Mvj, hihi gelukkig wordt zelfgemaakt gewaardeerd baby, elise was ook snel dus ja... Wij hebben nog niets maar beneden, maar moeten er misschien toch maar aan!
Bedje hier al een maand naar beneden. Je zal net zien dat ze het s'nachts uitvinden. Box van de week naar beneden gedaan. Hij trekt xzich nog niet op, maar begon wel met zijn handjes naar de rand te grijpen en probeert te gaan zitten. Tamale gefeliciteerd. Odess Spannend hoor. Wendela Sterkte met Tim Even een filmpje YouTube - Demyan-kruipen-hyves.wmv
@wen: ik snap dan wel de meerwaarde van eerder fietsen maar nu voor mezelf niet @tamale: gefeliciteerd!!!! Verder is hier nog niets naar beneden. Nog niet nodig.
@Tamale, ook hier een dikke proficiat ! Top! @Gandor, wauw... die tijgert er al flink van tussen! @Odess, jij in spanning , wij dan ook hè? Ben benieuwd of het raak is! @Wendelaa, occcccchhhh... wat zielig! Is ie nu een beetje goed gaan slapen? Ik hoop dat jullie vannacht een betere nacht hebben. @Bed/box omlaag, hier nog niet hoor. Het voelt alsof Sam echt veeeeeeel trager is dan jullie kindjes. Sam voelt zich nog heel erg veilig in de box en wil bijna niet op de grond liggen. Althans,... dan blijft ie stil om zich hen liggen kijken terwijl hij in zijn box lekker speelt. Verder zit hij wel heel goed in zijn kinderstoel, maar echt nog niet los zelf. Ja... tien seconde en dan lazert ie om omdat ie iets interessants links of rechts van hem ziet. Dus af en toe ben ik bijna bezorgd om wat ik hier allemaal lees... Verder gaat het hier wel, behalve dat ze Sam nu toch wel aangeduid hebben als zijnde een Happy Wheezer, ofwel... een vrolijke rochelaar . Hij is gelukkig dus wel vrolijk, maar dus wel astmatisch aangelegd. Verder heeft ie wel wat last van de warmte. Normaal gesproken wordt hij 's avonds nooit wakker. Gisterenavond hebben we hem om 0.00 uur nog een flesje gegeven. Gelukkig ging hij daarna wel goed slapen. Liefs, Josien
@Fietsen, ik zou het wel willen, maar durf het nog niet aan. Verder wil ik graag een Daddybike voor Gert-Jan kopen, maar die vindt de investering nog te groot. Ik heb dus nog even wat tijd nodig om hem over te halen . Ik denk dat we het de volgende keer op het CB wel eens zullen vragen. Liefs, Josien
Josien, Sam geniet er gewoon nog even van, zal snel genoeg stevig zitten, kruipen e.d. en dan is het gedaan met de rust. vrolijke rochelaar?? Oke, heeft hij er veel last van? Odess, spannend weer! Ben benieuwd. en idd wat baby vroeg, was het bij elise gelijk raak?
Josien, happy weezer - heeft hij toch geen last van? Kindje van een vriendinnetje heeft het ook en die zei dat de longetjes dan wat aan de kleine kant zijn en ze groeien eroverheen? En joh maak je niet druk!! Elise is ook echt niet zo snel, als hij lekker in zn vel zit prima toch? Elise kan ook heerlijk in de box spelen nog en loopt of kruipt ook nog lang niet Ik voel ook nog geen enkele behoefte om de box naar beneden te doen, dan zijn we er toch altijd bij en ze doet niets met de rand. Misschien het bedje wel; waren vandaag bij vrienden en daar was het jongetje van hun met 8 maanden uit bed gevallen Ze hadden hem al op de middelste stand staan maar zo opeens was hij voor het eerst gaan zitten en knalde over de rand! Dan schrik je je ook dood!! @ spanning, hihi ja ik weet niets van tempen maar mn temp is nog steeds hoger dan een paar dagen geleden en dat valt op he (eerder 36.1/36.2 - nu 36.4/36.6) , dus ben haast bang dat we op het meest vruchtbare moment hebben gesekst. Hihi gelukkig zat manlief achteraf te grappen dat hij op een jongetje gemikt had dus misschien krijgt hij nog wel gelijk ook Was begonnen met tempen zodat ik iig kon zien wanneer het weer veilig was, maar ik moet nog maar ff oefenen denk ik
Odess, oke spannend hoor. en leuk dat jullie voor een tweede gaan. Wie weet weer de 2de ronde zwanger??
