Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond,

Vandaag boodschapjes gedaan en later in de middag nog visite gehad. Was lang geleden dat ik hun gezien had.
    Tevens had ik mijn vriendin gevraagd wat voor fles/speen zij gebruikt bij het geven van afgekolfde moedermelk. En vervolgens stond ze met een nieuw Nuby natural touch fles voor de deur.
    Vanmiddag 30 cc geprobeerd en hij slurpte die zo op. Me vriend was gaan zitten voor een lange zit, hahaha. Duurde 3 min maar.
    Straks gaan we 50 cc proberen ermee. Lukt dat, morgen 70 cc en later in de middag me moeder een hele voeding geven.
    Oh, was zo opgelucht. Mocht dit hem nou zijn, dan ga ik nog wat flesjes ervan bestellen.

Ik las gisteren (of eergisteren) iets over slapen en voedingen.
    Collin zit net als Gold op 7 voedingen (soms 6) en slaap (als hij wilt) overdag maar 50 min. En s' nachts nu echt nog maar max 6 uurtjes. Het is namelijk een heel wakker mannetje.
    Zolang ze niet chago zijn en verder het goed doen, vind ik het wel best. Ieder kindje is weer anders. Collin zal nl echt nog geen klokje rond gaan slapen ;)

@ Sahi: Een poosje in het bubbelbad met Collin en een nachtje rust doet inderdaad wonderen
    @ Misja: Hoeveel was je mannetje gegoeid?
    @ Emma: Wat een geweldige foto's zeg. Ook dat tevreden koppie van dat ie helemaal onder zat. hahaha
    @ Gold: Wat een wonder dingen he, die zetpillen.. En las laatst dat je even zorgen maakte om je melkproductie, niet nodig joh. Als je meisje niet ineens 10x extra komt, zit de productie wel goed.
    @ Princi: Wou zeg, wat een nacht (en avond). Schitterde foto met zijn toet helemaal onder.
    @ Fmt: Denk dat mijn huis net zo is als de jouw hoor.. Hier ook geen poetsprinses.
    @ Lolly: Fijn dat het lekker was voor hem dat hapje. En wat een simpele verandering je kinderwagen nieuw kan laten lijken he
    @ Suus: Dat is vervelend dat iedereen verkouden is.. En misschien johannespitbroodmeel door de voeding doen? Dat is wel wat moeilijker verteerbaar en slaapt ze beter. Als Collin de fles nu gaat accepteren ga ik dat ook proberen.
    @ Lizhoks: Mooie foto hoor. Fijn dat je lekker verwent bent op je B-day, dat hoort ook wel een beetje toch?

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe, de 50 cc met de fles zit er ook in! :D

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Jeuh!! :)

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: geen echt eerste hapje gegeven nog, die aanval op de appel was onverwacht (Yanna deed het zelf zeg maar). Maar als we echt met een lepel gaan voeren, gaat dat zeker met de camera erbij :)
    ik ken het, in de winkel niks zien door die maxicosi... doe ik dus alleen als het echt niet anders kan. We zijn daar gewoon te klein voor ;)

princi: wat een uitslover, die Tibbe :p :D
    en wauw, het hele potje leeg! :D

altijdvrolijk: wat fijn dat de fles nu goed ging!!
    Hij moest gewoon even de smaak te pakken krijgen :)

hier net de wipper op de tripp trapp bevestigd, maar Yanna slaapt, dus we kunnen het nog niet uitproberen wat ze ervan vindt. Komt morgen bij het ontbijt wel.
    Normaal rond 20.30 laatste fles, maar ze is nog in diepe slaap. Ik maak me altijd gelijk druk dat het dan morgen gaat schuiven, maar eigenlijk is ze standaard om 8.30 ongeveer wakker, hoe laat ze ook de laatste fles krijgt... Dus ik moet het even uit mn hoofd zetten ;)
    Ze drinkt wel wat slechter, maar denk dat ze toe is aan speen 3. bedenk dat ik dat echt pas maandag kan kopen, dus even het weekend doorkomen met heeeeel veel geduld. Wil ook niet provosorisch gaatjes bijprikken, stel dat het dan toch te snel gaat...

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goejenavond!

Wat is er veel gekletst! Hier alles goed, weinig nieuws eigenlijk. Vannacht kwam Cristian toch weer gewoon 2x! Merk dus echt verschil na bad of niet... Maar ja, wil ook weer niet vaker gaan badderen... Ach, vind 's nachts niet zo erg moet ik zeggen, hoewel ik liever 1x heb hahaha.

Vandaag boodschappen gedaan, o.a. cadeautje gekocht voor de oom van m'n lief. Viert nooit zijn verjaardag en morgen heeft zijn vrouw een verrassingsfeestje georganiseerd. Erg gezellig dus! :D

@Sahi: hier zijn de meeste baden tegenwoordig op zoutbasis, dat is wat duurder, maar met veel minder chloor en dus veel beter. Cristian heeft gelukkig niet zo'n last na het badderen, heeft eerlijk gezegd een heel zacht huidje. Doe hem ook elke ochtend met calendula olie van Weleda masseren, dat is echt een hele fijne olie.

@Princi: lol yeps, ik eet de voetjes van mijn mannetje! Is een aanrader hoor! En de kleine vindt het nog geweldig ook! ;) :D En lol, gewéldige foto's van Tibbe! Wat een mannetje al!

@Goldduke: balen dat je zo'n diptijd gehad hebt, hoop dat het nu beter gaat! En wat je schoonfamilie betreft, laat ze maar lekker teleurgesteld zijn. Je had zelf al geen zin en heel eerlijk, ziek-zijn is een heel goed excuus!

@zeehondje: ja, nou, is lang nog niet elke nacht zo gunstig als gisteren hoor. Denk dat het gisteren echt door het badje kwam, maar wil toch echt niet te vaak badderen. Vannacht is hij dus weer 2x gekomen. lol Ach ja, is ook niet erg. En ja, die voetjes zijn geweldig hè?! ;) :D

@Gejanne: hoe was het uiteten gisteren?! Genoten van je carpaccio?! ;) Mmmmm, die mis ik wel, hebben ze hier niet op veel plaatsen. Spanjaarden houden niet van rauw vlees. :(

@Sjoon: lol nee hoor, dat klinkt niet als alcoholist! Na 9 maanden is het normaal dat je daar weer extra van kan genieten!

@Emma: hahaha geweldige foto'tjes van Tim! :D

@FmT: wauw, 4 maanden alweer! Wat gaat het snel hè?!

@lizhoks: mooie foto!!! Knap meisje hoor!

Nou, wij gaan nog ff Lost kijken, zijn nu bijna bij het einde!!! :D

Liefs,
    Caroline

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Oh, vergat ik nog te zeggen: super leuke website gevonden voor de kleine. Weet niet of jullie 'm al kennen, dus wil 'm toch zéker ff delen:

LIEDJESLAND! :D

Hoop dat jullie 'm ook leuk vinden! :cool:

Ben ook erg benieuw wat jullie favoriete liedjes zijn om te zingen met (of tegen) de kleine. :)

Liefs,
    Caroline

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Aaah dat is nog eens een leuke vraag Caatje :D

Ik zing samen met F. onder de douche alle eendjes zwemmen in het water..
    Klap eens in handjes, hoofd schouder knie en teen, er zat een klein zigeunermeisje huilend op een steentje als ze huilt hahaah.. In de maneschijn, woezel en pip meezingen op de cd (ken ze nog niet uit mijn hoofd :p)

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @tibbe, lekker he die worteltjes :D

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    He he,

Even kort vandaag! Drukke dag gehad. Begrafenis gehad, was erg verdrietig en emotioneel allemaal! Met joël bij onze vrienden is het perfect gegaan! Nu zo lekker naar bed, morgen nog x met de hele fam bij elkaar en savonds een avonddienst werken! Foto's van het fruithapje volgen morgen of maandag.,

10. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Misja: Begrafenissen zijn altijd emotioneel... Hoop dat het toch een mooi afscheid was. Fijn dat het goed gegaan is met Joël!

@FmT: dank je hehehe, fijn om te horen dat je het een leuke vraag vindt! :D

Vergat trouwens te vertellen wat ik dus met de kleine zing:

- Drie schuintamboers
    - Ik ben vandaag zo vrolijk
    - In de maneschijn
    - Ik zag twee beren (en vele varianten daarop)
    - Opa bakkebaard
    - liedjes van kinderen voor kinderen ben ik m.b.v. die website aan het oefenen ;)

En de anderen? Wat zingen jullie?!

11. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ik zing alleen vader jacob, normale en de disco versie, en moriaantje en het hondje van de buren ;) En ik tel met een melodie tot 10 in 6 verschillende talen met Florine.

Koorts is voorbij trouwens, ik ben ook wat opgeknapt.

Ben aan het gamen, tot laters!

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    liedjes die ik leuk vind: opa bakkebaard (lekker rustig liedje), de kikkertjes, en verder alles wat zo in mn hoofd komt op het moment dat Yanna onrustig is.

misja: jeetje wat een heftige dag vandaag. doe maar rustig aan hoor!

gold: welk spel game jij?
    Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn :)

zal zo eens op de site van Caatje kijken voor de liedjes. had nog geen goede site gevonden, heb al wel vaker gegoogled en ge you tubed.
    Yanna lag nog zo lekker te slapen om 22 uur, maar toen ik haar alleen al aanraakte begon ze druk op haar knuistjes te sabbelen. Ze had dus wel trek, maar lag gewoon heerlijk te slapen.
    Yanna had nog heerlijk naar haar oppas-'tante' gelachen, zo lief :) En dan trekt ze ook echt met haar oogjes, zo flirterig. Echt super schattig.
    bezoek was gezellig, maar nu maar eens naar bedje toe :)

13. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    #3053 CaatjeM, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
    Goedemorgen,

Heerlijke nacht weer gehad, Cristian is maar één keer gekomen en werd vanmorgen om 8 uur wakker. Toen hebben we met z'n drietjes nog lekker een uurtje in 't grote bed liggen brabbelen Hahahaha!

Ik werd trouwens wakker met de kabouterdans in m'n hoofd, gelijk dus maar even opgezocht:

Kabouter Plop, de kabouterdans: http://youtu.be/Pa8w9TNCXew

Heerlijk liedje! :D Goed begin van de ochtend!

@Goldduke: lol Een disco versie van Vader Jacob? Ik geloof niet dat ik die ken... Fijn dat je wat bent opgeknapt!

@Sahi: vind 't een handige site, omdat je, meestal, muziek én tekst bij elkaar hebt. Welke site had jij gevonden?

Wij gaan over anderhalf uur op pad naar het verjaardagsfeestje van de oom. Fijne zondag all!

Liefs,
    Caroline

14. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen

hier ook een goede nacht lisa brabbelde om 6.30 heel even ik heb het niet gehoord was ook zoooo moe eingelijk eens goed geslapen
    om 8 uur de fles gaan geven en daarna gezellig met4e in bed gelegen en toen lisa in bad gedaan
    ze ligt nu te slapen
    sjeeeeee wat kan ze gillen haha ze is echt haar stem aan het uitproberen
    gister feest van mijn pa gehad en ze heeft er gezellig bij gezeten van 4 tot 8 haha !! wat een mop is het toch zeg
    vandaag nogmaals langs mijn pa hij wordt vandaag echt 60 en ga ik nog ff met tim daar naartoe lisa mag met papa lekker thuis blijven

fijne zondag meiden

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @emma gefeliciteerd, en veel plezier vandaag.

@all hier foto's aan het uploaden naar laptop van het "eerste" hapje! Ga ik eens even mijn mooie dochter hier showen haha...

Nu een vraag hoe doen jullie dat met die potjes, je mag die maar 24 uur bewaren maar met 6/8 hapjes is dat potje nog niet leeg. Gewoon weggooien maar dan ?

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: ik vond steeds van die stomme sites, vol met adds enzo. dus niet bewaard.
    verder zoch ik via you tube

emma: gefeliciteerd met je vader! En wat een heerlijke start van de dag he, op het grote bed!

fmt: ben benieuwd naar je foto's :)
    weet niet hoe je het moet doen met die potjes. Wij gaan een appeltje pureren denk ik, tegen die tijd. Dus dan zitten we niet met die houdbaarheid.

hier ook heerlijk wakker geworden op het grote bed, toen heeft Yanna bij ons aan tafel gezeten met het ontbijt, vond ze ook prachtig. En nu heerlijk aan het tukken in de box. Even zien wat we vandaag gaan doen, het regent hier al de hele ochtend...
    Yanna heeft trouwens haar voeten ontdekt! Liggend merkte ze die dingen niet op, maar op bed zetten we haar tegen onze benen en tegenwoordig gaat ze dan naar voren leunen (buikspieroefeningen doen zeg ik steeds). En ineens zag ze haar voeten (had haar slaapzakje uit gedaan, het was warm boven). Dat was een hele beleving, want als ze die dingen aanraakt, voelt ze dat natuurlijk ook aan haar voeten. Terwijl ze niet eens wist dat ze die voeten had! Zo schattig :D
    doekjes vasthouden doet ze nu ook, maar speeltjes vindt ze totaal niet boeiend... Ach, prima. Ik ga haar denk ik leren haar mond af te vegen, want dat gekwijl en gespuug af en toe. En tegenwoordig doet ze ook met haar tong erbij spugen zeg maar (als je snapt wat ik bedoel), dus dan zit alles overal :)
    En ze heeft eindelijk iets aan van maat 62! Een jurkje :D (dus dat is natuurlijk makkelijk in maat 62)

17. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    FmT, ja bereid je maar voor op een hoop eten weggooien de komende tijd. Ook als er dadelijk hele potjes warm maakt en ze eten het niet helemaal op dan moet je het weggooien want je mag het geen tweede keer verwarmen. Hier kan gelukkig een hoop naar de kippen :).

Zeehondje, ja een goeie wasmachine is aan te raden. Want jemig het maakt vlekken. Fruit ook trouwens, ik wist dat eerst helemaal niet....
    Ik accepteer ondertussen ook maar gewoon dat spuugdoekjes, slabbetjes en hydrofiele luiers niet meer helemaal mooi schoon worden...

Altijd vrolijk, ik geef Tibbe nu 's middag zijn hapje. Hij krijgt rond 12/half 1 een fles en dan rond 3en een hapje en dan weer fles om een uur of vijf. Dan de laatste fles om ongeveer half 9 en naar bed. Dat doet hij nu dus twee dagen en nachten goed. Ik sta er echt van te kijken. Ik had gedacht dat we er eerst wel weer 's nachts uit zouden moeten...
    Maar wanneer je dat geeft moet je zelf weten hoor. Gewoon wat voor jou handig is. Ik wil er naar toe dat ~Tibbe 's ochtends fruit krijgt en 's avonds met ons groente. Maar dat zal voorlopig niet zo zijn.
    Als dat iets dikkere eten beter beneden blijft bij Tibbe dan ga ik ook een fles vervangen door pap denk ik.
    Jij vroeg nog iets he....
    Oja ik geef tenminste twee keer achter elkaar dezelfde smaak zodat als het niet goed valt we weten waarvan het is. Ik doe nu de wordteltjes nog een dagje langer denk ik. Ik heb al twee oranje poepluiers gehad dus een dagje extra voor de darmen.
    Wel maf hoeveel soepeler ze met hapjes zijn tov twee jaar geleden bij Mara. Het verandert echt voortdurend.

Liedjes...ja liedjes zingen met de kleine is leuk. Mara vindt het nu eigelijk pas net heel leuk en met haar zing ik vooral liedjes over dingen die we tegen komen en of de liedjes die zij zingt (olifantje in het bos, helicopter, in de maneschijn). Tibbe vindt het heel leuk als ik tegen hem zing. Mijn favoriet is 'op een grote paddestoel'. Ook heb ik de cd's van: 'de band krijgt kinderen'. Kinderliedjes maar dan in een ouder-vriendelijk jasje :D!

Emma, dat klinkt of het een fijne dag gaat worden :)

FmT...heeeeeeel nieuwsgierig naar de foto's!

Caatje, haha, daar zou ik heel sacherijnig van worden als ik op zou staan met de kabouterdans in mijn hoofd...haha!!

Sahi, leuk hè als ze die voetjes ontdekken :D!

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @FmT: lol errug benieuwd naar de foto's! Heeft ze er een erge braszooi van gemaakt?! ;) :D

@Sahi: hoop dat je de site die ik gevonden had wel leuk vindt. :) Ik vind hem erg prettig!

@Princi: ben echt een ochtendmens, vond de kabouterdans heerlijk zo 's ochtends vroeg! :D En leuke tip van je "op een grote paddestoel"! Daar had ik niet aan gedacht en die is inderdaad leuk! :D

Nou dames, wij zijn er nu echt vandoor! Kleine zit mooi in z'n houthakkersoutfit! Vind 'm zooooo schattig! Is zelfde outfit als in het brabbelfilmpje! :D Issie zo stoer in! :D

Fijne zondag allemaal en tot later!

Liefs,
    Caroline

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
  20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    princi: hihi, ja hier gaan alle restjes ook naar de kippen :D

fmt: wat een stoere foto's! Ze moet alleen wel een beetje wennen geloof ik ;)

ben al een tijdje aan het lezen op het topic 'genante en memorabele bevallingsverhalen'. Echt leuk, maar wel 115 pagina's! Ben nu op pagina 42 ;)
    misschien na Yanna's middag dutje nog even aan de wandel :)

Deel Deze Pagina