Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ik ga ook ff ego doen, moet zo met tess naar de ha-post... :(
    ze viel gisteravond met een boekje in haar hand op de grond, en huilde toen heel hysterisch, maar t was zo over en daarna speelde ze weer gewoon. vandaag viel t ons toch op dat ze er soms niet op steunde. ze pakt er wel dingen mee aan, en ze doet haar arm ook wel in de lucht, maar de draaibeweging maakt ze niet en ik mag haar pols niet buigen. ze slaapt nu, moet om half 9 in t ziekenhuis zijn. (25 min rijden) ben ik gvd ook nog alleen thuis, heb geen auto, omdat teun die me heeft naar een optreden met de band. mijn schoonvader komt me zo ophalen.
    voel me zo`n slechte moeder, als ze nou maar niet haar armpje gebroken heeft! :(

2. Maia

Maia Niet meer actief

och jeetje Ellen, sterkte!

en je moet je geen slechte moeder voelen hoor, dit gebeurt.
    Ikzelf heb ooit eens een dag met een gebroken arm rondgelopen omdat ik hem wel gewoon gebruikte dus m'n ouders het niet zeker wisten. Een dag later zijn ze toch voor de zekerheid naar de dokter gegaan en ja hoor... ik was 2 en heb er niets aan overgehouden!

3. Maia

Maia Niet meer actief

@josien: beterschap voor sam, en wat goed van hem zomaar een stukje lopen!

@noa: gefeliciteerd.

@jaja: gefeliciteerd met je nieuwe baan :) en wat goed allemaal van Dylan, super om te lezen. Fleur heeft dat nog niet dat ze buiten wilt spelen, maar ze is gek nu dus op de glijbaan :D

@MvJ: daar mag je zeker trots op zijn!

@mezelf: met mij gaat het wel. begin eraan te wennen en heb het geaccepteerd, leuk vind ik het niet en ik ben erg verdrietig nog wel maar dat moet gewoon slijten. Gisteren en vandaag wel gewerkt en dat was heel erg prettig.

Fleur is nu ziekig. Vanochtend werd ze hoestend wakker en ze bleef maar hoesten. Omdat het amper 6 uur was haar toch maar even bij me in bed genomen, normaal is dat altijd feest :) nu probeerde ze het een beetje maar het hoesten was haar teveel dus ik heb gezegd dat ze moest gaan slapen en ik denk dat ze het begreep want ze ging steeds een beetje liggen en na een half uurtje is ze inderdaad lekker bij me in slaap gevallen. Helaas ik niet meer ;) Verder had ze de hele dag een goede loopneus en veel hoesten en vanavond dus koorts dus een beetje ziekjes. Ach, komt wel weer goed, lekker knuffelen wil ze nu dus dat vind ik helemaal niet erg.

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    #1904 Josien, 19 feb 2011
    Laatst bewerkt: 19 feb 2011
    Oh Ellen, wat zielig zeg! Ik hoop dat er niets gebroken is. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. En voel je geen slechte mamma hoor! Dit kan iedereen gebeuren!

Maia, wat zielig voor Fleur. Heel veel beterschap voor haar! Enne... verdrietig zijn mag ook hè! Niet meer dan normaal denk ik. Een hele dikke knuffel!

Knap hoor MvJ! Dat is ook echt iets om trots op te zijn! Werk je met een beloningssysteem of niet?

Noa, gefeliciteerd! Leuke naam ook Lieke.

Buitenspelen, nee... hier helemaal niet zelfs. Maar goed... hij loopt ook nog niet echt. Spelen met andere kindjes vindt hij wel echt super, dus zodra hij andere kindjes ziet, moet alles aan de kant. Over lopen gesproken: vanavond heb ik nog even flink met hem geoefend ;). Ik zette hem rechtop en trok zijn shirtje strak om zijn buikje zodat hij het idee had dat ie wat steun had en ja hoor... hij liep zo weg. Ook nadat ik na een metertje zijn shirtje los liet. Met af en toe een klein beetje hulp en een super trots snoetje liep hij zomaar zes/zeven keer rond de box en de tafel zonder zich vast te houden. Ik ben helemaal trots op hem. Het zal nu toch niet echt heel lang meer duren denk ik voordat we écht kunnen zeggen dat ie loopt. Ben echt megatrots op hem!

