Oktober mama`s 2009 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door ellen1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Nathalie, lekker belangrijk dat je sm zich beledigd voelt, je hebt haar zelfs als eerst benaderd! Lekker doen zoals jij het wilt hoor! En beterschap!

Leo, jeetje meis je gaat als een speer! Hopelijk zit je snel lekkerder in je vel, meer zekerheid over je uiterlijk kan daar goed bij helpen! Tara klinkt als een heerlijke bijdehante dreumes!

Ellen, dat kdv klinkt super leuk! Jammer dat Tess direct zo gehavend is, al hoort dat er idd ook een beetje bij!

Luna, jij gaat net zo snel hoor, ik ben alleen 10 weekjes verder haha :p Ik vind de tweede zwangerschap sowieso veel sneller gaan en jij?

Maia, aw goshie - Fleur moet nog even leren wat sociaal gezien de grenzen zijn dus. Wel heel lief van haar zeg! Hoe is het met jou?

Wapa, lastig dat M hoorntjes krijgt! Hopelijk is het een fase die snel weer voorbij gaat!

Zo hier alles goed! Begint allemaal wat pittiger te worden merk ik, maar mag niet klagen :) Elise is ook een vrolijke dreumes die het super doet en vooral heel goed eet op het moment!

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Wen, inderdaad, daarom blijft het moeilijk om hem te brengen. het is wel een hele oude jack russel met nog maar 2 tanden, maar dan nog. Hij krijgt zo misschien wel angst voor honden.

@Odess, ja klopt de 2e keer gaat veel te snel.

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    tamale, wat knap dat je meissie dat allemaal weet!

odess, idd, t gaat echt veel sneller dan bij de eerste. fijn dat je je zo goed voelt. dat t zwaarder wordt, herken ik wel. voel me verder goed, alleen zo moe steeds. hoe gaat t nu met t slapen van elise?

luna, vind je t ook moeilijk om juliën op t kdv achter te laten dan? of heb je dat alleen bij je ouders? kan me wel voorstellen dat je bang bent dat hij bang wordt voor honden als hij gebeten wordt... hoe gaat t op je werk? kun je t volhouden?

wen, vakantie geboekt las ik op hyves, gaaf!!!!

ben vandaag naar ikea geweest, simpel babybedje gekocht voor tess. die ga ik echt nog niet in een groot bed leggen. stel me zo voor dat ze dan vrolijk om 2 uur `s nachts denkt dat ze kan gaan spelen in dr kamertje...
    de kamer is behangen, meubeltjes zijn in elkaar gezet. ben er erg blij mee. nog ff een paar dagen luchten en dan mag tess 'verhuizen' ! tess liep zelf al vol verbazing rond, laden open trekken, het behang 'aaien' en spelen met de knuffels. leuk!

4. Momfulness

Ellen, wat leuk een nieuw kamertje voor Tess. Hier komt ook nog geen peuterbed. Heb er wel over getwijfeld, maar ja, net wat jij zegt... Dus baby komt de eerste maanden in een wieg en daarna kijken we wel verder.

Ik heb er over het algemeen moeite mee om hem achter te laten. En juist omdat hij ook 1,5 dag naar kdv gaat, vind ik het moeilijk om hem daarnaast weg te brengen. Best lastig om zo te denken, want je kunt nooit eens onbezorgd samen een avondje weg.

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    luna, lijkt mij ook lastig... ik vind het wel prettig om tess soms ergens te laten logeren, als wij een feestje hebben bv. ga dan wel altijd even bellen of ze lekker in slaap is gevallen, en ik slaap nooit echt lang uit omdat ik ons meissie dan weer wil ophalen... ze slaapt alleen bij haar opa`s en oma`s, en haar peettante, voor de rest thuis, of ze gaat mee, en slaapt dan in een campingbedje om `s avonds laat weer mee te gaan naar huis. gelukkig is ze hier ook heel makkelijk in. ze slaapt dan thuis zo weer verder.
    je weet dus van jezelf dat je dit moeilijk vindt, en wat vindt guus dan? zou hij Juliën vaker weg willen brengen? je moet je er natuurlijk wel goed bij voelen!

