Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

wat een heerlijk zomerse foto's nathalie

2. Maia

Maia Niet meer actief

erg leuke foto's Nathalie!

pfff heb rugpijn, ben net bezig geweest met het decoreren van een suiker-schoentje. Wat een priegelwerk... nu even niksen met een taartje :D

3. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Ik kom weer even snel gedag zeggen, want mijn leuke, lieve driftige dreumes wil niet slapen en is zijn zusje aan het wakkergillen...... fijn!!

Wat een mooie ( en superleuke ) foto`s weer gezien!!

oh daar gaat de sirene weer..... zucht!! *zwaai*

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @jaja: Stoere vent hoor!!

@nathalieH: Leuke foto's! Houd ze d'r zonnebril goed op?

Even vergelijken.....
    Wat eten jullie kleintjes?
    Hier 's morgens 180/6,
    dan fruit met beetje yoghurt en liga,
    dan fles 180/6
    dan warme hap (halve grote pot 6mnd, eigen maak)
    fles 180/6 met 5scheppen pap

Van d'r flessen gaat vaak niet alles op.
    Dan proberen we ook nog water, diksap, roosvice, thee ofzo.

Brood proberen we om de dag maar daar neemt ze een paar stukjes van en dan heeft ze genoeg........kan dat komen omdat het meer vult? Weten jullie dat?

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat een moppie die Emma :D

Maia, geniet van je taartje (om te eten denk ik? ;))

Hier heeft ons moppie iets nieuws ontdekt, ze maakt constant diepe keelgeluiden (soort hoesten). Gekke meid! Zelf heb ik gelukkig iets minder last van mn buik en rug, maar ook dat is net als de vorige keer... Ie!! Daar gaat mn hele voornemen *als ik een tweede keer zwanger wordt laat ik me niet weer zo gekmaken* Mislukt!

@ CB - ik ben al een hele tijd niet geweest, het 6 maanden bezoek is gewoon over geslagen. Hebben meer dit?? Maar eens bellen. Ben er niet mega rouwig om hoor, als ik mn vriendin hoor zeggen dat ze zus en zo moet doen van het CB krijg ik al vlekken in mn nek ;)

6. Maia

Maia Niet meer actief

leuk he odess :)
    en het taartje is idd om op te eten.

@sloppy:
    's morgens: 180+6 - maak er pap van. Ze laat 50 cc staan.
    eind ochtend: fruit met thee.
    begin middag: boterham (zit er aan te denken een 2e te gaan aanbieden) met thee en daarna een fles van 180+6 waarvan ze 50 cc laat staan.
    middag: halve liga of soepstengel met diksap of thee.
    eind middag: 3-4 eetlepels groente/vlees/aardappel-rijs-macaronie enz
    begin avond: 180+6 maak hier een lichte papfles van.

heb een veelvraatje hoor.

7. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    hallo!

dank jullie wel op de reacties op de foto van tessa!!! Wij vinden m ook geweldig hahaha

odess: spannend hoor. Maar maak je niet gek (uhuh...)

wapa: succes met de sirene ;)

sloppy:
    5.30/6.00 180 met pap
    8.00 fruit met sap
    10.30 180
    12.30 soepstengel of liga met sap
    15.00 180
    17.30 groente met sap
    19.30/20.00 210

tessa zit nog op 4 flessen. Ik geef nog geen brood omdat ik wil wachten wat ze bij cb zeggen daarover. Ben zo bang dat ze er ook weer allergisch voor is. Zit iets van melk in he...balen!!! (zou ook niet weten wat ik erop moet geven...het is niet goed om elke dag smeerworst te geven, maar wat dan??)

baby: wat fijn dat dyoon zo lekker eet weer!! En fijn dat het goed was bij cb!!

natalie: leuke foto's!!! Lekker zomers idd! Superleuk jurkje heeft ze aan op de foto. v&d? Ik heb ook zoiets.

jaja: oohh geweldig!!! Kan neit wachten tot tessa ook zo gaat zitten

ellen: stoer hoor dat je gister bent gaan fietsen!! Heel knap

iemand had een 6kamp gedaan dit weekend. Ook respect hahaha. Spiepijn kan ik me voorstellen haha

tamale: he bah meid. Gecondoleerd. Hopelijjk kun je wat voor je vriendij betekenen. Stuur in ieder geval een kaartje idd. Sterkte ermee!!!

Toen ik net zat te eten heb ik tessa naast me op de bank gezet en bumba aangezet (kan ik ff 10 min rustig eten). Maar helaas had mevrouw het door dus ik heb wat rijst gegeven en ze vond t heerlijk hahaha zaten we lekker samen te eten hihi leuk :D

Ik ga weer naar bed! Tessa is nog steeds zo vroeg wakker. Maar gelukkig kan ik deze week om 7.30 beginnen! Ben ik om 16.30 al vrij! Heerlijk, ben toch al wakker en dan hoef ik tessa niet bezig te houden tot half 9 (wat ze meestal niet red...erg frustrerend)

slaap lekker allemaal!!!

8. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    sannie: iklees dat je geen brood ivm met melk enz wil geven hier krijgt dylan ook alles koeimelkvrij en hij eet ook brood bij de albertheijn hebben ze koeimelkvrij brood gewoon in de schappen liggen! hier moet ook alles koeimelkvrij enz zijn totdat dylan getest is best een gezeur en gepriegel...... ik heb ook een lijst met alle ingredieenten die koeimelkbevatten die kan ik meenemen naar de winkel en zo alles opzoeken wat er op brood enz kan en zo krijgt hij geen koeimelk binnen ik heb die lijst op mijn computer staan dus als je wil kan ik hem mailen naar je dan kan je eens kijken!

gr jaja

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ broodbeleg: smeerkaas, smeerworst, jam, chocopasta, gepureerde banaan, kaasspread kun je er op doen. maar geen pindakaas ( ivm allergie!!!)

@ Odess bij 6mnd geen bezoek? vreemd! Zou ik toch wel in de gaten houden allemaal.

@ brood, idd gewoon koemelkvrij brood kopen! ( voor de zekerheid)

10. hey ladies..

niet echt bijgelezen, ben erg moe...

vraagje:

ik las net een aantal schema's, maar zou van meer meiden graag schema willen zien met tijden erbij, heb het idee dat het hier 's middags en 's avonds niet helemaal lekker gaat, want ze gaat elke keer laat slapen en huilt veel, net alsof ze teveel heeft gehad ofzo...

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Sannie, idd wat jaja zegt; met zon lijst kun je echt nog wel veel halen voor je meisje.
    Hier ook alles km-vrij. Maar de appie en ook andere winkels hebben genoeg producten. Brood haal ik ook van de appie; Flora brood is dat.

12. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    @ Sloppy, zij blijft zelf van de zonnebril af. Alleen als ze op de grond ligt te spelen dan verschuift hij steeds en moeten we hem steeds goed op haar neus zetten. Ze heeft het wel nodig, want ze heeft echt last van haar ogen met fellicht. Een pet of hoed op zetten lukt niet, want die trekt ze dus wel gelijk af.

Hier krijgt Emma,

's ochtend na het opstaan; 200 cc. opvolgmelk
    Rond 10 uur een klein potje fruithapje met wat slokjes drinken.
    Tussen de middag 200 cc. opvolgmelk met of een halve boterham of een beschuitje met alleen nog maar boter erop.
    Rond 15 uur een halve liga met wat slokjes drinken.
    Rond 18 uur warm eten, maar dat varieert hoeveel ze op eet. Daarbij krijgt ze 90 cc. drinken. Meestal is die fles leeg, maar soms ook niet.
    De ene keer word ze rond 20.00 uur wakker en krijgt ze nog 180 cc. opvolgmelk. De andere keer slaapt ze gewoon door tot de volgende ochtend.

@ geluidjes, emma maakt op dit moment constant een soort scheetjes geluid. Ze doet dan haar tong op een bepaalde manier beweging en dat maakt het geluid. Het is soms zo hard dat het wel een volwassen lijkt die het maakt.

@ Sannie, jurkje is van V&D. Moet zeggen dat ik daar toch altijd wel slaag en leuke dingen vind.

@ Odess, wat raar dat je met 6 maanden niet hoefde te komen. Zal als ik jouw was eens navragen waarom hun dat niet nodig vinden.

@ Wapa, hoop dat je geen ruzie met de buren zo gaat krijgen.

@ Maia, dus het lukt vandaag gewoon weer goed met je taartjes?

