Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Fmt, wat vervelend zeg. Sprongetje/darmen....hoe dan ook niet leuk! Niet voor haar en niet voor jou.
    Zo heb ik de albums ook. Heb afgelopen maandag die van -6 tot +3 maanden binnen gekregen. En nu pas zie ik weer hoeveel ze veranderd is.
    Niets zeggen is, volgens mij, onmogelijk. Ik neem het advies dan ook op als: zo min mogelijk spreken. Telefoon opnemen doe ik niet, dat kan wel wachten. Maar net begon Tess te huilen, dan zeg ik echt wel even wat liefs tegen haar.

Sahi, als Yanna slaapt en manlief in het huisje wil blijven, is het ook heerlijk om even lekker alleen te gaan zwemmen.
    Jan blijft niet snel thuis en hij was vanaf maandagmiddag thuis en dan wordt hij al onrustig, aangezien zijn werk opstapelt.
    Zijn (zorg)verlofdagen zijn op, die heeft hij na de bevalling opgenomen (alles). Maar nu stuurde hij me net een bericht dat het nog niet zo geweldig ging met hem op het werk en dat hij misschien eerder naar huis kwam.....

2. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Hoi,

gisterenavond tegen 23 uur was er weer stroom. Gelukkig maar. Het probleem zit 'm onder de grond volgens de Liander meneer (ik had weer zo'n loodgieter moment, wat een lekker ding was dat *bloost*) dus het probleem ligt bij Liander en die zullen moeten gaan graven binnenkort.

De kogel is door de kerk, net het CB gebeld en ik moet Florine naar iemand brengen die de fles gaat geven en haar pas weer ophalen als ze uit de fles drinkt. Dit kan uren duren, soms wel een hele dag.
    Ze moet zichzelf 'overgeven', arm kind, de schuld ligt bij ons. Wij dachten bij 6, 7, 8 weken "ok, onze baby kan alles! Zelfs uit de fles drinken" .... toen dus weken niet meer geoefend, en toen kwam de klassieke aap uit mouw, ze wil niet meer.
    Ze zal er geen trauma aan overhouden is me verteld ;)

De arts die ik sprak gaf aan dat het vaak gebeurt bij bv babies maar minder vaak zo hardnekkig als bij ons klein draakje :p Dus ... Florine gaat volgende week naar mijn beste vriendinnetje die alle geduld van de wereld heeft (ze zal wel moeten met twee autistjes) en ze vertelde me de uitdaging heel erg graag aan te gaan. Ik ben zo blij met haar!!!

Suus, heel erg veel beterschap ....! En jij nog een grapje over Frans gemaakt bij de arts .. Haha.... Sssshhht jij!

Caroline, van mij hier het ongevraagde advies dat je consequent moet zijn als je het gaat doen (flesje proberen) en niet na 1 keer moet denken "oh het lukt, dus straks gaat het ook wel goed" dan zit je in hetzelfde schuitje als wij en ben je verder van huis mocht je 1 halve dag gaan werken ofzo. En de borst niet meer willen komt minder vaak voor de dan de fles niet meer willen. Succes in ieder geval, hoe je het dan ook gaat doen :)

FmT, heb je telkens dezelfde hapjes gegeven? En heeft ze nog steeds last van d'r darm? Echt zo zielig ... En wat goed dat ze gericht naar d'r speentje greep! Hier eentje die wel 10 minuten lang naar d'r handje kan staren, dan beweegt ze, dan is het handje weg, en dan zie je d'r echt zoeken :( "huh, waar is dat handje heen?"

Ik ga douchen, yup het is weer eens zover, ik zit nog in mijn ochtendjas....

