geen last gehad van de prikjes. vandaag had ze een dagje dat ze niet wilde eten, naja, so be it.
hallo dames alles goed????? de prikjes had hendrik een beetje last van na een week wat verhoging hendrik heeft nu 2 en halve kuur gehad we mogen nu stoppen want hij is vandaag geopereerd!!!!!!!!!! neusamandelen er uit en buisjes!!!!! het gaat goed met hem al komt er nog wel wat oud bloed uit neus en oren!!!!!!!!!! het is mij 100 procent mee gevallen in 10 minuten mocht ik alweer naar hem toe, dus ging snel. ben zo blij, hopelijk zijn wij nu van de oor ontstekingen af en de verkoudheden!!!!!!!! en eindelijk hoef ik straks niet meer met zakdoek te lopen ben echt heel erg blij, dit wou ik graag met jullie delen!!!!!! en oja, hendrik hoort nu veel meer, bij thuiskomst wist hij niet wat hij moest doen heeft tijden voor een oude klok gezeten tik tak tik tak , hij schrikt u wel meer, maar logische dat je in 1x meer kan horen!!!!!!!!
fokje, hopelijk knapt hendrik snel op! prikjes, hier nu bijna 7 dagen geleden, (morgenochtend) en tot nu toe nog nergens last van! odess, hier alles goed, tess is een heerlijk vrolijk, ondeugend meisje. weet wel errug goed wat ze wil, kan snel mekkeren als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt. maar daar is ze volgens mij niet de enige in... hahah! t lopen gaat niet lang meer duren, ze staat al lang los en stapt kleine stukjes. elise loopt ook los toch? lijkt me zo`n leuk gezicht!!! heb je woensdag de 20 weken echo? danjo, tess is wat propperiger dan jouw meissie, iets korter (2cm) en iets zwaarder (400 gr), hahaha. ik ga duimen dat je t droog houdt deze dagen!!! maia, hopelijk eet fleur morgen weer gewoon goed! hoe vaak, en hoe lang slapen jullie kleintjes overdag? tess is sinds een paar dagen over op 1 slaapje, en slaapt meteen wat langer `s morgens!!! eindelijk normale tijden, heerlijk. tussen 7 en 8 wordt ze wakker, tussen 12 en 13 uur gaat ze weer naar bed en slaapt dan 2,5 tot 3 uur. `s avonds ligt ze er tussen 19 en 19.30 uur weer in.
Vandaag was het weer eens zover. Emma moest naar het consultatiebureau voor haar keuring en de voorlopige laatste prikjes. Het was mooi weer, dus moeders besloot er lopend naar toe te gaan. Wilde ook nog even een rondje lopen om floyd te zoeken en wat winkels in het centrum te bekijken. Dus extra vroeg van huis. Zo vroeg dat we uiteindelijk een half uur te vroeg op het bureau aankwamen. Maar niet erg voor emma, kon ze alvast lekker spelen en wennen. Vlak voor tijd haar uitkleden en werd ze gewogen en gemeten. Ze heeft haar lijn goed gevolgd en is nu 76,5 cm. lang en weegt 9,47 kilo. Iets onder de gemiddelde lijn, maar niet zorgwekkend. Toen mocht ze bij de kinderarts naar binnen. Emma zit een bakje met blokken op tafel en roept gelijk; die. Dus dat werd verplicht laten zien dat ze de blokjes kan pakken en weer terug kan leggen. Nou die test werd met vlag en wimpel gewonnen. Er werden nog wat vragen gesteld of ze al kan lopen en hoe ze eet enz. Ik had emma ondertussen op de grond gezet. Ze ziet een poppenhuis staan, kruipt er heen, pakt een pop en roept pop ondertussen wijzend naar mij. Dus moest ze die bij mama komen brengen. Ook dat werd goed uitgevoerd, al was het half lopend, half kruipend. Eten doet ze goed, slapen van een uurtje of 2 in de middag word ook goed gekeurd. Emma was volop aan het babbelen en het viel de kinderarts op dat ze toch al aardige wat woordjes duidelijk kan zeggen. Daarin vond ze haar toch wel een vlotte. Maar toen kwam het moment dat er naar haar ogen moesten worden gekeken. Ik gaf zelf al aan dat het me soms op viel dat er 1 oog is die naar haar neus kijkt, terwijl de andere gewoon rechtuit kijkt. Met het lampje kijken kwam ook aan het licht dat dit af en toe gebeurde. Dit moeten we dus in de gaten gaan houden. Emma vond het ook niet leuk dat er met het lampje in haar ogen werd geschenen en zette het dus ook stevig op een brullen en werd flink boos. De kinderarts gaf dus aan dat het wel een driftkikkertje was. Maar ja daar waren wij ook al wel achter als het haar niet zint. Ik gaf ook aan dat ze soms met verschonen zich helemaal kapot krabt en dat had ze nu ook gedaan, dus kon ze het goed zien. Ze wist ook niet goed wat het kon zijn. Ze dacht niet aan luierallergie want daarvoor zit het te hoog. Ze denkt dat ze het uit kwaadheid doet. Maar ook dit moeten we in de gaten houden en als ze het te vaak blijft doen moeten we ermee langs de huisarts. Ondertussen was ze blijven huilen en het ergste moest nog komen. Want daar kwamen de prikjes, nou toen was de emmer echt helemaal vol en werd het brullen dus echt krijsen. Maar nadat de prikken erin zaten en ik gedag zei tegen de kinderarts werd emma rustiger en ging het over in snikken. Toen we in de ruimte kwamen om weer aan te kleden was het vrolijke meisje weer terug en begon ze te babbelen en gedag te zeggen tegen iedereen. Bij thuiskomst nog wel even lekker een half uurtje geslapen, maar voor de rest is het weer een vrolijke meisje geweest. En zijn we blij dat ze weer helemaal goedgekeurd is en dat we de komende jaren die ellendige prikken niet meer hoeven te halen. Helaas is onze kat nog niet terecht.