@Odess, de huisarts heeft hem tot Happy Wheezer gedoopt, maar niet gezegd dat dat iets te maken heeft met te kleine longetjes ofzo. Wel dat het vaak in de familie zit (klopt bij ons ook) en dat ze er vaak snel overheen groeien. Op internet lees ik ook niet dat het te maken zou hebben met te kleine longetjes Happy wheezer: een kindje dat lekker speelt, lacht, drinkt en groeit, maar wel altijd een wat hoorbare ademhaling heeft en soms zelfs een wat verlengde uitademing (dit klopt ook bij Sam). Dit past bij een vernauwing van de kleine luchtwegen, zoals ook bij astma (of zoals we tegenwoordig moeten zeggen CARA) voorkomt. Hij heeft er ogenschijnlijk geen last van, maar tegenwoordig is de tendens om wel al vroeg te beginnen met inhalatietherapie zoals Ventolin dat de luchtwegen verwijdt. Sam heeft dus ook Ventolin en nu nog iets nieuws erbij (Flixotide of zoiets... daarbij moeten we uitkijken omdat de kans op spruw groot is). @Curly, het valt wel mee. Hij blijft vrolijk alleen hoest ooit de longetjes uit zijn lijfje en is dan ook wat misselijk. Ik hoop dat ie snel weer wat opknapt al hebben ze wel voorspeld (zeker omdat dit nu de tweede keer is dat hij zo'n heftige aanval heeft) dat hij de komende maandjes iedere verkoudheid wel op zijn longetjes zal pakken. Ik vind het wel heel zielig, maar het feit dat ie zo vrolijk is, maakt het wel wat makkelijker om mee om te gaan. @Odes, ah kijk! Dan gaat het deze ronde gewoon helemaal lukken. Gooi die thermometer maar in de hoek en ga je niet gek maken (haha, makkelijker gezegd hè?). Het komt helemaal goed! Liefs, Josien
@Josien, wat jij beschrijft wat betreft Sam zijn ademhaling enzo, dat klinkt t zelfde als bij Tim! Altijd een rochelende ademhaling, is dat wat Sam ook heeft? Eva heeft t ook gehad en die gebruikte ook Flixotide. Voor Tim heb ik weer iets anders, Aerosol en als bij echte benauwdheid ook Ventolin. Maar nooit is er tegen mij gezegd dat ze Happy Weezers zijn.....De k.a reageerde zelfs een tijdje terug, toen ik t erover had. Ja als je er echt iets mee wil, dan wil ik je wel wat voorschrijven(werd dus Aerosol). Bij Eva is t idd overgegaan, heel raar, maar nadat dr neusamandelen zijn geknipt en ze buisjes heeft.
@Tamale, waaaaaa....GEFELICITEERD! Dus dat wordt toch geen weekje vakantie @Box, hier nog niet omlaag en t bed ook niet. @Gandor, jeetje wat een bezig bijtje zeg!
Goedemorgen dames, Gister was het super leuk gedaan op het zomerfeest van de KDV. Ze hadden een soort "kinderboerderij" gemaakt met konijnen, cavia's en een pony waar ze een klein stukje op mochten rijden. Er werd geschminkt. Ze hadden 2 badjes met water neergezet en een paar speelkleden bij elkaar neergelegd buiten zodat ze ook daar konden spelen. Over de gehele speelplaats hadden ze een tent gemaakt, zodat overal schaduw was. En binnen draaide ze op een beamer foto's af die gemaakt waren. Ook waren er 2 clowns die af en toe een stukje optraden. De kindjes genoten ervan. Van Emma zijn ook nog hele leuke foto's gemaakt hoop ze zo snel mogelijk te kunnen plaatsen. Vandaag lekker genieten van het zomerse weer. @ box en/of bedjes, hier allebei ook nog niet naar beneden. Het is nog niet nodig. Ze trekt zich er ook nog niet aan op. @ slaapzak, ik heb al een paar keer gehad dat ondanks dat ik het lipje er zover mogelijk instop, dat ze het er toch uitgepeuterd krijgt. Ook een speld krijgt zij op een of andere manier los. Ik heb nu al een paar dagen het slaapzakje omgekeerd aangedaan en daar heeft ze geen last van. Dus dat blijven we dan maar doen. @ Tamale, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Per wanneer ga je beginnen? @ Josien, lijkt me wel eng om te horen dat gerochel. Maar hij blijft er vrolijk onder, dus dat stelt jou dan gelukkig ook wel weer gerust.