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: we hebben nog een baby en een peuter bij ons, dus we zullen inderdaad niet heeeeel lang zwemmen. maar wel elke dag ffies. En ik hou zelf wel van zwemmen, dus hoop dat Yanna het ook leuk vindt
    ze moeten iets 10x proeven minstens, voor ze de smaak gaan kennen. Dus misschien is het wijs om even door te zetten, maar je moet natuurlijk je gevoel volgen! Als je denkt dat het die darm weer is, dan is het fruithapje misschien toch geen succes. weet niet of 4 dagen lang genoeg is om er iets van te zeggen...
    veel plezier met foto's uitzoeken :D

suus: ja dat kan natuurlijk ook, zelf zwemmen en mannetje en Yanna in het huisje blijven. We zien wel hoe het loopt. Gelukkig kan Yanna makkelijk bij een ander blijven, de andere baby die mee is, is de flesweigeraar, dus die moet grotendeels bij mama blijven, want die krijgt nog volledige borstvoeding.

gold: wat een leuke mannen steeds bij jou :D
    succes met het advies van het CB. Zie je dat zitten? lijkt me pittig, maar hopelijk werkt het.
    Yanna grijpt ook nog niet echt wat met haar handjes hoor, soms eens een doekje. Ze slaat wel naar van alles, maar volgens mij ook niet heel bewust.
    ieder kind heeft zn eigen interesses, dus Florine zal vanzelf iets anders leuk gaan vinden.

nou de hondjes zijn opgehaald, wat een onderneming zeg, 2 honden en 1 baby :) Maar het is gelukt :)
    De hondjes zijn van de toekomstige oppas-tante, dus wil wel graag wat terugdoen voor haar. Dus als zij een hele dag werkt, pas ik op haar hondjes als het lukt. En ze zijn zooooo lief voor Yanna, echt heel schattig :)

4. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond allemaal,

Vanmorgen vroeg me bedje uit gegaan, want Collin ging oefenen bij de gastouder.
    Ik kwam daar binnen, gelijk bakkie thee met een koekje. Vervolgens zat ik er al een uurtje, Collin in slaap gevallen.. Hahaha. Afijn, hij heeft daar ook gedronken, maar heel weinig 60cc. Al zat er een ontzettende vetrand op de melk en heeft zich ook pas 3,5 uur later gemeld. Hij zal wel genoeg hebben gehad.
    Verder vandaag de bestelling binnen gehad met alle flesjes en de gratis spenen. Ik hou van gratis, hahaha. En eindelijk de wasbare zoogcompressen, jeetje, wat een sjiekdefriemel dingen. Met kant nogwel.
    Morgen gaan we in de middag naar de trouwlocatie kijken, de offerte was in ieder geval zeer belovend. Ben benieuwd.
    En zoals ik al dacht, ben voor het eerst ongi geworden. Vond het wel erg snel hoor, je kon met bv wel tot een half jaar niet ongi worden. Helaas niet aan mij besteed.

@ Gold: Zonder stroom gezeten gisteren, dan mag je inderdaad blij wezen dat je bv geeft, hahaha. Oh, een lekker ding… Jij hebt dat altijd he? Zo, dat is wel een pittig advies van het cb, maar als het straks helpt, dan ben jij ontzettend geholpen toch?
    @ Fmt: Prachtig verhaal zeg van je broertje. Wat vervelend zeg dat het fruithapje niets wordt zeg. En als jouw gevoel zegt dat het niets helpt, moet je gewoon stoppen. Hoeveel weten is F nu? Kan we even kijken in het oei ik groei boek voor je.
    @ Sahi: Aan jouw likken als je een kusje geeft, hahaha. Dat doet ie nou weer niet. Erg fijn dat het steeds beter gaat met drinken en dat je haar bedtijd kan vervroegen. Dan kan jij evt ook lekker op tijd naar bedje. Sterkte dan in Landal als je je niet echt lekker voelt in badkleding.
    @ Sjoon: Popcakes? Zijn dat die bolletjes op een stokje? Waar heb je dat blik dan vandaan als ik vragen mag? Vind jouw taarten zo gaaf. Jullie vakantie komt dan snel dichtbij, heerlijk hoor.
    @ Caatje: Ik sluit me aan bij Gold haar ongevraagde advies. Hier namelijk ook een “gevechtje” gehad om de fles en zou zo vervelend zijn als Crisje straks ook de fles niet wilt.
    @ Suus: Spreekverbod? ? Is dat uit de middeleeuwen dat advies? Is toch niet te doen. Heel veel succes en sterkte ermee. *Knuffel*

