Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik ga ze ook nog bestellen bijna vergeten door het ziek zijn altijdvrolijk. De tip komt van Sjoon.

Weet iemand wat het verschil is tussen active fit en baby dry.
    Wat een gedoe met die luiers zeg haha...

2. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Haha, dan was je aangenomen :D
    Maar snap je verhaal! Dit zou dus echt wel ideaal zijn, en de zekerheid van een baan plus dat je dit ook het liefste zou doen! En logisch dat je het niet aankon om na je eerste zwangerschap met baby's te gaan werken! Hoop echt voor je dat dit wat wordt, zo ideaal zijn! En die opleiding die je hiervoor wilde gaan doen was ook echt wel heel duur hè, kan me voorstellen dat dat dan ook al een beetje tegenstaat!
    En tja, als er 170(!!!) mensen solliciteren op een baan moet je sowieso heel veel geluk hebben om hem te krijgen! Maar zoveel sollicitaties joh voor die baan, t gaat niet echt lekker op de arbeidsmarkt denk ik!

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Fmt, had ik een tip gegeven? Was het niet sahi? Haha ik weet het echt niet meer!

Active fit voor actieve beebjes....??

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    De Active Fit is volgens wat ik lees een wat flexibelere luier (voor actieve kindjes, die beginnen te kruipen e.d.) en de Baby Dry neemt meer op, is wat stugger!

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    *O ja, was aan het werk*
    **Geen zin meer**
    :(

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Haha

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik had de tip van de kruidvat, ik haal nooit iets bij whekamp. Krijg wel de nieuwsbrief van truus.nl, daar was ook een aanbieding, maar vind het niet echt opwegen tegen de verzendkosten.
    en het verschil tussen babydry, newborn, active fit, geen idee! Ik doe nu baby dry maat 3 en t zit prima (al zit maat 4 ook best heb ik dinsdag bij mn vriendin gezien, die had maat 4 even bij de hand).
    @ meeten: wil ook wel wachten op een datum van Caatje hoor :) Ik ben niet zo moeilijk ;) Maar zou leuk zijn als nu de rest ook kan. zaterdag is ook best. Als er peuter en kleuters meekomen, lijkt me kidzcity wel weer prima, anders inderdaad even voor wat anders zoeken. hightea, heb ik 1 keer gedaan en was toen rond de 20 euro kwijt, maar dat was in een super sjieke tent.
    fmt: ik denk dat je hart volgen beter is dan het kijken naar de beste kansen op een baan. de economie is zo onrustig, het is nu overal lastig. En er is wel een babyboom, dus misschien is het juist bij de kraamzorg wel goed te doen nu.
    anz: ben ook wel benieuwd naar je vk-afspraak!
    altijdvrolijk: leuk he, wakker geslagen worden ;)
    ik ben ook wel een uitslaper, maar sinds het eind van mn zwangerschap en nu Yanna er is, ben ik steeds vroeger wakker. voordeel is dat we hier doorslapen over het algemeen, dat maakt het makkelijker 's ochtends. En zo vroeg als vanmorgen was omdat ik ergens moest zijn, Yanna is nu meestal om 8.30 wakker en dan ga ik er pas uit. Eerst Yanna aankleden, haar beneden een fles geven, zelf ontbijten en dan pas ga ik douchen en aankleden, want dan is Yanna weer in slaap gevallen. Nadeel is dat ik pas tegen 10en klaar ben met alles en dat kan straks met werken waarschijnlijk niet meer.
    maar 7.00 Yanna eruit trommelen gaat dus prima, dan slaapt ze alsnog door tot 8.30.
    nou heb nu iedereen wel gehad, wij gaan zo naar bed. Weltrusten!

8. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @meeten: ik wil ook echt op,zaterdag. Ook wat mij betreft de zondag Ok. Maar dan ben ik er dus ook niet. En zou het de volgende x wel heel leuk vinden om erbij te zijn. En uiteraard wel een beetje op tijd plannen omdat ik ook in het weekend werk

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik lees het al, het wordt een zaterdag, prima hoor :) Dan plan ik daar gewoon omheen, want ik probeer sowieso te komen ;)

10. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #2950 CaatjeM, 19 jan 2012
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
    Goejenavond!

Lekker middagje gehad, het was vandaag echt een koude dag, wel droog, maar niet echt aangenaam om naar buiten te gaan. Hopelijk morgen beter. Dan is mijn lief ook 's middags vrij, dus kunnen we mooi samen wat dingetjes doen.