6. YellowButterfly

Ellen, wat leuk een nieuw kamertje voor Tess! Hier krijgt de beeb een nieuw kamertje, naja eigenlijk is het een afscheiding op onze kamer. Wij doen mini eerst in de wieg en dan zien we wel weer verder! Elise in een peuterbedje zie ik ook echt nog niet zitten, daar is ze in mijn ogen nog veel te klein voor. Ze kruipt haar hele bed nog door in haar slaap, ben bang dat ze er dan uit valt! Volgens mij kunnen ze ook nog best wel lang in een ledikantje!

Luna, maar heb je er zelf ook echt last van? Ik breng Elise ook niet graag weg, ze gaat 2x in de week naar het kdv en verder probeer ik het zelf allemaal op te lossen. Wel even kort bij opa en oma, maar dat is omdat mn paarden daar staan en ik daar dus wel 3 a 4x in de week te vinden ben. Dat is bijna haar tweede huis! Maar verder gaat ze eigenlijk altijd mee ergens naar toe.

Ow Elise slaapt trouwens weer prima, was echt even ivm ziekte! Heerlijk die nachten :)

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @groot bedje.. hier ging Laura met 1,5 in een peuterbedje en is er altijd netjes ingebeleven. Maar dat was omdat ze mt slaapzak en al over de ledikant zich wurmde en dus viel en dat was doodeng. Ze heeft het er gelijk goed in gedaan.
    mike heeft nog wel een ledikant, en heb nog geen behoefte om een peuterbed voor hem te kopen, hij is echt nog te klein....

@ hier 2 dagen KDV en 1 dag bij mijn schoonouders op de boerderij. verder breng ik ze nooit weg.

@ hier waterpokken weg, oorontsteking over maar Mike is nu vanaf vrijdagochtend ineens heel ziek. hij heeft koorts en hij spuugt en hij heeft waterdunne luiers.. schiet niet erg op zo.. en dat allemaal vlak voor de verhuizing. bleeeeeh het houdt niet op hier met de ziekenboeg

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wendelaa: Dit is een linkje: weightlosschallenge Weight Loss Challenge! ongeacht welk afslankprogramma herbalife weightlosschallenge
    En anders kun je even googlen op: Weight loss challange!
    Je legt 60 euro in, van die 60 euro, gaat er 30 euro naar les materiaal, de locatie word er van betaald, maar ook de thee etc.
    De andere 30 euro gaat in de prijzenpot, degene die aan het eind de meeste kilo's heeft verloren krijgt ( volgens mij ) 50%, de 2e krijgt, 30% en de 3e krijgt 20% ( de precieze cijfers weet ik zo niet/:))
    En dan heb je ook nog de dicipline pot, iedere pond die je aankomt , betaal je 1 euro. Je mag maar 1 avond missen, als je nog een keer een avond mist, betaal je 5 euro.. etc.
    Die pot win je, als je de meeste cm kwijt bent geraakt!

Odess, hihi bijdehand is ze zeker!
    Fijn dat alles goed gaat!

Ellen wat leuk! Ga je ook foto's posten als de kamer helemaal klaar is?

Luna , wat vervelend zeg!
    Maar ik snap wel wat je bedoelt, ik krijg het er ipv makkelijker, steeds moeilijker mee om Tara ergens te laten..:)
    Het voelt voor mij dat ze bij ons hoort, dus als wij naar huis gaan, gaat ze gewoon lekker mee. Eerder was ik veel makkelijker, aangeizen mijn moeder het heerlijk vind als ze blijft slapen.
    Ik moet zeggen dat als ze blijft logeren, het alleen bij mijn ouders is.
    Voor de rest durf ik haar wel alleen te laten met iemand anders, maar ook maar met weinig.
    Eerder was ik veel makkelijker. maar ja, ik werk natuurlijk 3 dagen en school 1 volle dag, dus zovaak als ik dr zou willen zien, zie ik dr niet.
    Werk jij 1,5 dag? Of gaat Julien ook nog naar iemand anders toe buiten het kdv?

Anastacia, pfff :( Zo blijf je bezig idd, wat sneu.