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

altijdvrolijk: ik heb geen blik voor die cakepops te maken, ik bak gewoon een cake of taartbodem, verkruimel die helemaal en maak er een soort deeg van met botercreme, daar maak ik de balletjes weer van, laat ze opstijven in de koelkast.
    smel chocolade, dip daar het puntje van een lollystokje (chiel eet heeeeel veeeeel lolly's haha geintje) in en dat prik in het balletje daarna doop je die in de chocolade en bv sprinkels of iets dergelijks of je kan er van marsepein of fondant ook iets leuks van maken!

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Jeetje wat ben ik moe zeg niet normaal ik ga lekker naar op tijd naar bed. Vanacht kwam lucas nog voor een voeding zit ik beneden hem de fles te geven komt fabian uit bed want hij had gedroomd. Dus lucas weggelegd fabian in bed lucas de rest van de fles gegeven, gevolg kinderen slapen en moeders is klaar wakker. Ik ben ook hartstikke verkouden dus helpt allemaal wel lekker mee. Slaap ik net weer moet manlief uit bed slaap ik daarna weer een poosje gaat mijn wekker want ik moest om 9.00 bij de kapper zijn. Kom ik precies om 9.00 bij de kapper moet ik nog een half uur wachten grrrr.

Even snel uit m'n hoofd reageren.

@sjoon naar welk park gaan jullie van landal?

@caatje en een leuke dag gehad?

@suus jeetje wat ontzettend lastig een spreekverbod. Lekker met en peuter in huis.

@sahi naar welk park gaan jullie van cp?

@altijdvrolijk veel plezier morgen.

Morgen met lucas naar het cb voor de laatste prikjes ( voorlopig) volgens mij is hij behoorlijk gegroeid dus ik ben benieuwd.

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@lolly, wij gaan naar het vennenbos vlakbij Ehv

Enne, als er iemand popcakes wil, ik sta open voor opties!!! Haha

8. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjoon: oh, dat is inderdaad ook makkelijk ze zo te maken. Ik zag nl van de week iets bij tellsell voor die cakepops, zag er super leuk uit. Vind het zo moeilijk om die taarten te maken die jij doet. Ik krijg ze nieteens bedekt met fondant, haha
    @ lolly: wat een vervelende nacht zeg. Wel goede gelukt bij de kapper?

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik heb heel veel gekeken op taarten sites en you tube filmpjes en dan gewoon veel proberen!!

Lolly idd wat een nacht zo.

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Lijkt me een mooi park sjoon. Wij vinden landal en cp echt super leuke parken vooral de zwembaden.

@altijdvrolijk ja het is goed gelukt bij de kapper. Er hoefde alleen maar en klein stukje af dus ik had geen lange zit bij de kapper gelukkig.

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Lolly, ik vind cp duur tegenwoordig voor prijs kwaliteit. Landal is een stuk goedkoper.
    Vennenbos en lommerberg waren eerst van cp nu landal :)

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Misja en gejanne, hebben jullie een gezellige dag gehad?

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Klopt wij zijn 3 jaar terug naar de lommerbergen geweest is ook een erg leuk park. Wij hebben een paar bonnen van de prenatal voor 40% korting bij cp dan is het goed te doen.

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ja was top, helemaal gezellig!

Suus: balen zeg, je spreekverbod!!

Gold: gelukkig dat je vriendin je wil helpen met Florine aan de fles krijgen!!

Lolly: balen dat Lucas vannacht weer kwam, hopelijk eenmalig!