Was daarstraks weer heerlijk met Cristian in bad gegaan. Had ik dinsdag ook al gedaan, mijn lief zou om 21h thuis zijn, dus om kwart voor in bad, lijfje gewassen, haartjes gewassen en ff zwemmen en toen was mijn lief er en kon hij hem mooi in de handdoek meenemen om af te drogen, in te smeren en aan te kleden.

Wilde ik vandaag dus ook zo doen, had het perfect gepland, alleen... Kwam mijn lief wat later thuis! :$ Cristian had het inmiddels helemaal gehad met het bad :) was zo sneu! Hij was overigens niet aan het huilen, maar had gewoon geen zin meer. Klom tegen me op om maar niet het water te raken, dus besloot ik uit bad te gaan. Is me alleen nog gelukt ook! :cool: Heb de handdoek om hem heen gewikkeld en hem tegen me aangehouden. Gelukkig kwam mijn lief toen snel thuis. ;)

Nu beetje bankhangen en dan lekker naar bed! Pfff er was veel gekletst sinds vanmorgen hahaha, maar geloof dat ik iedereen heb:

@Sahi: dat filmpje had ik al gezien, geloof ik... Ik was eerlijk gezegd vooral benieuwd naar dat gedraai! :) Enne, wat betreft dat kletsen met baby's, daardoor juist flink veel wordfeud'en! Dat houdt je hersenen actief! ;) :D

@Goldduke: hoop dat je je beter voelt en dat je meisje niet meer schrikt van je stem!

@zeehondje: wat een super schattige foto's! :D En ja, dat werk, ik zal er ook wel aan moeten geloven, ben wel echt blij dat ik heel flexibel werk heb en minder uren kan werken als ik wil. Vind het alleen wel apart dat jullie allemaal weer in dat ritme zitten en ik nog 2 maanden verlof heb!

@FmT: balen dat je zo grieperig bent meis! Beterschap gewenst! En wat tof van je sollicitatie! Spannend hoor!

@Sjoon: oooh jaaaaah, die zagen er echt super lekker uit! Zou erg graag je receptje krijgen (als je er zelf tevreden over bent uiteraard ;))! Ben erg benieuwd of ik dat hier in Spanje ook kan maken, nooit aan gedacht om zelf te doen...

@Gejanne: heel eerlijk, nog niet geregeld *blush* Heb nog 2 maandjes om dat gesprek aan te gaan. Worden waarschijnlijk mijn schoonouders. Ik ben ook niet van plan om fulltime te gaan werken. Moet nog even kijken hoe ik het precies wil gaan doen. Lastige is, dat ik sowieso geen vaste dagen werk...

@Meeten: super lief dat jullie op mij willen wachten. Ik hoop eind maart in NL te zijn, maar wil eerst aan de ka vragen wat die zegt over vliegen met een kleine. Jullie mogen natuurlijk tot die tijd wachten, maar als jullie eerder al willen meeten, mag dat uiteraard ook! ;)

Overigens zou ik toch ook graag willen weten of er toevallige ook gemeenschappelijke doordeweekse dagen zouden zijn om te meeten, dat zou mij beter uitkomen, daar ik vermoedelijk de weekenden vol zit met familie en vrienden (die ook doordeweeks werken)... Of de meeting moet plaatsvinden in de buurt van waar ik toch al heen moet, dat ik het zou kunnen combineren...

Nou, ik duik nog ff de bank op!

Liefs,
    Caroline

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Nog even snel @caatje onderaan het forum vind je ook veel info wat betreft vliegen met baby's onder vakantie. Nu echt naar bed, trusten!

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Dank je! :)

Heb er inmiddels al aardig wat over gelezen. Ryanair, met wie wij altijd vliegen, accepteert baby'tjes al met 6 weken. Op andere sites heb ik gelezen dat aangeraden wordt niet te vliegen met kleintjes zolang de fontanellen niet gesloten zijn... Ben dus gewoon benieuwd wat onze ka ervan vindt.

Overigens, waar bedoel jij precies dat je die info kan vinden? Heb je daar misschien een link van?! Ik zie het onderaan het forum niet... :) ;)

13. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Zeehondje: ja echt superleuke oortjes. :).

FmT, hey topper, kraamverzorgende, leuk joh!!

Sahi, ja dat piepstemmetje, dat gaat vanzelf weg. Mara trol haar wenkbrauwen op en op een gegeven moment rolde ze zelfs met haar ogen...nou dan stop je vanzelf...hahaha!
    Die liedjes zitten er nu goed in...bij Mara moest ik wat meer oefenen...

Gold, haha, het voordeel van een snotneus...
    Goed positief denken van jou :).

Meeting, ja ik zou zeggen ff wachten tot Caatje weet wanneer ze in NL is?

