@Joenka, ja... gewoon gekruid (en wij eten best flink gekruid normaal gesproken). We houden er wel wat rekening mee natuurlijk (dus geen sambal ofzo ), maar voor de rest eet ie gewoon alles. Dat was gisteren bij de Chinees dan ook wel makkelijk . Thanks voor de beterschapswensen... @Wapa, zo... dat was schrikken dan zeg! Is je broertje er bekend mee? En wat knap van Larissa zeg! @Maia, heerlijk shoppen! Veel plezier!
ellen, eten en drinken gaat goed (luiers ook), dus maak me niet te veel zorgen, hopelijk slaapt ze goed vannacht aangezien ik morgen ook weer voor het eerst moet werken.
Emomomentje... ik heb net de berichten terug zitten lezen van de periode waarin Sam geboren is bij de oktobermamma's. Echt weer de tranen in mijn ogen. De bevalling komt dan weer heel dichtbij. Ik zag trouwens ook dat Moor niet meer bij ons is op ZP. Heb ik iets gemist?
Ha meisjes! Kreeg een berichtje dat ik werd gemist, ben er nog hoor! Alleen verschrikkelijk druk geweest. Spekkies trekt zich inmiddels aan alles op, sjouwt dr speelgoed door de kamer en als dr muziektafel niet op de juiste plaats staat, duwt ze die al stappend ook wel verder! Moet zeggen, ze slaapt wel meteen weer stukken beter De snottebellen zijn weer volan aanwezig, daarbij beetje kucherig maar lang niet zo heftig als ik van sommige kids lees. Ik zal me weer eens wat vaker laten zien hier, vind jullie veel te leuk
Goedemorgen! Josien, hoe doe je dat dan met zout enzo? Elise eet ook met de pot mee, maar omdat ik altijd begrepen heb dat die kleintjes geen zout mogen kook ik hetzelfde altikd nog een keer zonder zout! Als dat niet zou hoeven zou dat wel megarelaxt zijn! Uk, wat leuk dat eigenwijze uk al zo lekker zelfstandig is! Maia, dan gaat alles vast goed beterschap voor alle zieke kindjes!
@Odess: alles gaat idd prima hier. Meisjelief ligt nu met haar duim in haar mond op het vloerkleed naar de tv te kijken @pot mee-eten: Fleur eet ook met de pot mee, maar ik kook ook zoutloos en als wij iets anders eten (bijv. pizza) dan krijgt ze nog van mij een ingevroren overgebleven prutje (alles wat normaal overblijft vries ik voor haar in)
Maia, hoe doe jij dat dan met bv risotto of gekruid (vooral gezouten) vlees? Hier heeft ze gisteren voor het eersr koemelk gehad, had een papje gemaakt voor de bloemkool. (nog ff en dan is het byebye opvolgmelk )Wij aten peppersteak en dan geef ik haar er wat ham doorheen
risotto maak ik niet (niet als risotto) maar daarmee kook ik gewoon geen zout mee. De zoutpot zet ik voor ons op tafel. Ze heeft laatst wel een prutje gehad waar ook wat kookroom bij zat meegekookt, zo af en toe moet het wel kunnen vind ik , maar dagelijks nog niet. Gekruid vlees eten wij zelf niet dus dat scheelt En inderdaad, als wij zoiets wel eten dan krijgt zij een ander stuk vlees.
@Odess, wij eten zoutloos, dus dat is makkelijk. Maar juist daarom is het eten verder wel gewoon gekruid. Ik ben met zout wel heel voorzichtig, zeker omdat mijn vader met zijn nieren zit en ik thuis zo'n beetje panisch van zout ben geworden. Anderzijds vind ik dat het als we bijvoorbeeld uit eten gaan best wel eens moet kunnen om 'anders dan anders' te doen. Het is ook niet dat we dat iedere dag doen. Ik moet stiekem wel lachen trouwens dat je wel aan koemelk denkt te beginnen dan (geen verwijt hè!). Want daar zit best wel veel natrium in . En dat is dan ook precies de reden dat ik dat het eerste jaar nog niet ga geven. Maar ik zie het best veel om me heen ook hoor, gewone melk. Een vriendin van mij is al helemaal overgegaan vanaf 7 maanden en die geeft geen opvolgmelk meer. Ik vind er op zichzelf niets mis mee als je het zo een keertje geeft (bijvoorbeeld als een sausje op de bloemkool ofzo zoals jij nu deed). @Uksie, wat fijn om van je te horen ! En wat gaat spekkies goed zeg! Kan me voorstellen dat ze dan een stuk beter slaapt. Worden de spekkies ook al wat minder dan ? Liefs, Josien
eten hier ook zoutloos en bvb pepersteaks maak ik zelf zodat er geen zout op zit. Maar ham zit 6ok zout in haha koemelk ach ze krijgt hier nu tussen de middag of bij t avond eten een half bekertje volle melk aangelengt met water.komt op t zelfde neer als karnemelk,yogurt dus kan gewoon hoor. alleen zit in de opvolg de belangrijke vitamientjes, maar eet jou kind goed van alles kun je bet st al langzaam over. Overgens 7 mnd en dan al volledig vind ik wel heel vroeg advies is 10 mnd.
