Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Sloppy en MvJ, fijn dat jullie kindjes niet meer naar de KA hoeven! Fijn gevoel hoor!

@Zelf fles vasthouden... nee hoor, echt nog niet. Hij vindt het veel gemakkelijker als alles hem gebracht/gegeven wordt. Luie donderstraal!

@Tamale, gewoon calorietjes tellen en niet meer dan 2100 per dag. Verder meer bewegen. Die twee dingen zijn hier al heel belangrijk. Goeie actie voor je huis trouwens! Ik hoop dat het snel resultaat oplevert!

Liefs,
    Josien

2. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hallo!!
    Zo meld mij ook aan bij jullie!
    Ik ben ook een oktober 2009 mama... En ben benieuwd naar de verhalen van anderen..
    En hou ook gewoon van kletsen!

liefs!

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier kan ze de fles wel zelf vasthouden maar mama geeft dr melk is mijn momentje haha. Nou meisje geeft nog steeds over bah maar gelukkig drinkt ze elke 2 uur wel 60cc melk vannacht er maar een x uit. Ze is bij elke fles 15 min wakker dus slaapt veel net ook 39 koorts dus zetpil gegeven

4. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    #2264 sylvia111, 26 jul 2010
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
    even wat dingen uit mn hoofd

Ellen gefeliciteerd!!

Wapa dat is zeker schikken zeg!! sterkte met je broertje.

Danjo beterschap voor jullie!

Met de pot mee eten doet noa wel.
    Maar ik doe al voor de andere 2 meiden minder gekruid koken dus ze kan gewoon mee eten..

Melk hier nu nog gewoon opvolgmelk maar hier mag je van het cb al over gaan op gewone melk met 10 maanden omdat je dan eigenlijk weer zou moeten overstappen naar nr 3 en ze zeggen dat dat geldklopperij is (advies van cb)
    Ook word hier halfvolle melk geadviseerd omdat er in volle melk veel vetten zitten en ze dat niet nodig hebben.. Maar baby's die het wel kunnen gebruiken die dan weer wel. Bij Noa moet ik ook volle melk gaan geven omdat ze het kan hebben maar toen met luna en daan werd halfvolle geadviseerd.

Curly beterschap voor Britt! fijn dat je eerste werkdag meeviel!

Tamale succes! hoop dat het iets opleverd die aktie!

Verder gaat hier alles goed! Noa is opeens een spurt aan het maken!! ze trekt zich overal aan op tot staan, loopt een stukje achter de loopwagen ook aan onze handen zet ze wat stapjes!! gaat zelf zitten en ook terug. Ook zijn er 2 tandjes eindelijk aan het doorkomen!! dus hier een drukke dame!!

Zo ff nog terug lezen hoor..

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Syl heerlijk zon drukke dame, hier word juist gezegt dat volle melk beter is ivm de vetten die ze nodig hebben zo ook volle yogurt etc. dom cb maar dat neem ik toch allemaal met een korrel zout doe alles zoals ik denk dat nodig is

6. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    'n avond!

MvJ, Sloppy wat fijn dat jullie niet meer terug hoeven met de meiden! Nu houden zo natuurlijk :D

Spekkies houdt zelf dr fles vast, moet ik ook niet proberen af te nemen ;) krijg ik ruzie...
    Ze eet 1 boterham tussen de middag maar ook zij zou meer willen hoor. Morgen op het CB eens overleggen hoe en wat.

Syl, behoorlijke sprongen vooruit die Noa! Leuk zeg.

Hier de loopkar ook maar naar beneden halen, tot nu toe schuift ze alleen de muziektafel door de kamer haha

7. Maia

Maia Niet meer actief

@angel26: welkom :) van wanneer is je kindje precies?

@tamale: goeie actie van je huis, hopelijk helpt het

nou heb hier maar een zonnehoedje besteld via internet. Heb geen zin om me te moeten haasten van de week. Ben dan toch wel weer een halve dag onderweg om naar een grote prénatal te gaan, dan maar wat extra kosten.

