Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@maia;ach zo zielig he als je niet weet wat er is,maar wel aardig vermoeiend!

@kk;wat goed zeg van Maureen!Zo lopen echt super!

@blijei;pfff meid wat werk jij veel zeg!!Sterkte!

@anas;he bah blijft maar een zieknboeg bij jullie he?Beterschap en hopelijk komt er snel mooi weer en geen zieke kiddies!

@josien;wat zag het er gezellig uit!Leuk he als je boy zich zo goed gedraagt terwijl je zelf ervoor vreest hihi

2. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    .....mmmh, geloof dat ik de enige ben die zoveel werkt?! Behalve Josien dan maar jouw grote man is ook thuis, dat scheelt weer in het geregel denk ik.

Tja dan moet ik dit jaar maar eens gebruiken om te bepalen wat ik wil, ik kan nog wel naar 32 uur maar minder lukt niet met deze functie.

Josien, hoe is het voor jou dan, als je zoveel werkt denk ik dat je Sam ook niet 'smorgens ziet? Omdat Patrick ook werkt (50 uur) 'doe' ik Boaz 'smorgens en hij haalt m 'smiddags op. Maar doordeweek komt er dus niets van met zn 3en avondeten want ik ben meestal tegen 19 uur pas thuis, hoe doen jullie dat?

@Maia...is je keelpijn weer weg? en hoop dat je een rustige nacht krijgt.

3. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hey meiden,

Nou nadat de kids weer zijn opgeknapt, ben ik nu aan de beurt.. ooh wat kan een mens zich ellendig voelen.

@blij ei, ik werk 32 uur en meestal nog een paar uur extra thuis, ik moet zeggen dat ik het eerste jaar met M echt ritme moest zoeken om alles te combineren toen L. erbij kwam zat ik gek genoeg veel sneller weer in het ritme, en ik heb soms nog wel het idee overal tekort te schieten maar dat is al een stuk minder dan voorheen... het went zullen we maar zeggen..

4. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Wapa....ook balen, hoop dat je snel weer goed voelt.

Hoe ziet jouw schema eruit met opstaan / wegbrengen /thuiskomen enzo? En heb je ook nog een sociaal leven....

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    ppfff....meiden wat werken jullie veel zeg!
    Zou dat dus echt niet voor elkaar krijgen.
    Vind 3 ochtenden ren en vliegwerk al meer als zat

6. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    #1686 wapa, 31 jan 2011
    Laatst bewerkt: 31 jan 2011
    Hoi,

6.15 opstaan
    7.15 allemaal de deur uit, 7.30 kids op kdv afzetten
    8.00 op het werk
    17.00 kids ophalen kdv
    17.30 eten
    18.30/19.00 kids badderen en in bed
    iedere avond stofzuigen en overal een doekje over, toilet en keuken schoon, badkamer maak ik schoon als kids in bad zitten..
    de was. Tot uiterlijk 20.30

daarna of nog thuiswerken, msn-en of lekker bankhangen of boodschappen, meestal op maandagavond.

Als ik het zo zie valt het nog wel mee... maar we hebben er wel een heel strak ritme in...

7. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Wow, dat vind ik knap zeg....zeker een strak ritme. En is je husband-to-be dan ook van de partij in de ochtend en middag? En hoe krijg je het voor elkaar om om 17 uur kids op tehalen en 1730 te eten???? Ja zo heb ik nog miljoen vragen...sorry andere dames...

8. Maia

Maia Niet meer actief

beterschap wapa

@ei: pff wat een drukte. Keelpijn is weg inderdaad. Gelukkig maar :D
    ik heb het voordeel dat ik wel 28 uur werk, maar het vroegst dat ik begin is om 10 uur. Dus dat scheelt. Ik kan erg rustig doen 's morgens. de 2 dagen dat ze naar het kdv gaat haalt Jan haar op, dan eten we ook erg makkelijk (meestal iets van macaroni of een pot doperwten met aardappelpuree) of iets wat ik nog in de vriezer heb (vaak iets van een stoofpotje, dat maak ik meestal zo groots dat we er een aantal keer van kunnen eten). Dan hebben we nml. tenminste nog iets aan onze avond met haar, want anders vind ik het zo sneu....

