Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Gejanne: moest er toen 15 kwijt, nu 20 tot 25... Niemand gelooft dat, ik ben nogal klein, dus het valt niet zo op.
    @luiers: altijd in de aanbieding kopen!
    Sjoon: nee, heb geen fb. Wel hyves.

Lig even wakker te worden, Yanna slaapt nog, maar die is vanaf 4 uur aan het piepen geweest. En nu dus slapen, ze ligt al bijna 12 uur op bed! Ga zo dus even zelf aankleden en dan haal ik haar eruit. En als we allebei gegeten hebben ga ik naar mn vriendinnetje :)

2. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: ik dacht dat ik de enige 'ongelukkige' was :D Van de zwangerschap moet ik er nog 10 kwijt, maar voor een beetje een gezonder gewicht moet ik er ook nog 20 tot 25 kwijt :(:(:(

Ben aan het werk, dus ga snel weer verder :D

3. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Lekkere nacht gehad en vanmorgen viel Cristian zo lekker tegen mij aan in slaap in bed, dat we nog ff zijn blijven liggen! :D

@altijdvrolijk: maar hij zou ook niet alleen voormelk binnenkrijgen op die manier. Mijn idee namelijk voor de eerste keren kolven (om te oefenen en ervan uitgaande dat de eerste keer niet gelijk soepel verloopt :)) is als volgt: beetje kolven, dit meteen in flesje aanbieden en daarna verder doorgaan met normale borstvoeding.

@Sahi: maar hoe ben jij dan begonnen met kolven? Hoe gingen jouw eerste keren? :(

@Sjoon: lol yeps, ik houd van relaxt! :cool: Sowieso geniet ik dus nog volop van mijn verlof! Dat scheelt natuurlijk. En ik heb één keer in de week hulp in de huishouding. :) Komt vandaag weer (vaste dag) en dat is geld dat ik heeeeel graag uitgeef! :D Dus ja, ik kan zo ook aardig wat relaxte dagen inplannen hehehe.

Vandaag ook weer relaxt, het zal weer wat beter weer zijn (afgelopen 2 dagen regen, dus dat was niet zo lekker), dus wellicht later ook ff naar buiten. :cool: Heb ook de Wii weer van stal gehaald, dat is mijn manier van sporten. Zo fijn namelijk dat je het gewoon thuis kan doen en kan doen wanneer jij tijd en zin hebt.

Liefs,
    Caroline

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @sahi nutrilon en andere babyvoeding nummer 1 mogen niet in de aanbieding omdat bv beter zou zijn dan fv. Vanaf nummer 2 mogen ze wel in de aanbieding. Dit is trouwens ook de reden dat je geen zegels krijgt op flesvoeding.

Veel plezier vandaag.

@caatje sorry ik kan je niet helpen met vragen over kolven.

@emma succes met de keuze die jullie moeten maken.

Morgen naar een oud school vriendin op bezoek. Zij heeft een dochtertje van net vier jaar. Ik heb er totaal geen zin in haar dochtertje kan altijd altijd alles eerder, beter en sneller. Als ik bijv zeg fabian maakt puzzels van 26 stukjes zegt zij ow wat knap S. Maakt ze van 50 stukjes. En dat gaat dus met alles zo zindelijk worden, eten , slapen niet echt gezellig. Haar dochtertje is jarig geweest en fabian kreeg een uitnodiging dus we gaan er maar even heen.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ah bah lolly, daar kan ik ook niet tegen....
    Ik had een collega die zo deed. Als ik de mount everest beklommen had zou zijn dat al 2 x gedaan hebben. En zo ook nog meer dingen....

6. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ik zie door de bomen ook het bos soms niet meer met die luiers...

