Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ie meiden hou op! Jullie maken me alleen maar gek! :$

Denk dat ik vandaag een dag of 8 ofzo na mn eisprong zit (die errug laat kwam deze maand volgens mij, heel apart) Bij Elise was de testte ik heel licht positief 11 dagen erna... Nog wel erg vroeg dus! (maar of ik mezelf kan bedwingen ;))

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    #502 Josien, 1 jun 2010
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010
    @Baby, ik schrik er flink van. En wat stom dat ze nog niet teruggebeld hebben! Ga je toch zitten zoeken enzovoorts terwijl zij je kunnen helpen. Nu hebben ze je lekker achtergelaten met moeilijke termen terwijl je er niets mee kan en je geen uitleg hebt gehad enzo. Gewoon morgen ff bellen hoor! Goh, ik had het niet verwacht, zeker niet omdat het nu wat beter leek te gaan!

@Odess, spannend meid! Ik snap niet dat jij je in kan houden met testen ;). Je hebt vast meer dan 1 test in huis, dusssss.... :p!

@Wendelaa, ik heb vanmiddag een boterhammetje gegeven met boterhamworst en hij vond het enorm lekker! Weer wat nieuws wat op het menu kan dus :D!

@Maia, gefeliciteerd met je man!

@KK, super! Ik hoop dat het morgen ook weer zo goed gaat!

@Ellen, fijn dat Tess weer aan het opknappen is. Je hoort het wel vaak dat ze dan zo'n slaapdaagjes hebben.

@Luna, wat een lekker vreetbeertje zeg :D!

@Curly, mooie foto! Ik heb gestemd hoor!

@Joenka, ik ben zo blij voor je dat het wat beter lijkt te gaan! Rustig aan maar afbouwen denk ik. Het komt helemaal goed!

@Jaja, geef je tussen de middag eerst brood en dan een fles, of andersom? Als ik zo je schema zie vind ik een heel potje fruit misschien wat aan de grote kant (ligt er natuurlijk ook aan welke potjes je geeft, want je hebt grote en kleine varianten natuurlijk :D). Misschien kan je proberen om een half potje fruit te geven en dan tussen de middag eerst een boterham en daarna (als ie geen brood meer wil) aanvullen met melk. Misschien kan je hem dan even wat langer ophouden, zodat hij niet meteen om 13.30 uur naar bed gaat, maar bijvoorbeeld 14.00 uur? Dan kan hij misschien slapen tot 16.00 uur, waarbij hij dan geen fles meer krijgt om 15 uur maar meteen een warme maaltijd om 16 uur. Ik weet niet of je denkt wat aan mijn gefilosofeer te hebben :).

@Slapen overdag, ik zie dat de meeste kindjes niet zoveel slapen overdag. Laten jullie ze dan wel op bed liggen of halen jullie de kleintjes naar beneden? Sam kan echt gerust anderhalf uur in zijn bed liggen te ouwehoeren tegen zijn knuffels, maar vindt dat ook prima. Ooit denk ik... toch wel zielig, maar ja... hij heeft het dan echt naar zijn zin en ik denk dat hij dan toch wel uitrust, toch?

@All, thanks voor jullie reacties om ons CB. Maar geen zorgen hoor, ik trek me er lekker niets van aan :p. Ze kletsen maar lekker uit hun nek. Hij doet het prima!

Ik hoop maar dat ik niemand vergeten ben :)...

Liefs,
    Josien

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Eetschema:

7 uur - fles 180/6 (gaat vaak niet op, vanochtend dieptepunt met 50cc...)
    10 uur - fruit (vaak vers iets proberen, vindt ze vaak niet lekker)
    11 uur - fles 180/6
    13 uur - 1 broodje met boter/ ham of jam (maakt haar niets uit) + thee
    15 uur - fles 180/6
    18 uur - ca 150 gram zelfgemaakte groente + aardappelen/ pasta/ rijst en soms al een beetje vlees erdoor + ca 100 gram toetje, vaak 1 danoontje gemixt met griekse yogurt
    20 uur - fles 180/6

De flessen gaan vaak niet allemaal leeg, vandaag heeft ze maar 500 cc vocht gedronken (buiten eten) maar meestal komen we zo rond de 600/ 700 cc. Volgens mij wordt ze weer ziek want is niet lekker - de waterpokken heersen op het kdv en ze had al wat vlekjes in haar gezicht. Ze is erg onrustig en slaap niet goed en overstrekt zich steeds. Ik duim van niet, zou al de 2e keer zijn...

