Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    beter is volle melk he Maia. hier vind Naomi de gewone melk ook lekkerder dan de opvolg haha. maar wil nog even volhouden.

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    eten, kan ik niet over meepraten.... alleen maar potjes zonder stukjes, iets anders krijg ik er niet in.
    drinken alleen maar melk, geen water/sap/thee o.i.d. ook bekers, tuiten, e.d. al geprobeerd.

joenka, drukke week voor jou. gecondoleerd!

volle/halfvolle producten: hier wordt juist geen volle yoghurt/melk geadviseerd, te vet, is niet nodig. maar wel pas vanaf 1 jaar. hahah wat een verschillen!!!!

thnx voor de felicitaties, leuk! ga nu ff voorbereidingen treffen voor de middag en avond.

3. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom is volle melk beter dan halfvolle?
    Heb me daar nog helemaal niet mee bezig gehouden ;)

4. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Daar was ik weer!Heb nu vakantie dus zal hier vaker posten!

Met Dyoni gaat het op zich goed, heeft af en toe flinke kuren en weigert vaak eten, maar ja ik weet dat ze het kan…Melk drinkt ze nu af en toe weer wel gekke meid!Ze is een paar keer vanuit zit naar buikligging gegaan maar andersom lukt nu nog niet..Ze maakt volgens mij weer een groeispurt door want past ineens schoentjes van maat 18/19 maar H&M 16/17 zit ook nog goed hihi..Kleding is nog steeds maat 74 en ze draagt nu eigenlijk geen lange broeken maar die zullen wel hoogwater zijn..

@Joenka;ach arme Boaz!die medicijnen doen hun werk dan ook niet he?gecondoleerd maar wow wat een leeftijd!

@Danjo;ach ontstoken oogje en verkouden,en nu ook nog ziek!succes ermee!Ook veel succes met schoonpa!

@Ellen;hieperdepieperdepiep hoeraaaa!En arme Tess!Beterschap met haar!

@Josien;wow Sam met de pot meeeten das Handy!

@Curly;Britt ontwikkeld zich ook ineens snel he?Kruipen gaan staan!Goed joh!

@Maia;lekker shoppen!Herkenbaar van ej drink verhaal,ik ben hier nu bezig met een rietjesbeker van Difrax en die gaat echt super!Heb er ook 1 van Nuby maar dat vind ze niks..

@wapa;pffff dat is schrikken van je broertje,gelukkig ging het snel beter!Wowie wat goed van Laar zeg!Stoere dame!

@Uksie;spekkie ook al zo’n vlotte tante!

@met de pot mee;wat ideaal zeg!Dyoon haalt haar neus op als iets vers is, mv blieft ook geen potjes van Friso maar alleen de 8 maanden potjes van Olvarit…

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Maia, Eva was daar ook zon vreemde in.
    Fles was alleen voor melk! al t andere kwam uit tuit.
    Die is toen snel overgegaan op tuit en liet de flessen voor wat t was.
    Tim die drinkt alleen maar uit fles, wil niks anders, nou dan niet.
    Dus als ze alleen uit fles de melk drinkt en de rest netjes beker, dan zou ik t lekker zo laten

@Met de pot mee-eten.
    Hier nog niet hoor, krijgt gewoon zn eigen prakkies.
    Vind ik veel makkelijker, aangezien Tim om 16.00 al eet en slaapt als wij eten.
    Tegen de tijd dat ie gewoon wakker blijft, dan zal die wel mee gaan eten.
    Nu maak ik gewoon wat in t voren en vis t dan uit de vriezer.

@Gewone melk, hier ook altijd gezegd; na een jaar en halfvol.
    Maar goed, Tim is een ander geval he haha

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    volle melk zitten meer voedinsstoffen in.

baby wat goed van dyoni :D en weer mindere periode met eten , hier zijn dr voetjes ook ineens 11 cm hihi.

gewone melk hier ook normaal na een jaar advies hoor maar omdat naomi een slechte melk drinker is gaan wij sowieso over met 10 mnd. Maar je mag ook met 10 mnd over.

wat een verschil he met potjes en vers. zo wil naomi echt geen fruit uit potje en ook geen potjes zonder grote stukjes. heb 12 mnd potjes als ze potje krijgt , nadeel is wel dat er in 12mnd potjes wel weer zout in zit.

Ga de hoezen van de bank ik de droger gooien kan ik zo weer normaal op de bank zitten

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Danjo beterschap!! Joenka, gecondoleerd! @ zout tsja ben zeker niet panisch voor zout en hoewel wij ook zoutloos eten is dat bij vlees en bijvoorbeeld pasta niet het geval. We aten laatst risotto en daar gaat veel bouillon in dus erg zout! Ik vraag me af in hoeverre ik daarop moet letten! Melk is eerst gewoon nog opvolgmelk, dit was de eerst keer dat ze gewone melk kreeg. :) ze krijgt ook nog maar 2 flessen per dag.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Odess beetje zou kan ook geen kwaad hoor als het met mate is en niet elke dag

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Odess, komt ook door mijn vader en zijn nierprobleem. Die mag geen zout voor zijn nieren. Toen ze op het CB van alles zeiden over wat ie wel en niet mocht en daarbij viel dat er in sommige dingen veel zout zat en dat niet goed was voor zijn nieren... tja, dat valt dan bij mij net verkeerd als je familielid zo ziek is aan zijn nieren.

