Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    nou, ik moet toch ff langskomen, 10 voor 10 een afspraak.

ben ff aan t kijken voor autostoeltjes, had me er nog niet in verdiept... wat een prijsverschil zeg! denk dat t 'gewoon' een priori sps wordt, de zwarte. die is 95 euro.(babydump) de pearl vind ik mooier en strakker, maar die is bijna dubbel zo duur!

2. Maia

Maia Niet meer actief

succes bij de ha zometeen!

wij gaan waarschijnlijk ook voor de priori. Vind ik wel een mooi genoeg bedrag.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Ellen, succes!

@Autostoel, iedereen op jacht naar een nieuwe:p
    Hier staat er nog een, nieuwe hoes erom en dan kan Tim erin....
    ooit.....haha

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Schema, hier als volgt:

tussen 7.45 en 8.30 uur: fles opvolgmelk 210/7 (hier laat hij ongeveer 50cc van staan)
    tussen 8.30 en 9.15 uur: fruit (een half 6- of 8 maandenpotje)
    tussen 9.00 en 9.30 uur: naar bed
    12.00 uur: uit bed
    12.00 uur: 1 hele boterham met smeerworst, smeerkaas of biologische jam (zonder toegevoegde suikers)
    12.45 uur: fles 150/5 (de ene keer drinkt hij hem op, de andere keer niet)
    13.30 uur: naar bed
    16.00 uur: uit bed
    16.00 uur: avondmaaltijd (1 heel 8-maandenpotje of dezelfde hoeveelheid zelf gemaakt)
    17.45 uur: naar bed
    19.00 uur: uit bed en badje of wassen op het aankleedkussen
    19.30 uur: fles opvolgmelk 210/7 (deze gaat bijna altijd helemaal op)
    tussen 20.30 en 21.15 uur: naar bed

@Anastasia, ik vind het broodbeleg moeilijk. Je zegt chocopasta? Dat lijkt me dan nog niet echt een goed plan toch? Die bananenprak lijkt me ook een goed idee :D! Nu eet Sam alleen smeerworst, smeerkaas of biologische jam. Die laatste omdat gewone jam echt stijf staat van de suikers en dat durf ik dus niet aan. Ik vind het alleen wel jammer dat ik met die drie dingen weinig variatie heb (al lijkt Sam er niet om te malen trouwens).

@Brood eten, hier ging het eerst ook niet echt lekker. Hij vond er niks aan. Na drie of vier hapjes gingen de lippen stijf op elkaar! Inmiddels eet hij een hele boterham met gemak op (inclusief korstjes) en kijkt hij mijn boterham ook nog uit de hand :D. Het heeft denk ik toch gewoon zijn tijd nodig. Dadelijk ineens hebben ze het door en dan willen ze niet anders meer.

@Pap, hier dus helemaal niets op een dag :(. Ik heb het ooit 's ochtends geprobeerd, maar dan eet hij daarna dus tot aan zijn fles van 12.45 uur niets meer (hij zit gewoon te vol dan denk ik) :(. Dus ik ben er maar weer vanaf gestapt. Alleen wel vervelend omdat hij dus te weinig aankomt. Zijn gewichtscurve is helemaal ingestort en hij hangt nu op de middenlijn. Ik zou zeggen: goed! Maar het CB wil niet dat hij er de volgende keer onder komt als hij in de lengte dan wel weer (zoals steeds) flink gegroeid is).

@Maia, wat een schitterende schoen zeg! Daar mag je met recht trots op zijn! BabyTV? Sam geeft dus echt helemaal niks om televisie hè? Zijn er meer kindjes die er niets aan vinden (ik vind het stiekem wel fijn hoor ;)).

@Ellen, succes! Laat je snel wat weten? Wij hebben trouwens wel de Pearl, maar hij is in verhouding idd een stuk duurder. Wij hebben de Familyfix echter in de auto en ik vind dat zo'n genot. Je bent dan alleen dus wel gebonden aan de Pearl.

@Nathalie, wat een mooie foto's! Heerlijke zomers! Fijne dag vandaag!