Altijdvrolijk, ja hier staan dus ineens 3 jumbopakketten in de gang in de weg te staan. Dat ze een beetje doorplassen met zijn 2en...:)

Grappig dat jullie die zoutoplossing in flesjes fijner vinden. Mara vond dat vreselijk en had je meer kans dat je neusspray er in krijgt. Tibbe vindt het ook niet leuk, de neusspray, is al goed sterk met zijn hoofdje wegdraaien zeg.

Op de buik liggen, ja Tibbe doet dat graag (die wil niet op zijn rug...) en we hebben zo'n babygym van fisherprice met een spiegeltje. Dan kan hij zichzelf zien als hij op zijn buik ligt en dat vindt ie geweldig. Misschien een tipje?

Oh 4 flessen....dat wil ik ook. Maar Tibbe drinkt die 5x 180 nog tot op de druppel leeg dus dat lukt nooit. We hebben Tibbe vandaag de eerste hapjes banaan gegeven (en hij liet het uit zijn mond lopen....:)....nee hij heeft ook echt wat gegeten!). Hij was echt jaloers toen we ons toetje zaten te eten en dus besloten we wat fruit te geven. Hij vond het wel wat :).

FmT, ja veel reacties komen er op vacatures!!! Ik schreef op een vacature waar ze ook 125 reacties op hadden gehad. Ze hebben een aantal mensen uitgenodigd en mijn brief houden ze in portefeuille voor als ze de trainingen voor jongeren verder uit gaan breiden.... Dat is toch iets.

Hmja, active fit is een dunnere luier waar Mara altijd langer in droog is dan de babydry. Maar de babydry is ook goed en net ff iets goedkoper...

FmT, drunense duinen is wel erg leuk denk ik zo :).

Oja en gisteren was ik bij het UWv en dat was voor de verandering een fijn gesprek. Ik moest mezelf vooral nog wat tijd geven. Ze vond dat ik goed bezig was en vandaag belde ze me dat het ziek door zwangerschap was dus krijg volledige uitkering. Dat is toch nog wel ff prettig :).

Zo alweer een heel verhaal zo. Ga ik het nu snel posten en dan lezen hoeveel spelfouten er in staan...haha!

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik zit trouwens met Dinand al een aantal weken op 4 flessen. Hij krijgt sinds deze week 4 * 210+7, van de 5 flessen liet hij al met al bijna een hele staan, dus totaal maakt het niet uit. En hij is super tevreden, groeit goed, slaapt goed, ideaal :D Eerste krijgt hij rond 8 uur, laatste rond een uur of 10. Wil binnenkort gaan regelen dat hij zn laatste ook rond 8 uur krijgt en dan het klokje rond gaat slapen!

15. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    #2955 Princi, 19 jan 2012
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
    2x dat hele verhaal hoeft nu ook weer niet.... :p

16. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Jeetje wat een verschil met flessen en aantal voedingen... Ik zit nog op 6 en vaak 7 voedingen.
    Was ook een beetje bang dat ik minder melk had, mijn borsten doen namelijk geen pijn meer s'ochtends, maar ik denk dat ze eindelijk aan het wennen zijn, want Florine wordt niet schreeuwend van honger wakker ofzo...

Ze slaapt nu wel weer langer door (het is echt iedere week anders) nu weer van 22 uur tot .... nu slaapt ze bijvoorbeeld nog (07:50 uur) en zit ik op het eerste geluidje te wachten.

Meeting? Zaterdag of Zondag is prima, ben flexibel, ik moet het echter wel een paar weken van te voren weten.

FmT wat leuk, werken in de kraamzorg! Met urengarantie. Je weet dus ook dat het geen ruk verdient? (lekker kort door de bocht)
    Maar dat zal niet opwegen tegen het werkplezier denk ik? Ik ben van mening dat die meiden dus echt onderbetaald worden, een verantwoordelijkheid waar je U tegen zegt, maar belonen ho maar. Pfff kan me daar echt boos over maken. Alle functies in de zorg trouwens ....

Nou, ik ben over mijn hoogtepunt qua ziek zijn heen denk ik, hoewel ik met mijn stem een soft erotisch luisterprogramma kan inspreken, gaat het iets beter.
    Mijn man heeft een koortslip, dus die arme Florine krijgt weinig knuffeltjes :(

Ik doe nog een koffie, laters

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo, fles is al op. Zometeen naar de fysio namelijk. Konden dus niet uitslapen vandaag.

Hier nog vijf flessen van 150/5cc.
    Nog steeds maatje 1 luiers (?)
    En koude handjes nu na het slapen ja. De puckababy mini heeft ze nu aan en we hebben sinds twee dagen haar armen eruit gedaan. Dus dan is het eigenlijk een gewone slaapzak en het gaat heel goed!

Fmt, spannend hoor. Steeds wachten op reacties van sollicitaties.

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: doen jullie Crisje elke dag in bad? Hier gaat Yanna alleen als ze echt vies is en na een poepbroek bijvoorbeeld, was ik haar met een washand op het aankleedkussen. Ze is nu al een week niet onder de douche geweest en haar huid is nog steeds droog.
    doordeweeks moet ik werken en mijn vriend ook, dus dat wordt 'm niet.
    en vliegen: dat mag in principe al vanaf het begin, meestal houden ze de 6-weken als grens aan. Mijn vriendin is met 6 weken op vliegvakantie geweest en dat ging prima.

princi: Yanna haar ogen vallen nu af en toe al bijna uit haar hoofd, zo verbaasd kan ze kijken ;)
    Yanna drink nu dus gewoon die 5x180/6 leeg, dus die wil over een maand ook meer denk ik. Ik ga dan bij de avondfles starten met pap denk ik, net zolang tot die avondfles is vervangen voor pap. Maar even kijken. En ik wilde uitstellen, maar deze baby is niet tevreden tot 6 maanden met melk allen.
    ze zat gisteren bij papa aan zijn appel te likken :O Ze zat op zijn schoot terwijl hij een appel at en ze nam een duikvlucht naar voren om het te proeven. en lekker dat ze het vond!
    wat fijn dat het UWV nu eens fijn reageerde

gold: ik denk dat bv kindjes altijd wat meer voedingen op een dag drinken.
    haha, die stem van jou :D

@ koude handjes: Yanna wandelt door de hele wieg heen, als ze naar de ledikant gaat, doen we haar een slaapzak lange mouwen aan (of korte mouw en romper lange mouw) en geen deken. Die gaat namelijk echt nog eens in die dekens verstrikt raken.

ben nu aan het ontbijten, Yanna moppert en heeft haar fles net op. Zo boodschappen doen als ik aangekleed ben.
    Mn vriend komt thuis lunchen, die moet voor zijn auto weg vanmiddag. En hij is ineens voor een beoordelingsgesprek gevraagd vanmorgen, dus ben benieuwd of de stemming positief of negatief is...
    Vandaag dus niet zo'n belachelijk luie dag als gisteren ;)

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Help, F. Is de hele nacht zon beetje wakker geweest.. Ik ook dus.
    Ze huilde niet lag alleen maar te eeeeehe eeeeeeeeehhh eeeehh. Ik werd er gek van. Om 4 uur maar fles gegeven kijken of ze honger had, daarvoor al luier verschoond, ze ronk wel en ineens begon ze te lachen, yeah right! Terug in bed gelegd, vriend heeft ze fles gegeven om 8 uur en ja hoor toen begon ze te huilen.
    Ik dus haar bij mij in bed gepakt en die tut er maar ingestopt. Gelukkig af en aan nog tot 10.00 wat slaap kunnen pakken.

@gold, fijn dat je opgeknapt bent, hier komt het los maar voel me dus na vanacht wel beroerd. Balen van die koortslip.

In bad hoe dan ook om de 2 dagen, eerst wassen met washandje op de commode en daarna in bad of douche, mocht ze onder de poep zitten gaat ze extra.

Caatje, je hebt het forum, bovenin algemeen met de lounge enz, maar als je dan helemaal naar beneden gaat kom je bij de namentopic's, vakantie en website's. Zal zo kijken of ik een link kan plakken met de ipad. Daar staan namelijk veel ervaringen van vliegen met een baby etc.

Hier alle flessen maar afwassen, wil vandaag het rommelhok waar de kattenbak staat schrobben, schoonmaken en de vriezer aansluiten.

Salaris kraamzorg, ik heb een bedrag in mijn hoofd wat we nodig hebben om leuk rond te komen, buiten kantoortijden ontvang je 40% extra op je uursalaris dus die zou mooi meegenomen zijn en dan nog extra zijn maar we zouden goed kunnen rondkomen.
    Maar eerst moet ik nog erachter komen hoe de sollicitatieprocedure verder gaat na de bijeenkomst.

@princi drunense duinen is wel cool, even kijken of er ergens iets leuks is daar in de buurt, maar ik moet eerst echt opknappen en kijken wanneer het beste uitkomt, vind het ook wel eng een 1 op 1 date misschien dat er nog meer dames meewillen als je dat leuk vind, maar voor je het weet is het ook maart en komt caatje naar NL.

Pfff nu even F. aandacht geven. Kan het zijn dat ze nu pas last krijgt vam die spuitjes die ze maandag heeft gehad?

Deel Deze Pagina