Zo, was ik ook weer ff. Laatst voor het eerst cupcakes gemaakt met chocolade botercreme erop. Nu zitten er cupcakes met banaan erin in de oven, en die ga ik morgen afmaken met chocolade slagroom topping Nu we de nieuwe oven hebben, vind ik het gewoon heerlijk om te bakken... Met M.aus gaat het echt heel goed. Lekker vrolijk meisje, heel erg knuffelig en loopt gewoon de hele dag door.. Ze slaapt ook ontzettend goed! Heel anders als we met E.smée gewend zijn Je legt haar op bed en ze slaapt gewoon.. Gelukkig gaat het met E.smée nu ook heel goed met slapen.. Kortom: IK GENIET! @Mvj, kunnen ze haar niet verder onderzoeken dan? Want ik vind dat ze wel lang koorts enz. heeft hoor..
mvj, jeetje balen zeg! als t nu langer aanhoudt, zou ik gewoon weer naar de dokter gaan hoor! kk, heerlijk dat je zo geniet van je meiden. hier vandaag ook weer zo genoten. tess zit weer beter in dr vel en leert elke dag iets nieuws. zo heeft ze ontdekt dat mama ellen heet. dus ik hoor de hele dag: ellen, ellen, ellen!
@ ellen, wat goed van haar zeg. Komt bij mij gelijk op de vraag of dat jullie straks willen dat de kinderen je bij je naam gaat noemen of gewoon papa en mama. Wij willen graag papa en mama genoemd worden, maar wij kennen ook kinderen die de ouders bij naam noemen. Ik persoonlijk vind dat niets. Maar hoe denken jullie daarover? @ Primark, ze hebben alleen in hoofddorp en rotterdam een vestiging. Ik moet zeggen dat ik het soms wel vind tegen vallen van wat ze hebben. Ik moet echt regelmatig even binnen lopen wil ik iets treffen wat ik leuk vind. Hier word ik soms even niet goed van vriendlief. Donderdag was Emma zo aan de diarree en wat denk je wat vaders vrijdagmiddag haar laat eten? Erwtensoep. Nou je raad natuurlijk al hoe het er vanochtend aan toe gaat hier.....
@kk: fijn dat het goed gaat met maus! @ellen: leuk zeg Fleur weet de naam van haar favo leidster van het kdv, esther (esse ofzoiets) @nathalie: he bah sterkte En hier in principe ook papa/mama hoor hier alles goed, ben misselijk en erg moe, Fleur is erg vrolijk en gezellig dus dat is erg leuk natuurlijk had van de week nog een bruidstaart en dat was wat minder leuk met de misselijkheid maar dat was m'n laatste taart voor een lange tijd dus ben er nu wel even klaar mee.
Hier heeft ons kleine mannetje de waterpokken arm ding hij heeft hele hoge koorts ook... Hoop dat hij er niet al te lang last van heeft. Weet iemand hier of ze naar het KDV mogen met waterpokken??? ( Op het kdv heerst het al 3 maanden inmiddels) Hij is hopenlijk net beter voor de verhuizing, maar ik vrees dat precies met de verhuizing onze oudste gup aan de beurt is. pffff hoe krijgen ze het zo uitgekiend zeg. mama v J als jij twijfeld aan virus op virus moet je een verwijzing vragen voor naar de kinderarts hoor! aanspreken hier ook papa en mama, onze oudste weet wel onze voornamen, maar na de fase van proberen gebruikt ze die niet meer
Maia, wat rot dat je je zo misselijk voelt maar wel fijn om je daar aan vast te houden of niet? Ik kan me voorstellen dat je even niet zo geniet van die vette taarten, oe als ik ergens wel niet tegen kan als ik me misselijk voel... Anas, ik zou zeggen van niet maar zou het ook niet doen denk ik, als je mannetje zich niet lekker voelt. Wel jammer dat het net niet uitkomt! (al zou het dat nooit doen denk ik) Nathalie, hmmm ik denk niet dat hij het bewust doet - mannen hebben dat soort dingen vaak niet door. (hier ook iemand die dat in alle onschuld zou kunnen doen) Hoest met de poes? Hier een meisje dat eindelijk weer lekker slaapt! Jippie! Ze duimt alleen op het moment erg veel, sinds een dag of 2. Dat is erg ongewoon. Ze heeft 10 dagen terug de BMR gehad dus of ze daar iets hangeriger van is? Als dit het is teken ik ervoor
