Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hey meiden, dank jullie wel voor jullie reacties. HEt is gelukkig heel erg meegevallen, hij is niet erg fit maar of dat door de pindakaas is gekomen weet ik niet, hij heeft nog maar 3 bultjes in zijn gezicht en hij is gelukkig niet benauwd geworden maar we zijn wel erg geschrokken, juist omdat we bij de intake daar zo duidelijk over zijn geweest en omdat er nog maar 4 kindjes per dag op die groep zitten... Maar we gaan het in ieder geval wel nog even aangeven. ( denk niet dat ze het nogmaals doen maar toch... HA gaf hier sowieso aan om kindjes onder de 2 jaar geen pindakaas te geven ivm evt allergieen... )

Fijn dat iedereen een fijne vakantie heeft gehad ( behalve dan mot met schoonouders ) NOg 2 en halve week en dan gaan wij!! Heerlijk heb er zo`n zin in.

Oja, Milan wordt zindelijk!!! ( wauw wat een werk is dat zeg.. continue "mama, milan see" en dan zet ie het op een rennen naar de wc.. zooo grappig!!!

NOu meiden tot snel!

xxx

2. Zo, was ik ook weer een keer..

Hier gaat het lekker met beide kids :D
    Maureen gaat qua ontwikkeling lekker op haar eigen tempo. Begint zich nu op te trekken tot ze op de knietjes zit in de box en heeft 2 tandjes onderin..
    Heerlijk meisje is het. Zo heel anders als Esmée als baby was! Veel tevredener en veel rustiger naar mijn idee.. En niet alleen mijn idee, iedereen zegt het..

Esmée gaat ook lekker. Wil ook steeds op de wc en loopt lekker het hele huis door.. Is een kleine tuttebel :D Vind het heerlijk om in de zandbak te spelen, of als Maureen op bed ligt, gaat ze in de box spelen :D

3. Hmm.. zeg ik net nog dat ze zich tot de knietjes optrekt in de box, gaat ze net 3x achter elkaar staan!

4. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    KK wat goed! Lekker hoor, dat de beide meiden het zo goed doen.

Wapa, gelukkig dat het met Milan weer goed gaat nu. Ik zou het ook zeker nog eens aankaarten.

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ow kindjes die al zindelijk worden, goed zeg! Dat is voor onze kleine plurken nog veeer weg ;)

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Wapa: gelukkig is het meegevallen dan qua reactie. Maar zou het idd ook even aankaarten.

KK: wat goed van Maureen zeg!

Roze kleertjes: hier vanalles, roze maar ook wat stoerdere kleren.

Zindelijk maken: nog iemand tips daarvoor (van de mama's met kindjes die daarmee bezig zijn dan he)? Hier wil Yannick (van 2 maart 2008) regelmatig wel op het potje zitten, maar er komt niks vaak. We hebben hem al een tijdje in een onderbroek laten lopen en dan ging hijop het potje zitten, er kwam niks en even later toch een plas in de broek. Nu in totaal 2x wel geplast op waar het hoort, 1 keer potje en 1x toilet, klein beetje maar toch. Weet niet hoe we het gedaan hebben meer bij onze oudste, hoe we ermee begonnen toen. Dus tips zijn van harte welkom.

Vandaag naar dippie doe geweest bij aquabest. Evi bij oma gelaten, want die is eigenlijk nog te jong en heeft haar slaap nodig.

Maar kids hadden de tijd van hun leven, hebben zich echt goed vermaakt. Met de oudste in de achtbaan geweest en die vond het prachtig zo hard. Ook de reuzeglijbaan (met zo'n matje) viel erg in de smaak. Na afloop nog wat wezen eten bij de mac rn nog een coca cola glas gescoord haha.

