Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat is het rustig hier!

@Maia, hoe gaat het nu met je?

@Vicky, ben je pas bij de oktobermama's komen schrijven of heb je een andere nick? :)

Hier: alles goed, vandaag even met Juliën naar de kinderboerderij. Ben nog aan het wachten tot het iets zonniger wordt. Ik merk zelf wel dat het werken me nu al zwaar begint te vallen en ben pas 15 weken zwanger... Ik krijg alweer last van mijn bekken en mijn rug. Maar goed.

2. Maia

Maia Niet meer actief

doe rustig aan. Lief dat je het vraagt, het gaat. Ik moet er vooral niet aan denken, dan gaat het goed ;) maar zoals nu, ligt Fleur te slapen en zit ik alleen thuis en dan gaat het dus niet lekker, dan ga ik malen. Lichamelijk gaat het goed, ik heb nauwelijks bloedingen, denk wel dat ik het vruchtzakje kwijt ben en het lijkt verder op een normale menstruatie. Geestelijk zal het nog wel een tijdje duren voor ik het helemaal geaccepteerd heb maar ach, dat is niet anders ;)

geniet van de kinderboerderij. Ik denk dat ik er straks met Fleur ook even naartoe ga.

3. Momfulness

Het is ook iets vreselijks, het mag niet onderschat worden. Je leeft er vanaf dag 1 naartoe dus geef het goed de tijd. Ik hoop dat het bloeden snel stopt, dan is het al minder confronterend lijkt me. Lekker naar de kinderboerderij straks, het is mooi weer hé. knuffel!!

4. Maia

Maia Niet meer actief

dank je! Ja het bloeden stoppen maar waar ik vooral naar uitkijk is het stoppen van de misselijkheid. Want ik was zo misselijk en dat begint nu pas een beetje minder te worden. En verder heeft het tijd nodig en dat neem ik ook.

Vanmiddag gewoon iets leuks doen :D Als ze ooit wakker wordt ;) liep ik eerst te miepen dat ze voor geen meter sliep 's middags, de laatste dagen slaapt ze rustig 3 uur achter elkaar.

5. Momfulness

@Maia, haha, ik had ook al lang en breed in de auto willen zitten maar meneer heeft ook niet 3 uur liggen maffen. Ach is hij lekker uitgerust. Daarna gaan we nog pannekoeken eten. :)

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Maia jeetje zeg, wat erg voor jullie, ik lees het nu pas !
    Sterkte

Ik las dat Daantje die hier altijd schreef, dat haar kereltje giorgio ook best wel ziek is, las het in de lounge geloof ik.

verder is behalve MIke ook Laura ziek van de waterpokken.. moet zeggen ze zijn bij mike al aan het indrogen maar hij had vanmorgen ook een loopoortje dus dat gaat lekker zucht..
    Laura had vanmorgen 40 graden koorts dus zetpilletje gegeven en dan gaat het eigenlijk wel..

Verder is Laura ineens zindelijk overdag.. ze gaat gewoon steed sop t potje! knap he.. en ook al 2 nachtten droog!

7. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Maia, heel veel sterkte meid. Lijkt me vreselijk om mee te maken. Een vriendinnetje vertelde mij wel eens (heeft zelf een MK gehad), dat je lichaam jezelf en je kindje beschermt tegen bijv. een heel zwaar of meervoudig gehandicapt kindje (wat echt geen , dat heeft voor haar de acceptatie makkelijker gemaakt. Miss heb jij er ook iets aan.

woordjes britt: Ja, nee, open, dicht, opa, mama, papa, eten, drinken, op, die, deze, waf, vogel (ze zegt fofo), wauw,dag, hey, aai, uit, blokken, hap. Miss ben ik niet iets vergeten, maar dit is het ongeveer wel.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maia het heeft tijd nodig meid , en toch blijft het wel pijnlijk weet er helaas alles van. dikke knuf

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    maia, lekker even weg geweest met fleur? even uitgewaaid?

anas, wat goed van Laura zeg! en dan ook meteen de nachten al droog, dat is echt knap hoor! balen dat je kids zo vaak last hebben van de oren, en dan ook nog waterpokken erbij... gelukkig is dat laatste ws eenmalig!

luna, ik vond t ook meteen al wat pittiger dan de zwangerschap van tess hoor! en jij hebt ook nog eens een verhuizing achter de rug...

10. Maia

Maia Niet meer actief

@luna: lekker pannekoeken :D hier gewoon braaf aan de bloemkool want Fleur heeft de afgelopen week al genoeg gesnackt ;) (vooral pizza is haar favoriet en we hadden een paar dagen geen zin om te koken. Vond ze helemaal niet erg, dat kind kan bunkeren dan :D)

@anas: he bah, jullie blijven wel in de lappenmand! Beterschap dan!