Hier een lekker weekend gehad!
    Tara heeft ons vanmorgen uit laten slapen tot 10 u :$, waren we niet meer van haar gewent, de laatste tijd was het altijd 7:30....

Mogen jullie kids ook verkleed naar het kdv? :D
    Tara mag donderdag verkleed.
    Ik heb nog een heel tuttig jurkje in de kast hangen, was voor een feest, die doe ik haar aan. En heb er een Tiara bij gekocht:D.. klaar. Haha, ik zal donderdag wel even een foto posten!

9. Momfulness

@Ellen & Odess, guus heeft er net zoveel moeite mee als ik dus dat helpt ook niet echt mee. ;) Maar we hebben samen al afgesproken dat we eerdaags weer eens een avondje naar de bios gaan en wat eten, dan laten we hem toch bij mijn ouders. Het probleem is ook dat Juliën ergens anders heel slecht slaapt en op het moment heel eenkennis is.

Odess, fijn dat Elize weer beter slaapt!

@Tamale, was het maar waar dat ik maar 1.5 dag werkte. hihi. Ik werk 3 dagen, maar op 1 dag heeft guus papadag en de andere dag begint hij pas om 14.00 uur, waardoor Julién alleen 's middags naar kdv hoeft. Dan kan ik hem om 17.00 alweer ophalen.
    Wat knap dat je al zoveel afgevallen bent. Is het zwemmen nog goed bevallen? Ik wil na mijn zwangerschap ook een goed dieet volgen, maar zoek tegen die tijd even goed naar iets dat werkt. wat jij doet klinkt in ieder geval heel effectief.

@Anas, fijn dat de waterpokken weg zijn, wel klote van de oorontsteking.

Hier Juliën en ik zijn net wezen zwemmen met de voormalige buuf en haar zoontje. Hij is op het moment heel eenkennig waardoor hij moord en brand schreeuwt wanneer er mensen binnenkomen. Ook in de auto heeft hij nog flink zitten huilen maar toen hij eenmaal doorhad dat ik ECHT NIET weg ging, was het goed. Hij heeft lekker in het pierenbadje rondgedobberd en zelfs daar wat stapjes in gezet, ondanks dat zijn humeur nu even minder is, kan ik zo genieten van dit soort dingen en vooral als hij dan lekker met me komt knuffelen in het zwembad. Daar doe je het toch voor. ;)

Met de zwangerschap verder ook alles prima. Behalve dat de bekkenpijn weer begint te komen, geen kwaaltjes.

10. YellowButterfly

Luna, begin je weer met de oefeningen dan? Nu al last is wel wat vroeg - hopelijk kan je het dan verder grotendeels voorkomen! Fijn dat jullie samen een avondje weggaan, dat zouden wij ook echt eens moeten plannen :)

Leo, knap hoor dat je het zo gedisciplineerd vol kan houden! Ben benieuwd hoe ze er donderdag bij loopt, haha! Hier nog nooit verkleed naar het kdv geweest.

Anas, he wat vervelend zeg!! Het zit jullie qua ziekenboeg echt niet mee, heel veel beterschap!

Hier vandaag 27 weekjes oftwel hallo trimester 3! We gaan alweer de laatste fase in, bijzonder hoor. Ben nu 6 kilo aangekomen, dat is veel beter dan bij Elise en ik hoop dat het de rest van de zwangerschap dan ook netjes binnen de perken blijft.

Allemaal een fijne zondag!

11. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Hoi meiden hier ben ik ook weer eens

Ben een tijdje afwezig geweest(sommige meiden weten waardoor) maar ik ben op 18 februuari geopereerd.Ik heb een maagverkleining gehad.Dat was op een vrijdag ik ben toen zaterdags ontslagen en ben zondags weer met spoed opgenomen omdat ik uitgedroogd was, kon nl niets binnen houden.Na ruim 7 liter vocht weer in mn lijf gepompt te hebben gekregen ben ik woensdags weer ontslagen en sindsdien thuis.

Het eten en drinken gaat redelijk momenteel mag ik alleen vloeibaar maar kan niet veel verdragen (voordeeltje ben nu in die ruime week wel 7 kilo afgevallen)...

