Lieke: ik vind het fijn om je hier te zien, moet nog wel eens denken aan je en jullie verhaal. Het heeft hier bij de oktober mama's ook veel indruk gemaakt. Ik wil je een dikke knuffel geven, heb verder weinig woorden voor je, ik kan gewoon niet met mn verstand bij het geen jullie is overkomen. Je bent hier natuurlijk altijd welkom!
hoi lieke, bij bijna iedereen is het redelijk goed gegaan.. helaas wel wat kindjes met een moeilijk start maar dat valt weg bij jullie verhaal wat fijn dat jullie het verdriet samen met maud aangaan.. de dalen zullen er altijd blijven maar ooit worden ze minder diep nogmaals veel sterkte met t verwerken van jullie verlies!
Hoi Lieke, Wat fijn om te lezen dat jullie het verdriet samen aangaan. Zoals Anz al zegt de dalen zullen met de tijd minder diep worden maar ze zullen nooit helemaal weg gaan. Ik weet een heel klein beetje hoe jullie je moeten voelen. Onze kleine meid heeft zo'n slechte start gehad dat de artsen vreesde voor haar leven. Hele dikke knuffel en misschien tot snel in dit topic!!
Lieve Lieke, wat ontzettend knap dat je hier de gelukswensen komt geven. En ja, ik besef me maar al te goed hoe groot geluk het is. Wat goed om te lezen dat jullie als gezin steun aan elkaar hebben om het verlies van Bart* te verwerken. En jullie mannetje blijft altijd in jullie (en vele anderen) harten voortleven. Het rouwproces wordt milder, maar zal nooit helemaal stoppen, het verlies van een kind is onmenselijk groot. Ik wens jullie heel veel sterkte! Liefs Suus
Hier een vreemde avond gehad. Gisteren tegen 21.00 brak er uitslaande brand uit in de school tegenover ons. Was echt schrikken joh. Ik zag een oranje gloed, keek langs het gordijn heen en zie vlammen hoog uit het dak slaan. Dus ik snel schoenen aan en naar buiten en toen zei de buurman dat de brandweer al gebeld was. Jeetje, stond helemaal te trillen. En wat komen daar veel mensen op af joh, binnen no time stond de hele straat vol met mensen. Erg jammer, want het gebouw is een monumentaal pand, maar hopelijk kunnen ze het restaureren. Het bleef nog lang onrustig, dus tot de voeding van 00.00 heb ik niet kunnen slapen. Daarna naar boven vertrokken en we slapen aan de achterkant en daar hoorde ik minder, ben toen wel snel in slaap gevallen. Vandaag een vreemd dagje. Jan moet 2 uurtjes werken. Kon echt niet anders volgens zijn baas. Er komt iemand langs die het een en ander over een nieuw computerprogramma komt uitleggen en dat mag hij niet missen. Beetje belachelijk en echt een spelletje, maar laten we het maar niet op de spits drijven. 2 uurtjes is dat niet waard. Gelukkig de uurtjes dat Tess op bed ligt, dus voor mij is het niet vervelend.
Suus, dat is schrikken!!! En wat flauw van die baas!! Slechte nacht ze kwam om 00.30 uur, 03.30 uur en 06.30 uur om 08.00 uur kon ik er weer uit om mijn zoon aan te kleden en om 09.00 uur begon ze weer te huilen voor een voeding, ben nu al 20 min aan het rekken. Ga haar na deze voeding in de puckababy doen, dan slaapt ze net iets langer en hopen we vanavond wat beter uit te komen.
Puckababy werkt misschien wel LM, maar aan de andere kant....ze is wel mooi constant (don't shoot me). Ze komt echt om de 3 uur, dus dat zal ze nu nog wel nodig hebben, denk ik dan.
Ja dat is ook zo, maar als ik haar nu om de 3 uur laat komen dan zitten we met een avondfles om 10 uur en die heb ik liever wat later. We hebben haar overigens niet altijd in de puckababy, tot nu toe maar 2 keer gebruikt. Ze ligt nu overigens rustig in de box, dus even kijken hoelang ze het zo vol houdt.
Wie weet kun je via de box even rekken. Blijft lastig dat rekken,maar hopelijk lukt het. Herken het wel hoor, je hebt natuurlijk ook nog jullie eigen ritme en met Julian, dus daar zal ze ook een beetje in mee moeten. Zo hebben wij dat met de voeding van 20.00. Tess gaat om 19.00 douchen, pyama aan en naar bed. Ze ligt er vaak 19.30 in. Als Linn dan eerder komt, heeft ze echt even "pech gehad" en dan gaan we het ook proberen te rekken tot 20.00. Wij doen de pacco wel elk slaapje en daar twijfel ik over. Ik ben zo bang dat als ik het de ene keer wel en de andere niet doe, dat ze daar last van heeft en niet in het ritme komt. Maar soms is het makkelijker als ze geen doek om heeft, dan kan ik haar makkelijker bij me pakken en in de draagdoek doen. Als ik haar eerst de pacco uit moet doen, dan is ze klaarwakker....herrie door het klittenband. Ons dametje is het er nog niet zo mee eens....telkens weer wakker en slaapt erg licht nu. Hopelijk gaat ze zo even wat dieper slapen, want dan kan ik even met Tess spelen en Jan boodschappen doen.
Het blijft lastig allemaal Ik ga haar nu na de fles verschonen en wat langer wakker houden. kijken of dat werkt
Suus: ik heb het ook meegekregen al die sirenes. Ik herinneren me nu ook dat je in dezelfde stad als ik woon Dames, even een vraagje: hoe doe jullie dat met douchen. Ik vind het zo onhandig als je klaar bent, met aankleden enzo. Sam heeft het meteen koud natuurlijk, dus met een hoop gekluns krijg ik mijn badjas aan en kan hem dan aankleden. Maar zelf echt afdrogen is lastig. Leggen jullie je kindje in de tussentijd ergens neer? Ik heb zelf niks in de badkamer waar ik hem op kan neerleggen. Sam blijft trouwens om de 4 uur komen met flesjes van 135+4.5 schepjes. Hij krijgt dan 6 flesjes in 24 uur. Dit advies kreeg ik ook van consultatiebureau toen Sam 4100gram woog en 4 weken was. Hij drinkt ze tot op de laatste druppel leeg. Ik ben benieuwd hoeveel hij morgen weegt (ga naar consultatiebureau om te wegen morgen). Ik vroeg me af, aangezien ze zeggen niet meer dan 1 liter aan je baby te geven, hoe je dit telt? Dus ik geef 135ml, met schepjes is dit 150 in de fles. Ga je dan uit van 135, of 150 ml? Over de hele dag maakt dat namelijk nog wel wat verschil.
Even snel aan fleurop : de kraamzorg zei hier dat je moet uitgaan van de bij dus 150 cc. Zo doe ik het tenminste wel. Mocht het anders zijn hoor ik het natuurlijk ook graag
suus: is dat wat er ook even op het nieuws was (hengelo?) schrikken zeg! hoe lang is Jan nog vrij dan? Mijn vriend is vandaag voor het eerst weer werken. Hij vindt zijn werk erg leuk en wil wel weer eens structuur en iets anders dan baby, baby, baby. Hij vindt het heel fijn thuis hoor, maar heeft ook het idee dat hij tussendoor nuttigere dingen kan doen (hij kan niet stilzitten, haha) LM: had op het andere topic ook al wat gepost voor je, maar rekken met een fopspeen? En misschien op haar buik te slapen leggen (Als je erbij bent natuurlijk)? en wat suus zegt kan ik ook wel in komen, ze komt erg regelmatig, misschien heeft ze het nog even nodig. fleurop: wij doen dat samen, alleen zie ik douchen met Yanna (nog) niet zitten. maar wij doen het badje ook in de badkamer en leggen het aankleedkussen op de wasmachine. Aangezien de badkamer erg klein is bij ons, zou ik dan makkelijk kunnen afdrogen terwijl ze daarop ligt.
Oh en hier juist weer niet. Tenminste met 120 zit er 130 in de fles en moest ik uitgaan van 120 cc. Maar van worst klinkt logischer, dat is toch wat ze uiteindelijk binnen krijgen. Fleurop, dan weet je gelijk waar we wonen, aangezien we op nog geen 30 meter van de school af wonen. Wij kijken tegen het schoolplein aan (kijken precies die straat in), wonen aan dat grasveldje Ik wist nog wel dat je in ons mooie stadje woont....ha ha ha. Waarschijnlijk zijn we al meerdere malen langs elkaar heen gelopen, da's best vreemd.
Oja, hier douchen we ook als we samen zijn. Ik pak haar dan aan en ga haar afdrogen, terwijl Jan nog even echt doucht en daarna aan gaat kleden. Ja, in Hengelo. Jan is deze week nog vrij en dan volgende week gaat hij het opbouwen. Hij heeft zorgverlof ivm mijn pnd van de vorige keer. We hebben via de pop-poli, zij hebben ons dit advies gegeven en een brief geschreven voor het werk van Jan. Dus dit was vooraf al afgesproken. Heel cru gezegd, maar hier zijn de rollen omgedraaid. Ik zou graag weer aan het werk gaan en Jan zou graag de hele dagen lekker met z'n gezinnetje door brengen. Hij is dol op de kids. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook dol op ze, maar ben niet zo'n moederkloek. In eerste instantie zou ik 5 dagen blijven werken en Jan 2 dagen, maar hij kon geen bedrijf vinden die daarmee akkoord ging. Dus is uiteindelijk bij deze baas gebleven. Ik verlang echt weer naar de structuur en voorspelbaarheid van mijn werk, voel me dan zeer op m'n gemak. Ben dan ook een veel leukere moeder. Ook is de kinderwens grotendeels van Jan gekomen. Hij wilde vrij snel de eerste, daar had ik veel meer tijd voor nodig. Na Tess wilde hij direct al wel een tweede, terwijl ik de eerste 2 jaar helemaal geen tweede wilde. Ik wist heel zeker dat het bij 1 zou blijven. Na 2 jaar hebben we een weg bewandeld en nouja, het resultaat is bekend Weet je.....als het omgekeerd is, dan hebben mensen al het begrip (de vrouw wil een kindje en de man niet) en in ons geval, reageert men geschrokken. Alsof ik dan geen goede moeder zou zijn of niet veel van mijn kinderen zou houden.....onzin! Ben helemaal dol op ze en zou ze voor geen goud willen missen. Ben ook enorm dankbaar dat ze ons gegund zijn. Maar ik blijf erbij.....ben geen babymoeder, vindt de leeftijd vanaf 2 jaar echt helemaal fantastisch. Dan weet ik wat er is als ze huilen en zijn het al echte mensjes.
suus: ik snap je wel hoor, ik vind het nu heerlijk met Yanna, maar kan me voorstellen dat ik straks blij ben om weer te werken, lekker wat dingen voor mezelf. mijn leven hoeft niet heel de dag baby/kinderen te zijn. ach, als jij maar weet h=oe het zit toch LM: jammer dat ze de speen niet wil... hoe is het nu gegaan met de voedingen?
Sahi, ik heb rond kwart voor 10 fles gegeven en tot half 11 beneden gehad. Daarna in bed gelegd en zelf gaan douchen. Toen ik onder de douche vandaan kwam sliep ze nog niet, steeds huilen. Nu in puckababy gedaan in de hoop dat ze nog even wat slaapt. Ze is gewoon hartstikke moe, maar erg onrustig met haar armen.
Beste Lieke, Wat knap van je dat je hier een berichtje hebt geplaatst. Ik wil je bij deze ook heel veel sterkte wensen in deze tijd van rouw. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie je op dit moment voelen. Knuffel. Suuszwanger, ik las op teletekst dat er een school idd in brand stond vannacht en dat de kinderen van die school vandaag vrij zijn. Dat is dan denk ik die school waar jij tegenover woont. Best eng zo dichtbij denk ik. Hier voor het eerst heel de dag alleen met de kleine meid. Manlief is vorige week (in z'n vrije week ja) een paar keer naar de zaak geweest voor een paar uurtjes. Ze konden 'm niet missen. Maar hierdoor is hij dan wel a.s. vrijdag weer vrij als compensatie. Hier ook nog niet echt een ritme. De ene dag denk je van wel en de andere dag komt ze op totaal andere tijden. Meestal kwam ze rond half 4 's nachts en nu dus al om half 3. Meestal komt ze dan na vier uur weer, maar nu dus al na iets meer dan drie uurtjes. En daarna weer na drie uurtjes. We wilden eigenlijk naar de vier uur ertussen, maar dat lukt dus nog niet. Ze krijgt trouwens 120+4 aangeboden (130cc). Soms krijgt ze dit op en soms niet. Maar dan heeft ze vaak wel 110cc op. Mooi dus. Slapen doet ze best veel. Echt wakker in de box liggen duurt maar even. Dan is het of huilen of slapen. Merk wel dat ze langere wakkere momenten gaat krijgen nu. Aan de ene kant zou ik ook best al wel willen gaan werken binnenkort. Ik hou zielsveel van d'r en ben echt heel blij dat wij haar in ons leven hebben. Maar je kan nog zo weinig met die kleintjes hè?! Als ze gaan lopen, brabbelen enzo lijkt me echt geweldig. Aan de andere kant ben ik heel bang dat ik haar ontzettend ga missen als ik straks weer aan het werk ga. Nou ja, komt wel goed.