Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    bij papa op de nek, met dr nieuwe lief-vestje

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    toen we weer thuis waren.
    nu stop ik ermee hoor! haha
    weten jullie trouwens hoe dat zit met t uploaden van foto`s? volgens mij zit ik bijna aan 1000kb en er staat bij dat dat de max is, maar betekent dat dat ik nooit meer foto`s kan uploaden?

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ellen: leuke foto's zeg en wat heeft ze al veel haar dat ze zo 2 staartjes kan. Komt Evi aan met net 1 klein staartje bovenop haar hoofd haha.

Maar van die foto's had ik pas ook. Je moet in je instellingen dan de oude foto's verwijderen. Die slaat hij namelijk op. Als je dat doet dan zie je dat lijntje wat erboven staat weer meer groen worden i.p.v. rood.

4. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mvj, thnx, ik zal t ff proberen.

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    jeetje meiden, dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!al ruim n halve dag geen berichten??? is iedereen op vakantie ofzo? ;)

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Leuke foto's Ellen.

Het is hier echt rustig ja ;)
    De meeste zullen wel van de vakantie aan het genieten zijn.

7. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    of is iedereen een beetje zp moe??

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier heerlijk aan het genieten van een actieve meid en mn mannetje die weer aan het opknappen is! Ook tussen de buien door ff lekker met het paard door het bos gesjeesd :) Gewoon lekker zondag! Allemaal een fijna dag!

9. YellowButterfly

Ellen, mooie meid!!

10. Maia

Maia Niet meer actief

zo, kom hier even langswaaien... zijn een uur geleden terug gekomen van vakantie... ga snel weer bijlezen. We hebben het heerlijk gehad, terugreis was wat lastig want Fleur besloot d'r drinken over de mevrouw naast ons leeg te gieten maar ze vond het niet zo erg en de vlekken gingen er gelukkig uit. Verder heeft ze een hoop geleerd deze week: handen klappen, tong uitsteken (weet niet of ik hier zo blij mee ben ;)), echt kruipen (maar hier thuis is het weer buikschuiven met ons laminaat), zelf gaan zitten en zelf gaan staan. Ook zijn tand nr. 6 en 7 doorgekomen dus we hadden een drukke week :)

nou ik ga snel weer bijlezen!

11. Maia

Maia Niet meer actief

zo heb bijgelezen maar geen zin om te reageren ;)

alleen @Tamale een dikke knuffel! Wat een rotnieuws allemaal in je omgeving en *** van je auto zeg :(((((

12. YellowButterfly

Maia, hier wordt ook druk gekropen ondanks laminaat dus Fleur heeft het vast snel door ;)

Hier heeft ons mopje voor het eerst sinds een dag of 4 weer zonder morren avondeten gegeten! Yay! En een hoop dat ze gegeten heeft! :D

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Alles is weer helemaal opgeruimd en de wasmachine staat aan. Meisjelief is lekker aan de wandel over de vloer en manlief is alvast weer aan het hardlopen.

Wat is het hier rustig trouwens!

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    maia, welcome back! fijn dat t zo leuk was.
    hier ook geen kruiper, ook n gladde vloer. t buikschuiven gaat wel heel snel! kruipen komt vanzelf.

odess, fijn dat elise weer goed gegeten heeft! en nu doorzetten elise!

is danjo ook op vakantie? of misschien zp-moe?

anas, hoe is t met mike?

15. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Zo hier zijn we weer terug van 3 weken met de boot rond varen door limburg. Veel gezien en genoten van de omgeving. Wij hebben niet zoveel regen gehad en hebben volop kunnen fietsen. Wat Emma overigens erg leuk vind.
    Helaas heb ik wel na 5 dagen ruzie met mijn schoonmoeder gekregen, was het bemoeien van dingen (vooral met betrekking op Emma) erg zat en ben tegen haar uitgevallen. Mijn schoonouders en zwager zijn nog wel met hun eigen boten met ons mee opgevaren, maar ik heb mij er afzijdig van gehouden en zie wel hoe het nu na de vakantie gaat lopen. Als ik er aan terug denk gaan mijn nekharen weer overeind staan, dus denk dat ik maar beter voorlopig even wat afstaant kan nemen. Weet namelijk van mezelf zelf dat ik erg opvliegerig ben als iets me erg goed irriteert.
    Emma is met stappen vooruit gegaan in de vakantie. Ze kan staan en probeert ook al wat stappen te zetten. In de box gisteren thuis ging ze zelfs al helemaal rond stappen terwijl ze zich goed vasthield. Ze brabbelt heel veel, al is het nog wel wat onverstaanbaar en ze eet goed met de pot mee.
    Alleen heeft ze dus nog geen enkele tand en zie ook nog niets ontwikkelen. Daar is ze dus wel laat mee.
    Emma word alleen nu sinds de vakantie een aantal keren in de nacht verschrikkelijk huilend wakker en dan kunnen wij ook pas echt weer weglopen als ze helemaal in diepe slaap terug is. Wij dachten eerst dat het aan de boot lag omdat ze daar zoveel meer hoort dan thuis, maar we zijn sinds vrijdagavond thuis en nu gebeurt het nog steeds.
    Zal wel een fase zijn waar ze weer overheen komt.

