Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ja Ellen is uit de kast :D ook hier van harte meid, vind het super leuk dat we samen hopelijk juni mama's gaan worden!

2. Maia

Maia Niet meer actief

jaaaa ellen, gefeliciteerd!!!!

@rest: ik reageer vanavond wel op de andere dingen die gezegd zijn, ben superdruk :( :) geen tijd voor zp dus :(

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben er ook even kort, weinig tijd met een meisje dat niet wil slapen.

Ellen: ik dacht het gisteren al. Maar van harte meid. Hoe voel je je? Wat is je uitgerekende datum dan in juni? Lekker zomerkindje.

Sloppy: ik vind het ook best veel. Krijgt ze alleen water mee naar bed? Want van ranja of zo kunnen ze ook weer meer dorst van krijgen. Plus dat er eigenlijk geadviseerd wordt om niks mee naar bed te geven vanwege tanderosie. Maar met een krijsend kind zitten is ook niks. Misschien is het een gewenning geworden van haar? Misschien kan je eens alleen een slokje proberen als ze wakker er van wordt? Ik geef ook maar wat ideetjes.

Josien: kan me goed voorstellen dat het je verdrietig stemt dat het niet gelukt is. Maar je moet voor ogen houden dat je een topmama bent. Alhoewel het de pijn/verdriet niet echt kan weg nemen. En zoals in het verleden ook al gezegt is Sam heeft meer aan een vrolijke mama. Maar kan me je verdriet goed begrijpen.

Mmmm, ik heb hoofdpijn. De oudste en middelste hadden net ruzie. Middelste peerde met een automatisch rijdend treintje van duplo bij de oudste op zijn voorhoofd. Zat nu helemaal een schaafwond. Heb de middelste even goed toegesproken en apart gezet.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Mvj: Ze dronk eerst deze hoeveelheden aan Melk. Dit moeten we stoppen omdat dat heel belastend voor de niertjes is. Water wil ze echt niet drinken. Dus nu thee met een klein scheutje melk of dikzap/ roosvicee (paar druppels) en af en toe vruchtensap omdat ze niet zo goed eet.
    Het flesje mee naar bed doen we pas sinds zaterdag omdat het toen pas begonnen is het drinken 'snachts.
    We hebben inmiddels ook met een voedingsdeskundige gesproken en het is echt te veel.......
    Wat we nu moeten proberen is: 150ml max aanbieden per fles en dan max 4x en dan 200ml melk en 100ml pap (of 300ml melk)
    Als dit niet gaat dan is ons geadvieseerd de HA te bellen omdat het wel heel raar is.
    Ze is dit gaan doen nadat ze de laatste keer ziek is geweest.....dus nu al ongeveer een maand ....

Lekker die "vechtende" kindjes!

@Josien: Ik ben ook verdrietig dat het hier niet gelukt is met de BV, maar dat houd niet in dat je het niet goed doet als Mama! In tegen deel je hebt gekozen wat het beste voor Sam is en dat maakt je een super mam!

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Snap eigenlijk niet goed wat je dan bedoeld met die melk.....
    Tim krijgt nu: smorgens papfles(200ml)bij zn brood 150ml savonds papfles(200ml) en snachts vaak 150ml.
    Maar dit zou dan teveel zijn?
    Daarnaast nog overdag 300ml sap

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @wendela: 't schijnt, en dat weet ik ook pas net, dat zoveel melk niet goed is voor de niertjes op een gegeven moment.
    Maar bij Megan was het meer omdat ze daarnaast nog steeds niet andere dingen wilde eten.
    Ze eet bijvoorbeeld: 1/2 broodje, 1/3 pot fruit en 1/2 potje warm met een lepe appel moes. Verder 2 rijste wafels en een fruitreep. Meer niet en is echt te weinig.
    En ze groeit ook niet goed genoeg vandaar mijn vraag.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke, nee als ze alleen maar melk wil en niks eten is t wat anders.
    Maar ik hebt ook nog nooit gehoord dat zoveel melk slecht zou zijn.......Niet dat er iemand aan mij ooit gevraagd heeft hoeveel die drinkt;)

8. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Zo daar is ik weer!
    Foto's zijn wel leuk! Koop ze toch altijd wel! Deze is ook wel goedkoop voor heel veel foto's!

Sloppy: Pff, ik vind het idd erg veel! Is het ook niet gewenning als je s'nachts wat geeft? Hier s'ochtends een fles pap van 180cc melk, s'ochtends thee in tuitbeker en meestal doet Boaz met die beker de hele dag en dan bij het brood bied ik wat melk aan 80cc...

Wen: He f***, heb geen ervaring met die medicijnen! Zou er niet wat achter zitten, idd misschien die jeuk die ergens vandaan moet komen? Heb je hem nog in zo'n jeuk pakje? Ik kan denk ik weinig voor je betekenen, hier de tip om Boaz maar gewoon te laten huilen en dat duurde de eerste dag bijna 2 uur... Maar dat is niet voor iedereen de tip! sterkte en nog meer virituele knuffels!

