Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat iedereen aan het bijkomen is van de drukke kerstdagen.
    Heb net de box opgehaald van de Prenatal, maar vond de blije doos veel gevulder.

Zat te lezen over dat rijstebloem (wat erbij zit) over wanneer je dat kan gaan geven.
    Als ze gaan sabbelen op handjes, smakken en intresse hebben in jou eten. Best vreemd, aangezien de eerste 2 dingen hier ook gebeuren. Voor en na het eten. Maar goed, is vanaf 4 maanden.

Zometeen maar een salade eten, zit nog steeds vol. Hahaha

2. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    altijdvrolijk; Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!!!! :D
    wat betreft eten va 4 maanden.. dat is ech een richtlijn;)
    Cenn at vanaf 3 maanden iedere dag pap of fruit omdat ie er aantoe was..
    mason krijgt nu 2-3 keer per week gestoomd fruit.. was ook zo aan t smakken en hij knaagt op iedere knuffel binnen handbereik :$

Fmt; mooie foto van Fae!

Caatje; pff korte mouwen op 2e kerstdag:$ ben jaloers!! :p

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    altijdvrolijk: vond ik ook zo raar. Ik hoor mensen ook wel eens zeggen: 'hij/zij keek me het eten uit de mond'. Maar kindjes gaan met 2/3 maanden vanzelf nadoen wat papa en mama doen (Yanna probeert onze gezichtsuidrukkingen na te doen en haar tong uit te steken). Dus ook met eten.
    Ik ga tegen die 4 maanden eens kijken wat mn gevoel ervan zegt.

fmt: vind het ook rustig hier.

anz: knap dat hij al mee eet, geen last van de darmen?
    ik wil zelf juist zo lang mogelijk wachten. Dat smakken op spulletjes is ook voelen en dat doen ze dus met eten, maar ook met speelgoed en noem maar op.
    maar iedereen moet t zelf weten, is geen kritiek :)

misja: beetje bijgekomen van de nacht? Niks aan, zo'n halve nacht...

@infacol: zit er nu aan te denken het ook maar af te bouwen binnenkort, ze is nu juist meer pieperig na de fles, maar wacht het even af tot na de feestdagenstress.

hier rustig dagje, maar goed ook, ze is een beetje mopperig en moe... aar ze houdt zich redelijk hoor :)

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Druk druk druk hier, lees af en toe mee, maar nog twee nachtjes hier slapen en dan gaan we al over! Nog genoeg te doen dus ...

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi ik heb nu 3 voedingen gedaan zonder infacol, ze doet nog wel wat moeilijk maar minder dan gisteren/eergisteren en de dag daarvoor. Ik zat vandaag nog aan jullie te denken, hoe is het met het kolven ?

@anz lekker ding is Mason. Hij doet het fantastisch zo te horen.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: kolven is zo goed als over, zondag nog wat spanning weg gekolfd na 2 dagen en nu nog geen spanning, dus het is zo'n beetje klaar. Wat een last dat van me af valt zeg!

gejanne: succes met verhuizen!

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook een leuke kerst gehad. Eerste kerstdag hier (schoonfamilie - gourmetten). Tweede kerstdag bij m'n ouders. Ze hadden allemaal heerlijke dingen gemaakt. M'n moeder had vanaf 1 uur in de keuken gestaan. Ppppfffff...
    Sophie heeft het super gedaan. Thuis en bij ouders rons etenstijd geslapen. Thuis was schoonzusje al klaar net eten en kon dus mooi de fles geven. Bij ouders sliep ze iets minder lang en heeft nog even op schoot aan tafel gezeten en daarna van opa de fles gekregen. Kleine meid van m'n broer krijgt borstvoeding. 4,5 maand en nacht was ze nog vier keer gekomen voor een voeding. Dat is wel extreem voeden op verzoek denk ik?!
    Na de kerst thuis werd ze trouwens om 4.00 uur en 6.45 uur gillend wakker. Eerste keer viel ze zelf snel weer in slaap en de tweede keer alleen een speentje gegeven. Vannacht gewoon weer heerlijk doorgeslapen.
    Geslaagde dagen dus, alleen jammer dat manlief nu met een buikgriepje thuiszit.

De foto's volgen nog. Of even bij de mmmama's kijken.

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Dankje Sahi ;)

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    helleu meiden !!

hier idd bijkomen van drukke dagen
    vandaag ook met man en kids naar ballorig geweest en naar de mac met nog twee gezinnen was super leuk
    kids op tijd op bed en wij ook zo
    kerst was super
    ff spam
    Bekijk bijlage 210245 :D
    haha die wilde haarbos van lisa is zooooooo leuk !! niks mee te beginnen :cool:

infacol ik heb een week moeten stoppen was DRAMA ... na paar dagen een hel ben snel weer begonnen ... ik gooi het nu wel door de fles en niet meer in haar mond met de pipet want ik word gek van spruw ... daar gaat ze ook zo van gillen !!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    emma: wauw wat een haar heeft ze al! Yanna heeft echt alleen wat sprietjes...
    super schattige foto! En wat lijken die 2 op elkaar zeg :)

zeehondje: ja das wel heel veel, 4 keer drinken 's nachts. Ken het wel van in de avond, maar 's nachts moet 1 of 2 keer genoeg zijn.

Yanna om 21.30 al in bed gelegd, ze bleef maar miepen, nu in bed slaapt ze nog niet, maar ze is wel tevreden. Beetje kletsen en hikken enzo.
    Maar wij zijn ook nog wel moe van die gekke dagen, dus niet zo gek dat ze uit dr hum is. We gaan lekker ons bed in :)

11. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ zeehondje: dat is inderdaad wel erg veel zeg, 4x in een nacht. Pfoe.
    @ Anz: lekker hoor, nu al vaste hapjes. Zo zie je maar dat ieder kind weer anders is
    @ Emma: schattige foto zeg! Hahaha, ach, die haartjes gaan vast wel een x in model toch?
    @ Sahi: apart he, dat jouw meisje zo uit haar hum is van de drukte en ik hier een mannetje heb zitten die het een 'reet' intresseerd. Als ie er maar bij is en aandacht krijgt. Truste voor zometeen, denk dat bijna iedereen wel een beetje moe is

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    altijdvrolijk: ja we wisten al dat dit in haar genen zou zitten en het is bijzonder om te zien dat het ook echt zo gaat. En mensen zeggen; 'ze moet het toch leren'. Vind dat dubbel, ze moet er aan wennen, maar ze moet niet continu overprikkeld en oververmoeid zijn, stress lijkt me niet goed voor dr.
    Maar vannacht heeft ze weer tot 7 uur geslapen, dus die had het nodig.

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @emma wat een superleuke foto van je lieve kindjes. En diva Lisa ziet er prachtig uit en de kleding van Tim ook superlief.

F. krijgt een kale plek op der achterhoofd :)

@zeehondje wat een leuke foto's (heb even bij mmmamma's gekeken) 4 x per nacht borstvoeding WOW!

@sahi stress lijkt me ook niet goed, soms word F. ook letterlijk uit mijn handen getrokken wat ze helemaal niet leuk vind. Gelukkig is al dat drukke na 1 jan weer lekker voorbij.

@altijd vrolijk goeiemorgen :) alles goed ?

@gejanne bijna overhuizen, hopelijk wat meer rust daarna.

@Sabrina misschien dat je het nog leest, ik ben gestopt met infacol, hopelijk werkt het. Mocht het over een week nog hetzelfde zijn ga ik toch weer langs de dokter/of een belletje naar het cb. Verder lijkt ze wel helemaal goed nu. Dus ik ben benieuwd.

@emma thx voor je melding over spruw, ga straks als het licht is en F. is wakker toch nog even goed in haar mondje kijken. Vriend zei dat hij nog had gekeken maar niets gek zag, maar moet het ook ff zelf zien haha.

Vandaag een verjaardag en een sollicitatiebrief schrijven. Ze zoeken iemand die per direct beschikbaar is op maandag en vrijdag.

14. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

Lig nog lekker in me bedje met de kleine man.
    Die wou ff kroelen :D, moet er wel zo uit. Krijg vanmiddag bezoek.
    Kregen gisteren de brief voor de kennismaking met de eerste gastouder, ben benieuwd, die zit hier op 3 min lopen vandaan.