Hier bij het CB zeggen ze een jaar. Maar ja... das herkenbaar van de CB's hè ... die zijn het nooit met elkaar eens. En yoghurt eet Sam alleen Griekse. Daar zit geen zout in (Aantal calorieën Griekse yoghurt, yiaourti (Albert Heijn) per 100 gr.) Maar ik ben het met je eens Danjo, dat als je kindje verder gewoon goed van alles eet dat je echt niet meer zo strikt hoeft te zijn als in het begin. Groetjes, Josien
precies, het moet nu ook af en toe kunnen. Zo aten wij laatst pannekoeken, nou Fleur hapte gezellig mee hoor. hier is mevrouw trouwens helemaal op het Zelf Doen. alleen d'r pap niet gelukkig maar wel brood en avondeten. Ik prak dus niks meer en snij het in wat grotere stukken en het gaat allemaal (90% ong.) netjes haar mond in. Vraagje: Fleur drinkt alles uit een bekertje, behalve haar melk. Dat drinkt ze nog uit een fles. Als ik iets anders in de fles doe moet ze het niet want daar moet melk uitkomen en als ik melk in een bekertje doe moet ze het ook niet want daar moet wat anders (thee, diksap, water enz) uitkomen. Als ik van de melk met fruit een smoothie maak wil ze het wel uit een beker. Iemand tips hoe ik haar gewoon melk ook uit een beker kan laten drinken? Het is nu niet zo dringend nog maar ze drinkt goed uit een beker dus ik vind die fles als fles zijnde een beetje nutteloos.
Maia: Wauw wat knap dat ze uit een beker drinkt!! Hoef ik hier niet te proberen hoor! Eten: Durf hier nog niet zo goed van alles te proberen buiten de potjes om, wil eerst eens ff kijken hoe het met de krampen/reflux gaat.. Boaz is echt vreselijk ondernemend! Gaan vandaag maar eens voor zo'n loopautootje kijken, kan die rondscheuren... in plaats van met zijn kont op de tafel te gaan zitten... Morgen begrafenis in Zwolle! Tante van Rob's vader is overleden, zij had geen man en kinderen. Ze is 102 geworden dus mooie leeftijd! Woensdag naar het ziekenhuis en vrijdag feestje van mijn tante die 50 is geworden...
Goede morgen, Er is al veel gekletst vandaag! @Eten: hier ook nog niet alles hoor. Megan is wel van de medicijnen af, maar haar ontlastig gaat heel moeisaam. Vandaag weer naar de KA en maar ff horen wat we nog meer kunnen doen. @Joenka: heel veel sterkte morgen! @Uksie: Zo te horen is Megan niet de snelste! Geweldig hoor wat jullie spekkies allemaal kan! @Drinken uit een beker: Hier een beetje maar ze vind een flesje maar wat makkelijk. Zo nu ga ik het meisje klaar mkn om weg te gaan
Maia toch proberen aan te bieden hier ook bijna alles uit een beker en de melk (opvolg) probeer ik wel uit de fles. met en jaar wil ik toch van die hele fles af zijn en gewoon gewone melk bij dr lunch en avond eten aanbieden. dus dan vervalt de hele fles mischien een idee? Nou hier is meisje dus ziek had het wel verwacht ze heeft net de hele bank tafel en vloer onder gespuugt. dus de was draait weer volle toeren. nu zou ze vanmiddag even na mn schoonouders gaan maar dat gaat dus niet en schoonmams is ook ziek dus das lekker. Nu komt manlief toch gelukkig eerder thuis
Joenka gecondoleerd wat een leeftijd zeg, ik heb zon babywalker dat vind naomi helemaal leuk want ze kan zichzelf eraan optrekken en dan gaat ze ook een paar pasjes zetten , alleen snapt ze niet wat de voor en achterkant is haha
nou ik heb net inderdaad gewone halfvolle melk voor mezelf ingeschonken in een van haar bekers en ik drink eruit en nu neemt ze wel een paar slokken. Ga dit zo even proberen en dan straks misschien met de opvolgmelk. @danjo: beterschap voor je meisje @joenka: sterkte morgen.
@met de pot mee eten, hier vrij regelmatig dat ze gewoon mee eet. Tenzij wij spicy eten, dat moet ze niet dan staat voor haar Olvarit, Friso of iets dergelijks op het menu, potjes van 12 maanden want anders zijn de stukkies te klein dus eten we het niet Ze krijgt nog 2 flessen opvolgmelk per dag (1 papfles 'smorgens en 1 fles voor het slapengaan) verder alle zuivel is koemelk. @Josien, de spekkies worden inderdaad minder ja! Moeten we een nieuwe bijnaam gaan verzinnen... Morgen weer naar het CB we zullen het zien! @Naomi, gauw beter worden hoor! Ziek zijn is niet leuk! @Sloppy, jouw meisje ook zo vlot? hihi @Joenka, Boaz met kont op tafel haha ik zie het al voor me! Mijn ouders hebben ook zo'n loopauto voor Spekkies thuis, crosst ze idd de hele kamer door, en boos joh als ze er niet door kan! haha @Maia, wat knap dat fleur uit een beker drinkt! Heb geen tips voor je helaas... Hier nog bij voorkeur een fles, of met een rietje! Ze heeft nog niet door dat dr hoofd naar achteren moet om te drinken.