@danjo: lief van je dank je, ik vind 1x al rot (zacht uitgedrukt) en 4x lijkt me echt verschrikkelijk!

@curly: dat zijn een hoop woorden.
    Lief dat je het zegt, dit is voor mij geen acceptatie omdat ik daar al niet eens komt, maar ik haal gelukkig troost en acceptatie uit andere dingen :)

en nu gaan we het weer over leuke dingen hebben hier hoor!

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    iedereen gaat anders om met een mk. ik wilde zo snel mogelijk weer zwanger zijn, omdat die kinderwens zo hevig was. er zijn ook mensen die het juist eerst even willen laten rusten voor ze weer een poging doen.
    maia, ik hoop dat jullie hier een weg in vinden die bij jullie past!

zat laatst trouwens te denken: voor ik een miskraam kreeg, was ik uitgerekend op ongeveer 18 juni. (had nog geen termijnecho gehad) en nu dus precies 2 jaar later op 15 juni...

12. Maia

Maia Niet meer actief

kinderboerderij was enorm leuk, Fleur heeft de glijbaan daar ontdekt dus die is nu glijbaanfan :) Verder heeft ze vanochtend besloten dat ze me helpt met stofzuigen :D dus dat was erg geinig, zo'n kleintje met zo'n groot ding! En serieus dat ze het deed, elke bah moest weg!

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hahaha ik zag de foto`s op hyves! zo schattig! tess gebruikt de stofzuiger alleen maar om op 'paardje te rijden'...

14. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    maia, goed dat je je troost iig ergens vandaan kan halen en lekker genieten van je mooie meisje. schattige foto op je hyves.

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Maia, ik hoop dat je voor jezelf een goede modus vind om er mee om te gaan! Wat stoer dat Fleur al de stofzuiger snapt! Hier een meisje dat volgens mij echt geen idee heeft, en toch... als je haar dingen zegt dan valt me toch op dat ze al heel veel snapt!

Hier gaan we nu naar de kinderarts voor haar liesbreukje. Ben benieuwd.

16. Maia

Maia Niet meer actief

succes zometeen :)

17. Stofzuiger vind M.ausje ook geweldig!
    Ook als ik vraag of ze een koekje wil, loopt ze naar de kast toe en trekt hem alvast open :D
    En als ik vraag of ze mee gaat, pakt ze haar schoentjes en wil die zelf aandoen, wat niet lukt natuurlijk, wat weer een boos gezicht oplevert :D
    Ze snapt aardig wat.. Maar zegt nog weinig:

ja, nee, die, bah, papa en mama...

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ Maia, wel fijn dat Fleur je nu op zulke momenten goed kan afleiden. Foto's van stofzuigen op hyes waren erg leuk. Hier gaat Emma erop zitten, maar mee helpen doet ze niet.

@ KK, hier probeert Emma ook zelf haar sokjes en schoenen aan te trekken en word dan boos dat het niet lukt. Vorige week had ze wel bijna een laarsje aan gekregen maar dat was meer een toevalstreffer.

@Luna, denk je wel aan jezelf omdat ik weer lees dat je meer werkt dan eigenlijk de bedoeling was? Nu moet je zeker uitkijken met stress voor je brusje.

Verder gaat hier alles zijn gangetje.

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij zijn doorverwezen naar de kinderchirurgie in een groot ziekenhuis 100 km verderop. Bij kleine kids besteden ze het uit just to be sure. Hij heeft het niet kunnen zien, maar 3 doktoren voor hem wel dus vandaar doorverwijzing. Ben benieuwd wat de chirurg ervan zegt! Maar in principe betekend een liesbreuk opereren... (ze moet alleen heeeeeel hard huilen wil je hem zien)

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Ik wil iedereen die een knuf kan gebruiken die even geven.

Heb weinig tijd, zussie komt zo om wat op de pc te doen.

Maar was ff benieuwd of Evi de enige is die nog niet zelfstandig loopt? Wel aan 1 handje en achter haar loopwagentje.

Nu weet ik dat ieder kind zijn eigen ontwikkeling heeft maar was gewoon benieuwd.

Ik heb het idee dat het bij haar te maken heeft dat ze steeds met tanden krijgen bezig is. Ik heb het gevoel dat er nu binnenkort weer een paar hoektanden bij komen. Duurt alleen altijd zo lang bij haar.
    Ze heeft er nu 12 geloof ik.

Deel Deze Pagina