@Sahi: hoezo wisten jullie dat al? Sommige mensen snappen niet dat sommige kindjes dat hebben. Dat moeten ze respecteren vind ik hoor
    @Fmt: uit je handen trekken?? Moet niet gekker worden. Dan hebben ze aan mij een verkeerde hoor. Me schoonzusje (ook zwanger, in feb uitgerekend) zat steeds over zijn fontenel te wrijven (daar hou ik helemaal niet van, zelf ben ik uiterst voorzichtig) die kreeg ff te horen dat ze daar mee moest stoppen ;). En hoezo een kale plek?? Waar zat F nou in op die foto met haar schitterende jurkje?

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wat is het rustig hier zeg!

altijdvrolijk: we hadden het al verwacht, omdat zowel mijn vriend als ik al erg prikkelgevoelig zijn/waren (als baby, maar nu ook nog wel). en onze broers allemaal ook wel. en in de buik was ze ook al zo alert op geluiden, ging trappelen als ze papa hoorde enzo. dus had het al wel verwacht en het blijkt nu ook zo te zijn.
    ik probeer me ook niet te druk te maken om de mening van anderen, maar soms is het lastig. Die vinden me dan te beschermend of zeikerig ofzo, maar ik kan gelukkig wel altijd zeggen; 'het is mijn kind, mijn opvoeding'. maar toch soms lastig om niks van andermans mening aan te trekken ;)

fmt: ja uit de handen getrokken worden is helemaal niks! Ik probeer Yanna wel enigszins voor te bereiden op dat gesjouw en geknuffel van mensen die verder van haar af staan. Het gebeurt wel, maar dan geven Yanna en ik de grenzen aan zeg maar (klinkt een beetje zweverig, maar als ze het zat is komt ze weer bij mij en dan kan iedereen zeuren wat ze willen).
    succes met de sollicitatie! en plezier met de verjaardag.

vanmiddag moeten we in het ziekenhuis zijn voor onze klacht over het hele borstvoedings gedoe. Toen ik afgelopen dagen nadacht wat ik allemaal wilde gaan vertellen, kwam er nog veel meer boven (bijvoeden binnen 4 uur na de geboorte, Yanna's spugen niet als signaal zien dat ze genoeg had, wel tijd hebben voor cubfeeden, niet voor het aanleggen), dus het zal wel een lastig gesprek worden. ben benieuwd of ik het droog houd, het zit me hoger dan ik dacht.

16. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @FmT: oh jeetje, dat was dan wel een hele trieste boom die je had... Jammer zeg, maar kan me voorstellen dat je nu blij bent dat ie opgeruimd is! Veel plezier met de verjaardag vandaag en succes met de sollicitatie!

@Sahi: lol ja, dat is inderdaad iets katholieks dat we de boom tot na 6 januari laten staan! Maar ik vind het eerlijk gezegd gewoon gezellig! ;) Zal trouwens wel eerlijk zeggen, dat ik tegenwoordig voor 't gemak wel een kunstboom heb... :) Balen dat 2e kerstdag een beetje een drama was!

@Anz: haha, ja, mag je best een beetje jaloers op zijn, 2e kerstdag met korte mouwen! ;) :D

@Eten: Ik ben net als Sahi, wil daarmee ook zo lang mogelijk wachten. Onze kinderarts vind het geweldig dat de bv zo goed gaat en zegt, dat als ik dat tot 6 maanden volhoud, dat dat echt super zou zijn. Dat wil ik zéker gaan proberen!

@kolven: oh ja, ik weet dat velen van jullie kolven, maar wat is een reden om er mee te beginnen? Ik weet niet zo goed vanaf wanneer ik dat zal gaan doen. Een reden hier zou zijn, dat papa flesjes kan gaan geven, maar ook daarvan weet ik niet vanaf wanneer dat het beste is... :(

@zeehondje: fijn dat jullie zo'n leuke kerst gehad hebben en dat Sophie het zo goed gedaan heeft!

@Emma: Wat een geweldige foto!

@altijdvrolijk en Sahi: Echt grappig dat verschil in kindjes ja. Hier ook eentje die echt de genen van z'n vader heeft en dus juist heel goed tegen drukte kan. Zo grappig, op kerstavond, dan wordt er echt veel gezongen hier, met handengeklap erbij enzo. Die kleine sliep overal doorheen. Heb daar trouwens een mooi filmpje van, zal dat vandaag eens opzoeken en op YouTube zetten!

Nou, hier weer een heerlijke nacht gehad. Ging om 23 uur naar bed (na de laatste voeding) en toen kwam hij om 4 uur weer! Daarna lekker doorgeslapen tot half 9! Super!

Vandaag weer een relaxte dag. Zo denk ik ff lekker gaan wandelen. Oh, de kleine roept weer! Ik ga ff voeden! Tot later!

Liefs,
    Caroline

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @altijd vrolijk, die stoel helemaal vergeten, Bloom Fresco Loft Zwart - Rosy Pink | Babypark nu ligt ze daar eigenlijk nog in zoals in de maxicosi. Straks kan ze daar lekker in zitten om haar maaltijd te krijgen, alleen kweet niet of ik nog een trip trap ga halen even afhankelijk of ze er lekker in zit straks.
    En als wij eten zit ze er ook al gezellig bij.
    Ik ben zelf ook iemand die altijd haar mond direct opentrekt maar niet bij smoeder haha, dat laat ik mooi aan mijn vriend over.

Hier zojuist gedoucht en fles gegeven, nu snel aankleden voor verjaardag.

Even nog een spam. Een foto van 10 dec toen F. lekker bij me lag te slapen. Ik ben echt verliefd :)

Bekijk bijlage 210353

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: ik had als plan pas te gaan kolven als ik zou gaan werken, zodat ik flessen aan de oppas/kdv kon geven voor de dag. Wel een paar weken van te voren beginnen met oefenen.
    geloof niet dat er hier veel kolven, alleen altijdvrolijk en jij geven nog bv dacht ik.
    fijn dat de nacht zo lekker was :)

19. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sahi: Oh, zo bedoel je. Ik dacht al. Dit is een slaapkop hoor. De hond kan naast hem staan te blaffen en gewoon doorpitten. Succes met dat gesprek, snap dat het een moeilijk gesprek is. Geloof dat Sjoon ook BV geeft
    @ Caatje: Hier werd geadviseerd om vanaf 4 weken te oefenen met de fles gegeven. Heb toen een speciale bv speen gekocht, daar moet de baby hetzelfde aan zuigen als aan de borst. Nou gaat dat hier nog niet echt soepeltjes ;) En vwb kolven, het is makkelijk als je weg moet en je kan nergens voeden, voor straks als je gaat werken enz enz. Je kan beginnen om voor de voeding 20 a 30 cc te kolven. Met de kolf krijg je nooit heel je borst leeg, dus Cris heeft nog genoeg te drinken. Ik kolf meestal na de ochtend voeding, dan voelen mijn borsten nog erg zwaar. Dan kolf ik rond de 70 a 80 cc na de voeding. Je kan BV 4 dagen in de koelkast bewaren en 4 a 6 maanden in de vriezer.
    @ Fmt: Ik ga zo eens kijken, zag er nl erg leuk uit op de foto. En dat is ook echt een super mooie foto zeg

Pfff, naar de wc gaan is echt geen pretje zg. Lijkt wel een cactus wat eruit moet en het bloed ook steeds :(

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ahhhhhhhhhh wat een droomfoto van Fae !!!
    en heb je nog een dr brown fles gekocht FmT .. hier helpt het echt tegen de kramp .. en de KA adviseerde toch ook de infacol hoor... nog spruw gevonden ?

altijdvrolijk auwwwwwwwww dan doet poepen erg pijn brrrr
    ik zou je ha even vragen om wat hulp...

sahi succes vanmiddag .. en als je moet huilen gewoon doen laat ze maar eens zien wat ze je aangedaan hebben

caatje klinkt als een super nacht .. en nog gaan wandelen ?

hier vanmorgen een vrolijk kletsende en lachende lisa om 8 uur .. haha wat leuk wakker worden is dat !
    we zijn bij de ostheopaat geweest .. ik heb nog ff boodschappen gedaan en nu lekker rest vd dag thuis met de kids
    ga zo tim in bad doen :D mss lisa ook nog straks .. maar denk morgen genoeg gepulkt voor vandaag aan haar
    droom elke nacht over mijn werk pff wat komt het dichtbij nog een week en dan moet ik al weer ... heb er zin in en zie er tegenop

Deel Deze Pagina