Eerst t verslag van onze dag gisteren.....lees ik later even terug We moesten om 8.00 ons melden in het z.h. Zag enorm op tegen het nuchter blijven, Tim is nl ERG gehecht aan zn flesje melk smorgens. Dus gezorgd dat ik zelf al gegeten had voor hij op was. Nu moest ik m eigenlijk ook gewoon wakker maken en hij kon gelijk de auto in. Ook in t zh vond hij alles wel best. Liet alles lachend over zich heenkomen. De zetpil en het drankje wat hij kreeg, maakte m niks uit. Ook het wachten deed ie rustig. We werden uiteindelijk tegen half 10 mee naar de ok genomen. Nou ja, eerst weer een wachtruimte haha. Tegen 10.00 werd EINDELIJK Tim geroepen. Daar gingen we dan. Onder narcose gaan vond ie maar eng, huilde wel, maar verzette zich niet al te erg. Het wakker worden daar in tegen....pppfff....wat was hij BOOS! Duwde zich van me af, krijzen etc. Eenmaal weer terug op de afdeling en na 2 flesjes drinken, werd ie rustiger. Op schoot heeft hij vervolgens nog 1.5 uur geslapen. Om 13.00 waren we weer lekker thuis. Daar dronk hji nog een fles melk en at een boterham. En vervolgens weer lekker naar bed, want was erg moe van de narcose. Gisteravond om 18.30 lekker gaan slapen en vanmorgen om 7.00 werd hij pas wakker. Ben nog een keer gaan kijken vannacht, maar hij lag zo lekker te slapen.....
@ Wen, wel fijn dat het nu met Tim achter de rug is en dat het op zich wel meeviel. Goed dat hij er ook geen probleem mee had om nuchter te blijven. Hopelijk is hij vandaag weer het vrolijke gezellige jongetje of is de kans nog groot dat hij veel zal willen slapen vandaag?
wen heerlijk zeg je wist naturlijk niet wat je overkwam dat je vannacht maar ff bent gaan kijken : fijn dat alles zo goed is gegaan. Nathalie fijn dat alles goed was bij het cb , en klote dat jullie t poessie nog niet weer hebben gevonden. ellen zal hopelijk wel meevallen
ha ladies! wen: wat fijn dat het goed is gegaan! hoe gaat het nu met tim? ellen: hier ook nog 1 slaapje overdag van ong 2 uur! prikjes: hier gaan we volg week dylan had ze 5 weken geleden al moeten hebben maar meneer was iedere keer ziek! dus nu a.s maandag. fokje: fijn dat het goed is gegaan hopelijk gaat het nu beter! danjo: gelukkig nog geen last van het water lees ik fijn hoor want die berichten die ik hoor! nath: weer goed gekeurd lees ik! maia: en eet je meisje alweer! hier ook wel eens van die dagen dat meneer niks wil eten! gr jaja
@Nathalie, ik verwacht dat hij nog wel veel zal slapen vandaag. Had Eva toen ook....hij ligt er nu dus ook alweer in. @Danjo, nee was advies van het z.h om een keer te gaan kijken snachts. Voor evt nabloeden. Maar sinds we een paar weken terug accuut gestopt zijn met drinken te geven snachts, is het toch al verbeterd hoor. Hij heeft nu meer nachten dat hij doorslaapt. Oke, ook nog wel nachten dat hij een paar keer wakker wordt. Maar dan hoor je m 1 minuut en dan slaapt hij weer in. Of hij slaapt weer in nadat je m weer lekker instopt. Dus ik ben blij dat we door hebben gezet. @Jaja, Tim moet maandag ook voor de prikjes. Moest eigenlijk in december, maar vanwege de planning van gisteren even opgeschoven
wen, fijn dat alles goed is gegaan! nathalie, fijn dat Emma weer vrolijk is, t cb bezoek is natuurlijk nooit feest... nou hier te vroeg gejuicht, tess is ziek. vanmorgen moest ik haar wakker maken om 8.45 uur en toen was ze nog niet uitgeslapen... daarnet viel ze bijna in slaap bij mij op de bank, dus maar es getempt en ja hoor, 39 graden. ze slaapt nu, ben benieuwd hoe t de rest van de dag gaat. dus toch een nasleep van de prikken ws!