Oeps, weet het verder niet meer :(

Vandaag naar CB geweest, Dinand weegt nu 6385 gram en is 63 cm! Verder geen bijzonders, ze vond het prima dat hij al een week of 5 maar 4 flessen krijgt. Ze adviseerde wel om met fruit gewoon te wachten tot 4 maanden, dus over een week of 3 gaan we daar mee starten. Hij is ook nog prima tevreden op deze manier, dus was het ook nog niet van plan om er al mee te beginnen!

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: leuk dat je op zo'n manier toch iets terug kan doen voor je vriendin door op de hondjes te passen! En is nog gezellig ook voor Yanna ;)

FmT: pfft, succes met je fotoalbum! Heb hier zelfs voor Jarno nog nooit wat gedaan, alleen foto's besteld, maar bij nader inzien vind ik digitaal toch leuker, dus daar moet ik altijd nog mee beginnen :( Maar geen tijd (en zin haha).

Altijdvrolijk: gratis is altijd leuk :D:D Had nog wel ff uit mogen blijven, je ongi ;) Ben het hier nog steeds niet, wil het zo onderhand wel weer eens worden hoor, ff mn lijf weer op orde krijgen!!

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi,

Weer thuis van een dagje weg!!
    Was echt super gezellig hoor bij Gejanne! Was absoluut niet de laatste keer!

Hou het weer even kort vandaag. Ben best wel moe!
    Zo lekker slapen en morgen heerlijk vrij met manlief samen.
    Alleen nog even naar het teamoverleg van me werk in de middag en ik denk nog even om de weekboodschappen!

Welterusten allemaal!

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: wij gaan naar de eemhof. die schijnt helemaal vernieuwd te zijn, nog meer op baby's en kinderen aangepast.
    wat een nacht zeg! hoop dat je lekker zal uitrusten vannacht

sjoon: leuk he, dat bakken :) doe mij steeds je receptjes maar, ik probeer tijd te vinden het allemaal eens te maken.

altijdvrolijk: ja soms zijn de cc's van de bv niet veel, maar hebben ze er toch genoeg aan voor die voeding. Bijzonder he, van je lijf?
    op zich is het vervroegen niet zodat ik vroeger naar bed kan (Yanna gaat nu rond 21u naar bed), maar meer dat ze straks niet zo lang uitslaapt als ik moet werken. Vanmorgen heb ik haar om 9u gewekt, toen was het lang genoeg geweest ;)
    die badkleding; daar moet ik gewoon even doorheen, komt goed.

@cp: wij gaan ook alleen met die 40% korting bonnen hoor! Anders zou ik er niet zomaar heen gaan.
    en na het boeken hebben we gehoord dat het helemaal vernieuwd is, leuk :D

gejanne: maakt niet uit dat je het verder niet weet toch :)
    wat is Dinand gegroeid zeg! Vind het wel apart dat hij veel groter was dan Yanna bij de geboorte en dat ze nu bijna bij is qua formaat!
    Yanna vindt de honden echt prachtig, zo leuk!

gejanne en misja: leuk dat het een leuke dag was :D Grappig he, hoe hier nu vriendschappen ontstaan :D

Yanna is helemaal fan van haar naambordje op haar kamerdeur. Hele verhalen als we het haar bij het naar bed brengen even laten zien. En voelen :D
    nu nog even visite van de oppas-tante en een vriend van ons van scouting (ze gingen meteen overleggen nu we toch allemaal hier waren). Dus weer lekker alles up-to-date :D
    zo naar bedje, morgen weer een nieuwe dag.
    Weltrusten!

18. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @sahi: Ja zeker bijzonder hoor een vriendschap op deze manier! Ik vind het helemaal leuk!
    Heb ook gehoord dat de Eemhof helemaal vernieuwd is! Ben benieuwd hoe het jullie bevalt!
    Over drie weken gaan wij ook naar een landal park! Domein de schatberg heet het! Vlakbij Venlo! Iemand daar wel eens geweest??

19. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: zeker leuk zo, deze vriendschap!! Had ik idd met Misja ook nog over vandaag, dat kleine kindjes van ver moeten komen, maar toch in verhouding sneller gaan met de groei lijkt het wel! In het begin zie je natuurlijk duidelijk verschil (als ze een paar weken zijn) maar dat trekt steeds meer weg, het verschil in lengte en gewicht!

