danjo dat zal ik morgen eens proberen, ben alleen zo bang dat ze er in stikt. Is fruit niet te hard?? net heb ik er wel een bakje yoghurt ingekregen en tijdens het wandelen dronk ze wel haar rietjesbeker met water bijna leeg.....het is en blijft gewoon een gekke meid. straks maar eens groente proberen en anders morgen weer een dag.
Tamale: gefeliciteerd met je verjaardag. Josien: ieder kind zijn eigen ontwikkeling. Mijn middelste had met 4 maanden zijn eerste tandje, daarna schoten ze als paddestoelen omhoog en de rest van de ontwikkeling kwam later. Ze kunnen nu eenmaal niet alles tegelijk doen. Evi is daar in tegen erg snel, had wel wat langer van de babytijd echt willen genieten omdat ze onze laatste is. Noa: vervelend dat ze haar melk niet meer wil. Heb geen andere tips dan de meiden hier al gegeven hebben. Succes. Hier hebben we een andere auto gekocht. Zaterdag komt ie. Het is een toyota carolla verso voor 7 personen. Wie mijn hyves heeft: bij mijn www staat een foto. Zit wat op niet meer normaal haha. En het lekkerste climate control. Hebben we nu niet. Evi trekt zich inmiddels een heel klein beetje op en gaat zo op haar knietjes zitten. Schattig om te zien. Ik ben aan het werk. Morgen laatste dag in het gezinnetje. Daarna nog 2 dagen als het goed is, ga weer de wacht in waarschijnlijk. Vrijdag een bruilofd van iemand hier in de straat.
goedenavond! @MvJ: gefeli met de nieuwe auto! @Noa: denk niet dat het nog te hard is. Fleur eet nu ook heel slecht maar fruit gaat er wel goed in dus dat geef ik nu 2x per dag gewoon.
mvj mooie auto hoor. noa hier eet ze al het verse fruit appel en peer kun je evt ff in dee magnetron doen word het zacht maar meloen is al zacht.
Zo, was ik ook weer.. Beide meiden liggen te slapen en Christian is weg.. Die heeft weer een klus voor een auto.. (van de vorige klussen hebben we mooi de nieuwe tv en banken kunnen betalen ) Vanmiddag weer gewerkt.. Morgen moest ik eigenlijk alleen 's middags, maar ga de hele dag werken. Vader van een collega ligt op sterven en andere collega is niet lekker... Dus ff extra uurtjes maken. Christian zei dat Maureen vanmiddag maar 1,5 a 2 uur heeft geslapen en ze heeft vanochtend ook niet geslapen... Grrr... Normaal slaapt ze 's ochtends een uurtje en 's middags 3 tot 3,5 uur.. Ach ja, ze ligt nu tenminste te slapen.. Vanmorgen naar het cb geweest.. Ze was 8310 gr (vorige keer 8175) en 74 cm (vorige keer 70,5 ) Qua gewicht lag ze elke keer boven de lijn ietsje en nu zit ze eronder.. En qua lengte schoot ze nog verder boven de lijn uit Ze zei al: het wordt een lange, slanke dame
groente ging gelukkig wel vanavond, wel met een speeltje in haar hand voor de afleiding. Voor het slapen gaan ook nog yoghurt met voeding gegeten, dat ging wel weer helemaal op. Verder vooral veel water gedronken vandaag, zodra ze ziet dat er iets wits in de fles zit dan moet ze het niet. morgen ga ik bij de lunch gewoon karnemelk aanbieden wil ze niet dan niet...geen probleem van maken.
@Noa, vervelend dat ze zo slecht eet! Ik vind de tip van Danjo een goeie met de meloen. Hoop dat dat morgen wat gaat worden. Fijn in ieder geval dat er wel wat groente en yoghurt in is gegaan. @Tamale, gefeliciteerd ! @KK, zo... die gaat hard met haar lengte zeg! @MvJ, had het gelezen ja van je nieuwe auto. Erg mooie wagen! Knap dat Evi al op haar knietjes gaat zitten! @Rins, gefeliciteerd met de 9 maanden! @Babydream, ik ga zo eens op mijn gemak zitten lezen. Fijn dat je mijn opmerking niet verkeerd oppakte. Dat is altijd lastig als je typt . @Maia, fijn... een volle luier ! @Ellen, leuke pica ! @Onszelf, we zijn vandaag naar het CB geweest. Sam was 75 cm en 9100 gram. Ik geloof zelf eigenlijk niet helemaal dat de lengte klopt, want volgens mij is hij een stuk langer. Vorige keer was hij ook al 74, dus het lijkt me stug. Maar goed... maakt ook niet zoveel uit. Hij was wel een beetje een slome zeiden ze en we mogen ook nog niet fietsen (hij zit nog niet goed genoeg), maar we hoefden er ons geen zorgen om te maken. Gelukkig maar dat ze niet ging zeveren. Vorige keer zeiden ze dat er meer eten in hem moest als hij nu beneden de middenlijn zou komen dus ik hield mijn hart al vast. Maar ze zei er niets van (en ik heb er lekker puhhh niet naar gevraagd ) terwijl hij nu toch onder de middenlijn zat. Oh ja, we mogen nu de ochtend gaan starten met een boterhammetje en een flesje in plaats van alleen nog een flesje. We deden tot op heden dit: 7.45 uur uit bed 8.00 uur fles opvolgmelk 210/7 9.15 uur fruit 9.30 uur naar bed 11.45 uur uit bed 12.00 uur boterhammetje en water 13.00 uur fles opvolgmelk 150/5 13.30 uur naar bed 15.45 uur uit bed 16.00 uur groente, water en yoghurt 17.45 uur naar bed 19.45 uur uit bed en in bad of wassen 20.00 uur fles opvolgmelk 210/7 21.15 uur naar bed Ik zit er nu over te denken (omdat ie 's ochtends nu een boterhammetje gaat krijgen) om dit schema aan te gaan houden: 7.45 uur uit bed 8.00 uur boterhammetje en fles opvolgmelk 180/6 9.30 uur naar bed 11.45 uur uit bed 12.00 uur boterhammetje en water 13.00 uur fles opvolgmelk 150/5 13.30 uur naar bed 15.45 uur uit bed 16.00 uur fruit en water 17.30 uur groente, water en yoghurt eventueel nog naar bed, maar ik wil eigenlijk proberen na het eten te gaan wandelen (reden leg ik hieronder nog even uit) 18.45 uur (uit bed en) in bad of wassen 19.00 uur fles opvolgmelk 210/7 19.45 uur naar bed Ik ben druk bezig met mijn gewicht. Er moeten flink wat kilo's af. Ik zit, zoals sommige van jullie misschien weten, midden in het proces van onderzoeken rondom de nierdonatie bij leven waarbij ik mijn nier af wil staan aan mijn vader. Ik moet 18 kilo kwijtraken, maar ik ben geen type voor de sportschool. De diëtist heeft aangeraden iedere dag een halfuur (minimaal) te gaan wandelen, dus ik zit eraan te denken om dat samen met Sam en pappa te gaan doen na het eten (pappa moet ook flink wat kilootjes kwijt en samen gaat het beter dan alleen). Ik ben zo moe na een dag hard werken dat ik vaak 's avonds op de bank plof en al mijn aandacht voor Sam wil hebben. Maar wandelen vindt hij ook leuk, dus daar doe ik hem ook een plezier mee. Ik vraag me alleen af of hij de tijd tussen 15.45 en 19.45 uur kan overbruggen. Nu is hij 's avonds al echt vaak moe en jengelig tussen 17.15 en 17.45 uur. Ik heb geen idee of dat dus gaat lukken. Daarom mijn vraag: wat denken jullie van mijn nieuwe schema-idee? Nou genoeg egogezeur... ik ga maar eens stoppen met mijn ellenlange bladzijvulling hier... Liefs, Josien
josien lekker savonds wandelen en fij dat alles goed was. Als ik na jou schema kijk dan zou ik zeggen eerder na bed savonds? Of is ie sochtends dan nog vroeger?. Mijn schema. 9 uur fles 200 cc daarna na bed. 10:30 1 stuk fruit 12:00 1 boterham met wat karnemelk slapen 15.00 fles drama blij als er 100 in gaat daarna 1 stuk fruit. Of koekje/rijstewafel 17:00 warm eten met toetje. slapen. 19:00/1930 bied een flesje aan maar die wil ze liever niet. Dus meestal wat water en dan na bed. met warm eten speel ik meestal nu een beetje als ze in de middag goed melk heeft gedronken warme hap later.
@Danjo, ja... ik vind dat ie 's avonds ook wel laat naar bed gaat, maar geniet er zelf met volle teugen van (slecht hè ). Ik zie hem al zo weinig met lange dagen op het werk en ik vind het fijn dat hij (net als mamma trouwens) een echt avondmensje lijkt te zijn. Hij heeft meestal helemaal geen zin om te gaan slapen. Als we hem op bed leggen speelt hij vaak ook nog tot 22.15 uur in zijn bedje. Ach... ik heb er geen probleem mee. Maar ja... ik heb ook zoiets van 'eigenlijk horen kleine kindjes op tijd op bed te liggen'. Daarom wilde ik hem nu eigenlijk langer op gaan houden 's avonds zodat hij om 19.45 uur echt goed moe is en dan ook gaat slapen. Hopelijk tot de volgende ochtend natuurlijk, maar dat zien we dan wel weer . Als ik Sam vergelijk (weet ik... moet ik niet doen) met jullie kleintjes 'slaapt' hij in verhouding erg veel. Althans... hij ligt veel in bed. Hij speelt daar ook heel graag en voelt zich er echt veilig. Oh ja... hij begint eenkennig te worden ...
@ luiers uittrekken; ik kan Emma gewoon met haar luiers zonder rompertjes in bed leggen of laten spelen. Ze taalt er niet naar om ze uit te trekken. @ melk, hier drinkt emma ook alleen nog maar tussen de middag melk omdat ze de andere keren niet meer wil. Had het daar gisteren op het consultatiebureau over en die zeiden dat dit niet slecht is zolang ze maar wel aan 3 maaltijden zit en ze ander drinken wel opdrinkt, vooral thee is goed. Alleen Emma lust dus zo geen thee, heb al verschillende smaken geprobeerd. Nu mogen we er een heel klein beetje suiker in doen omdat dit dan nog beter is met dan roosvicee. @ MvJ, gefeliciteerd met jullie nieuwe auto. Geniet maar van het maken van de kilometers. @ tanden, hier heeft Emma dus echt nog helemaal geen tanden. Zie er ook nog steeds niets doorheen komen. Maar daar hoefde we ons geen zorgen over te maken. @ babydream, als ik eens tijd heb ga ik de site eens doornemen. Uit intresse en belangstelling voor jullie wil ik kijken wat het inhoudt. Wij hebben vanavond onze knaagdieren al bij mijn ouders gebracht. Vrijdagavond willen we op vakantie gaan en ik moet donderdag en vrijdag nog werken. Zo heb ik morgen de hele dag de tijd om de kooi goed schoon te maken en al wat dingen in te pakken. Via dit forum had ik een winnie de poehloopauto gekocht die we vanmiddag binnen hebben gekregen. Deze loopauto kan in verschillende standen, zo ook in een schommelstand. Emma heeft er vanmiddag al schaterlachend in gezeten en heb de hele middag verschillende liedjes gehoord (speciaal voor Maia extra leuk om te kopen ), want die knopjes erop zijn erg leuk.
goedemorgen! Hier heeft ze weer goed geslapen, gaan we straks naar het kdv! @josien: hij is qua lengte/gewicht een beetje als Fleur nu. En je schema is op zich prima! En lekker wandelen! @nathalie: alvast een fijne vakantie.
josien op zich valt het vele slapen wel mee van sam hoor. hier net zoveel maakt in de nacht al 2 uur meer dan sam dus je komt op hetzelfde neer eigenlijk. en als jullie het fijn vinden om sam later na bed te doen prima toch alleen is ie wat ouder is zou je het moeten aanpassen daarom mischien wel verstandig om daar nu al mee te beginnen. Nathalie al eens rooibos mango perzik geprobeerd ? dit smaakt ook wat zoetjes maia werkse meid hier zo ff douchen huisje is alweer aan kant en dan maar even met Naomi na de eendjes.
Hoi! Dyoni was vanochtend al vroeg wakker bij opa en oma,om 6 uur al!Normaal huis word ze tussen 8 en 9 wakker..Ik sta nog tot 24 uur op wacht vanavond @maia;dat heeft je zusje goed gedaan!Zij op vakantie en hun aan t werk hahaha!Fijn dat ze niet meer aan de dunnederrie is! @Ellen;pff jij ook al zolang werken!hahaha wat een geweldige foto,dat koppie!Ze is echt aan het veranderen he?! @noa;fijn dat ze iig lekker drinkt!en haar groenten nog op heeft super!Komt helemaal goedhoor! @mvj;leuk een nieuwe toettoet! @kk;gaat goed toch met jullie meiske! @Josien;CB meet nooit goed qua lengte vind ik scheelt vaak veel met de ka!Schema klinkt goed, logisch dat je s avonds lekker van je mannetje wilt genieten, hij gaat toch pas over 3 jaar naar school dus tijd zat om t schema weer te veranderen hihi!Succes met lijnen!Nee ik snap helemaal hoe je het bedoelde hoor over Dyoon..Snap je het nu een beetje nu je het gelezen hebt? @nathalie;fijne vakantie @wapa;aaah dat is niet fijn!
@Babydream, ik snap het nu wel wat beter na het lezen. Maar er zijn nogal wat verschillende vormen als ik het zo las. Ik ben benieuwd wat de onderzoeken gaan uitwijzen en vooral ook hoe ze daarna verder gaan. Balen voor opa en oma dat Dyoni bij hen een ander ritme aanneemt . @Danjo, klopt... ik moet het ook wel een keer wijzigen dat later naar bed gaan, maar das wel lastig als je zelf zo veel werkt en je kleintje amper ziet. Ik ben blij met ieder minuutje dat ik met hem meepik. Volgens ons nieuw uit te proberen schema (we gaan denk ik maar eens beginnen in het weekend) gaan we hem in ieder geval alvast wat vroeger naar bed doen. Ben benieuwd hoe hij dat gaat oppakken. @Wapa, shit... balen zeg! En nu? @Maia, ja... Fleur is een halve kilo zwaarder zie ik, maar wel net zo lang. Ook een lang end dus . @Nathalie, fijne vakantie alvast! Zo... nu gaat Ali Illegali weer aan het werk .
Ff mijn wat meer afwezigheid verklaren: http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/210626-februari-2011-mamas-53.html#post7770322