Liefs,
    Josien

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Ellen, dat soort dingen gebeurd nu eenmaal!
    En vooral als ze geen pijn aangeven of kunnen zeggen wat ze voelen, is het gewoon lastig te beoordelen!
    Ben benieuwd wat de uitslag is

@Josien en met recht mag je daar trots op zijn!
    Ik kan ook niet wachten tot Tim lekker buiten kan rondlopen.
    Nu wordt er weinig buiten gespeeld, van de week dus voor t eerst met hem naar t speelplein voor de deur geweest.
    Wel met rollator voor Tim haha

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    nou, t valt mee, ws is het spaakbeen of de ellepijp (in de onderarm) uit de kom geweest. de arts weet niet zeker of het al goed zat, maar hij draaide en drukte wat, en tess schreeuwde ff heel hard en toen was t klaar. we moeten haar morgen goed in de gaten houden, in principe moet t over zijn. is dat niet t geval, dan moeten we overwegen een foto te laten maken. Ze zijn er niet zo snel mee, röntgenstraling is gewoon niet goed. en als t een twijgbreukje zou zijn, geven ze toch geen gips.
    toen ik haar net haar slaapzak aandeed, huilde ze wel meteen weer. het doet dus nog wel pijn. duimen dat t morgen over is!

josien, knap van sam!

maia, beterschap met je meissie, lekker rustig aan doen samen.

buiten spelen, tess loopt eigenlijk alleen maar buiten. echt spelen is er nog niet van gekomen. t is meer van en naar de auto lopen enzo. wij hebben een speeltuintje voor t huis, alleen een stoep ertussen. als de zon meer schijnt, ben ik daar te vinden met tess!

7. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Ellen, fijn dat t niet ernstig is. Kan me voorstellen dat het wel heel zielig is voor Tess maar je bent echt geen slechte mama. Wat doen die moederhormonen veel met ons he....en dan heb jij ook nog nwe hormonen erbij.

@Maia, knuffel voor jou en Fleur

@Sam...echt goed van hem, wat zal jouw mama TROTS zijn!

Ik ga slapen, slaap lekker allemaal dames

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Josien, wat leuk! Stoere Sam :)

Ellen, jeetje dat is schrikken zeg! Fijn dat het mee lijkt te vallen, hopelijk heeft ze er ook snel geen last meer van!

Maia, fijn dat het goed met je gaat. Heel veel beterschap voor je meisje. Kan me voorstellen dat het knuffelen wel even heel fijn is!

Hier een meisje dat weer eens heerlijk vrolijk is en lekker in haar vel zit :D Heerlijk zo'n fijne dreumes! Ze wordt wel echt een boefje, snapt steeds meer maar daagt ook uit! Trekt een boevenkoppie en rent dan bijvoorbeeld heel hard de andere kant op! Wordt nog leuk als ik steaks hoogzwanger ben :D

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    thnx voor de lieve reacties meiden!
    de arts zei er wel bij dat zoiets ook kan komen door aan de arm te trekken. (als je aan t wandelen bent je kind tussen je in aan de armen heen en weer zwaaien bv) daar voel ik me dus niet over aangesproken, want dat doen wij nooit. en ik til haar ook niet op aan haar armen. nu ff afwachten hoe t morgen gaat.

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Gelukkig maar Ellen! Ik hoop dat ze er snel geen last meer van heeft!

Odess, wat een boefje zeg :D... ik herken dat maar al te goed. Wat worden ze toch lekker ondeugend hè?

Rollator Wendelaa, whahahahha :D :D :D

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Hier zei vandaag Emma haar eigen naam ineens en wees naar zichzelf. Was echt ontzettend leuk!

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wat knap Nathalie! Das wel een hele nieuwe periode volgens het sprongenboek volgens mij.

Volgens mij kan ik vanaf nu toch wel zeggen dat Sam loopt. Ons slakje gaat ineens als een speer. Vanavond heeft ie niets anders gedaan dan trots rondwandelen. Dat zoiets in twee dagen tijd ineens zomaar lukt. Ongelofelijk!

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Nathalie, jeetje wat knap! Ik zou echt staan te kijken als Elise dat deed!

Josien, wat knap van Sam! Ja, als ze het lopen eenmaal ontdekt hebben gaat het snel :)

Ellen, hoe is het met Tess?