Nog wel even 2 vraagjes:
    1- hoe laat geven jullie tussen de middag eten? Ik heb heel lang Emma rond half 12/ 12 uur te eten kunnen geven, maar sinds een week is ze tegen deze tijd zo verschrikkelijk moe ('s ochtends slaapt ze bijna nooit meer vanaf 7 uur) en krijg ik het eten niet meer naar binnen. Maar als ik haar eerst in bed zou stoppen en daarna pas eten zou geven dan zou dit waarschijnlijk pas rond half 3 zijn, want dan word ze meestal pas wakker. Wat zouden jullie doen? Rond 11 uur al wat geven (om 10 uur krijgt ze nog wel een fruithapje) of om 11 uur op bed leggen en pas eten geven wanneer ze wakker word?

2- Emma slaat regelmatig heel hard met haar hoofd tegen iets aan (de muur, kast enz.) voor haar lol. Ze ligt dan zelf helemaal in de deuk dat ze dit doet. Terwijl wij het dus niet normaal vinden omdat dit echt keihard gebeurt en het er zelfs zielig uitziet. We reageerde erin het begin op door te zeggen dat ze het niet mocht doen, maar dan begon ze alleen nog harder te lachen, nu negeren wij het. Maar toch blijft ze dit regelmatig doen. Wat moeten kunnen wij hieraan doen om het af te leren?

16. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    @ meeting, ik kom nog steeds. Heb er nu al weer zin in. Meestal slaapt Emma in de auto en zal ze tijdens de meeting het dutje niet missen. Dat haalt ze meestal wel weer op een andere tijd in.

@ melk, hier krijgt emma gewoon opvolgmelk. Die vind ze lekker, dus houden we dat nog maar even vol.

@ drinken uit een beker, dat lukt haar nog niet zo. Alleen yogurt gaat aardig. De tuitbeker vind ze niet prettig en smijt ze gelijk aan de kant, dus drinkt ze nog veel uit een fles. We proberen wel zoveel mogelijk de tuitbeker of beker, maar ze is overduidelijk als ze iets niet wil.

@ Weer leuke foto's voorbij zien komen, heb wel terug gelezen maar was af en toe te veel om te onthouden en op te reageren. Las wel dat er veel baby's vooruit gaan met hun ontwikkelingen.

@ 1e verjaardag, ben er al wel over na aan het denken maar ben er nog niet uit. Zal niet iets groots worden. Denk wel dat we de verjaardag verzetten, Emma is op donderdag jarig en dan werken we toevallig allebei. Zal waarschijnlijk zaterdags worden wanneer we het vieren, dan kunnen we allebei er de hele dag bij zijn. Was wel van plan om kaartjes te maken met de tijden erop dat Emma slaapt. De visite mag dan best tijdens die tijden langskomen, maar ze zullen Emma dan niet te zien krijgen omdat we haar gewoon laten slapen.

17. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    Sliedrecht
    Hoor dat er alweer een was is uitgedraaid. Dus even deze weer gaan ophangen. Gelukkig al aardig wat weg gewerkt. We kwamen met 4 volle vuilniszakken met was thuis.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen!

@nathalie: welkom terug! Lekker aan de was :D Jammer van die ruzie met je schoonmoeder.
    Geen tips voor je voor Emma, dat hoofd bongen klinkt wel heel raar..
    Eten krijgt ze wanneer het uitkomt, wij hebben geen strak schema als ze maar genoeg binnen krijgt.

@Maia: welkom terug! Kruipen wat goed van Fleur! En hier ook laminaat en dat kruipen gaat ook prima dus dat heeft ze zo door hoor :D

Megan heeft gister geleerd om te gillen :D Ja of ik er echt blij mee ben is een tweede maar leuk is het wel dat ze weer wat nieuws geleerd heeft :)

Hier gisteren bij mijn vriendin geweest, geholpen ,met schoonmaken van hun nieuwe huis.
    Sloppyman met Megan bij haar vriend en hun 2 mannen.....

We hebben het idee om met ze op vakantie te gaan volgen jaar, maaaaaaaaar die twee jongens van hun die slaan elkaar de hersens in en onze vrienden grijpen helemaal niet in.
    Af en toe heb ik zelf het gevoel dat ze die kinderen helemaal niet leuk vinden.
    Ook met eten laten ze hun aan hun lot over (leeftijd 2 en 4) en als ze dan niet eten dan worden ze boos op die kleintjes.......
    Deze dingen irriteren ons nu al laat staan als je 3wkn op elkaars lip zit........
    We hebben dan nu ook besloten om wille van de vriendschap niet met ze op vakantie te gaan.........maar hoe breng je dat? Leugentje om best wil? We willen voor het eerst gaan camperen en ik zie dat ook echt niet zitten..........ben meer een Hotel type....
    pfff vind het echt moeilijk hoor :(

19. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hey meiden,

Ben vroeg thuis vandaag want ze hebben Milan per ongeluk pindakaas gegeven ( heeft pinda-allergie ) ben eigenlijk zo vreselijk boos!! Weet ook niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken....

Daar komt bij dat een vriendin van mij haar vader van het weekend is verloren aan kanker en dat een andere vriendin van mij morgen wordt geopereerd en een stoma krijgt.. Mijn broertje wordt morgen aan z`n schouder geopereerd en krijgt direct een soort van hartreader omdat hij waarschijnlijk ritmestoornissen heeft waarbij hij af en toe wegvalt...

Nou het wordt me het weekje wel weer zeg! Bah

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wapa: jeetje zeg. Ik zou dit toch wel even aankaarten bij de leiding van het kdv (neem aan dat het daarover gaat tenminste). Ze weten daar toch dat hij die allergie heeft of niet? Dan vind ik dat ze echt dit niet hadden mogen doen. Je kindje had weet ik wat wel niet kunnen krijgen. Van een allergie kunnen ze geloof ik zelfs stikken. Dus gauw aankaarten meid.

Deel Deze Pagina