Nu maatje drie pampers, die gekleurde, met een eendje, hondje, koe, poes en schaapje op de voorkant, of vergeet ik een beest? ;)

Sporten? Neen dank u wel. Ik ben van mijn totaal 77kg die ik op het laatst woog al 13kg kwijt, nog even borstvoeding blijven geven en dan ben ik die laatste 5kg ook kwijt :p Alle broeken passen weer, ik heb alleen zo'n vreemde rugvetrol overgehouden aan de zwangerschap.

Kolven, ik had het makkelijk met 1 borst per keer, dan kolfde ik de andere bijna helemaal leeg en had ik een voeding, dit heb ik de eerste 3 weken gedaan en zo een mooie voorraad opgebouwd.
    Die nu helemaal OP is door het oefenen met de flesjes, en bovendien drinkt ze nu veel meer en zouden de porties toch niet voldoen. Hoe het kolven gaat met een handpomp weet ik ook niet, ik doe het elektrisch. Probeer na een voeding te kolven en dat te bewaren? Het is voor iedere vrouw toch anders.

Caroline, relax ze ;)

Florine was gisterenavond goed over zeik. Ze heeft overdag van 13 uur tot 17:30 geslapen ..... Dat gebeurt me dus niet nog een keer, ze was helemaal in de war.
    Hier trouwens wakker geworden met keelpijn, oorpijn, neuspijn, mondpijn, algehele malaise dus. Lees ik op de otrivin bijsluiter NIET gebruiken bij BV .... even met de huisarts bellen, ik ga niet aan die baby spray, helpt mij geen meter.

Baby's die draaien van zij naar rug? Hier niet, madame vindt het heerlijk op d'r rug en maakt absoluut geen aanstalten zich te draaien of wat dan ook. Als ik denk 'Ja! Daar gaat ze!' dan laat ze een scheetje, en was het dus die inspanning die ik zag.

Lolly! Hahaha sorry maar ik moet lachen om die oude schoolvriendin van je, baas boven baas. Verschrikkelijk zeg zo'n mensen, gewoon hun eigen onzekerheid. Succes daar in ieder geval.

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Dames wilde hier een heel bericht versturen, weg is ie.
    Nu word Fae wakker dus ik ga aan de slag.

Tot laters dan typ ik het bericht opnieuw..

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Haha gold, ze houdt je een beetje voor de gek met scheetjes laten ;)

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @lolly: vervelend van die "vriendin", maar ja, zo heb je altijd mensen. Wij hier een tante van mijn lief die zo doet. Haar kleindochters, oooh die zijn het hélemaal hahaha. Ach, de rest van de familie moet er gewoon altijd om lachen, ene oor in, andere uit, we weten het wel. Eigenlijk best sneu... ;)

@Goldduke: Cristian drinkt ook altijd maar van één borst per voeding, dus ik zou als voorraad ook de andere kunnen kolven. Hoe doe je dat dan de voeding erop? Laat je de kleine dan wel van de andere (gekolvde) borst dus drinken? :(

@FmT: oh, dat is altijd zuur als je net een hele tekst getypt hebt...

Cristian heeft hier vanmorgen eerst heerlijk in de box geslapen, toen zelf wat gespeeld en toen wilde hij bij mama hangen. Zojuist weer even gevoed en een schone luier gegeven en nu zit ie heerlijk in 't wipstoeltje. :cool:

Zo schattig te zien hoe hij door begint te krijgen dat als hij zich strekt het stoeltje gaat bewegen! :D Heeft natuurlijk alleen nog niet door op welk moment hij dat moet doen, dus vaak doet ie het precies tegendraads en stopt het stoeltje. ;)

Ben nog niet begonnen met kolven trouwens hahaha, zie er een beetje tegenop, weet ook niet waarom... :)

Liefs,
    Caroline

10. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Gold: geweldig, de inspanning van madame voor een scheetje :D

Lolly: idd irritant die mensen die altijd alles beter en mooier hebben! Laat ze praten en wees zelf trots op alle ontwikkelingen e.d. van je kids!

Caatje: dus jouw wipstoeltje is een soort schommelstoeltje? Die van mij (eigenlijk van mn mams ;)) kan volgens mij maar in één stand staan!

Rollen: hier maakt Dinand ook nog geen aanstalten om te gaan draaien, zaterdagavond draaide hij wel twee x achter elkaar uit pure drift van buik naar rug. Meneer had honger en we legden hem even op zn buik, vond hij niet grappig, dus floep, daar ging hij :D

11. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Caroline, bij mij ging dat goed, eentje drinken de andere kolven, echter deed ik dat alleen bij de allereerste voeding van de dag, in mijn geval om 8 of 9 uur s'ochtends. En dan tegelijk :D dus ze dronk aan een borst terwijl ik de andere kolfde, van het gebrom viel ze in slaap.
    Dan had ik toch stuwing en naar mijn idee voldoende melk. Bij de volgende voeding was alles weer 'vol' (echt leeg zijn ze nooit)

Als je er om wat voor reden tegenop ziet moet je niet kolven, waarom zou je ook? Cristian kan hooguit straks de fles weigeren ;)
    Mocht je het wel doen, dan voel je zelf wel aan wanneer voor jou het juiste moment is zonder je productie in de war te brengen. Cristian zorgt er wel zelf echter voor dat het weer in orde komt.

Bleh, huisarts net gebeld voor mijn malaise, of ik de otrivin mocht gebruiken voor mijn neus ivm borstvoeding ... Mag hooguit 2x per dag en absoluut geen ibuprofen... daar gaan we weer aan de pctm :x

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gold gatsie wat vervelend zeg. Hopelijk knapt het snel op.

@draaien Lucas maakt echt nog geen enkele aanstalte om ook maar iets te draaien. Alleen in de babysleep krijgt hij het wel voor elkaar om zo te draaien dat hij weer op de rug ligt.

@oude school vriendin het gaat ook vaak het ene oor in het andere weer uit. Maar het word er niet leuker op.
    Net even een cadeautje voor haar dochtertje gehaald.
    Ook gelijkt even babyvoeding ingeslagen kan lucas weer even vooruit. Van de week nog maar even fruithapjes halen bij de kv. Wij gaan binnenkort ook beginnen. Volgens mij is hij daar wel aan toe.

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Lolly: Dinand draait idd ook gewoon terug in de babysleep, heb hem maar weer aan de kant gelegd, dit helpt ook niet!

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik heb net de fysio even gebeld om advies te vragen. Ik kan morgen al terecht. Ik vind het wel spannend hoor.

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Advies over de Babysleep/liggen!?

16. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Lucas heeft wat afgeplat achterhoofdje. Volgens mij valt het nog wel mee maar het zit me niet lekker om er niets mee te doen. Vandaar dat ik even advies heb gevraagt.

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@ lolly: een behandeling bij de osteopaat doet ook al veel. Hier in deventer zit een heel prettige osteopaat

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Je kan er dan beter idd naar laten kijken. Jarno had het ook erg, echt als ik foto's terug zie! En nu gewoon een mooi rond koppie, dankzij de fysio. Er is alleen maar het eerste levensjaar wat aan te doen, daarna niet meer. Dus voordat je spijt krijgt idd, een x te vaak er naar kijken kan nooit kwaad!

19. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hier zit een kinderfysio dus ik neem aan dat die er ook veel verstand van heeft. Maar ik zal het in de gedachte houden van de osteopaat.

20. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Goed hoor lolly, ik heb het ook gedaan, er is een hele kleine afplatting, beter voorkomen dan genezen toch?

Owja nog even over de meeting :p als Caatje naar NL komt lijkt het me wel verstandig om zo vroeg mogelijk een datum te prikken, anders is het straks kort dag en hebben al vele afspraken gemaakt.

Dus hopelijk laat caatje snel weten wanneer ze komt.

Verder nog niet gelezen, huishouden en druk met wordfeud :)

Deel Deze Pagina