Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Fleurop, jeetje krijg tranen in mijn ogen van je verhaal.
    Ik denk dat je je niet schuldig moet voelen. Jij hebt gedaan wat jij dacht dat het beste was voor Sam. Een betere moeder kan hij zich toch niet wensen?!?! Iemand die in het belang van hem denkt en niet in het belang van een ander.
    Dat huilen kan ook een andere oorzaak hebben, misschien krampjes oid. Of misschien heeft hij ergens pijn. Ik hoor wel eens goede verhalen over een osteopaat, misschien kun je daar eens langs gaan?
    Dikke knuffel meid en voel je absoluut niet schuldig! Jij hebt in het belang van Sam gedacht en dat is het beste wat je kunt doen als moeder.

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @Fleurop een hele dikke knuffel voor jou die kan je wel gebruiken.

@sabrina wat fijn dat het allemaal de goede kant op gaat met Danley en nog beter dat hij bijna zijn flesje van 40 cc op gedronken had.

Hier vannacht waardeloos geslapen, Fae huilde steeds en ik kon toch echt niets vinden waardoor ze zo huilerig was. Ik ga nu zelfs twijfelen of ik alles wel goed doe. Ik zit radeloos op de kant van het bed en denk zou ze dan aan de diarree zijn?? Haar poep is namelijk niet zoals onze poep maar veel smeuïger, net mosterd ?? Er ontstaat een nutteloze discussie tussen vriend en mij, die gebroken nachten gaan dus zijn tol eisen. :( ik haal me waarschijnlijk dingen in mijn hoofd die er niet zijn.
    Vanochtend om half 6 Fae maar bij ons in bed gepakt, vriend is er maar meteen uitgegaan om naar zijn werk te gaan, en ik heb nog tot 8 uur kunnen slapen met Fae.

Ik dacht dus net na de fles, (ze lag weer wat te mopperen/huilen in de box, ik zag een klein gaapje ) ik ga die puckababy is proberen. 1e keer was een drama, teveel ruimte over omdat ze nog zo klein was.

Luier opnieuw verschoond, omdat Fae meestal na de fles nog een plasje/poepje doet, puckababy aan, tut in der mond en bedje in.
    Ze lijkt het nu wel te accepteren, dus ik ben benieuwd.

En omdat ik natuurlijk zo sloom als een slak typ slaapt ze inmiddels al 20 minuten :).

Mocht iemand een foto willen ontvangen van de poep van Fae :D dan hoor ik dat graag, wil nu toch wel weten of dit goede poep is of niet ?? Of is dat heeeeel gek haha..

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lm wat een mooie woorden voor Fleurop!

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    LM: dank je :) Soms is het fijn om lieve woorden te horen. Dat ik het toch wel goed doe. Waarschijnlijk heeft dit tijd nodig.. ik moet die hele bevalling denk ik 'verwerken'.

Dank je worst :) En stuur die poep maar op!! haha. Vergelijk ik eventjes met die van Sam toen hij zo oud was als je dochter.... maar niet over de post opsturen :p

5. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Fleurop, je moederhart huilt. Je bent gevuld met schuldgevoelens, en het is een goede stap om het van je af te schrijven. Daar zijn we hier ook voor.
    Wat niet helpt is de vervelende bevalling die je hebt gehad, en dat Sam het zo moeilijk heeft (gehad) EN dat je je ook zo schuldig voelt over het stoppen met de borstvoeding.
    Het is zo jammer dat we niet in de hoofdjes van die kleintjes kunnen kijken, maar ik weet zeker dat als je bij Sam eventjes in zijn hoofdje kon kijken hij super tevreden is met een mama zoals jij.
    Hij kan het je echter nog niet met een glimlach of woorden vertellen.

Het zou me wat zijn als je geen schuldgevoel had! Of als het je niets interesseerde! Hij voelt die bezorgdheid, die je moet interpreteren als pure moederliefde, en dat doet Sam ook.
    Praat er met je naasten over, wellicht met de verloskundige of huisarts, zoals ik al schreef, het is goed om het van je af te schrijven. Vergeet niet dat je lijf nog vol zit met hormonen, mevrouw positievo komt echt snel weer om de hoek kijken.

Een hele dikke knuffel voor jou en Sam!

Even de rest bijlezen,
    Gold.

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Oh, en Worst.. voor jou ook een dikke knuffel. Wat maakt het moederschap je soms onzeker he.. pfff.
    En discussie met je vriend.. is ook niet zo raar.Die gebroken nachten zijn erg slopend.. daar hebben jullie beiden last van en dan ben je gewoon gevoeliger.

7. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Graag gedaan meid!!

Zo nu ga ik eens even douchen :D
    Tot later!!

Oh Worst, geef je bv of kv? Ik heb alleen "ervaring" met kv poep hahaha
    Wil best wel eens kijken hoor :D

8. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Goldduke, dank je wel. De tranen komen hier alweer hoor.. pfff. Zo fijn om hier wat begrip te vinden. Ik voel me soms zo eenzaam hierin... ook mijn eigen schuld natuurlijk, ik praat er ook niet over.
    Misschien goed om inderdaad nog eens met de gyn te praten voor de verwerking.

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Oh en worst, jij moet ook niet twijfelen aan je moederschap!! Iedere moeder doet zijn best voor zijn of haar kind. Soms is je beebje even niet te troosten of soms willen ze alleen maar even bij je zijn. Volg je gevoel en meer kun je niet doen.
    Feline huilt juist overdag meer en 's nacht slaapt ze van fles tot fles. En ook ik voel me weer onzeker als ze zo huilt en niet stil te krijgen is. Maar zo'n kleintje heeft ook veel meegemaakt wat ze moeten verwerken. Een bevalling is voor ons niet niks, maar voor zo'n kleintje ook niet.

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Oh ik heb gisteren trouwens die enting bonnen voor Feetje gekregen. Nu nog kijken hoe ik aan zo'n boekje kom. De wijkverpleegkundige zou nog langs komen maar nog niemand gezien en morgen moeten we voor de maandelijkse controles naar het ziekenhuis en dat boekje meenemen (Feline wordt door het ziekenhuis gevolgd ipv het cb ivm zuurstof tekort bij geboorte)

11. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oooooh lieve dames, echt ga niet twijfelen.
    Als ik jullie verhalen lees, dan biggelen me de tranen over de wangen!
    Bij Tess was ik zoooooo onzeker en twijfelde ik aan alles. De hele dagen zat ik op internet allerlei verklaringen te zoeken. Waarom huilt zo zoveel, waarom slaapt ze niet. Ik dacht de ene dag dat het krampjes waren, de volgende dag overprikkeling, de dag erna kiss-syndroom, dag erna kwam het doordat ze overvoed werd en telkens greep ik een van de methoden van internet aan als oplossing. En wat een teleurstelling als bleek dat het niet hielp. Nu 3 1/2 jaar later kan ik zeggen dat ik "gewoon" een kindje had dat weinig sliep en veel meer wilde dan dat ze kon. Maar nu weet ik ook dat het helemaal niet erg is, ik heb een gezonde dochter die nu mega flexibel is, prima met prikkels omgaat, lief is, goed luistert enz. En nu slaapt ze als de beste. Om 19.00 valt ze in slaap, wordt nergens wakker van (zelfs vuurwerk niet) en slaapt gemiddeld tot 8.30/9.00.
    Nu probeer ik het anders te doen, want mijn onzekerheid/wanhoop/frustratie sloeg om in een pnd en dat wil ik zoooo graag voorkomen.
    Ik leg me neer bij het feit dat Linn overdag niet veel slaapt, last heeft van krampjes (kun je weinig aan doen) en alles wil meemaken. Ik kies een weg waar we ons allemaal prettig bij voelen en voorkom dan het gevoel van "wat als en is het niet beter dat....". Wil niet zeggen dat het me altijd lukt....de ene dag gaat dat beter dan de andere dag.
    Lieve lieve dames, twijfel niet aan jezelf, zoek niet teveel verklaringen/oplossingen, maar zie iedere dag als 1 dag (die ook weer voorbij gaat). Een dag waarin we allemaal veel liefde aan ons kleintje geven en doen wat we kunnen.

Sam mag dan wellicht onrustig zijn, maar waarom was Tess dat dan? Ze is met 40,2 gekomen, perfece zwangerschap en bevalling! Prima start en alles klopte. En geloof me, Tess was niet makkelijk....huilde 9 uur per dag en viel niet te troosten, wat ik ook deed.

Nee hoor worst, ik wil wel kijken naar de poep, heb inmiddels veel ervaring. Zeker als het gaat om poep van de flesvoeding.

Zo, ik ben klaar met mijn speech. Echt lieve dames, dit gaat weer over. Precies zoals Gold zei! Vertrouw erop! Bij het ene kindje is dat met 10 weken, bij de ander 12 weken enz enz. Vanaf 14 weken werd Tess een super makkelijke baby en kon ik langzaam gaan genieten. Heel langzaam hoor, want ik ben nog lang bang gebleven en liep nog lang op eieren.

En als je er echt doorheen zit, TREK AAN DE BEL! Schakel hulp in, in welke vorm dan ook, neem afstand, enz. Wij zijn niet de enige die voor onze baby kunnen zorgen. Ook een opa of oma kan het prima een dagje overnemen, wordt het beebje niet slechter van.

Dikke knuffel aan alle TOPMAMA's (het is een loodzwaar beroep!)!

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Zodra Fae een poepluier heeft zal ik ff een foto schieten :D. En stuur ik hem je toe Fleurop, mochten er meer vrijwilligers zijn dan hoor ik het graag.

Ik geef FV.

En een discussie of ruzie die hebben we bijna nooit, word ook meteen wel uitgepraat maar jeminee, net wat gold zegt kon je maar in die kleine hoofdjes kijken wat er in ze omging. Zeker als ze huilen.

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Feetje krijgt ook kv dat ziet er inderdaad uit als mosterd met korreltjes erin :D

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier wederom een prima avond en nacht gehad. Vanaf 20.00 tot 8.00 heeft ze tussen alle flessen heerlijk geslapen en joehoe....ik mocht bij de fles van 4.30 doorslapen....zaaaaaalig.

Nu is het weer dag en slaapt ze minder. Net wel een half uurtje getukt, maar nu weer wakker. Ligt nu lekker bij me en is rustig. Zometeen weer even het bedje met speentje proberen....maar ik moet nu wachten op Tess. Ze steekt een heel verhaal af op de wc over poepjes e.d., zometeen moet ik eerst haar billen controleren...ha ha ha. Echt grappig, als ik nu de billen van Tess zie dan denk "jeetje, wat een dikke kont".
    Vanmiddag mag ik naar de tandarts, want naast alle andere ongemakken, heb ik ook nog eens een hele zere kies. Gelukkig kan ik vanmiddag terecht.
    En ik denk dat ik straks even ga wandelen met de dames, het ziet er lekker uit buiten enne.....zie.....ik accepteer al dat Linn toch niet veel gaat slapen. Dan maar lekker wandelen.

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Suus, feline is overdag ook meer wakker hoor.
    Zie op de camera dat ze nu lekker slaapt, maar heb de gordijnen nog dicht gelaten :D

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ohja ik ging douchen :D

Tot later!!

17. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ha Worst!
    De poep van Florine is mosterdgeel, soms met pitjes, slijm, beetje vast en soms waterig. Hahahahah heb je er een beeld bij??? Bij bv schijnt dit heel normaal te zijn, pas als ze stukjes spinazie erin heeft zitten dan weet ik dat ze krampjes heeft gehad. Bij flesvoeding weet ik niet hoe de ontlasting moet zijn, maar volgens mij moet niets en kan alles.... Stuur die foto maar naar de expert dames hier (niet naar mij!:p)

Ook hier veel nutteloze discussies tussen manlief en mij...slaapgebrek eist inderdaad zijn tol. Nou ja, MIJN slaapgebrek, want meneer ligt heerlijk te snurken s'nachts als ik moet voeden. En als hij overdag of s'avonds roept "Pffff.... Ik ben moe..." dan schiet ik uit mijn slof :D Nu kan ik er om lachen omdat we er goed over hebben gepraat een paar dagen geleden, ons hart gelucht hebben en beloofd hebben minder op elkaar te mopperen.

Let je goed op met de puckababypiep? Dat Fae d'r handje er niet uitkomt bij d'r nekje? Aangezien ze nog zo klein is? (in het kader van ongevraagd advies)

Ik geloof dat we vanaf de geboortedag van onze kleintjes tot voor altijd (!) bezorgd blijven, en dat is maar goed ook. Gejanne schreef me dat ons zelfvertrouwen moet groeien, en dat klopt.

Knuffel!

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Van Linn is cremig, groenig en zitten ook korreltjes in (dat zijn onverteerde stukjes en is heel normaal). Van

*moet even billen controleren*

Linn stinkt de poep heel erg en dat kan een teken zijn (is vaak zo) dat ze last heeft van haar darmen en dat klopt wel.

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
  20. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Suus!!!! Damn, bedankt voor dat grote hart onder de riem verhaal!
    Hier hebben we allemaal wat aan... Zo herkenbaar....
    Een dikke kus!!!! :D

(gaat nu douchen, anders komt het er niet van en zit ik tot vanavond in mijn pj)

Deel Deze Pagina