nou, ik heb een afspraak voor de intake en de echo bij de vk. Zij houden (tot ik de echo gehad heb), de uitgerekende datum op 5 oktober...... ik krijg deja vu gevoelens :D

9. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Het heeft ook wel even tijd gekost om het zo te krijgen zoals het nu is hoor... P gaat om 7 uur van huis af, beide kids hebben dan een boterham en zitten in de kleren, ik maak me op als zij aan het eten zijn en als we allemaal klaar zijn gaan we weg 7.15 Ik ontbijt op het werk...

Eten, P kookt vaak idd, tevens maken we ook veel maaltijden die ingevroren kunnen worden of we koken vooruit, of idd wat maia zegt een blik doperwten, puree en een stukje vlees is binnen 10 minuten klaar! In het weekend koken we wel altijd erg uitgebreid...

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier heeft het ook wel even geduurd om een ritme te krijgen hoor.

Maar hier is het als volgt op de ma en de do. Op de andere dagen sta ik ee half uur later op omdat mijn moeder hier dan in huis komt.

5.40 uur: staan manlief en ik op
    6.00 uur: kids uit bed. Ik doe Evi, de oudste doet zichzelf meestal wel soms nog wat hulp en man doet hem en Yannick
    6.15 uur: manlief gaat naar werk
    In tussentijd Evi papfles en halve boterham, rest eten, meestal nog een poepbroek van Yannick verschonen
    7.00 uur: ga ik de kids weg brengen, Evi en Yannick naar de oppas en Jordy naar de VSO en daarna rijd ik naar het werk

Afhankelijk van hoe laat ik afgewerkt ben haal ik de jongste 2 weer op en de oudste gaat na school altijd naar de BSO op maandag en donderdag. De oudste word rond 16.30/17.00 uur gehaald door manlief.

Meestal koken we zondagavond dan iets makkelijks al dat we alleen maar hoeven op te warmen.

Hier gaan ze om de dag in bad. Meestal liggen ze rond 18.30/19.00 uur in bed.

Nu hebben we ook nog van school op stap erbij en hebben ze een doeboekje zeg maar om thuis te doen met een doos vol dingen erbij. Duurt 3 weken dat boekje en bestaat uit allerlei oefeningen. Ze leren dan beter de overgang van groep 2 naar 3 word er gezegt. Maar dat is ook nog wel intensief erbij met alles.

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hey meiden, wat een geklets vandaag!

Hier werk ik 4x9 - maar heb 1 dag ouderschapsverlof. Manlief is zzper. Hij heeft 1 dag thuis en brengt elke ochtend, ik heb nu dus 2 dagen thuis en haal elke middag. Ik begin 's ochtends al om 7 uur dus ben heel fijn half 5 vrij wat maakt dat wij om 6 uur samen kunnen eten :) Neem na dit kindje weer 1 dag ouderschapsverlof op voor een jaar en zie daarna wel verder! Ben iig heel blij met ouderschapsverlof ;) Dat maakt dat wij het echt heel goed kunnen redden zo!

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Fijn om de schema's te lezen.... Heb net met P ons nieuwe schema besproken waarbij we allebei vroeger opstaan maar dan dan doet P Boaz terwijl ik douche en aankleed en dat is voor mij een stuk prettiger denk ik...

MvJ tjee ja jij hebt 3 kids en dan ook de nieuwe schooldingen...

@Koken, ik moet echt leren om vooruit te koken jullie sneltrein-recepten zou ik graag willen hebben...

@Maia...dat zou wat zijn, ennuh jullie hebben toch sowieso veel jarigen in oktober dacht ik?

13. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Odess, ja ik had eerste jaar ook 1 dag ouderschapsverlof maar dat is nu klaar. En lekker dat je man ook thuis is een dag.

14. YellowButterfly

Oke, ja ik heb het pas per 1 april opgenomen. Betekend wel dat ik in theorie met 32 weken zwangerschap nog weer 4 dagen moet gaan werken - haha :D

Maar jij kan toch ook 2 jaar 1 dag in de week opnemen?

15. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Ja maar ik heb ook nog een maand fulltime ov genomen, toen was bij mn werk 32 uur fulltime dus leek t me wel lekker om nog langer helemaal verlof te hebben. Helaas is dat veranderd sinds 1 januari naar 36 uur (na veel OR/vakbond/enzo overleg). Maar heb wel extra verlof gekocht dus dan kan ik iets minder gaan werken.

16. Maia

Maia Niet meer actief

pittig hoor ei!

ja, de 29e is m'n zwager jarig, de 9e mijn oma, Fleur op de 2e, ik op de 3e enz. enz. enz.. :D dus is een goede maand!

17. YellowButterfly

Ah, dat verklaard! Ow ineens 4x9 ipv 4x8 - dan zullen de dagen wel ineens veel langer voelen of niet.

Las ik nu op hyves dat het niet lekker liep met de verkoop van jullie huis? Wat ontzettend balen zeg!

18. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Ja stom he, ik vind het echt veel schelen dat uurtje meer per dag.

En ja inderdaad, ons huis was verkocht onder voorbehoud van financiering (zoals standaard is). Al best snel, na 1,5 maand, maar toen vroegen ze verlenging van de financieringsmaand tot na kerst. Volgens hun tussenpersoon was t allemaal in orde...dus niet. Niet zo raar want ze wilden een hyptoheek obv een nul-urencontract, behoorlijk DOM!

Wij hadden ook al een bod gedaan op een huis in DenHaag, was ook rond, dus dat konden wij afzeggen. Weer terug bij af, zaterdag 1e kijkers gehad gelukkig, afwachten.

@Maia...haha ja wat een gefeest in oktober

19. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Zo laptop gaat weer uit.......dag meiden slaap lekker straks

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Blij Ei, ik heb inderdaad het geluk dat mijn grote man gewoon thuis is bij Sam. Dus ik hoef me niet echt druk te maken om schema's. In deze maanden (januari en februari) ziet ons schema er als volgt uit:

tussen 4.45 en 5.30 uur: ik sta op, smeer brood en ga naar mijn werk
    tussen 7.15 en 8.00 uur: mijn man en Sam staan op, boterham en spelen
    tussen 9.30 en 10.00 uur: Sam gaat terug naar bed
    11.15 uur: Sam komt uit bed, spelen
    12.00 uur: Sam eet een boterham met pappa
    tussen 13.15 en 14.00 uur: Sam gaat terug naar bed
    tussen 15.00 en 16.00 uur: Sam wordt wakker, fruit eten en spelen
    rond 16.30 uur: mijn man begint met koken
    tussen 16.45 en 17.30 uur: ik stop met werken, 5 minuutjes rijden en dan ben ik thuis
    tussen 17.00 en 17.45 uur: avondeten, afwassen en quality time mamma-Sam
    rond 18.45 uur: Sam gaat in bad of wordt gewassen
    rond 19.00 uur: flesje melk voor Sam
    tussen 19.00 en 19.30 uur: Sam gaat naar bed
    daarna: rust!

In het weekend werk ik 's ochtends niet, maar probeer ik 's middags te gaan werken als Sam naar bed terug gaat. Zo kan ik dan toch steeds nog een uurtje of drie werken.

Na deze maanden ben ik 's ochtends wel bij het ochtendritueel. Ik haal Sam dan uit bed en verschoon hem. Ik smeer zijn boterham, dikke knuffel en dan gaat mamma werken terwijl Sam met pappa ontbijt.

Op dinsdagavond en zondagochtend probeer ik te sporten. Ik moet helaas bekennen dat dat er de afgelopen weken weinig van is gekomen. Donderdagavond heb ik koor en maandag-, woensdag- en vrijdagavond probeer ik echt thuis te zijn. Op zaterdag en zondag plannen we meestal bezoekjes om zo ons sociale netwerk ook een beetje te onderhouden. Maar goed... het is ooit wel een beetje kunst- en vliegwerk.

Geen idee of je er wat aan hebt :(...

Deel Deze Pagina