Hier trouwens een meisje dat echt nog nauwelijks praat - naja ze maakt veel herrie en brabbelt een soort chinees taaltje maar er is echt nog heel weinig van te maken! Had het er met mijn moeder over en ik praatte pas een paar weken voordat ik 2 werd, maar wel bijna direct volzinnen. Dus naja het zit in de familie zullen we maar zeggen
@ MvJ, hoe gaat het nu? Ik zou anders toch eens door vragen om een verwijzing. @ Anas, bij ons mogen ze wel gewoon naar het kdv met waterpokken. Maar ik denk dat als Emma het krijgt en zich er niet lekker bij voelt dat ik ze niet weg zou brengen er heen. @ Odess, het gaat volgens mij goed met de poot van de kat. We ruiken hem nog niet. Dus dinsdag maar weer afwachten hoe het onder het verband eruit ziet. Gewoon geduld hebben met praten. Hier ook alleen nog maar een aantal hele korte woorden die we kunnen herkennen, voor de rest is het ook gebrabbel. Wat ik wel leuk vond is dat ze gisteren ineens bij het drukken op het hartje van woezel ook hart zei.
nathalie, ik heb t liefst dat ze me gewoon mama noemt, ik blijf ook heel stom in de derde persoon over mezelf tegen haar praten. vb: mama gaat even naar de wc, mama gaat nu jouw jas pakken. normaal heb ik daar een hekel aan, maar ik hoop dat ze me dan eerder mama gaat noemen. odess, hier ook nog steeds maar een paar woordjes. toch begrijpt ze alles wat ik zeg. 'ga je mee naar boven?' hop madame staat bij de deur naar de gang. 'wie komt daar aan?' hop madame staat bij t raam om te zien wie er in de tuin loopt. ga zo maar door. dat is ook taalontwikkeling toch? en ook dat chinees brabbelen is heel belangrijk voor de ontwikkeling. ben lekker n nachtje weg geweest met twee vriendinnen, heerlijk. geshopt (ik alleen maar voor de kids) uit eten, bios, heerlijk hotel, vandaag nog n stadswandeling en nu weer lekker thuis. zometeen mijn meissie ophalen. heb haar gemist!
anas, bij ons mogen kinderen gewoon komen als ze de waterpokken hebben, omdat ze ook voor t uitbreken van de blaasjes al besmettelijk zijn. dit is niet te controleren. ze mogen geen koorts hebben natuurlijk. balen dat je kids zo kwakkelen...
@ellen: dat is inderdaad passieve taalontwikkeling. Actieve is dat ze zelf praten, maar dat hoeft helemaal nu nog niet zoveel zelf te zijn. Ik hou wel een lijst bij met woordjes, dat is zo ontzettend leuk. Fleur zegt nu ongeveer 20 woordjes. Denk dat ze daarvan zo'n 17 vaker zegt, en de overige heeft ze 1x gezegd dus die staan in een aparte lijst ernaast
mooi mvj! maia, wow 20 woordjes, tess nog maar 8 ofzo. en dan is t vaak nog n verbastering van t werkelijke woord. spreekt fleur ze helemaal uit?
Maia: wat zegt ze al veel woordjes. Hier nog niet veel hoor: papa, mama, ja halen we er uit, en iets wat op klaar lijkt en die. Ze brabbelt meer.
MvJ, wat een mooi stel heb je zeg Ellen, hier ook een meisje dat goed begrijpt wat we zeggen en ook prima opdrachtjes uit kan voeren Dus dat zit wel goed. Hoe is het met je buikbeeb? Nathalie, wat fijn dat het goed Hier is de BMR prik goed aan het werk. Meisje zit helemaal niet lekker in haar vel en heeft hoge koorts. Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd?