Oktober mamas 2009 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Danjo, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

riley zit hier ook al in de gewone auto stoel, ik heb dan voor haar de maxicosi tobi, ik vind het een fijne stoel.

XXX gusam

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Autostoel: Ik lees dat hier al een hoop beepjes in een gewone auto stoel gaan........zijn jullie kleintjes zo groot of is Megan zo klein?
    Ze zit nog lang niet aan de 9kilo en ze past net haar 68cm nog met gemak in de maxicosi :)

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Elise zit ook nog in de mc hoor! Ze is ca 70 cm en nog geen 7,5 kilo dus ja... We wachten ff rustig totdat ze met haar hoofd boven de MC uitkomt :) Zal misschien ook aan de verhoudingen van de kindjes liggen? Elise heeft bijv. hele lange benen verhoudingsgewijs! Dus nee Sloppy, je bent niet de enige!

4. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    hallo

ff snel.

sloppy: gaaf dat filmpje!!! En Tessa zit ook nog in de maxicosi hoor. Achterop de fiets dan ipv auto, maar probeer t zo lang mogelijk te rekken hahaha

odess: balen jo dat je nopg steeds niet ongi bent. Lijkt me toch wel vervelend...niet zwanger, laat dan maar komen. Ga je nu toch niet twijfelen??

maia: balen dat je taart mislukt is! wel lekker dat je eerder weg kon!!!

ellen: altijd leuk om voor je kids te shoppen he hahaha

tamale: heel goed dat je naar de dokter ben geweest!! Fijn dat t ook iets gheeft geholpen!

voor de rest weet ik t even niet zo uit mijn hoofd...sorry!!
    Vandaag voor t eerst 3 flessen gedaan. Ik vodn t wel moeilijk hoor. Ze heeft sochtends haar pap niet helemaal opgedronken en haar laatste fles ook 70 cc laten staan. Wel anderhalve tuitbeker met sap op en 2 boterhammen zonder korsten met appelstroop. En natuurlijk fruit en groente enzo. Nou maar hopen dat ze morgen niet voor 6en wakker wordt hahaha.

Dennis verheugd zich er al maanden op....hij gaat morgen de eendjes voeren met tessa. Hahahah heeft ie helemaal zin in!!! Leuk voor ze!!!

Ik ga ff bankhangen nu. Eindelijk!! Drukke dag gehad met mijn nichtje en tessa samen (bitchfights de hele dag hahahaha)

slaap lekker allemaal voor straks en voor nu een fijne acvond!!!!

5. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Baby en Dyoni: BETERSCHAP!!! Dikke knuffel

Rins: Hier gaat het echt top! Ik heb een heel ander kind! Wel kwijlt en spuugt hij nog erg veel en heeft hij last met poepen.. Maar dat nemen we mee voor 29 juni bij de kinderarts! Dinsdag mogen we weer naar het bureau!

Fokje: Jeetje, dat is een flinke! Ach ja,kunnen ze wat hebben he!;)

Ellen: Altijd leuk shoppen! Hoop dat de beugel af mag, dan kun je helemaal los! Hihihi, die namen!

Sannie: Merk hier weinig verschil nu Boaz een fles minder krijgt en tijdens de lunch ook minder.. Wel doe ik 1,5 eetlepel rijstebloem bij de laatste fles....

Hier zit Boaz ook nog in de mc, alleen is hij niet meer te tillen en gaat constant met zijn hoofd om het hoekje omdat hij niks kan zien!8) Wil wel kijken vd week hoe die in de autostoel zit, wil ik nl ook als we op vakantie gaan!

Maia: Was de taart echt mislukt? Of vond jij hem gewoon niet goed genoeg;)... Als ik hier niet meer kom een hele fijne doop zondag!

Rose: Have a nice weekend

Tamale: Een beetje laat maar wij hebben lekker burritos gegeten!

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

Riley is 70,5 cm en iets meer als 8kg, maar aangezien ik veel trap op en af moet was het voor mij niet meer te doen, ook omdat ik al weinig kracht heb in mn armen. ik heb eerst gekeken of riley goed in de stoel vast zat en dat was zo.
    dus nu alleen het gewicht van riley dat ik moet tillen.

XXX Gusam

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Nikki, gezellig meekletsen hoor. Je hebt in dit groepje makkelijk contact gemaakt en we hebben allemaal kindjes van dezelfde leeftijd, dus genoeg gesprekstof. Ik begrijp dat je een meisje hebt gekregen, Lisanne? Doet ze het goed?

@Baby, heel veel beterschap voor jou en je meisje!

@Maia, een taart mislukt bij jou? Onvoorstelbaar ;). Een hele hele mooie doop toegewenst! Wat een bijzondere feestdag!

@Fokje, 10 kilo :$... Wauw! Wat een flinke kerel zeg. Sam is ongeveer net zo lang en anderhalve kilo lichter... Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

@Autostoel, Sam zit er inmiddels ook in. Hij heeft zo'n lange benen dat hij er in de auto echt last mee had in zijn maxicosi. Ik ben heel blij met zijn nieuwe Pearl.

Pffff... ik zit bijna te slapen. Ik ga mijn bedje opzoeken. Reageer morgen wel weer verder!

Liefs,
    Josien

8. YellowButterfly

Hier ben ik eindelijk ongesteld! Wel fijn om na 10 dagen overtijd duidelijkheid te krijgen :) je zou bijna weer gaan twijfelen ;) SANNIE, eet tessa al 2 boterhammen, wat goed zeg!! De vierde fles doen we niet als ze genoeg heeft gehad overdag en 's avonds lekker ligt te slapen, maar anders pakken we hem nog wel mee. (nu 50/50) ik hoop dat ze het vandaa naar hun zin hebben bij de eendjes :) JOSIEN, bevalt de pearl goed? (hier ook de familyfix base) wat zij ze ineens groot he in die stoeltjes :)

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zo, hier ook weer even een teken van leven:p

@Tamale, super dat je die stap hebt genomen.
    En hoe nu verder?
    Wel fijn dat je bevestiging kreeg van de h.a, weet je zeker dat je je niks inbeeld.

@Gusam, spannend allemaal zeg!
    Ben erg benieuwd hoe ze het brengen op tv.
    Over het tillen van de mc, ik laat m gewoon standaard in de auto staan.

@Autostoel, o hier voorlopig ook nog niet hoor.
    Tim past er nog makkelijk in, zijn hoofd komt niet over de rand, zelfs niet met helm haha. Plus dat hij zelf nog totaal niet zit, dus dan vind ik het nog maar niks.

@Sannie, hoe is het eigenlijk met Tessa dr eczeem?

@Josien, heeft Sam eigenlijk nog last van zijn huidje?

@Joenka, super dat het zoveel beter gaat met Boaz!
    Brengt weer wat rust in huis

@Kindjes die staan.....wauw!!!
    Wat supergoed zeg en wat snel vooral ook.
    Kom ik aan met mijn luie donder haha

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hé,

ben ik ook weer even vanaf de zolder! :) Altijd gezellig.
    Lappie is nog steeds kapot.

hopelijk alles goed, Odess fijn dat je weer ongesteld bent, weet je tenminste waar je aan toe bent.
    Wen, mijn luie donder is net zo erg! haha. We hebben gewoon 2 luie donders.

@Joenka, Boaz kan al zelf zitten hé? Dan moet het kunnen.

@autostoel, hier in dubio. Juliën is er echt te lang voor aan het worden, maar zit nog niet stevig als ik hem neerzet. Dus durf nog geen autosoel. Maar dit is ook gevaarlijk natuurlijk.

Ellen, haha jij met je namen! :)

NOu alleen even deze pagina's teruggelezen,sorry niet veel onthouden.

Ik ga maar weer eens naar beneden, komt zo een filmpje en evne rustig aan doen. Maandag even naar de dokter, want ik lijk wel gronisch moe te zijn. Heb ook hele dikke opgezwollen ogen als ik opsta s'morgens en mijn gezicht is heel grauw. Grappige is dat ik me verder niet down voel ofzo. Ben hardstikke gelukkig. Merk dat er lichamelijk iets niet helemaal okee is.

11. Zo, was ik ook weer ff..

@Odess, fijn dat je duidelijkheid hebt meid!
    @Gusam, spannend zeg, op tv!
    @Sloppy, leuk dat spotje op tv!
    @Tamale, goed dat je de stap hebt genomen meid! Hoop dat je een beetje in rustiger vaarwater komt.
    @MC, hier nog wel, maar vast niet lang meer.. Ze wil er steeds rechtop in gaan zitten.. (als ze dat op de grond nou eens ging doen, dat zitten :D )
    @zitten, lopen, staan, hier nog niks hoor! alleen heel hard teigeren, dat wel weer :D

12. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    ja heb een dochter van 7 oktober 2009, ze doet het hartstikke goed. wel ziek geweest en erg weinig gegeten en gedronken de laatste 2 weken, maar er komt schot in.
    ze drinkt nu gemiddeld over de hele dag 550 cc melk, sapjes wil ze niet.
    ze kan sinds dat ze 7,5 maand is zitten nog niet uit haar zelf, maar wel als we haar neerzetten en zelfs met haar spreidbroekje aan, dus deze mama is natuurlijk supertrots op der.
    nou ik ga de kleine meid ff fruit proberen te geven, kijken wat we er vandaag in krijgen.

liefs nikki

13. YellowButterfly

@ luie donders - hier ook een meisje dat niet veel haast heeft! Ze kan niet langer dan 20 seconden zitten als ik haar neerzet maar heeft ook daar eigenlijk nog geen zin in. Ze strekt elke keer haar beentjes :D Kruipen doet ze ook nog niet maar als ik iets op 2 meter afstand zet is ze er zo - rollen kan ze als de beste en ook is draaien geen probleem :) Ach het zal allemaal wel komen toch!!

Luna, he meid wat vervelend dat je lijf ff niet meewerkt. Goed dat je even naar de dokter gaat! Wel fijn om te horen dat je 'geestelijk' wel lekker in je vel zit!

Nikki, leuk! Hier drinkt ons meisje ook niet meer melk dan dat hoor! Wel is ze gek op slappe rooibosthee, heb jij dat al eens geprobeerd?

Wendelaa, ja je leeft nog :D Alles goed met Tim?

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Goeeeiemorgen!
    Wat een heerlijk weertje is het!
    Eindelijk niet meer die benauwde warmte.
    Vanmorgen lekker gepoetst, Tara in bad gedaan.
    En nu wachten tot Maus terug is, die moest overwerken.
    Vanavond blijven we bij vrienden logeren, wonen nog geen 2 km bij ons vandaan, maargoed. ;)
    Is even kijken of ik dr kan opvrolijken na vorige week.
    Morgenmiddag bbq met een groep vrienden.
    Maandag Maurice vrij voor Oranje wedstrijd!:p En maandag avond visiteeee..
    Heb er zin in!

Odess, wat fijn dat je nu iniedergeval de duidelijkheid hebt.
    Ben je nu niet 'om'?
    Ik weet nog dat toen we vorig jaar net wisten dat ik zwanger was van Tara, ( wat natuurlijk ook als verrassing kwam ) ik echt dacht: waauuww.. Wat bijzonder. Stél dat dit mis gaat. Weet ik niet of ik nog wel 3 jaar kan wachten..:)
    Luie donder? Haha geniet nog lekker van je kleine meid, dadelijk gaan ze ineens veeeelste snel!

Knuffelk: Gelukkig maar!
    Baal je niet van het weer wat jullie erbij hebben gehad? Of viel het daar nog mee met de regen etc?

Maxi-cosi: Laat ik ook gewoon in de auto staan. Anders kom ik die trappen allemaal niet op!
    Vind het alleen eng tijdens het auto rijden dat ze zo dubbel ligt met haar hoofdje enz.
    Dus wil er niet heel lang meer mee wachten.

Sannie: en.... Hoe vroeg was ze wakker? ;)

Wendelaa: Ik moet nu even afwachten op de brief van het kinderdagverblijf. Of ik wel of niet op gesprek mag komen.
    Als ik niet op gesprek mag komen, ga ik meteen op zoek naar werk.
    En het liefst in een baby-zaak. Lijkt me erg leuk!
    Zodat ik er toch elke keer even uit ben.
    Voor de rest is het denk ik toch afwachten wat Maurice met zn ouders wil. ( daar istie volgens mij nog steeds niet helemaal uit )
    Wachten op de verkoop van het huis etc.
    Vandaag is zijn moeder trouwens jarig, we gaan er niet heen en laten ook niks van ons horen.
    Ze kan me een dikke vinger krijgen.
    Dus dat zal vast wel dikke mot worden WEER.
    En zijn zus is 21 juni jarig, die zus die absoluut niet met mij wil praten voordat ik mn excuses aan heb geboden. ;) ( die éne excuses die ze dus NO WAY van me gaat krijgen ).
    Dus dat zijn allemaal lastige dingen waar ik nu een beetje tegenaan loop te hikken.
    Ben wel heel blij dat we de komende dagen druk zijn. Dan zit je toch ergens anders met je gedachten.
    En hoe is het met jou?(en de rest?)
    Al all stars voor Eva gevonden?

Luna, wat vervelend meid.
    Vind het heel goed van je dat je de dokter hebt gebelt.
    Ik had het denk ik snel afgewimpeld met: ach ik voel me verder goed.
    Super!
    Hopelijk is het niks meid.
    Balen dat je lappie kapot is!

Ellen, Hahah ik moest ook ergg lachen om je namen hoor ;).

Babydr: Hoe is het nu met jullie?

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Luie donders, goed om te horen dat er nog meer zijn :D. Sam heeft ook niet zo'n haast! Die vindt het allemaal wel prima zo geloof ik. Ben allang blij te horen dat hij niet de enige is...

@Odess, ongesteld... :( Stiekem had ik nog wel wat hoop voor je. Aan de andere kant wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Ben je verdrietig? De Pearl bevalt erg goed moet ik zeggen. Vind het fijn dat hij er ook lekker in kan liggen door het gebruik van de FF.

@Nikki, ik denk dat Sam op een dag ook zoiets drinkt aan melk. 's Ochtends zo'n 200cc, tussen de middag 150 en voor het slapen gaan zo'n 200 cc. Fijn om te horen dat het zo goed gaat! Moet ze nog lang een spreidbroekje denk je?

@Luna, balen dat je je lichamelijk steeds zo moe voelt. Goed dat de dokter er even naar gaat kijken. Het dubio waar jij in zit, herken ik... daar zaten wij hier ook in. Toch ben ik wel blij met de keuze om hem over te zetten naar de autostoel. Die heb ik trouwens wel echt nog in de ligstand staan. Dat leek me dan wel veiliger zo in het begin.

@Wendelaa, nee eigenlijk bijna niet meer. Ik heb wel het idee dat hij wat reageert op groentepotjes waar paprika in zit. Maar dat heeft ie van zijn mamma dan (heeft ie toch nog iets van mij ;)). Ik kan ook echt niet tegen paprika. En ik vind het zo lekker.... :(

Zo... gisterenavond Sam zijn klamboe van zijn bed af gesloopt. Hij bleef hem maar binnen zijn bedje trekken. Ik vond het toch wel heel gevaarlijk worden. Nu is ie dus wel. Kijkt wel heel kaal ineens :(. Sam vindt dat zelf volgens mij ook :D. Ik heb nu een grote clown boven zijn bed gehangen aan de haak waar de klamboe eerst aan zat. Eens kijken of het dan wat minder kaal kijkt.

Hebbben jullie nu trouwens iets in bed liggen waar jullie kindjes onder slapen? Sam kwam steeds heel bezweet uit bed, dus ik had zijn deken eruit gehaald zodat hij alleen nog onder een lakentje lag (wel in een slaapzak natuurlijk). Maar dat lakentje trapte hij ook steeds weg en dan lag hij overdwars in bed. Dus nu heb ik zijn laken er ook maar uit gehaald. Is dat niet stom?

Zo... ik hoor dat ie wakker aan het worden is de slaapkop (ligt er al in vanaf 9.25 uur). Dus ik ga maar eens een boterham voor hem smeren.

Liefs,
    Josien

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Tamale, kan me voorstellen dat dit dan even lastige dagen zijn. Gelukkig heb je genoeg te ondernemen. Ik zou ook echt even afstand houden nu. Je hebt er niks aan om naar zo'n verjaardag te gaan en óf daar een hoop mot te krijgen óf zelf met een rotgevoel daar te zitten of daar weg te moeten gaan. Voor Tara ook niet zo'n goed idee denk ik.

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang het duurt voordat we jou weer zwanger zien ;)...

17. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Odess wel fijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt.

Tamale leuk weekend dus voor de boeg :)

Luna groot gelijk dat je naar dokter gaat.

Josien hier ook alleen een slaapzak verder niks.

Lisanne gewoon lekker meekletsen.

Wen Hoi :)

Baby hoe is het nu met jullie? al wat opgeknapt?

Hier een rustig dagje vriend is vanmiddag weg met zijn werk en die moet ik vanavond ophalen.

18. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag! Taart gisteren nog gelukt, nu aan het werk, manlief en Fleur zijn thuis nog wat taartjes aan het maken dus ben benieuwd of hij foto's amakt hihi...

@odess: fijn dat je nu duidelijkheid hebt in elk geval.

@autostoel: hier nog de MC hoor. laat haar er zo lang mogelijk inzitten.

19. YellowButterfly

Josien, hier overdag ook een kaal bedje en 's nachts ligt ze half onder een klein dekentje. Ze ligt dan het hele bed door, maar ja! Het is nogal warm nu en dan beweegt ze nog meer :) Wat een lekkere slaapkop is Sam!

Leo, nou we hadden sowieso al besloten om er met een paar maandjes weer voor te gaan. Daar veranderd dit niets aan :) Deze maand in ieder geval even opletten rond de eisprong en dan kijken we wel even verder, een jaar gaat het niet meer duren iig en we hadden gezegd dat een kindje in het voorjaar wel erg leuk zou zijn :p (alsof je het zou kunnen plannen!)

Ik heb trouwens nooit echt last van mn menstruatie, maar nu is het best pijnlijk en behoorlijk heftig. Heb ff een off day vandaag.

20. Maia

Maia Niet meer actief

dan mogen jullie wel opschieten Odess ;)

het is hier enorm rustig op mijn werk. Naja, nog 1 uurtje en dan weer naar huis en aan het bakken weer!

Deel Deze Pagina