Eva haar 4de tand is er inmiddels door. Komt nu snel achter elkaar. In een paar dagen 2 tanden erbij. Nu heeft ze boven 2 tanden en onder 2.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    #2547 fokje, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    tja zindelijk maken, jelle gaat hier regelmatig op de pot en op de toilet, maar overdag als ik niks zeg plast hij gewoon in zijn broek. overig gaat hij soms wel op de pot zitten en dan plast hij maar hij vergeet altijd zijn onderbroek uit te doen ;)
    verder heeft hij dus gewoon een pamper om is het mooi weer dan lekker buiten in een onderbroekje, als jelle moet poepen vraagt hij om een pamper hij wil dit beslist niet op de pot/toilet doen
    plassen regelmatig op de wc en pot dus, twee maand terug was hier een pedagoog en heb hier ook na gevraagd jelle plast soms wel 7x per uur dit is dan nog doorloop urineren hij kan dan nopg niet zijn blaas goed leegmaken, wel gewoon zo mee doorgaan lukt het dan is het prachtig lukt het dan nog niet nou dan de volgende keer beter.

tips zijn dus ook hier welkom

hendrik krijgt boven volgens mij tandjes tandvlees is erg dik en hij bijt op alles wat los en vast zit, ook jelle die krijgt onder twee kiezen door (auw pijnlijk)
    hendrik heeft nu vier tanden onder, binnen veertien dagen alleeen was dit al in mei staat nu dus al een tijdje stil

nog anderhalve week werken en dan opvakantie heerlijk
    toch nog maar even geboekt even uit ons huisje
    heb er erg zin in

8. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    mvj, wauw alweer 4 tanden gaat snel. helaas geen tips qua zindelijkheidstraining, sorry.

hier, vandaag geshopt met vriendje, Britt en schoonmoeder. Stond al een tijdje op het to-do lijstje maar had er niet veel zin in. Britt is flink verwend door schoonmoeder:
    4 rompers lange mouwen, 2 shirtjes lange mouwen, 2 broeken, 3 leggings, 1 vestje, 1 shortje voor de winter (leuk met een maillot eronder), overgooiertje en een paar bobux slofjes. Oja en een knuffel die Britt zelf uit het rek greep.
    Morgen shoppen met mijn moeder en Britt ;)

9. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    MvJ, geen tips voor je. behalve dan dat ik van alle moeders om mij heen hoor dat het ineens vanzelf ging...

Curly, lekker geshopt dus! Leuk leuk en morgen weer :)

Ik ga morgen naar Ikea, eens even kijken wat er voor nieuws is!

10. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    hoi meiden,

ik lees wel zo vaak mogelijk maar reageer (zoals jullie merken) niet. Geen bijzondere reden alleen druk met huis in de verkoop zetten, sollicitatierondes, Boaz die niet in zn hum was en van die dingen. Veel liefs....

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ei, rustig aan meid, en gewoon reageren als je daar tijd en zin voor/in hebt! succes met alles!

zindelijkheid: ik heb me voorgenomen om als tess echt interesse krijgt in plassen op de wc, goedkopere luiers te kopen. dan voelt ze tenminste dat ze nat is. met die superabsorberende luiers van tegenwoordig duurt t allemaal veel langer dan vroeger.
    jongetjes zijn vaak later hoor! niet teveel pushen, wachten tot ze interesse krijgen. anders werkt het alleen maar averrechts. ik vind dat jullie jongens er vroeg bij zijn! 2/2,5 is echt vroeg. als ze het een beetje begrijpen kun je stickers gaan plakken. goede stimulans. maar dan moeten ze er wel zelf aan toe zijn.

curly, altijd leuk: shoppen!

uksie, ikea is ook altijd leuk. ik kom nooit met lege handen thuis!

kk, wat fijn dat t zo goed gaat met de meiden!

joenka, ik vind t wel n fijn idee dat mijn toekomstige schoonzoon groot en sterk is. kan hij mijn meissie goed beschermen! haha

tess wordt n echte dramequeen, als iets haar niet zint (bv: ze wordt op de grond gezet terwijl ze opgetilt wil worden, ze mag de afstandsbediening/telefoon/krant/gids e.d. niet, ze kan niet bij het leukste speeltje o.i.d.) laat ze zich languit op de grond vallen, handen voor dr mond en maar zielig huilen, of zelfs boos gillen. ze heeft zo`n harde stem, erg lastig om er niks op uit te doen... het opvoeden begint al! herkenbaar???

12. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    ellen, zeer herkenbaar, Yara kan dat ook. Dan heb ik haar opgetild, geknuffeld, samen gespeeld en moet ik bijvoorbeeld gaan koken dan zet ik haar in de box. Ze begint dan altijd meteen te huilen, wil dan ook niet zitten maar gaat liggen. Als ik er dan geen aandacht aan schenk is het ook zo weer over. Maar ze laat wel even weten dat ze het er niet mee eens is.