@Odess, laat je niet gekmaken hè ;). Hahaha, makkelijker gezegd dan gedaan! Die geluidjes herken ik trouwens goed. Sam kan echt nephoesten en dan ligt hij helemaal in een deuk. Je kan maar ergens schik mee hebben toch?

@Jaja, ben benieuwd naar je schema! Wat een leuke foto trouwens van Dylan in het zitje in de supermarkt. Ik denk dat Sam dat nog niet kan hoor :D. Hij zit hier altijd in een speciaal karretje van de Jumbo met een soort van Maxi Cosi bovenop gemonteerd.

@KK, kan het zijn dat je misschien pap geeft voor het slapen gaan? Misschien dat dat een beetje zwaar valt op het maagje? Of kan je haar misschien wat langer wakker houden zodat ze (bijvoorbeeld in de box) nog even wat calorietjes kan verbranden?

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Josien, het cb kan dat wel niet willen, maar wat willen ze dan.
    Ik blijf erbij, dat ze er wel enorm drama van maken daar hoor.
    Probeer het los te laten meid, hij doet t hartstikke goed, is vrolijk en niet ziekelijk.
    Tim is met zijn gewicht afgebogen van bovenste lijn, naar ver onder de middellijn, maar hoor er weinig over hier.
    Omdat ze ook zeggen; hij ontwikkeld goed, is vrolijk en levendig..wat wil je nog meer?
    En als ie pap teveel vind, nou dan is dat zo toch!
    Sam is amper 2cm groter als Tim en weegt ruim een kilo meer, ik vind dat heel netjes hoor haha

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    o en wat beleg betreft, appelstroop lijkt me ook een optie.
    En je kunt ook best al beleg gaan proberen, bijv boterhamworst.
    En idd fruit erop, pureren en erop smeren

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Goed idee Wendelaa van die appelstroop. En ik ga straks eens boterhamworst proberen. Misschien vindt ie dat ook wel lekker!

@CB, tja... ik maak me er op zich niet meer zo druk over als ik eerst gedaan heb. Toen vond ik toch wel dat ze er een flink drama van maakten. Kijk... en dat zij zegt dat hij de volgende keer niet onder de middenlijn mag zitten... tja, wat kan ik daar aan doen? Ik vind dat hij goed eet, maar hij is ook enorm druk en beweeglijk. Pappa was vroeger ook een sprietje, maar Sam is gelukkig, vrolijk en hij ontwikkelt zich goed, dus wat wil ik nog meer!

Liefs,
    Josien

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

thnx allemaal voor de reacties!

Autostoel: hier word het denk ik ook de proiri.
    Ik vind de pearl heel mooi, maarja duurduur.

Schema:
    8:00 flesje van 180 cc.
    Even een uurtje naar bed.
    10:00 fruithapje.
    rond 11 uur nog even naar bed.
    12:00 fles van 180 cc.
    14:00 een halve liga die ze vaak niet op eet.
    16:00 1 potje 6 maand voeding, groente. Met een klein beetje yoghurt na die tijd.
    Even een uurtje naar bed.
    20:00 fles van 210 cc. Met 4 kleine lepels rijstebloem vanille.

Brood, ik zou idd nog even wachten met chocopasta enz...
    Is alleen maar dikmakend en zoetigheid.

Knap dat jullie kleintjes al brood eten!
    Durf het bij Tara nog niet zo goed.

9. Maia

Maia Niet meer actief

ach, zolang hij die lekkere wangen nog blijft houden ;)
    maar goed hoor, want als ik die verhalen van jou hoor vind ik ook wel dat ze bij jou extreem panisch doen. Zolang het een vrolijke lekkere jongen is, is er toch niet zoveel aan de hand. Vind ik dan.

Ik moet zo lachen hier, manlief is met Fleur het zitten aan het oefenen en dat gaat prima, tot ze een speeltje ziet en dan is het snoekduik richting speeltje hihi...

10. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    oke hier dylan zn schema.

07.00 fles van 210 (laat 80cc staan)
    09.00 tot 10.30slapen
    10.30 grote pot fruit.
    12.30 fles 210 +wat stukjes brood (hier drinkt hij meestal maar 70cc
    13.00 tot 14.30 slapen
    15.00 fles van 210cc meestal helemaal op
    16.30 grote pot avondeten
    18.00 pap 200cc melk +5scheppen bambix

en dan rond 18.00 slapen tot de volg ochtend.

eigenlijk wil ik 1 fles laten vervallen maar het liefst de fles van 15.00 maar die drinkt hij altijd heel goed!

gr jaja

11. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

he meiden ff mn ei kwijt...