Vandaar de stilte van mijn kant...
    Met Dyoni gaat alles goed (loopt nog niet hoor) alleen vind het erg raar mama zo te zien en keert zich soms wat van me af wat in de loop van de tijd (zodra ik haar over 3 weken weer mag tillen) best goed gaat komen!

12. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    baby, wow wat ingrijpend! heel veel succes en sterkte, lijkt me echt niet makkelijk.

luna, wel lekker dat jullie t redden met 1,5 dag kdv. hopelijk is de 1kennigheidsfase snel over bij Juulz, misschien helpt dat ook mee om hem dan weg te brengen...

tamale, klinkt erg motiverend hoe jij afvalt. knap hoor!

odess, wat gaat t hard he? en je kleintje nu ook officieel levensvatbaar, mijlpaal toch?

ik ga zo boer zoekt vrouw kijken, benieuwd wie er nog bij elkaar zijn!

13. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    Hey iedereen
    donderdag naar Kind en gezin gegaan met Senne
    laatste prikjes gehad
    is nu 80 cm en 9.680 kg dus niet zo veel nog niet

hoe is het met iedereen?
    xx

14. YellowButterfly

Jeetje Baby heftig meis, ik hoop dat je snel en goed herstelt!

Kitty, klein maar fijn mannetje :)

Ellen, ja het is heerlijk dat we die grens iig gehad hebben. Merk dat ik stiekem al een beetje naar het einde toe begin te leven, heel apart want een paar weken terug moest ik daar echt nog niet aan denken :) Hier ook BzV en ik moet zeggen geen verrassingen eigenlijk, maar heerlijk zoals altijd :)

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Jeetje baby dat is een pittige ingreep zeg. jeetje!!! en dan ook nog die spoedheropname...
    Langzaam aan kleine hoeveelheden proberen he, heb je speciale drinkvoeding????
    En wanneer mag je weer meer appelmoes ofzo? En kun je ook op gegeven moment wel weer brood ofzo eten? Of moet dan eerst dat bandje eruit?

Is Dyoni een beetje van slag dan? dat je zegt dat ze zich soms wat van je af keert.

16. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ Luna, ik blijf niet alleen kwakelen met griep hier. Ook Mees en Emma zijn steeds maar weer verkouden. Word tijd dat het lente word.
    Op zich heb ik tegenwoordig niet zo heel vele moeite om Emma achter te laten, maar probeer het wel te beperken. Meestal proberen we haar toch mee te nemen als we weg gaan. En met een uitje proberen we zo vroeg mogelijk thuis te zijn om haar toch op te halen en thuis verder te laten slapen. Dat vinden we beide prettiger.
    Vooral omdat Emma nu de laatste tijd steeds met het op en neer rijden van de kat naar de kliniek bij iemand moet achterblijven vind ik de belangrijk om het voor andere dingen zo min mogelijk te doen.

@ Babydream, jeetje wat een heftige ingreep en wat naar van die spoedopname. Hopelijk gaat het snel beter en kun je overstappen op wat ander voedsel.

17. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@odess;wowie 27 wkn alweer!

@anas;ik heb geen bandje gekregen, ze hebben 90 % van mijn maag weggehaald dus heb nu nog een inhoud van 100 tot 150 cc..Ik mag nu vloeibaar eten zoals yoghurt, vla , boullion enz.Aardappelpuree enzo mag ook maar dat krijg ik niet weg.Vanaf volgende week mag ik weer langzaam beginnen met beschuit enzo..
    Ja Dyoni is indd van slag maar dat komt wel goed...Ze moet weer wennen dat mama thuis is maar niet alles kan doen..

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wowie Babydream, 90%! :$

Respect... diep respect!

19. Maia

Maia Niet meer actief

zo, wat heftig baby!!! sterkte met het herstellen!
    vroeg me idd al af waar je was.

hier alles goed, vrolijk meisje, vanochtend lekker samen geverfd (gekliederd dus ;)) en ze ligt nu lekker te slapen!

20. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    zo baby ind respect en fijn dat het alweer wat beter gaat! lekker rustig aan doen.

Deel Deze Pagina