Hier ook niet veel last van het uurtje tijdsverschil gehad! Hij kwam gewoon op het normale tijdstip! @Sahi: Boodschappen ging goed hoor! Is met draagzak alleen wat onhandig met boodschappen in de wagen leggen en bij de kassa! Heb daarom maar ingepakt bij de auto! Eerst Joël in de maxicosi terug gelegd! Ging prima zo. Volgende keer zal het vast soepeler gaan! Alles moet wennen he!
Dames, ik zit met een dilemma... Maken jullie je kleintjes wakker voor het badje of douche? Net voor of na de voeding doen we dat liever niet, dan maakt ze yoghurt aan in d'r buikje Maar ik krijg het niet over mijn hart om d'r wakker te maken... En ik wil d'r ook niet wakker houden na een voeding. We hebben het 1 keer gedaan en toen was ze zo overprikkeld dat ze wel 7 uur wakker is geweest.... Hoe doen jullie dat? Uur verschil hier niets van gemerkt trouwens.
Wij douchen met Linn voor de fles.Dat gaat eigenlijk altijd goed. Maar ik begrijp dat dat bij Florine niet kan? Is ze gisteren in bad/onder de douche geweest? Dan sla je het over of was je haar met een washandje voor de fles. Of is het echt "nodig". Anders zou ik morgen afwachten, wie weet is ze dan een keer tussen de flessen wakker en kun je haar dan in bad doen.
Zie nu pas dat dit topic er is....hoop dat ik het hier wat beter bij kan houden. Over het tijdsverschil, feline heeft sowieso een raar ritme. Die komt het liefst om de 2,5 uur voor een flesje. Nu ligt ze in de puckababy zodat ze wat langer slaapt (ze schrikt steeds wakker)
Hier ook eerst douchen/in badje en dan de fles. Soms slaapt ze nog, maar dan maken we d'r toch wakker. Vaak is dit alleen als ze al bijna vier uur slaapt. Hier vanmiddag dus weer niet willen slapen. Maar na flesje ligt ze nu heerlijk in d'r bedje.
Om de andere dag gaat ze onder de douche met mij of in badje. Zodra ze wakker is 'hapt' ze in de rondte.... Dan vind ik het zielig om haar met honger te wassen.... Misschien moet ik me daar wel overheen zetten? Zodra ze huilt, huil ik nog harder mee Ik neem straks de proef op de som en zal haar meenemen onder de douche (ik heb nog steeds opvliegers en kan me nu wel 4 keer per dag en nacht wassen...) Thx voor input dames
Jeetje, lees dat veel kindjes al redelijk goed slapen 's nachts. Feline krijgt rond 23.30 uur de laatste fles, dan komt ze rond 02.30 uur en rond 5.30 uur. Best slopend om 2 keer eruit te moeten 's nachts. Hoop dat ze snel over gaat op 1 fles per nacht
Gold, zoals LM al aangeeft is bij Linn wel zo. Ze hapt wel naar mijn tepel, ook bij Jan trouwens , maar gaat dan niet huilen. Ze vindt het heerlijk onder de douche. Soms krijgt ze wat beter binnen met dat gehap, maar dat kan geen kwaad. Ik denk idd dat je er even overheen moet zetten en niet zielig hoeft te vinden. Daarbij duurt het hier alles bij elkaar (uitkleden-douchen-afdrogen en aankleden) nog geen 15 min. We maken haar dan wel iets eerder wakker dan normaal. Maar als Linn diep slaapt, dan moeten we haar toch vaak wakker maken na 4 uur. Ik vind het niet zielig, maar denk vaak wel "jammer, was net zo lekker rustig" (schaam schaam). LM, hier ook nog wel nachtflessen hoor, alleen Linn komt dus om de 4 uur en niet zoals Feline om de 3 uur. Hoeveel cc krijgt Feline? Hier is er eentje al 2 uur wakker, maar ligt heerlijk in haar bedje te doezelen. Heeeeeel apart om mee te maken, wat kunnen kindjes toch verschillend zijn. Tess had het allang op een krijsen gezet. Ga zo even met Tessje lekker douchen en dan vanavond Obese kijken. Heb trouwens het idee dat de blaasontsteking minder wordt. Zou het dan toch vanzelf overgaan of houd ik mezelf voor de gek. Morgenvroeg weer urine inleveren.
Suus, vannacht kreeg ze nog 90 cc. Bij de fles van 12.30 uur zijn we over gestapt op 120 cc. Die drinkt ze met gemak op. Daarna kwam ze om 15.00 uur weer en nu hebben we haar net wakker gemaakt om 18.15 uur. Nu even kijken wat ze straks gaat doen en vannacht.
@sahi en als je 6 keer 100 cc aanbied gaat het dan wel beter? @suus ohhh ik zou precies hetzelfde doen hoor. Fabian kreeg donderdag een emmer op z'n hoofd ik kon er alleen maar om lachen. Als je dat koppie dan hem ziet geweldig. Ik heb hem daarna wel getroost hoor. @ellenk wat sociaal mannetje hebben jullie. SUcces met de eerste prikjes. @goldduke ja erg he 'de mama van......' Wij maken Lucas wel wakker voor de douche of bad beurt. We doen het dan een half uurtje voor de fles. @lm hopelijk gaat Feline snel over op 1 voeding per nacht. 2 keer per nacht is idd erg vermoeiend. Zo ik ga aan de koffie m'n ouders komen zo nog even een bakkie doen. Doeg.
gold: ja ik vind het huilen ook zielig. Als ik haar 's ochtends heb gevoed, weet ik vaak wel ongeveer hoe laat ze weer komt daarna. Dus dan een half uur voor ze honger gaat krijgen, wek ik haar voor een badje. Ze gaat niet zo vaak, want ze heeft een vrezelijk droge huid. Ik doe haar in bad als ze bijvoorbeeld veel gespuugd heeft, want dan ruik je dat in haar nekje. En als ik haar huid te droog vind voor een bad, was ik haar met een washand op het aankleedkussen. maar als ze dan toch aan het huilen is, dan zij het zo, helaas. Meestal vindt ze het badje heerlijk en is ze dan toch stil. LM: komt vast vanzelf wel Ik denk juist steeds dat ze nog veel te klein is om zo goed door te slapen, hihi zo wat drinkt Feline een hoop! Ik krijg er hier met moeite 100cc in, soms laat ze er wat van over en is er maar 80 in gegaan. Vanmiddag zelfs maar 60. hopen dat het bij jullie helpt om haar overdag om de 3 uur te voeden, dan laat ze er 's nachts misschien langer tussen. suus: ik vind het ook zielig en jammer hoor, om haar te wekken als ze zo lekker slaapt. hoop dat je blaasontsteking over is!
Ok, douche gelukt, tiet gehapt en nu wil/kan ze niet slapen.... Luier verschoond, bedje verwarmd, boertje gelaten, nog een boertje gelaten, luier WEER verschoond, weer tiet gehapt, kleertjes verwisseld, geknuffeld op bed (heel rustig) gewiegd op de arm.... Weer in bedje.... Brullen dat ze doet! Zoooo zielig
gold: moeilijk he? Veel succes, want voor de mama's is dit heel lastig. gisteren van mn vriendinnetje de tip gekregen om op de klok te kijken, 5 minuutjes te laten huilen voor ik ga troosten. Moeilijk, maar het helpt wel, want ze wordt binnen die 5 minuten stil. Als ze overduidelijk krampen heeft, troost ik haar wel, maar soms is het gewoon een beetje zeuren. en misschien wil Florine gewoon even kroelen
Inderdaad, heel moeilijk... Ik huil even hard mee... Iedere 10 minuten ga ik bij d'r zitten, hand op d'r hoofd, geruststellen en dan ga ik weer weg... En dan is ze stil... 5 minuten later is het weer prijs. En ik ben echt kapot... Zo zielig.
@ellenk succes met de eerste spuitjes. @goldduke, hier af en toe ook klaarwakker na het douchen en de fles. Wij doen ook eerst de douche, daarna de fles. Meestal kroel ik nog even met haar onder een lekker warm dekentje en als ze dan half slaapt leggen we haar heel voorzichtig in een voorverwarmd bedje. Owja en haar verschoningskussen word ook voorverwarmd zodat als ze uit de douche komt lekker warm afgedroogd kan worden ( denk erover om dit te kopen Hannah Baby eerst even uitzoeken of dat wel veilig is ). Ow wat word ze verwend haha.. @flesjes hier nu 6 flessen van 135cc, en waarschijnlijk gaan we vanaf vanavond ophogen naar 150cc. Kijken wat ze doet. @suus lekker hoor aan de billen laten ruiken haha, ik moet zeggen de poep van mijn dochter ruikt heerlijk. . Hier ook morgen weer plas inleveren bij de dokter, blaasontsteking is echt niet fijn, hopelijk ben je er vanaf. @lm hier slaapt Fae ook niet door hoor, soms word ze om half 3/4 wakker en soms om 5 en daarna krijgt ze pas de fles tussen 7 en 8. Maar sinds wij de nutriton tegen spugen gebruiken, slaapt ze veeeel beter en ook langer, we maken haar dus wakker voor de fles, die ze dan ook gewoon weer goed opdrinkt. Krampjes ik vind dat echt moeilijk om te zien hoor. Gelukkig heeft Fae er niet heel veel last van. Wel is haar ontlasting dunner sinds ze de nutriton krijgt. @emma thx voor de tips betreft voeding. @sahi wat een mooie profielfoto. Tot gisteren was het hier trouwens nog erg rustig vandaag 3 pagina's moeten doorspitten . Ow en ik ben echt benieuwd hoe het met Caatje en haar bevalling is gegaan, ik weet zeker dat ze zich erop verheugt om hier te melden. * maar natuurlijk eerst lekker met haar zoon kroelen en genieten *
gold: pfff moeilijk ja En inderdaad huil je dan mee... Wel jammer dat ze na een paar keer troosten toch niet gaat slapen... worst: zeker een verwennerij hoor! Maar ik zorg ook wel dat ze niet hoeft te bibberen tussen het badderen en aangekleed worden door. Ik blijf in de badkamer (is hier handiger) en dan is het lekker warm gestoomd van het badderen en dan de kleertjes om een kruik en gewoon snel afdrogen, want dat is toch de grootste bibber-factor. ik las over Caatje in ieder geval dat het een ks is geworden thnx voor je compliment over mn profielfoto Ben ook erg trots op zulke foto's, zo schattig!
Hoi allemaal, Oktober loopt al op zijn einde, dus ik neem aan dat de meeste inmiddels wel zijn bevallen. Voor de rest bij iedereen alles goed gegaan? Ik wil iedereen nogmaals veel geluk toewensen. Geniet er van, want het blijft een wonder... Hier gaat het nog heel erg met ups en downs. We zijn heel erg blij dat we onze dochter Maud en elkaar hebben. Andere dagen voel ik me heel leeg, verdrietig en depressief om het verlies van Bart. Ik hoop dat de dalen met de tijd steeds minder diep worden. De meeste uitslagen van het ziekenhuis zijn binnen en er is geen doodsoorzaak gevonden. Dat is erg frustrerend. Van de andere kant zijn we blij dat er bij mij niets vreemdst gevonden is en dat er vooralsnog ook geen consequenties zijn voor Maud. Nou dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Misschien laat ik me hier over een tijdje weer eens zien. groetjes, Lieke