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    nathalie en josien, wat knap van jullie kids!

tess is vamiddag meegeweest naar n restaurant, we hadden een etentje met de hele familie van teun. (zo`n 60 man, tess was 1 van de 13 achterkleinkinderen) was erg gezellig. tess steunt nog steeds niet op dr linkerarm, maar heeft er verder geen last van. het is puur wanneer ze zich optrekt of als ze kruipt, dat ik zie dat ze haar arm niet gebruikt. verder speelt ze er wel mee enzo. nog even aanzien dus. mischien nog wat spierpijn?

jeetje odess, jij hoeft nog maar 98 dagen!!!

wij wonen op de hoek van een blok van 5, op de andere hoek hebben ze dinsdag een dochter gekregen, en de buren daarnaast hebben op dit moment de vk thuis. (hahahaha als ik de lamp in de keuken uit doe, kan ik ongegeneerd loeren!) ze waren een dag na elkaar uitgerekend. babyboom dus in ons blok! morgen moeten we dus denk ik weer n ooievaar zetten. in juni zal de boel weer versierd worden, en dan bij ons!

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @Ellen ik zou echt een foto laten maken..
    @Josien wat goed van Sam!!!
    @Nathalie wat knap van Emma!!!

Hier zijn de waterpokken bij de kinderen aan het indrogen.. dus dat is wel erg fijn. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude zijn...

16. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
  17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Nathalie, wat schattig zeg en slim van Emma.
    @Anas, fijn dat de waterpokken op hun retour zijn.
    @Ellen, wat zielig voor Tess zeg, ik lees het nu pas van de val. Flinke babyboom bij jullie. J
    @Josien, ik zei het al op hyves maar nogmaals. Super dat Sam kan lopen zeg!!
    @Maia, hoe is het met Fleur?
    @Odess, haha wat een dreumes indd. Hier ook zo’n ondeugd. En ik houd ook mijn hart vast als ik hoogzwanger ben.
    @Noa gefeliciteerd met je vriendin!!
    @Jaja, wat fijn om te horen dat het met Dylan zo goed gaat allemaal. Wat is Dylan slim zeg, met zelf zijn jas aandoen en zijn sjaal om doen.
    @Blijei, hoe is het met jou en Boaz?
    @Danjo, de bananenschillen worden wel uitgespuugd hoor met een heel vies gezicht. Haha
    @Hier, we zijn net bij het echobureau geweest en hebben een mooi meisje zien spartelen.:)

18. Maia

Maia Niet meer actief

@josien: wat goed van Sam!!! Daar mag je lekker trots op zijn!

@ellen: gelukkig dat het meevalt!
    en herkenbaar zo'n babyboom... had ik in onze straat toen ik zwanger was van Fleur, schuinoverbuurvrouw in juni, ik oktober, buurvrouw 2 deuren verderop in november en buurvrouw 3 deuren verderop in januari.

@nathalie: wat knap!

@anas: fijn dat het aan het indrogen is en hopelijk is dit de laatste keer in lange tijd dat jullie aan het kwakkelen zijn geweest!

@luna: wat heerlijk!

hier gaat het wel goed. Zit vandaag thuis met Fleur en heb niet meer zo'n moeite met de stilte. Mijn echo van 10 maart blijft staan, alleen nu dus om te kijken of alles 'schoon' is :( :) ben toch nog steeds misselijk maar dat moet slijten helaas, had gehoopt dat dat wat sneller zou gaan. Maar komt ook wel goed.

19. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Luna....wat gaaf een meisje erbij!! Gefeliciteerd.

Hier gaat het goed, Boaz heeft een paar weken gekwakkeld maar bleef wel vrolijk. Hij loopt heel veel met zo'n loopding, na 6 losse passen alleen niet meer los gedaan. Nou hoorde ik een keer dat je dan t loopding weg moet halen zodat ze t eerder weer los gaan proberen.

Met mij gaat t oke, nog steeds druk bezig met het vinden van een ritme, dat valt me toch wel tegen. Maar ja het zal wel een keer op zn plek vallen. Gelukkig weer heel veel kijkers voor t huis, dus nu hopen dat er ook kopers tussen zitten.

@Maia...fijn dat t wat beter gaat.

@Nathalie, wat knap zeg, lijkt me echt leuk om zulke specifieke woordjes te horen.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, wat gaaaaaf!
    Dat wordt SHOPPUH!

@Nathalie, knap zeg van Emma.
    Ik heb t idee dat Tim stiekem Arabisch praat ofzo, vertelt veel maar t klinkt erg verdacht haha

@Maia, wat vervelend dat je dan nog steeds zo misselijk bent.
    Zou idd eigenlijk gelijk moeten stoppen.

@Ei, hier ook een fan van loopgevallen hoor, anders loopt ie al helemaaaal niet. En hij vind t wel super om achter iets aan te hobbelen

Deel Deze Pagina