Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0

Ik begrijp de zin zelf niet haha,

Wij doen dus 120+4 schepjes komt uit op 135 cc. Dat is dus de totale hoeveelheid die ze binnen krijgt is mij verteld.

2. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Fleurop, met douchen, kreeg de tip van mijn schoonzus om het wipstoeltje klaar te leggen in de badkamer met een doek of twee eventueel voorverwarmen en daar de kleine inleggen (inpakken) afdouchen en klaar.
    Als je een grote wasbak hebt kan dat ook werken, mits de kleine, klein genoeg is en de kraan niet in de weg zit (wederom met doeken etc)
    Persoonlijk kies ik voor het verwarmde wipstoeltje met doeken, daar kan een kleine wel 2 minuutjes in blijven liggen.

Voor nu doen mijn man en ik het nog samen...

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Dat is een goede tip goldduke, van dat wipstoeltje!
    Worst;nu snap ik je :p

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wat ook kan is het voedingskussen. tenminste....wij hebben zo'n hoes erover heen, dus daar ligt ze heel stabiel in, is lekker zacht en warm. En dan ook in de doeken wikkelen.
    Dat vindt ze hier trouwens heerlijk, hoe meer doeken des te beter voor Linn.

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    douchen deden wij altijd als we met z'n 2-en waren.
    Feline is nu alleen nog maar in bad geweest.

Ze begon om 11 uur alweer te huilen, kunnen rekken tot half 12 en toen kon ik het niet meer aanhoren en 30cc gegeven. Ze is op mijn arm in slaap gevallen en ligt nu nog te tukken in de box.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    #246 Sahi, 31 okt 2011
    Laatst bewerkt: 31 okt 2011
    LM: jeetje je hebt het er maar druk mee zeg! Wat een onrust zit er in jullie meisje!
    ben benieuwd hoe ze het nu gaat doen.

zeehondje: ja hier ook absoluut geen ritme hoor, maar ik kan inmiddels wel redelijk inschatten wanneer de volgende voeding komt. Maar verder dan dat is er niet te plannen met deze meid.
    ik vind baby's ook geweldig, maar inderdaad, als ze meer gaat doen lijkt me nog leuker! Niet verwacht dat ik dat zo zou zien ;)

gold: die wipper in de badkamer is een slimme van je!

suus: ook een goeie, voedingskussen!

zo even pronken hoor, vanmorgen naar het weeguurtje geweest, ze weegt maar liefst 3025 gram!! Dus ze is bijna 400 gram aangekomen in een week tijd :D En ik maar bang zijn dat ze te weinig at, hihi!!
    Hoe trots kun je zijn op zo'n kleintje he? :D
    En toen even langs de supermarkt, ging ook prima, heb gewoon alles op de kinderwagen gedropt en dat ging wel, hoefde niet zo veel te hebben. En allemaal lieve en leuke woorden van personeel daar, leuk hoor :D
    Mijn dag kan niet meer stuk ;)

7. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Idd een erg goed tip van dat wipstoeltje! Hier tot nu toe ook alleen maar gedoucht als we samen waren! Maar is idd een goeie!

@Suus: denk niet dat iemand je geen goede moeder vind hier hoor! Als ik je verhalen lees ben je heel veel met je kindjes bezig! En het geeft niets om eens een lekker momentje voor jezelf te hebben! Ik kijk er ook naar uit om weer te gaan werken hoor!

Hier ook verteld 120ml water + 4 schepjes is 135 ml! Dat is wat ze binnen krijgen.

Hier willen we graag over gaan op 5 voedingen per dag. Moet ik dan op gaan hogen in de hoop dat hij 's nachts door gaat slapen? Iemand advies hierover? (want meer in de fles is ook langer doorslapen lijkt me?)

8. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Misja; ook ik zit hiermee!! Hij krijgt nu namelijk 6 voedingen, maar wil naar 5 en dan ophogen... maarja.. wat nou als hij s nachts toch nog komt.. lastig hoor. Of misschien gewoon een keer proberen, 1x iets teveel is vast geen ramp toch?
    Maar goed, ik ben ook benieuwd naar de reacties :)

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Fleurop: Ja heb er ook al over zitten denken om het te gaan proberen! Want het zou wel erg lekker zijn als die fles van 's nachts wegvalt! En idd denk niet dat het een probleem is als ze 1 keer iets te veel krijgen! Maar ben ook erg benieuwd naar de reacties!! Een nachtje doorslapen is erg welkom hoor!

10. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Even mijn stoere vent showen hoor :D

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fleurop: wat een heerlijk mannetje zeg!

heb verder geen tips over de voedingsvraagjes van jullie mbt ophogen/fles minderen...

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fleurop, stoere foto!

Eerste dagje 'alleen' is op zich goed bevallen. Merk alleen wel dat ze weinig in haar eigen bedje wil slapen. Ze slaapt ook echt niet lang eigenlijk. Tijdens het wandelen lag ze heerlijk te slapen (wel licht, van stoep op of af merkte ze wel). Bij thuiskomst in bedje gelegd, maar al snel was ze weer wakker. Volgende keer laat ik haar lekker in de wagenbak liggen, haha.
    Rond 5 uur de fles gehad en nog wil ze niet slapen in d'r bedje. Speen er in, 10 minuten stil en weer huilen. Nu is manlief haar in slaap aan het brengen boven. Ben benieuwd.

Ik ga morgen denk ik even bijhouden hoelang ze nou echt slaapt (in d'r bedje, op de arm, beneden).

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @zeehondje Lucas is na de fles ook altijd wakker. Vaak wel zo'n 1 1/2 uur daarna leg ik hem in bed en slaapt hij meestal tot de volgende voeding of hij komt iets eerder.

@fleurop hier ook nog steeds 6 voedingen. Wij willen ook graag naar 5 voedingen maar met een nachtvoeding erbij redt je dat echt niet. Hier nu het volgende bedankt. Lucas krijgt de fles om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 De nachtvoeding willen we dan gaan minderen. Hopelijk pikt hij dat. Hij drinkt namelijk best wel grote flessen van tussen de 135 en 165 cc. Vannacht voor het eerst proberen kijken hoe dat gaat.

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

ben ik ook weer eens .. druk druk ! ook met visite .......vorige keer een kraamfeest gedaan we dachten er komen er niet zo veel maar toch druk hoor ! en twee kids en een huishouden .. jaja ik kan het weer zelf !
    ben vanmiddag zelfs een uur weesten wandelen met lisa wat een zalig weer !! wilde lekker in de zon gaan zitten maar dat vond mvr niet ok haha ze wilde blijven bewegen ..

hier ook nog een nachtvoeding
    wij zitten nu op gemiddeld 135cc proberen wat op te hogen
    en zitten echt op schema
    5.00 komt ze zelf
    8.30
    12.00
    3.30
    18.45
    22.30
    zoiets zeg maar !! werkt goed .. twee weken geleden geprobeerd naar 5 maar ze blijft maar om die nachtvoeding komen dus doen we dat ook komt vanzelf wel hoor ...

zo beide kids op bed ik ga eens wat tv kijken !!

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier tweede dagje alleen. Vind het erg zwaar eigenlijk. Merk nu pas dat ze overdag niet veel slaapt en zeker niet in d'r eigen bedje. Heb het even bijgehouden. Telkens na 10 minuten of een kwartiertje wordt ze wakker. Dan kan ik d'r stil krijgen in haar bedje (met speen bijvoorbeeld), maar na een kwartier is ze weer wakker.
    Heb haar net voor het eerst echt 10 minuten laten huilen. Maar ze ging echt overstuur huilen, met zo'n trillinkje. Op de stoel in m'n armen genomen en ze was zo vertrokken. Weer in bedje gelegd, maar ze zal zo wel weer wakker worden.
    Hoop dat dit in de loop van de dagen beter gaat...
    Ze is trouwens geslaagd voor de gehoortest. Moest helaas alleen, manlief kon een afspraak niet afzeggen/verzetten. Voor het eerst dus ook alleen met d'r in mijn eigen auto weer gereden. Ging goed gelukkig.

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Zeehondje; herkenbaar. Sam wilde ook liever niet in zijn bedje slapen en bleef soms maar huilen. Soms wil hij nog niet trouwens. In het begin hield ik hem wat vaker bij me, iedere dag dan wat vaker in zijn bedje zodat hij er langszaam aan kon wennen. Daarbij heb ik nu een puckababy, waardoor hij sneller in slaap valt (hij schopte en stompte zichzelf uit zijn slaap).
    Sophie gaat vanzelf wel wennen aan haar bedje.. neem gewoon lekker de tijd, ze is nog maar 3 weken. Je kunt de eerste tijd haar desnoods in de kinderwagenbak doen overdag, slaapt ze daar bijvoorbeeld wel in?

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zeehondje, zo gaat het hier ook hoor. Ik ben allang blij. Bij Tess was het tussen de voedingen door alleen maar krijsen, niet rustig te krijgen. Da´s pas een hel.
    Linn is ook niet zo´n slaper, overdag dan. Vanmorgen eerst een uur wakker, uiteindelijk met speen en kussentje ertegenaan in slaap gevallen. Na 13.00 eerst een uur in de wandelwagen liggen rondkijken, daarna was het huilen, bij me genomen en binnen 10 min. vertrokken. Om 15.00 weer wakker, toen in de draagdoek gedaan en sliep weer binnen 10 min. Wordt nu net wakker, maar mag ook, want het is weer tijd voor de fles.
    Volgende slaapje is vaak ook nog bagger en dan vanaf 20.00 slaapt ze goed in haar wandelwagenbak.
    Er zijn maar weinig beebjes die echt tussen de voedingen alleen maar slapen en constant vanzelf in slaap vallen. De meeste beebjes slapen echt minder en moet je af en toe helpen. Ben allang blij dat ze in slaap kan vallen bij mij.

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hier nog een beebje dat liever beneden is dan boven :D

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wat fijn dat het hier dus niet heel anders gaat dan bij anderen.

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    meiden wat lastig dat jullie kindjes zo lastig slapen. Ik voel me soms haast bezwaard om te zeggen dat alles hier zo goed gaat (niet alleen hier hoor, ook in de straat of bij vrienden als ze me vragen hoe het gaat).
    Yanna houdt heel erg van kroelen, maar kan ook prima op zichzelf in de box of in bed liggen. Al gaat ze in bed wel eerder klagen en wil ze even wat nabijheid, maar wat wil je als je 2 weken oud bent, vind ik dan.
    Soms wil ze liever op schoot in slaap vallen en dan leg ik haar weg als ze goed slaapt.
    Vandaag ontdekt dat ze rustig wordt van auto rijden en muziek, maakt niet uit wat voor muziek trouwens :)

En bij het uit bed halen vanmorgen een soort actie-reactie momentje. Ze was nog niet aan het klagen, maar lag gewoon wakker in haar bedje toen ik kwam kijken. En ze keek echt om toen ze merkte dat ik er was. Zo schattig! Dus haar lekker mee genomen naar het grote bed. Ik kreeg de tip om veel huid-op-huid contact te hebben, om de bv verder te stimuleren, dus nu 's ochtends lekker in pamper en ik in ondergoed op het grote bed :) Gezellig :D

Vandaag bij papa op het werk wezen kijken (eigenlijk natuurlijk baby-showen). Ze was lekker wakker op dat moment, dus dat was gezellig. Maar toen moest ik via de winkel naar huis en had ze inmiddels honger gekregen, gelukkig een fles mee genomen en haar in de auto gevoed ;) Dat is weer het voordeel van het kolven ;)

Deel Deze Pagina