Jaja: Dyllan wou dus nog ff feesten! Draken zijn het! Sterkte,hoop dat het eenmalig is voor jullie!

9. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Vorige reactie kwam een beetje verlaat!

Wen: Ze mogen officieel maar 300cc aan zuivelproducten, dit is dan inclusief het toetje!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    maar 300ml, ja daar komen we dik overheen.
    maar als je smorgens pap geeft en tussen de middag melk, daar zit je daar toch al aan?

Plus dat ze hier laatst op t cb zeiden, dat Tim best die laatste papfles nog wel mag hebben....
    Maar nu zit ik ineens te denken, zou hij er dan gewoon last van hebben, dat hij teveel krijgt....

Misschien dat ik eens ga proberen om m dan wat anders aan te bieden.

Nu ga ik een domme vraag stellen, Tim krijgt soja....zou daar t zelfde voor gelden?

11. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik dacht dat annoniem degene was van snuit;)

Melk ja ik heb het een paar weken geleden gelezen of gezien ergens dat kleine kinderen teveel melk zouden krijgen en dat dat ook niet goed was.. ik ga eens even kijken waar dat was..

Noa zit hier op 2 avondpapjes op een dag.. wat ik me dan afvroeg moet ze dan ook nog vit D?

Wen een hele dikke knuffel van mij!! ik hoop dat je snel een oplossing heb voor het slaap probleem!

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik kom trouwens op internet overal tegen dat t min. 300cc is en max 500.

Syl, ik dacht t zelfde als jij;)
    En onder de 500ml moeten ze vitD krijgen.....

13. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Dat is ook wat ze zeiden dat ik 10 druppels vitamine D moet geven!

Maar idd misschien heeft hij er wel last van??

Hoe dat met Soja zit, geen idee???

Eigenlijk kun je alleen s'ochtends melk geven en een toetje dan zit je er al aan!Stond ook in het foldertje wat ik mee heb gekregen mbt de voedingsadviezen vanaf 1 jaar!
    maandag 25 oktober heb ik op mijn werk een ouderavond over voeding door het cb gegeven, ga ik heen dus zal ook mijn oren goed open houden!;)

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Handig zon foldertje, die heb ik niet gehad volgens mij hihi...
    Maar ben benieuwd wat jij te horen krijgt maandag, wel verslag doen hier dan he;)

15. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Wen ow dus toch nog vit. D! ik zou als ik jou was gewoon de arts of dokter ernaar vragen evt. Er stond wel ergens dat soja astma of exceem kan verergeren?? heeft die meer last van zijn exceem?

16. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o ja! vitamine d moet ik ook nog halen. moeten ze hebben tot 4 jaar toch?

datum, ik (heb mezelf) ben uitgerekend op 6 juni. maar denk dat ik nog wel wat terug gezet wordt, aangezien ik weer heel laat posi testte, net zoals bij tess. toen was ik ook minder ver dan ik zelf dacht. ach, we zullen zien! tot nu toe de bekende kwaaltjes, hartkloppingen, veel plassen en erg moe. gelukkig niet misselijk. (klopt het af)

wen, ik hoop dat je de oorzaak vindt meid! tess krijgt ook nog best veel melk, `s ochtends 230 + pap, bij t brood 150, en `s avonds 150.

17. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Ellen, WAT EEN LEUK NIEUWS VAN HARTE GEFELICITEERD!! En leuk tegelijk met odess!!

Sloppy, hier drinkt Britt 2x opvolgmelk 210 's ochtends en 's avonds, 1x 150/180 sap en 1x 180 peutergroeimelk. Britt is echt verslaafd aan die peutermelk.

nathalie, hoop dat je ouders de kat nog vinden. Misschien heb je het wel verteld, maar was die kat oud?? Weet nl wel dat katten aanvoelen als ze gaan overlijden en veel weggaan en ergens op een rustig plekje sterven....

hier, net weer gewerkt. Nu lekker thuis bij Britt. Lekker huishouden en taartopdrachten inplannen.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk zelf dat het 'snachts willen drinken geen gewenning kan zijn omdat ze dat pas 2nachten achter een gedaan heeft.
    En we proberen eerst de speen maar dat wil ze niet, ze wil echt drinken.
    We gaan het wel zien, ze is nu heel lief aan het spelen :D

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sloppy, ze is heel beweeglijk he? en als ik zo lees wat ze eet, kan ik me best voorstellen dat ze `s nachts honger krijgt... misschien kun je toch meer of vaker eten aanbieden, hopelijk gaat ze wat meer eten overdag, en dan `s nachts weer doorslapen!

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja ze is heel bewegelijk :D
    We proberen ook heel veel aan te bieden........krenten bollen, broodjes met of zonder beleg, rozijnen, kleine rijstekoekjes, pap in een fles of een bakje, fruithapjes, fruit met yoghurt.
    De hele dag door, maar ze gooit het van zich af of slaat de lepel uit mn hand en het bakje :D Ook houd ze de kaken op elkaar.
    Maar als ik haar een fles geef dan is ze dus mega blij :(
    Het blijft vloeibaar.......voorlopig en ik blijf het proberen :D

Deel Deze Pagina