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    noa, ik loop meestal ook weg, dan gaat ze na even mokken wel spelen.
    heb ff op yara gestemd! (heb intussen al 4 kids waar ik dagelijks op stem... hahaha)

14. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Morgen dames,

Wat goed dat er al wat oudere kinderen zindelijk aan het worden zijn. Sla de tips gelijk op voor over een tijd als het hier gaat beginnen. Praktijktips zijn altijd handig.

Emma heeft vannacht sinds lange tijd redelijk goed geslapen. Ze begon heel zacht te huilen vannacht (normaal gilde ze het uit) en daar hebben we even niet opgereageerd, binnen 10 minuten viel ze weer in slaap.

@ Ellen, gedraag zeer herkenbaar (misschien typisch meisjes om zo woest te reageren?). Zeker nu ze staat is het vreselijk. Ze gaat dan in haar box staan en brult en schreeuwt het gelijk uit dat ze eruit wil. Meestal laat ik haar gewoon zitten en dan na een poosje gaat het wel weer. Maar soms is ze dan zo over haar toeren dat ik ze er toch maar uit haal en laat rond kruipen ondanks dat het me dan niet uitkomt.

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hoi ladies

Wel meegelezen maar eigenlijk geen puf om te reageren sorry.
    Hier gaat het ff wat minder kwa gezondheid. ik heb een grote knobbel onder mn tepel waarvan ze niet weten wat het nou is. is het binnen een maand niet weg willen ze een mammografie maken. Heb met mannetje afgesproken is het eind van de week nog niet minder ga ik bellen want het doet vreselijk zeer.
    Verder loop ik ook weer bij de fysio hun gaan me morgen stroomstoten geven om te kijken of dat wat uit haalt. Voor de rest gaat het wel prima hoor :D

Met naomi gaat alles super madame zet al een paar pasjes los en laat zich dan vallen. het even neerzetten in de box etc herken ik ook wel haha maar mama is de baas.
    Gisteren is ze bij oma geweest en oma had geen zin in een slabber dus zijn ze na een broodje met stroop maar wezen shoppen haha

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Danjo, meid dat is schrikken zeg!
    Dus toch niet gewoon een ontsteking zoals je dacht....
    ppff....vind eerlijk gezegd wel raar, dat ze eerst een maand af willen wachten. Waarom hebben ze dat besloten?

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hé meiden,

zit even ilegaal mee te lezen, op mijn werk. heb geen tijd te reageren op alles maar. Danjo, sterkte met de pijn en hopelijk maken ze toch snel een mamografie.

Nou doeiii.

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wendelaa omdat het wel onstoken klieren kunnen zijn en dat kan weer te maken hebben met de cyclus etc. en gezien spiraal verwijderd is willen ze zeg maar een cyclus afwachten. Maar ik wacht dat dus niet af als het eind van de week niet minder is ga ik bellen.
    en hij zei mocht het kanker zijn is het niet zo dat het met een maand uitgezaaid is. ik stond gewoon met mn bek vol tanden ( gebeurd mij eigenlijk nooit) maar goed we bekijken het maar positief. er heeft nooit een bult of wat gezeten want dat controleer ik wel en ineens was het dik etc

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    schrikken danjo! hopelijk gaat t snel vanzelf over, en anders bellen idd. balen dat je er zo`n pijn aan hebt. idd, ik zou dan ook wel weer bellen hoor!
    naomi is echt wel snel, gaat het niet te snel voor je?

luna: hoi.... doei!

hier: morgen weer aan t werk, de vakantie zit er alweer op...

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ellen thja het gaat zeker snel maar goed daar heb ik geen invloed op. ze doet alles op dr eigen tempo en dat is dus bij haar een heel snel tempo. ach ja het is ook wel weer leuk :D maar soms mis ik wel heel erg het baby zijn. werkse morgen maar weer hier nog 6 dagen werken en dan vakantie :D en gezien we ook weer een leuk centje van de zorgtoeslag terug hebben komt dat weer mooi uit

Deel Deze Pagina