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Danjo ja iedereen moet ook doen waar je je goed bij voelt. Zo zie je maar weer hoe verschillend de cb's zijn!

angel26 welkom!! kom gezellig meekletsen!!

Uksie Noa eet ook meer al 1 boterham hoor. Ik geef er nu 2 en ze eet het met gemak op.Jij heb ook een ondernemende dame dus?

Maia wanneer ga je op vakantie? en hier waren de hoedjes bij de h&m in de aanbieding. Witte en nog wat andere kleurtjes dus mischien moet je daar even kijken?

9. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sylvia, idd ook een ondernemende dame ja! Heerlijk wijffie is het.

Maia, ook de HEMA niks meer aan hoedjes? Lastig. Ik moet ook weer gaan kijken want er past er nog maar 1.
    Anders een bandana ombinden :D

Hoi Angel26! Welkom hier.

10. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen meisjes!

Hier al weer een uurtje of 2 aan het werk. Vanmiddag fysio voor mijn schouder en daarna naar het CB, ben benieuwd naar de cijfers van Spekkies.

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Uksie, ben ook benieuwd! Succes bij het CB!

@Angel, welkom! Wanneer is je ukkie geboren?

@Boterham, Sam eet er 's ochtends 1 en 's middags 1. Hij lust er wel meer, maar ik vind het wel genoeg zo :D.

Rustig hier trouwens......... ik zit zelf nog ziek thuis. God, wat voel ik me beroerd zeg!

Liefs,
    Josien

12. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    josien, beterschap!

mvj en curly, beterschap met jullie zieke kindjes.

sylvia, wat gaat je meisje snel zeg!

tamale, fijn dat alles goed gaat, ik hoop dat jullie snel kijkers hebben voor t huis. wanneer ga je beginnen met werken/leren? hoe regel je de opvang van je meissie?

angel26, welkom, leuk als je meekletst. ben benieuwd naar jouw kleintje, hoe spreek je de naam uit?

maia, en bestellen via internet dan? wehkamp ofzo? dan vallen de verzendkosten ook wel mee toch?

thnx voor de felicitaties. ik heb een leuke dag gehad. heb vooral bonnen gekregen van de juwelier hier in t dorp, want ik wil een pandora-armband met van die bedels. erg prijzig. morgen maar es wat uitzoeken!
    met tess gaat t al wat beter, ze wordt minder vaak wakker `s nachts en is best goed te pas.
    vanmorgen naar t cb geweest. ze buigt iets af met t gewicht, is een stuk minder aangekomen dan de vorige keren. ze zit nu op 8175 gram en 69 cm. lengte en gewicht onder de middenlijn. maar prima in proportie. fruit en groente met stukjes en brood blijven aanbieden, t komt vanzelf. niet druk om maken. (vind ik wel lastig als ik de verhalen hier zo lees)

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@hoedjes: h&m, V&d, hema en weet ik veel wat hadden niks meer. Of tot maatje 44 en die zit nu dus veels te strak. Daarom moet ik een nieuw hoedje ;) overal was uitverkoop, waren de schappen leeg enz. schoot niet op dus. Heb nu via de webshop van de Prénatal besteld, die hadden nog wel via de webshop.

Ik ben nu aan het werk. M'n moeder past op Fleur omdat m'n man mijn vader aan het helpen is met klussen in het huis van m'n zus (als je het nog snapt ;)) Dus die zullen wel weer samen de eendjes aan het voeren zijn, doet mijn moeder altijd en Fleur schijnt het prachtig te vinden. Vanavond/morgen nog een taartje bakken, donderdag nog de laatste dingen kopen en dan van de week op vakantie. Heb er zoveel zin in :D

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    haha maia, om 14.00 uur nog goedemorgen zeggen??? de dag is al bijna om joh! ;)
    waar gaan jullie ook alweer naartoe? wij vertrekken vrijdag naar de veluwe.

15. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    dames die vroegen voor Britt, Ze is volgens mij weer aardig beter. Koorts is weg en is lekker vrolijk. Wel was ze om 04.30 uur klaar wakker en aan het huilen, heeft flesje sap gedronken (in 1 keer leeg) en hebben er daarna weer op bed gelegd.

Sorry, ik ben druk. Moet verder met taarten, dus reageer later even oke?

16. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hee meiden!

Ellen nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Josien beterschap meis!

Curly fijn dat het weer wat beter gaat met jullie meisje.

Diegene die op vakantie gaan, veel plezier geniet ervan!

Meissie alweer 10maanden :)

17. Maia

Maia Niet meer actief

wauw Rose, alweer 10 maanden, wat gaat dat snel!!! Gefeliciteerd.

@Ellen: was nog niet helemaal wakker ;)

@vakantie: we gaan naar Madeira...

als Fleur niet ziek is. Oftewel: ze is nu ziek. Koorts en hoesten enz dus we wachten het af. Lijkt alsof ze last heeft van d'r keel maar dat kan ook van het hoesten komen. Manleif blijft morgen thuis met haar, ik ben donderdag thuis en ze zal wel weer beter zijn voor we vertrekken maar toch.

18. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Het heerst toch wel volgens mij. We hebben hier veel zieke kindjes.

Evi nog steeds koorts tussen de 39,5 en de 39,8 zoiets. Net spuugde ze een gedeelte van de fles uit. Ligt nu met een zetpil weer in bed.

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Veel zieke kindjes ja. Het heerst echt wel. Sam is ook ziek, net als pappa en mamma. Geen koorts (volgens mij - ik meet dat echt noooooooooit, slecht hè?), wel veel spugen na het eten (maar dat komt vooral doordat hij op zijn buik gaat liggen wippen na het eten en zijn maagje kan dat nu niet aan), ENORME snottebellen (wel grappig... kom je hem uit bed halen, ligt hij je met een big smile en snot over zijn hele smoel aan te kijken) en volgens mij ook keelpijn. Verder heeft ie volgens mij last van een lintworm. God, wat eet dat kind zeg! Wat dat betreft zou je niet zeggen dat ie ziek is.

Vandaag heeft hij gegeten:
    1 volkoren boterham met appelstroop
    1 fles opvolgmelk 180/6
    1 volkoren boterham met boterhamworst
    1 fles opvolgmelk 150/5
    1/2 potje fruit (al zou hij een hele ook wel gelust hebben, maar meer krijgt hij niet ;))
    1/4e grote aardappel
    anderhalve opscheplepel groente (erwtjes, worteltjes, broccoli, peultjes en spinazie)
    1/4e lapje ongepaneerde schnitzel
    paar hapje vruchtenyoghurt van mij
    1 fles opvolgmelk 210/7
    bijna heel berencakeje

:$

En nog wilde hij volgens mij meer.... ik heb hem toch maar ff ingedamd, want ik vond het niet meer normaal. Als ie vannacht nog honger heeft, meldt hij zich neem ik aan wel. Maar dat zal wel niet, want dan wenst meneer te pitten ;).

@Rose, 10 maanden alweer..... Tjonge waar blijft de tijd! Gefeliciteerd!

@Maia, heerlijk naar Madeira! Ik hoop dat jullie een mooie tijd zullen hebben, maar dat zal vast wel!

@Curly, fijn dat Britt zich weer beter voelt! Heeft het lang geduurd?

Liefs,
    Josien

20. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Beterschap voor de zieke kindjes, bah!

Roos, alweer 10 maanden wowie wat oud :)

Hier een meisje dat net heerlijk in bad heeft zitten (!!) spelen nadat ze alles eronder had gepoept omdat ze ook zat toen ze aan het poepen was hihi :D Ik moet er zo aan wennen dat ons mopje kruipt en zit hihi :)

Deel Deze Pagina