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Hallooooo!

Wat een fijne dag weer gehad! Vanmorgen heerlijk ontbeten en daarna boodschappen gedaan.

Na de lunch kwamen mijn oom en tante gezellig op de koffie (mét beschuit met muisjes uiteraard) en daarna ook nog een glaasje wijn. Erg gezellig en een PRACHTIG cadeau gehad: een zilveren lepeltje en vorkje met erin gegraveerd: Cristian 30-10-2011. Echt, zo mooi!!! :cool:

Rond 8 uur gingen ze weer, was erg leuk geweest! Nu vanavond fijn op de bank, mijn lief zit Barca-Madrid te kijken, dus dat gaf mij mooi de tijd hier alles weer bij te lezen! ;)

@suus: jeetje meis, een spreekverbod! Doe maar goed rustig aan, moet er toch niet aan denken dat het nóg erger zou worden. Een buurvrouw van mij heeft eens maanden niet kúnnen spreken vanwege een ontsteking, daar word je niet blij van... :(

@oppas schoonmoeder: Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik was inderdaad super blij met haar reactie! Dacht al wel dat ze dat zou willen, maar het was een heerlijke bevestiging! :)

@Sahi: lol ik weet niet of de ka er echt meer verstand van heeft hoor! ;)

@Goldduke: dat is totaal niet ongevraagd. Ik zit daar echt een beetje mee en elk advies is dus welkom! Heel erg bedankt dus voor jouw reactie! :) En jeetje, wat heftig zeg voor Florine, dat het zelfs zover kan gaan... Had ik nog nooit van gehoord! Pfff, dat zet je wel even aan het denken... Wanneer gaat het plaatsvinden? Succes alvast gewenst!

@kolven en flesje: Ben er nog niet helemaal uit hoe ik het wil gaan aanpakken, maar denk zelf dat ik eerst gewoon ga beginnen met (oefenen om te) kolven en die melk in de vriezer stop en pas met het flesje ga oefenen als het daadwerkelijk nodig is (tegen de tijd dat ik ga werken waarschijnlijk dus) en dan, zoals Gold dus ook zei, direct goed daarmee doorga en dus niet even één keer en daarna weer een tijd niet. Heb het idee dat het laatste zal gebeuren als ik er nu mee zou beginnen (daar het nog niet echt nodig is). Maar, zoals al eerder gezegd, ik zal het maandag ook aan de ka voorleggen.

@altijdvrolijk: wist niet dat jullie ook een flesjes-gevecht gehad hebben, heb dat gemist... :) ;) Enne... Wasbare zoogcompressen?! :( Daar heb ik nooit van gehoord, heb je die online gevonden?!

@Sjoon: die popcakes klinken heerlijk! Kun je ze niet eens naar Spanje brengen? Of hier komen maken?! ;) :D

@lolly: balen van je nacht zeg... Hoop dat je het vannacht kan inhalen! Wel blij met je nieuwe coup?! En ja, wij hier een heerlijke dag gehad, zoals je boven aan mijn tekst kan lezen! ;)

@gejanne: lekker hoor hoe je mannetje gegroeid is! En fijn dat het zo gezellig was met misja! :D

@Vakantieparken: jeetje, nu ik jullie daar steeds zo over hoor (lees ;)), krijg ik er gewoon ook helemaal zin in! :) Lijkt me eerlijk gezegd heel leuk voor een volgend bezoek aan NL. Dan vallen we niemand lastig (met z'n tweetjes sliepen we altijd bij mijn peetouders) en hoeven we ook niet naar een hotel (wat me totaal niet handig lijkt met een baby! Hmmm, zal me er eens in gaan verdiepen welke er dicht bij Eindhoven liggen!

Ik ga nog ff Wordfeuden en de Ouders van Nu verder lezen! Lekker relaxt! :cool:

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina