Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    altijdvrolijk: aaawww dat heb ik ook steeds met naar de wc gaan, al jaren... :( met de zwangerschap was het weg, nu is het weer terug. laxeren helpt ook niet, bij diaree doet t ook zeer en bloedt t...

emma: kan me voorstellen dat je zowel zin hebt als dat je er tegenop ziet.
    ja als ik moet huilen doe ik dat gewoon, t kan maar duidelijk zijn. maar zit niet zo op medelijden te wachten...

fmt: wat een schitterende foto!!

caatje: lekker dat crisje zo makkelijk is. als Yanna eenmaal slaapt gaat het ook wel hoor, maar ze wil overal bij zijn...

zit weer eens te keutelen in huis, genoeg te doen maar nergens zin in... vanavond baal ik weer, maar vind het nu wel even goed...

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ emma: snap dat je er tegenop ziet om te werken. Heb ik ook hoor, al moet ik pas 2 feb beginnen. Leuk he, dat kletsen. Hier gaat er ook eentje helemaal los tegen zijn 'vriendjes' aan de mobiel
    @ sahi: me moeder zei net dat het kon komen doordat ik te weinig drink icm bv. En dan scheurt er soms wel eens iets. Brrr. Maar als jij dat altijd hebt, dat lijkt me echt heel erg
    @ fmt: jeetje, wat is die stoel gaaf maar DUUR! Ohoh, echt een hoop geld

3. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Caroline; kolven doe ik zo om de dag zodat ze het flesje krijgt van d'r papa. Ik kolf ongeveer 130ml uit een borst en die krijgt ze dan meteen. Temperatuur is dan prima en de melk extra vers ;)
    Florine heeft slechts 1 week uit 2 borsten gedronken (gek kind ;)) en nu 'oefenen' we met het flesje zodat ze kan wennen, dit doen we sinds ze 4/5 weken is.
    De speciale medela speen en de Tommie tippee spuugde onlangs uit (Gejanne was er 'live' bij toen dat gebeurde en gaf nog de tip om de avent fles te gebruiken, tijdens wordfeudchat) en de avent wil ze wel.

Als ze het flesje krijgt moet ik uit de buurt blijven, als ze me ziet wil ze de borst.....

Sahi, ik wil jou veel succes wensen bij het gesprek en ik hoop dat je het droog houdt en alles op tafel gooit! Knuffel voor jou.

4. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat herken ik wel Gold, dat als ik in de buurt ben dat ie geen fles meer wilt.
    Maar dat kolf ik uit 2 borsten, omdat hij ook uit beide drinkt.
    Hoe krijg je dat voorelkaar, 1 borst geven?

5. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Uit 1 borst ... geen idee hoe ik dat doe, ik voed 5/6 keer per dag, 8/11/14/17/20 en nog een beetje soms om 21u. En dat telkens uit 1 borst ... Heb dus steeds een dikke en een dunne ;) Het schijnt niet heel erg gek te zijn geloof ik.

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    #2106 FmT, 28 dec 2011
    Laatst bewerkt: 28 dec 2011
    Thx dames, vind het ook een hele mooie foto, en ik denk dat die ook wel in een lijst gaat. Of misschien canvas voor op onze slaapkamer. Even kijken.

@emma geen spruw gevonden gelukkig nog geen dr brown fles gekocht, maar goed dat je erover begint ik ga er meteen een bestellen online. Daarstraks was het weer gillen dus ook zonder infacol werkt het niet helemaal goed.

@altijdvrolijk is inderdaad erg veel geld, deze kan hoog want anders zit ze tegen de tafelrand aan te kijken, er is er ook een goedkopere die iets minder hoog kan (wel goed voor de standaard tafels) op marktplaats worden ze ook heeeeel veel aangeboden. Soms tegen belachelijke prijzen.

Bericht hieronder verwijderd, voelt niet fijn haha maar ben het wel kwijt.

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hier even een teken van leven. We hebben heerlijke dagen gehad en zijn nu nog lekker aan het nagenieten. manlief heeft nog een weekje vrij en ik begin zaterdag weer met werken.

Aan de ene kant heb ik er wel zin in aan de andere kant wil ik graag thuis bij m'n kindjes zijn.

@ftm wat een mooie foto van Fae super zeg.

@kinderstoel wij hebben hier de chicco polly. deze kan in 3 verschillende ligstanden en in hoogte is hij verselbaar in 7 verschillende standen. Fabian zit er nu nog mar hij gaat binnenkort op een stoelverhoger.

8. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Gold: Dat is wel erg netjes qua tijden. Hier is er niet echt veel aan vast te knopen,meestal zit er wel 3 uur tussen, alleen hier nog een x om 23 uur en dan misschien in de nacht of vroeg in de ochtend. Nette nachten bij jouw hoor.. *jaloers*
    @ Fmt: Ik heb een gewone houten kinderstoel, maar dacht meer als extra. Dan niet steeds in de box. Vind het zo ongezellig voor hem soms. Ineens verveeld hij zich nl en wil ie bij mama of papa in de buurt zitten. Oh, marktplaats is misschien ook wel een idee.
    @ Lolly: Zaterdag alweer beginnen, phoe.. Snap dat je ertegenop ziet

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sahi, succes bij het gesprek.

Emma, bah weer werken. Hier hetzelfde gevoel. Krijg steeds minder zin erin. Maar vandaag paar collega's op visite gehad en dan is het ook wel weer leuk.

Kolven (niet uit eigen ervaring natuurlijk), maar zou het doen als anderen gaan oppassen.

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @altijdvrolijk dan zou je toch ook een wipstoeltje kunnen gebruiken?

11. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo, even snel een teken van leven hier. Alles prima.
    We zijn gisteren opnieuw begonnen met slapen boven (was 2 weken geleden geen succes en had geen zin in de strijd). Gisteren was ze er nog niet erg blij mee, maar vandaag ging super goed. Hebben nu de radio op stoorzender aangezet boven....zou dat het zijn? Ha ha ha.
    Ik krijg werkelijk een knoop in de maag van het besef dat ik over 1 1/2 week weer moet werken. Helemaal niet om het werken op zich, juist wel zin in. Maar dat ik Linn 3 dagen moet weg brengen en niet zelf voor mag zorgen....jakkie. Ze zijn dit keer echt vergeten de navelstreng door te knippen....beetje jammer.

Gaan filmpje kijken, tot later.
    Allemaal: slaap lekker vannacht!

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2112 CaatjeM, 28 dec 2011
    Goejenavond!

Heerlijk dagje hier gehad, het was zo'n lekker weer! Wij zijn dus inderdaad lekker gaan wandelen. Ben onderweg trouwens een Nederlandse cafetaria (dat is hier een soort coffie-bar) tegengekomen! Hahaha, daar moet ik binnenkort toch eens binnen gaan!

Wil ff een paar videootjes laten zien. Eerst 2 van vanmorgen, zo cute:

Hier ligt Cristian lekker in de box te brabbelen:
    Cristian aan het brabbelen 28-12-2011 - YouTube

en hier lijkt het net of hij op zijn naam reageert:
    Cristian reageert op zijn naam 28-12-2011 - YouTube

En dan deze, van kerst, genomen op kerstdag.
    Met als Nederlandse titel: Hoe een SPAANSE baby gaat slapen! :D
    Día de Navidad, como se duerme a un bebe 25-12-2011 - YouTube

Hihihi hoop dat jullie ze ook leuk vinden!

@FmT: Aaaaah wat een schattige foto van F, echt een knap meisje!

@kolven: dank je Sahi en altijdvrolijk en Goldduke voor jullie antwoorden. Hoe lang ik de melk kan bewaren wist ik al (kreeg ook een tip van een vriendin om 'm t.z.t. in ijsblokzakjes te bewaren! ;)), maar weet nog steeds niet goed wanneer ermee te beginnen. Op dit moment vind ik het nog niet erg het alleen te doen. Ga voorlopig ook nog niet werken. Hmmm... Zal wel binnenkort eens voor een kolf gaan kijken. Lijkt me toch vast handig om te hebben

@Emma: jaaaaah, nog heerlijk gewandeld! Het is hier echt nog heerlijk weer! Winterjasje hoeft alleen maar los aan (niet dicht dus) en zéker geen sjaal!

@Goldduke: Aaaah, jij kolft om het direct te geven! Hoe lang doe je dan over het kolven? En heb je dan zo'n vast ritme dat je dat kan? Vind het wel heel mooi dat jij niet in de buurt moet zijn als ze de fles krijgt! :D Slim meisje! ;)

Nou, wij gaan de kleine ff in bad doen!
    Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Caroline

Edit: video links aangepast, hoop dat ze nu werken!

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @caatje de eerste twee filmpjes kan ik niet openen,krijg een fout melding. Het laatste filmpje is er leuk. Ook om te zien hoe jullie kerst vieren.

@suus zwanger ik snap je gevoel om je kindje echt aan een ander toe te vertrouwen. Pfff dat zal de eerste keren echt niet meevallen. Gelukkig voor mij is het de eerste twee keer maar voor 2 hooguit 3 uurtjes. Dan is papa weer thuis.

Nu eens kijken wat we morgen gaan doen. Wil wat leuks doen zo aan het eind van m'n verlof als een soort afsluiting.

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2114 CaatjeM, 28 dec 2011
    Oeps sorry! Ik geloof dat ze nu wel werken!

@lolly: hihihi ja, kerst is wel anders hier hè?! Vooral grappig dat we in dat huisje nooit versiering hebben. Hebben we verder thuis wel hoor, niet zoals in NL, dat huizen volledig ook aan de buitenkant versierd worden enzo, maar een kerstboom en wat stickers enzo. :D

15. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lolly: we hebben een wipstoeltje, maar hij kruipt steeds naar beneden daarin. Dan ligt hij zo raar.
    @suus: hahaha, navelstreng vergeten hoor te knippen. Dat is hier ook zo hoor. Als ik alleen naar de kapper ga zit ik al op hete kolen
    @ caatje: grappig die filmpjes.. En vwb kolven, het vergt een klein beetje oefenen. Ik ben met 15 min klaar, dan heb ik rond de 120 cc maar dat gaat niet helemaal op

Er is werkelijkwaar geen drol op tv :(

16. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @altijdvrolijk dan moet eens google-en op chicco polly magic. Ik weet niet of je zoiets bedoeld? Dat is een kinderstoel met een speelboog. De stoel is is hoogte verstelbaar. De laagste stand is ongeveer vergelijkbaar met de hoogte van een gewone stoel.

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo, na het ziekenhuis nog even bij een vriendinnetje geweest, dus ben laat ;)
    het hoofd van de afdeling bleek een buurman uit de straat te zijn, maar dat was verder niet erg in het gesprek. merkte dat ik daardoor juist netjes bleef, anders was ik misschien veel heftiger te keer gegaan en dat had niet per se nodig geweest.
    De dingen waar we tegenaan gelopen waren, waren wel logische verklaringen voor, maar dit had gewoon meteen voor de verpleging moeten worden gecommuniceerd. Dit gaat ook nog worden verteld in het overleg. Verder vindt hij het erg naar dat wij ons zo in de steek gelaten hebben gevoeld en hij betreurd dat. Dat zou niet zo moeten zijn, hoe druk ze het ook hadden (er waren die avond en nacht 20 baby's gevoren).
    Nu ik het zo heb uitgesproken is het wel goed. Ik geef hen niet meer de schuld van het hele bv-verhaal, al hadden ze misschien meer kunnen doen, of op zn minst meer kunnen communiceren.
    Ik ben in ieder geval mn ei kwijt.
    daarna bij een vriendin gegeten en een serie gekeken en nu net Yanna op bed en zo zelf er maar achteraan :)

@ 1 of 2 borsten: zie mijn vriendinnetje ook steeds maar 1 borst aanbieden en dan de volgende voeding de andere borst.

lolly: lekker dat je zo geniet :)
    pfoe zaterdag alweer werken en dat met oudjaarsdag...
    goed idee van die wipper voor altijdvrolijk, misschien hier soms ook een oplossing.

suus: pfoe ja lastig he, dat je straks weer moet werken.
    ik ben eigenlijk nog niet echt in mn eentje weg geweest zonder Yanna, alleen samen met mn vriend. Morgen laat ik haar bij mn moeder als ik het spiraaltje ga laten zetten.

caatje: wat een leuke filmpjes! Vind het vooral ontzettend leuk met dat zingen en klappen, zo gezellig! Zal je hier niet snel zien gebeuren. Mn broertjes gingen al giechelen toen ik met mn moeder st. klaas liedjes ging zingen voor Yanna (op 4 december hoor, daarna niet meer ;))

nou wij gaan hier maar eens naar bed toe, fijne nacht allemaal!

18. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier kwam net heel de voeding er ineens uit :(
    Gebeurd nooit

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @altijdvrolijk ik heb hier ook een schommelstoel met een muziekje ook erg leuk. F heeft ook alles hier staan maar ligt toch het liefste naar haar mobiel te kijken haha.

@sahi blij dat je je ei kwijt bent.

@caatje heb de filmpjes nog niet gekeken doe ik vanavond

Hier is de fles weer op, zo aankleden dan rijd ik weer naar mijn oma, even langs de fotograaf om een foto op te halen, vandaag is het een jaar geleden mijn opa overleed, ook is het de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid voordat ik zwanger werd, ongeveer 2 weken later is dat spermacelletje bij mijn eitje gekomen waar F. uit is geboren. Echt onwerkelijk allemaal.

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    altijdvrolijk: wat vervelend dat Collin alles eruit gespuugd heeft. Hopelijk is het eenmalig.

fmt: gek idee he, dat komende maand onze kindjes zo'n beetje verwekt zijn (bij ons is het ongeveer 6-2 geweest dat ons eitje en spermacelletje elkaar ontmoette).
    sterkte bij je oma vandaag, zal wel pittig zijn voor dr of niet?

hier straks Yanna bij oma en haar zus brengen, gezellig lunchen en om 14.00 moet ik bij het ziekenhuis zijn.
    nacht ging weer prima, weer 22 tot half 7. Yanna heeft wel regelmatig liggen piepen, heb het idee dat ze zich wakker houdt af en toe, doordat ze zo onrustig slaapt. Maar bakeren zie ik niet zo zitten. Durf haar nog niet op haar buik te leggen 's nachts, maar denk dat ze dan wel beter slaapt.
    was trouwens wel voor het eerst dat ik haar zo regelmatig heb gehoord, dus misschien was het alleen vannacht.

Fijne dag allemaal vandaag!

Deel Deze Pagina