@Maia, heel herkenbaar! Sam drinkt alleen opvolgmelk uit een fles, maar wel op de manier die hij ook gebruikt bij een bekertje: sloksgewijs. Dus niet meer zomaar achter elkaar. Gek kind... ;)! Maar als ik het in een beker doe kijkt ie me aan alsof ie wil zeggen 'hé, ben jij ff gek geworden... melk hoort in een fles'. Voor de rest drinkt hij wel alles uit een beker. Trouwens wel beschamend... van de week waren we met de hele familie uit eten. De jongste twee van mijn zus drinken allebei nog niet uit een beker (2,5 jaar en 11 maanden oud). Kijk, van de jongste snap ik het... maar van die van 2,5 jaar :(. Misschien is dat de reden dat ik bij Sam heel vroeg begonnen ben bekertjes te introduceren. En... pannenkoeken eten! Leuk! Dat is inderdaad een leuk idee om binnenkort eens te proberen!

@Babydream, rietjesbeker? Dan klinkt wel stoer! Wat fijn dat het goed gaat met Dyoni! Alleen jammer dat het met het eten weer wat minder is. En wat een grote meid zeg!

@Joenka, gecondoleerd! Wel een mooie leeftijd zeg! En een loopauto voor Boaz? Stoer! Ben benieuwd wat hij er van vindt!

@Danjo, hahaha... Naomi geen potjes fruit? Sam krijgt niks anders. Moet ook zeggen dat wij bijna nooit fruit in huis hebben, dus ik ben wel blij dat hij potjes fruit lust. Knap zeg dat Naomi wel vers wil! Maar wat zielig dat ze zo moest spugen. Slaapt ze nu wel lekker? Beterschap voor de lieve meid!

@Ellen, grappig! Hier moet Sam juist zo vet mogelijke yoghurt hebben van het CB (vandaar die Griekse). Maar dat heeft dus met zijn dunne lijfje te maken. Die heeft wat spekkies nodig :D. Fijne dag! Ben je al goed verwend vandaag?

@Sloppy, hoe was het bij de KA?

Liefs,
    Josien

10. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    baby, lekker vakantie! Britt gaat idd snel.

Sloppy, hoe was het bij de KA.

Melk, hier nog niet. Gewoon opvolgmelk. Van yoghurt gaat ze spugen en sapjes en thee gaan wel goed.

verder even ego, eerste keer werken viel mee. wel is Britt zieker geworden. Alles ondergespuugd en gepoept en inmiddels 39.5. Dus ben daar druk mee.

ellen, Happy Birthday!!!

11. Maia

Maia Niet meer actief

Ben ik weer :) lekker gewinkeld, alleen verkopen ze gewoon nergens zomerhoedjes meer :( en deze past ze toch echt niet meer goed. Naja, van de week maar even naar de grote prénatal, hopen dat die nog hebben.

@danjo: ja ik weet het, volle melk, maar ik heb alleen halfvolle in huis want heb tot nu toe nog niet geprobeerd. Maar ik heb ook eerst gewoon wat slokken melk in een beker gegeven en daarna wel even de opvolgmelk maar dat ging nog niet goed dus toen maar even fles en die heeft ze wel op. Ik gebruik de gewone melk maar even om te oefenen.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Helloooooo

Joenka: Welcome back!!
    Wat sneu voor Boaz dat hij er nu nog zoveel last van heeft! :(
    Klote-zuur!
    Fijn dat de reis ook zo goed is gegaan!
    Nope, nog steeds geen kijkers gehad..
    Morgen komt de makelaar nieuwe foto's maken en gaan we een 'actie' houden: 1 jaar lang geen vve kosten te betalen! ;)

Ellen wat sneu voor Tess :( en ook kloten voor jezelf natuurlijk! Sterkte meid! Als ik een dagje op moet passen ;)
    GEFELICITEEEEERD!!!! Hopelijk heb je ( ondanks het weer ) een hele mooie dag!

Josien: je bent op dieet lees ik! Wat goed?
    Wat voor dieet doe je? en helpt het al? Knap hoor!

Wapa: Woww! Dat is schrikken van je broertje! Bah!!
    Gelukkig wel een mooie verjaardag gehad dus?
    Wat knap van Larissa!

Joenka, gecondoleerd! En idd: mooie leeftijd zeg!

Danjo, nou nou wat een ziekenboeg ofniet! :(
    Beterschap!

Baby fijn dat het zo goed gaat met Dyoni!
    Lekker vakantie!!

Curly, beterschap met Britt! :( sneu!

13. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    tamale, thnx! Alles goed met jou?

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik vlieg ook weer eens langs. Heb alleen maar bijgelezen even snel.

Ben druk met mijn zieke kindjes. Evi heeft 39,6 en spuugt wat en kijkt drollig uit haar ogen. Yannick heeft 39,4 en is veel jengelig. Ze liggen nu allebei met een zetpil in bed. Alleen poepte Evi daarna die weer uit haha.

Kinderarts heeft gebeld en we zijn uitbehandeld nu met Evi gelukkig. Alleen als ze weer problemen gaat krijgen moeten we weer langs komen.

Morgen weer werken voor 3 daagjes. Is heel erg rustig en had nog wat plusuren dus mensen met minuren gaan voor helaas. Vrijdag dan misschien nog een wachtdag en dan 2 weken (met 3 weekenden) vakantie.

We gaan niet weg.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo net ff het meisje in bed gelegd en nu ff tijd voor mezelf :D

Bij de KA is het heel goed gegaan, ze is nu 71cm en 8430gram:$
    We hoeven in principe niet meer terug te komen alleen als de klachten terug komen...........dat kan gebeuren maar daar gaan we niet vanuit.

@mvj: sterkte met je zieke kindjes! fijn dat Evi ook uitbehandeld is.

@Curly: Sterkte met Britt! Ik hoop dat ze snel weer opknapt!

@met de pot mee eten: Hier nog niet hoor. Megan eet ook nog niet zo heel erg geweldig veel. 8mnd pot eet ze de helft van en dan een danoontje toe. tussen de middag een broodje met soms een fruithapje maar vaak heeft ze daar geen trek meer in. tussen door krijgt ze rijstenwavels.
    Drinken alleen rosévicé (roosvicee) en alleen uit een fles. Tuitbekers gaan helemaal niet en ik heb verschillende geprobeerd.
    Water/thee wil ze niet drinken, soms uit een glas van ons.
    Opvolg melk wel maar dan ook alleen uit een fles.
    Ik denk dat ik voorlopig aan de flessen vast zit.

@fles vasthouden: Houden jullie kleintjes zelf de fles al vast?

@Joenka: Wat sneu dat Boaz nog steeds zo'n last heeft. Kan hij geen andere medicijnen krijgen?

@Uksie: Ja wij hebben ook een vlotte meid. Ze loopt al en wil al los gaan staan.

16. Maia

Maia Niet meer actief

beterschap voor de kinderen MvJ. En fijn dat ze uitbehandeld is bij de ka

@sloppy: fijn dat jullie niet meer terug hoeven komen bij de ka.
    En hier houdt ze de fles niet vast, luie donder. Ze kan het wel.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @maia: hahahaha, ja hier kan ze het ook wel maar vind het erg leuk om haar armen te bewegen en dan is ze de speen weer kwijt......

18. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #2258 MamavanJordy, 26 jul 2010
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
    Hier kan Evi haar fles wel vast houden. Maar ze speelt er ook snel mee door hem onderste boven te houden en dan loopt het er dus uit. Als ik haar een beetje schuin leg (bijv. in de kinderwagen) dan houd ze hem beter vast dan rechtop.

Tuitbeker: geprobeerd en soms gaat het best goed. Heb alleen niet altijd de tijd om er uitgebreid mee te gaan oefenen. Dus fles is makkelijker dan. Maar bij de andere 2 is het ook goed gekomen en dat komt nu ook wel.
    Rietjesbeker snapt ze nog niet.

Sloppy: fijn dat Megan ook uitbehandeld is.

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Curly, ja hoor! :) Hier ook alles goed! Wel een beetje druk, maar dat is wel lekker!
    Daar ook?

Mvj, wat sneu! Beterschap voor de kleintjes!
    Fijn dat ze uitbehandeld is!

Sloppy, mooi gegroeit dus! Super!
    Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar is de badkamer al klaar?

Fles vasthouden: doet Tara echt al maanden. klinkt overdreven, maar dat is het niet.
    Ik hoef nu ook niet te proberen om hem vast te houden, want dan word madam boos.

Tara drinkt uit een tuitbeker diksap, maar dat lust ze niet graag, dus ze drinkt vaker roosvicee.
    Dat doet ze prima alleen.

Broodjes:hoeveel geven jullie daarvan tussen de middag?
    Ik ben dan echt zon muts die zich strak aan 1 broodje houd, maar volgens mij lust ze nog wel meer..
    Overmorgen naar het cb!

Oooh ik ben zó lui!
    Straks om half 10 een kinderstoel ophalen voor bij mn ouders. De graco tea time.
    En daarna lekkerrr naar bed.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Tamale: Ja de badkamer is klaar, en hij is ook al weer stuk........
    Het ladenkastje onder de wastafel is naar beneden gekomen.
    Foutje!!! We krijgen een nieuwe kast maar ze kunnen nog niet vertellen wanneer, vakanties ed.............pfffff

Deel Deze Pagina