Josien, oke, dan heb ik het wellicht verkeerd begrepen of is dit specifiek voor dit kindje. Ze had een heel traject bij de kindersarts achter de rug dus wie weet haal ik dingen door elkaar!Fijn dat Sam er weinig last van heeft! @ 2e, hihi ja maar deze ronde is ons nog wat te snel naja zullen zien! Gisterwn heeft Elise veel gehuild. Ze heeft veel last van deze sprong en toen dacht ik ineens, owjee 2 kunnen we dat wel? We zullen zien. @ natalie, klinkt als een leuke dag zeg!! Wat een eigenwijze draak dat ze het lipje altijd vindt, hopelijk krijgt ze binnenstebuiten niet door! Zag gisteren trouwens datt de ikea ook slaapzakken heeft met rits aan de zijkant, ik weet niet meer wie het vroeg!
@Odess, ach mocht t raak zijn, dan duurt t nogal een tijd voor er nog een kleintje bij is En geloof me, welk leeftijdverschil er is, met tijden is t altijd wel ff zwaar. Nu Tim ziek is en weinig slaapt snacht en Eva die gewoon om 6.30 wakker is, denk ik ook weleens...HELLUP haha
Ja dat zul je idd altijd hebben! Ach ja we zullen zien, moet maar weer geduld oefenen Dank je wel voor je hart onder de riem
Wendelaa: Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht! Odess: Spannend weer! Josien: Hoop dat hij er snel overheen groeit!!! En ze adviseren ook om na de flixotide een slokje water te geven ivm spruw! Voor wat betreft de ontwikkeling je moet ook niet vergeten dat Sam een stuk langer is he! Tamale: Top hoor! Wat wil je nog meer, de zon schijnt volop voor je! Mag ook wel eens een keer he! Slaapzak: Idd die van isi hebben wij ook op het kdv en daar zit de rits aan de zijkant! Box & bedje: Allebei hier al naar beneden! Fietsen: Hier al wel kleine stukjes! Wel met toestemming van het bureau, en hij vindt het geweldig! Luna: Ben je al aan het aftellen? Gaat nu snel ineens he! Hier is Boaz na 3 dagen koorts weer koortsvrij! Hij is er ook niet ziek van geweest! Verder kan hij van liggen naar zitten! Had laatst al een keer zoiets van, ik had je toch neergelegd??? Maar nu de hele ochtend leg ik hem neer en draai ik me om en zit hij me met een big smile aan te kijken al zittend.... Drakie! Vandaag naar mijn schoonouders want mijn schoonmoeder geeft een feessie is 60 jaar geworden!
zo, was ik ook weer ff. hier gaat het wel goed, alleen eind van de dag is maureen huilerig en wil niks... (vast het sprongetje...) ze wil nu steeds staan als je haar vast houdt en brabbelt er op los zitten hier ook nog niet hoor... en een tweede is soms best zwaar inderdaad, maar als je ziet hoe ze met elkaar omgaan
Joenka, misschien komen er nog vlekjes achter vandaan? Elise had ook 3 dagen hoge koorts zonder echt ziek te zijn en na een dag kwamen vlekjes - zesde ziekte. Ik hoop het voor je, heeft hij dat ook maar weer gehad. Wat stoer dat hij al zelf kan gaan zitten!! KK, hier Elise net zo, ze huilt nu net zoveel op 1 dag als anders in een week! Ik hoop dat onze meiden snel weer in hun hum zijn!