oh! ik vergeet helemaal te vertellen, ik ben in shock! kreeg vanmorgen een sms van mijn vriendin dis 6 weken door nieuw zeeland heeft gereisd met haar vriend. ze hebben de reis afgesloten op fiji en komen vrijdag thuis, en zijn stiekem getrouwd!!!!! ze hadden ons al uitgenodigd voor een 'nieuwjaarsborrel' komende zaterdag, maar dat is dus een bruiloft... hahaha gaaf he?
Wat een kat hebben wij toch. Mees ging na het eten even naar beneden plakband halen om foto's van hem op te hangen in de omgeving. Ligt hij op paardendekens in de kelder, hij moest net thuis gekomen zijn want hij was nog helemaal nat en nog geen half uur daarvoor was ik in de kelder geweest. Helaas lag wel 1 van zijn voorpoten er raar bij dus gelijk dierenkliniek gebeld. Om half negen er naar toe, foto's genomen en alles nagekeken. Gelukkig valt het mee en is waarschijnlijk alleen zijn poot uit de kom. Ze zag nog wel wat vaags vlakbij zijn teentjes maar dat moest ze morgen bespreken. Maar als dat gebroken is, dan is het wel goed te genezen. Wij hadden verwacht door de ligging van de poot dat zijn poot zo verbrijzeld was dat het geamputeerd zou moeten worden, maar dat hoeft dus gelukkig niet. Zijn andere poot heeft ook wondjes, het vermoeden bestaat dus dat hij klem gelegen heeft en dat hij uit alle macht zich er tussenuit heeft liggen wrikken. Ook zijn achterpoten zaten helemaal onder de modder van het vermoedelijk graven. Hij is ook helemaal uitgeput en uitgedroogd. Nu ligt hij dus aan het infuus en krijgt hij pijnstillers, antibiotica en gaan ze hem in slaap houden zodat hij bij kan komen. Morgenochtend gaan ze zijn poot terugzetten en kijken wat het bij zijn teentjes is. Morgenmiddag om half 2 bellen, maar we zijn in ieder geval weer opgelucht. Toch onvoorstelbaar dat zo'n kat met zulke pijn helemaal naar huis is komen. En dat is niet de 1e keer na een zwaar letsel gebeurt. Deze kat heeft echt een engel boven zich. Vanaf zaterdagavond weg en dan in zo'n toestand thuis komen geeft je toch wel het gevoel dat hij zich hier thuis voelt. Hopelijk mag ie snel weer naar huis. Al mag hij dan niet te veel doen. Dan mag hij weer eens in de box bivakeren. Dat is hij inmiddels gewend en vind dat best.
Zo Nathalie, die kat van jullie heeft echt 9 levens! Fijn dat hij weer terecht is! Danjo, nog droge voeten? Ellen, zo das inderdaad een bijzonder verhaal! Beterschap voor Tess! Nou hier heeft het cb/ prikken dilemma zichzelf opgelost, vanochtend een klein beetje koorts en een klein meisje dat alleen maar heeft gehuild tot half 9. We moesten direct al om half 9 dus afspraak afgebeld, ga met zo'n kind niet naar buiten. Ze ligt nu weer in bed. 4 februari herkansing! Zometeen komt schoonmams op haar passen want om half 11 de 20 weken echo. Heb me er nog helemaal niet druk om kunnen maken maar nu begint het wel een beetje te kriebelen! Heel spannend maar heb ook heel veel zin om even te kunnen spieken in mn buik!
Hey meiden, Hier ook de prikjes weer binnen.. Madam was 85,2 cm en 13,7 kilo... Berekening als ze zich zo doorontwikkeld is dat ze ongeveer 1.77 zal worden.... Gewicht en lengte redelijk in verhouding gelukkig! Ze ligt nu lekker te slapen en nu maar er vanuit gaan dat ze er niet ziek van wordt!! M. is ook gemeten en gewogen 99 cm en 17.7 kilo... ook een flinke vent en wordt tussen de 1.95 en 2.03 geschat!! Verder eigenlijk weinig nieuws onder de regen!!