Ben net bij de logopedie geweest, ik ging er helemaal blij heen omdat ze zo lekker eet,(okee geen fruit en vocht) maar de rest wel!..

Helaas, ze hebben de videobeelden bekeken en overlegd..Ze denken dat Dyoni een sensorische integratie stoornis heeft..Ze gaat het overleggen met iemand en ik word vanmiddag terug gebeld wanneer ze haar gaan onderzoeken..was wel ff slikken..ook overstrekt ze zich nog te veel en haar bijtreflex die met 6mnd weg zou moeten zijn is nog te sterk aanwezig...

@schema's hier zon beetje dezelfde die ik al vaak voorbij heb zien komen..

@maia;wat een mooie schoen zeg!!

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Josien laat je niet gek maken meid naomi ligt ook met dr lengte boven de lijnen en met gewicht onder de lijnen en dan over dr hoofdje nog maar niets te zeggen die ligt onder de onder lijn. ik maak me er echt niet druk om hoor.

maia mooi hoor.

baby bah nou afwachten en baad het niet schaad het niet , wel goed dat er al zo snel actie word ondernomen

Tamale mientje ongeduld

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Jaja, als ik zo kijk, dan drinkt hij net iets meer als 600ml op een dag. Aangezien hij dus de fles van 12.00 nauwlijks drinkt.
    Ik zou die fles van 15.00 dan aanhouden.
    Of wat minder en dan bijv een liga ofzo erbij

@Tamale, waarom durf je nog geen brood te geven?
    Eet ze slecht stukjes?

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jaja ik zou die van 12 uur laten vallen en wat meer brood gaan geven of zo. naomi drinkt na dr brood ook slecht dus heb die ook laten vallen en dan om 3 uur een fles dees zal straks ook weer komen te vervallen

15. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Voor het eerst in mama's auto in de nieuwe stoel!:D (Die van papa is nog onderweg)

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hé Hallo, ik zie mijn krabbel niet meer die ik vanmorgen gestuurd!!!!

Met schema en reacties etc.

Maar goed,

@Baby, knuffel voor jou!! Ik wist niet dat dat op foto's te zien was. Dacht meer psychisch. Maar wat zeiden ze er dan van dat ze nu zo goed eet? Leuk in dr stoeltje.

@Josien, die stomme cb's ook altijd. Juliën is even groot en even zwaar en ze zijn HEEL maar dan ook HEEL tevreden over zijn gewicht. NO worry's.

@Ellen, zou best kunnen de 6e! Fijn dat de koorts weg is.

@Maia, leuke schoen. Is de voering gemaakt van cheese cake?

@Danjo, weer beter?

@Rest sorry sorry

aant werk
    Leuke foto's enzo

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Waar is MOOR?

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Jeetje Baby, dat valt dan ook ff koud op je dak.
    Nog nooit van die aandoening gehoord zeg.
    Ben ook erg benieuwd wat je te horen krijgt vanmiddag.

Maar wat zit ze goed in dr stoel...zeg maar gerust dr troon haha

@Luna, foei! mag dit wel van de baas:p

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Baby nice pica :D

Luna ga eens aan het werk kun je toch niet maken hahaha, ja voel me wel weer een stuk beter alleen nog snotterig en hoesten maar dat gaat ook wel weer over

20. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    baby: jeetje zeg! en wat mag dat dan precies inhouden ik heb er namelijk nog nooit van gehoord?????

schema eigenlijk wil ik de fles van 12.30 naar wat later gaan zetten en zo de fles van 15.00 laten vervallen anders krijgt hij zoveel achter elkaar binnen en ik vindt het een onhandige fles om 15.00 maar een liga en roosvicee vindt hij ook heerlijk dus denk dat ik dat maar ga proberen.

en ind hij drinkt genoeg melk iid geval veel meer dan eerst!

gr jaja

Deel Deze Pagina