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Odess nog ff geduld :D

Josien naomi ligt ook tussen de middag wel eens te keten en te kletsen zolang ze gewoon gezellig is laat ik dr gewoon liggen hoor niks mis mee rust ze toch

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Odess ik hoop het toch van niet zeg dat je meisje weerziekjes gaat worden.

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    josien, als tess echt wakker is, blijft ze niet rustig in bed liggen. eerst kletst ze een poosje, maar daarna wordt t wel jengelen of huilen. mijn mening is dat ze dan beter beneden kan zijn, spelen in de box of op de grond is ook erg goed voor de ontwikkeling toch?

tamale, jij hebt toch dezelfde kinderwagen als ik? ik vind de wandelwagen geweldig! tess ligt er heerlijk in, en hij vouwt redelijk snel op. tuurlijk is hij groot in de auto, maar verder super. als je m verkoopt, en je wilt ooit nog n tweede, wat doe je dan? begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil er ook n buggy bij voor kleine stukjes en als ik weg wil op de fiets, maar voor lange stukken wandelen vind ik m super!

danjo, misschien kun je vragen of ze op t kdv een mooie beterschapkaart willen maken met Naomi, voor opa. wij doen dat wel altijd als ouders dat vragen.sterkte!

baby, waardeloos, begrijpen ze dan niet dat dit enorm veel impact heeft? nu ben je nog niks wijzer...

ik ga slapen, morgen al om 7 uur op t kdv van tess zijn, ik moet zelf om 7.15 uur beginnen... pff kwartiertje om tess weg te brengen en naar mijn kdv te rijden! (is wel dichtbij, maar toch)

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    odess, hopelijk blijft t elise nu eens bespaard!

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    HEEEEEEY gefliciteerd mijn man is ook jarig vandaag :)

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    maia en anas, gefeliciteerd!

en nu ga ik slapen...

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Anastasia, ook gefeliciteerd dan :D! Nog een feestje vandaag?

@Ellen, ja... als Sam echt zou gaan huilen, jengelen of mopperen dan zou ik hem er ook uit halen, maar ik zeg al... hij ligt ooit gerust een uur tot anderhalf uur tegen zijn knuffels te ouwehoeren. Het klinkt zo schattig! Wel vervelend dat hij zich nu steeds omdraait in bed. Dat resulteert nog wel eens in gemopper als hij zichzelf niet teruggedraaid krijgt ;).

@Odess, ik hoop niet dat ze de waterpokken opgedaan heeft. Ik heb het bij mijn neefje nu gezien, maar dat was geen lolletje (al moet ik zeggen dat het bij hem wel een tikje gevaarlijker was omdat hij ook krentenbaard heeft en de pokken die plekjes dus ook 'aanvraten'). Ik hoop dat je meisje snel opknapt en wat lekkerder in haar velletje zit!

Liefs,
    Josien

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    @ autostoelen die priori sps is dus 95 euro en word gratis bezorgd! :)

@baby sensorische integratie stoornis had ik nog nooit van gehoord, ik lees je uitleg net en kan me indenken dat je er van overdonderd bent. !
    Wat zit ze mooi in de stoel, goede stap om dr over te zetten.

@ broodbeleg: ik geef eigenlijk altijd smeerworst of smeerkaas. en heel soms een blokje vh brood met chocopasta omdat ik denk dat het goed is om smaakjes te leren. net als jam en appelstroop.
    en op gegeven moment ben je de smeerworst ook wel zat.
    Je zou ook nog sandwich spread kunnen doen, maar dan wel de grote stukjes er uit halen! En idd fruitspread vinden ze heeeeerlijk :)
    peer kan ook nog of aardbeimoes met kaneel

@ eetschema's veel kindjes die op 3 flessen zitten eten vind ik wel heel vroeg warm eten ( 16uur) grappig om die verschillen zo te zien!

@ Josien slapen hier leg ik mike sochtends na het fruit weg, dan slaapt hij ook minstens een uur en smiddags 2 uurtjes. Het is niks erg dat hij dan lekker ligt te kletsen tegen zn knuffels hij rust wel uit ( prikkelarm) en hij leert zichzelf te vermaken!

@ verder weet ik t ff niet meer!
    x

12. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Stemmen, iedereen die op Britt heeft gestemd thnx!! Morgen kan het weer ;)

tamale, lekker hoor een extra buggy. Wat voor wagen heb je dat die op MP gaat?

13. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Wilde even bijlezen maar het is te veel en ik zag de reacties op baby dus heb dat even gezocht....

Veel knuffels en sterkte, ik weet niet of t ernstig is maar wel fijn dat ze t snel hebben opgemerkt. Hoop dat je snel wijzer wordt.

Andere meiden, sorry dat ik haast niet meer reageer...en we gaan bijna op vakantie dus best veel te regelen dus denk dat ik er niet veel ben. Maar ik denk wel aan jullie hoor!

14. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Even snel een kijkje nemen en dan nog douchen en naar bed. Was vandaag een lange dag in de auto en gezellig bij kletsen bij mijn nicht. Wel weer erg leuk om zo'n kleintje van 7 weken te zien. Dan is je eigen kindje toch wel weer erg groot en wijs.

@ Baby, jeetje dat is even schrikken. Daar moet je echt jezelf de tijd voor geven om dit te verwerken. Wel slecht dat ze je vandaag niet terug gebeld hebben, terwijl dit wel beloofd was.

@ jarige mannen, gefeliciteerd!

@ slapen, Emma slaapt meestal alleen nog 's ochtends van half 9 tot ongeveer half 10 en 's middags van 1 uur tot meestal 3 uur. Ik leg haar echt pas in bed als ze aangeeft dat ze moe is. Emma begint dan in haar ogen te wrijven en te gapen. Soms slaapt ze een dag heel veel en soms heel weinig. Dat is bij haar echt gevarieerd.

Zo en nu ga ik lekker warm douchen en het bed in.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ellen, ik vind hem ook super rijden.
    Maar Tara hangt er in de buggy helemaal scheef in!
    Wendelaa had hier ook last van toen ze deze wandelwagen had dus ik ben gelukkig niet de enige.
    Ik kan de rugsteun om de minuut rechtdrukken maar hij zit zo weer scheef!
    Heb al vanalles geprobeerd.
    Dus zit Tara elke keer ontzettend scheef in een hoekje gedrukt.
    Vandaar dat ik hem de deur uit wil hebben!
    Deze buggy was goedkoop dus hebben we echt voor erbij. Straks voor wandelen hebben we de mutsy spider, maar die word pas de laatste week van juni geleverd.
    En hoe bedoel je , als we ooit nog een tweede willen??
    Dan halen we een andere??

Josien, Wat irritant hoe ze elke bij t cb lullen!!!

Maia en Anas, gefeliciteerd!

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wendelaa, jij vroeg mij waarom ik geen stukje wou geven he?
    Omdat ik als de dood ben dat ze dr in stikt.
    Ze weigert dr groente hapje te eten wanneer die niet MEGA goed is door geroerd . Moet echt een glad papje zijn.
    Liga stukjes stikt ze soms al half in.
    Vind het dus een beetje moeilijk om er mee te beginnen.

Curly, wij hebben de x adventure - researcher.
    Hebben we vorig jaar ook van marktplaats afgehaald.
    Deze hebben we nu gehaald : Prenatal |
    Lekker simpel.. De zilveren hebben we. ( op de foto lijktie grijs )

Blij ei: Heel veel plezier alvast meid!!!
    Ik hoop dat jullie een top vakantie hebben!
    Geniet ervan.

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Tamale, en als je haar een korstje in de hand geeft? Zodat ze eraan kan sabbelen? Misschien dat ze het dan makkelijk kan opbouwen. Je bent niet de enige hoor die het eng vindt. Ik vond het in het begin ook wel eng en mijn schoonouders (die komende zondag oppassen) durven hem ook geen boterham te geven, dus hij zal het die dag met een grote fles moeten doen...

@Anastasia, dat zijn inderdaad ook nog ideetjes, die fruitmoesjes. Vooralsnog ben ik blij dat we weer wat belegopties hebben en... (niet geheel onbelangrijk) dat hij het ook nog lekker vindt.

@Blij Ei, fijne vakantie alvast! Logisch toch dat je hoofd er dan niet naar staat om hier te posten ;).

Liefs en welterusten allemaal!
    Josien

18. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    tamale, leuke buggy voor erbij!! Nu aftellen tot je mutsy komt.

Blij ei, fijne vakantie alvast. Wanneer ga je weg. Wij zijn ook al druk met pakken en regelen. pff....

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Josien, dat is wel een goeie inderdaad!
    Ga haar morgen meteen is een broodkorst geven! :)
    Dankjewel!
    Weet jij trouwens hoe het komt dat ik eeeeelke keer berichten van zp in mn mailbox krijg?
    Ik zeg elke keer mn abboneementen op, maar ik blijf mailtjes ontvangen. Word er helemaal gek van.

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Curly, ja, dat doe ik al 2 weken. Haha!
    Wanneer gaan jullie op vakantie??
    Leuk zeg.. Ooh wat lijkt me dat lekker.

Dames ik ga afsluiten!
    Slaap lekker iedereen en tot morgen!

liefSs!

Deel Deze Pagina