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond! Even snel voordat ik naar bed ga ;)

voor knuffelkonijn met tijden:
    - 7:15 - 180+6 +9 schepjes pap (blijft dus zo'n 50 cc van over, soms niet)
    slapen van 9:00-10:30
    - 11:00 - fruithapje met thee uit een bekertje
    - 12:00 - boterham (boter, jam, smeerkaas, -worst, appelstroop)
    - 12:30/13:00 - 180+6 (blijft ook vaak over)
    slapen 13:30 - 15:30 ongeveer
    - 15:30/16:00 - liga/soepstengel met weer thee uit een bekertje (of diksap)
    - 17:30/18:00 - groentehap
    - 20:00 - 180+6 (+5 schepjes pap)

@nathalie: ben idd lekker bezig.

o ja mag ik even spammen? Deze komt zaterdag op een taart, heb hem vandaag gemaakt en ben zooo trots:

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier ook nog ff schema

730 bordje pap
    930 potje fruit ( 3/4)
    1200 fles melk 150cc + wat brood ong 1/2
    1600 fles melk 180 cc
    1800 warm eten en toetje
    2100 fles 120cc

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Nathalie, leuke fotos trouwens.
    Stoer hoor die bril hihi.

@Maia, zo die is gaaf geworden!
    Zou ik ook trots op zijn

@Odess, hoe lang nog voor je iets weet?
    Enne, ik maakte mezelf bij Tim meer gek als bij Eva hoor:p

@Wapa, nog kunnen slapen?

@jaja, joh al in t boodschappenzitje, wat stoer!
    En handig haha

O hier wordt trouwens net het bordje van de bleu-band bezorgd.
    Iemand anders die m ook heeft gehad?

16. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Hier prima nacht gehad, Fleur lag weer driedubbeldwars in bed maar ach :) verder niets nieuws te vertellen. ben vandaag een dagje vrij :)

17. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen.

wen: jaaa heb het bordje ook gehad staat hier al in de kast vind het wel erg leuk hihi. en ja hij kan al heel goed zelf zitten dus dacht probeer het en het ging heel goed alleen wou de boef alles uit de kar vissen hihi.

maia: wauw wat mooi!

nathalie: wat een leuke fotos.

zal vandaag ook efe schema plaatsen want wil ook graag jullie advies! ga nu efe dylan naar oma brengen en dan aan de slag!

oja ik heb vrijdag een bruidje voor make-up en ik moet om half 7 bij haar zijn en oma komt hier oppassen hihi moet ze hier al om kwart over6 zijn euhhhhhh beetje vroeg hihi.

gr jaja

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Morgen allemaal,

Hier weer een heerlijke nacht gehad. Ga zo naar mijn nicht in Aalten op kraamvisite. Is voor mij en Emma bijna 2 uur in de auto zitten. Normaal vind ik dat niet erg, maar vind het nu met die mist niet echt prettig. Ik heb om 10 uur afgesproken, maar ga gewoon rustig aan rijden. Vind ze in deze omstandigheid vast niet erg als ik wat later ben.

@ Maia, wat is deze schoen weer gaaf! Ik ben toch wel jaloers dat ik niet zo creatief ben zoals jij.

19. Maia

Maia Niet meer actief

dank jullie dames :) :)

er zit hier een klein dametje gebiologeerd naar BabyTv te kijken onder het genot van een stukje tenenkaas :D:D en dat commentaar dat ze heeft hihi.. heerlijk

20. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    goedemorgen!

baby, wat super dat Dyoni nu echt goed eet!

nathalie, jaja, mooi foto`s!

maia, wat een taartje zeg!(wil t eindresultaat ook graag zien!!!!)

tamale, sterkte meid!

schema:
    7.30 fles 210+7
    8.30- 10.00 slapen
    10.00 fruit +sap (paar slokjes)
    12.00 fles 180+6
    slapen tot 15.00 uur
    sap + liga (wil ze meestal niet, dan krijgt ze 120+4)
    17.00 groente
    uurtje slapen
    19.30 210+7+2 scheppen rijstbloem

ik hoorde laatst al dat je vanaf 6 mnd rijstbloem moet vervangen voor bambix, maar moet volgende week naar t bureau, vraag t eerst ff. brood eet ze maar 1 stukje van...

nou, hier is de koorts weg, maar nu heeft ze sinds vanmorgen ineens allemaal rode vlekjes op dr voorhoofd en achter de oren.
    6e ziekte??? heb t ff gegoogled, en dan kom ik daarop uit... ga zo ff de huisarts bellen.

met mijn kont gaat t goed!haha valt me alles mee!

Deel Deze Pagina