Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gejanne: Yanna heeft alles prima ingehaald. Heb de groeiboekjes van mij en van mijn vriend gekregen. Ik bleef klein (was ongeveer net zo groot als Yanna bij de geboorte). Ik bleef dus op de onderste lijn hangen, maar mijn vriend is ook zo enorm gegroeid de eerste 3 maanden na z'n geboorte. Ze lijkt nu dus hem achterna te gaan in groei, maar dat zegt lang niet alles natuurlijk.

misja: Landal is ook leuk. Ik ben er nog nooit geweest, maar hoor goede verhalen.

caatje: leuk he, dat kinder bestek! Wij hebben ook 2 setjes met haar naam erin gegraveerd.
    een hotel is wel te doen met zo'n kleintje, maar op een park kan je wat meer uit de voeten en kan je lekker zwemmen en dat soort dingen. qua kosten kan je het best voor een last minute gaan of zo'n 40% korting bon uit die babydozen, anders vind ik het zelf wel duur.

ik heb hier de 'wij jonge ouders' weer binnen. Lekker bladeren, gaat best veel over zwanger zijn en bevallen, niet over baby's. Maar geeft niet ;)
    Yanna heeft me heel zachtjes gewekt om 8u met haar geklets! Super, lekker op tijd en zo gezellig :) De laatste tijd is het sowieso geen brullen meer voor een fles, behalve als ze weet dat het er aan komt en het haar niet snel genoeg gaat (bv. als we naar beneden gaan na het aankleden en ik leg haar in de box om de fles te maken). Maar verder nooit gebrul meer voor die fles :) Betekent ook dat ze zo een paar uur kan rekken, das dan weer minder...

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @misja goh jij ook al werkoverleg. Ik ook van 13.30 tot 15.30 en daarna nog werken tot 23.00. Veel plezier vandaag.
    Jullie ook al vakantie lekker genieten. Ik ben nog nooit in dat park geweest.

@sahi leuk hoor de eemhof. Scheelt idd behoorlijk he met die kortings bon. Wij gaan in maart naar het meerdal.

@caatje leuk zijn die bestek setje he. Wij hebben er ook een gekregen van m'n ouders.

Net op het cb geweest. Het was erg gezellig. De verpleegkundige die inviel bleek een oud stagiere te zijn van de afdeling waar ik werk.
    Lucas weegt nu 6758 gram en is 64 cm de hoofdomtrek is 42,6 cm. De afplatting van z'n achterhoofd vond zij minimaal dus dat is wel prettig om te horen.
    Wisten jullie dat kindjes die fles voeding krijgen ook vit b druppels moeten hebben? Ik dacht dat dat allemaal in de fv zat maar volgens de nieuwe regels moeten ze wel drippels erbij hebben.
    Lucas mag nu een fruithapje en een groente hapje hebben en hij mag gerust een heel potje zolang hij de flessen goed blijft drinken.

Heel verhaal geworden nu eerst maar eens een bakkie doen.

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: goed dat je het zegt over die vitamientjes. Toen ik stopte met de bv ben ik die druppels ook gaan stoppen, omdat ik dacht dat het er al in zat.
    zal ze weer eens opsporen, en dan geef ik ze straks met de pap mee (die paar weken maakt nu ook niet meer uit). Wel gek, ik heb ergens gehoord dat ze bij de geboorte in hun lever een voorraadje voor een jaar hebben aan vitamine d en k.
    t kan nooit kwaad, zal er dus weer mee starten, thnx :)
    Fijn dat die afplatting van Lucas meevalt :D

4. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @lolly: wij hebben teamoverleg van 14.00 tot 16.00 uur! Maar ik mag daarna weer lekker naar huis! Wat is lucas lekker gegroeid! Joël woog vorige week hetzelfde! Gaat hard he!

@caatje: ik denk ook dat een vakantie huisje met een kleintje praktischer is dan een hotel! Je kan heerlijk van alles ondernemen met je kleintje.

@babyzwemmen: jawel morgen ga ik voor het eerst. Wilde wachten tot hij.zijn derde prikjes had gehad. Zijn er hier al geweest?

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@sahi, met vit k mag je stoppen als je dan500cc flesvoeding geeft vit d druppels wel tot 4 jaar

@lolly, van vit b wist ik niet hebben ze dan nu de regeltjes weer aangepast ik hoor het de volgende x waarschijnlijk wel als ik weer naar het cb moet

6. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Hoi!

Zo wat groeien die jongens hier als kool :)
    Die vitamines hè? ... ik vergeet ze echt heel erg vaak :$ Ik leg het lepeltje altijd klaar en als ze weer lang en breed in bed ligt zie ik het lepeltje liggen .... Ze spuugt ook echt vaak dat spul uit (lepetje = plastic = not done voor Florine)
    Mwah, ze zal sowieso genoeg via mij krijgen ... En nu dus ook vitamine B? Gelukkig zijn wij allemaal gezond groot gebracht ;)

Sahi, de WIJ jonge ouders is ook hier binnen, niet veel soeps hè? Ik moet nu wel lachen om de 9 maanden beurs en alle aanbiedingen. Vorig jaar liepen manlief en ik daar echt rond als twee kippen zonder kop. Ik kan me nog herinneren dat ik me heb doodgeërgerd aan alle karretjes op wieltjes van de huishoudbeurs dames ;)
    Misschien ga ik dit jaar toch weer een kijkje nemen, ik ga nu toch met andere ogen naar spullen kijken.

Caroline, mooi een zilveren bestekje! Je gebruikt het waarschijnlijk nooit, maar mooi voor de heb en later.

Maandag is D-Day trouwens voor Florine dan gaat ze een halve dag naar mijn vriendin, en dinsdag de hele dag .... Mijn hart breekt, maar het komt allemaal goed.

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Vitamine d bedoelde ik. Dat was altijd alleen bij bv dat je het bij moest geven nu dus ook met fv.

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ja dat klopt ja...
    ;)

9. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,
    Hier echt een verschrikkelijke nacht achter de rug.
    Collin kwam 2x om te eten. En hij weigert nu steeds de 2de borst.
    Bleren dat ie dan doet. Hij zal wel genoeg hebben dan, want overdag laat hij er
    zoals gewoonlijk 3 uur tussen.
    Denk ook dat zijn sprongetje eraan zit te komen.
    Kan ook wel, aangezien hij vandaag 12 weekjes is.
    Man, wat gaat de tijd hard.
    Zometeen me klaarmaken om te gaan kijken, heb er zin in.
    Moeten wel even vragen of we voor de kinderen met de receptie de
    volle pond moeten betalen voor het dranken pakket, aangezien die meestal
    met 1 a 2 drankjes wel 2 uur zoet zijn/

@ Sjoon: Oh, dan ga ik ook wel eens kijken op youtube.
    @ Gejanne: Maar 4 flessen??? Oh, ben zo jaloers, ik voed Collin nog 7 x heel soms 6x per dag.
    Zware jongen is hij al zeg. Ben jij nog steeds niet ongi?? Poef, had ik ook gewilt. hahaha
    En wat je zegt, Collin is ook heel hard gegroeit en is nu ook een beetje van de "normale" grote en gewicht.
    Zullen denk ik alle hele kleine kindjes doen.
    @ Misja: Fijn dat het gezellig was en toch bijzonder dat er via dit forum vriendschappen ontstaan.
    In dat park ben ik nog nooit geweest. Babyzwemmen, goed dat je erover begint. Zal morgen eens bellen.
    @ Sahi: Het is inderdaad iets aparts dat je lijf dat zo kan regelen. En over badkleding, er zijn denk ik veel meer
    mensen die er verschrikkelijker uitzien dan jij je voelt hoor.
    @ Caatje: Mooi cadeau hoor, hebben wij ook gehad. Ik heb me eigen setje ook nog. Over dat kolven, denk dat als je
    het op je gemakje wilt oefenen, dat het op de manier wat jij schrijft de beste is. Die zoogcompressen heb ik
    besteld bij ik ben mama, maar de prenatal heeft ze ook: Kijk hier maar. En bij Eindhoven zijn er
    2 parken in de buurt, van Landal --> Het Vennebos en Centre parcs --> de kempervennen
    @ Lolly: Dat is dan ineens anders binnenkomen bij het cb. Ookal zo goed gegroeid.Fijn dat de afplatting meevalt,
    is ook wel een soort geruststelling he. Van die druppels wist ik wel.
    Vitamine D moet tot 4 jaar gegeven worden. En bij BV de vitamine k ook tot 3 maanden.
    @ Gold: Hoezo morgen een halve dag?? Snap dat je hart breekt, maar misschien geeft ze zich na een uur al over joh.
    En de 9 maanden beurs, is een beetje ver weg en me vriend vind dat ech verschrikkelijk.

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly sow Lucas is lekker gegroeid en fijn dat de afplatting meevalt :) hier wist ik wel van de vitaminedruppels D. Maar dit advies is er nog niet zo heel lang volgens het CB van hier. Ik doe het wel al vanaf de geboorte (soms vergeet ik weleens een dag of 1/2)

@leesblad de wij : Die romper op de voorkant heeft F. ook vind hem zoo mooi haha. Zit wel een leuke actie bij een gratis foto 20X30 bij V&D.

@goldduke spannend hoor d-day, maar het gaat vast goedkomen, die vriendin zorgt heel erg goed voor je kleine meisje. Mooie foto op facebook trouwens.

@zilveren bestekje wij hebben het niet gekocht en/of gekregen. Hier vragen ze wat ik wil hebben om te voorkomen dat we alles dubbel krijgen met zoveel opa's en oma's. Wel een handbeschilderd bordje/kommetje van mijn schoonzus maar heb het al naar zolder gedaan.

@misja veel plezier met het zwemmen.

@gejanne/misja fijn dat jullie het gezellig hebben gehad.

@sahi F. doet dat precies hetzelfde als Yanna, zodra ze de box ingaat zodat ik de fles kan maken zet ze het op een gillen.

@altijdvrolijk lijkt me niet dat je voor kinderen de volle pot moet betalen, ik heb lang in de horeca gewerkt, ook feesten/partijen en kinderen betaalde bij ons altijd 10 euro.

@all hier werkt vriend thuis en hij heeft wat conference calls dus echt heel druk kunnen F. en ik niet doen vandaag. Om 16:00 naar de dokter en maar duimen dat de verstopping eindelijk weg is.

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @Bestekje; ja, is echt prachtig. Vond het ook mooi symbolisch, want mijn oom en tante hebben zelf geen kinderen en hebben hun eigen zilveren bestekje nog steeds. Vonden het een mooie traditie om door te geven. Oh, enne Gold: mijn tante heeft me op 't hart gedrukt dat ik 't bestekje echt gewoon moet gaan gebruiken! Denk dus wel dat ik dat zal doen.

@Misja: ja dat denk ik dus ook, dat je bij een vakantie park veel meer te doen hebt met een kleintje. Ben erg benieuwd hoe het babyzwemmen zal gaan!

@altijdvrolijk: hahaha wauw wat een hoop info in 'n paar regels! Over bestekje, kolven, zoogcompressen en vakantieparken bij Ehv! VBedankt voor alle info!

Wij hebben weer een fijne nacht en ochtend gehad! Nu ff de kleine aankleden en dan zo te voet naar m'n schoonouders. Zijn we uitgenodigd voor de lunch, mijn schoonmoeder maakt paella voor de family! Mmmmm heerlijk! Nu al zin in!

Tot later dus!

Liefs,
    Caroline

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even wat korte reacties alleen op de laatste pagina's;
    Vit.D druppels wist de kraamverzorgster niets over. Kreeg toen voor de laatste keer de verloskundige aan de telefoon en die begon erover. Ik zei toen dat dat toch alleen voor borstvoedingsbaby's was? Niet dus. Het is dus echt weer een nieuw inzicht inderdaad.
    uuuhhh...nu lees ik dat het ook over vitamine B gaat. Of is dat een typfout?????? Oh typfoutje dus, haha.
    Wij doen de druppels nu gewoon door de melk in de fles hoor. Van een lepeltje was niet te doen. En op de gebruiksaanwijzing staat dat het ook zo mag.

Haha, lees over gillende kinderen in de box als de fles wordt klaargemaakt. Hier precies hetzelfde ja!

Zilveren bestekje gekregen van m'n collega's. Met naam erin gegraveerd.

Volgens mij nog niet gereageerd op jou goede nieuws Emma. Geen helmpje, wat super!
    En Lolly, fijn dat de afplatting bij jullie ook mee blijkt te vallen.
    Ik heb het idee dat de voorkeurshouding een heel stuk minder aan het worden is. veel slapen met hoofdje naar links en ook het draaien naar haar zij gaat bijna altijd over links. Maar de afplatting lijkt niet minder te worden. Over twee weken wordt het weer opgemeten. We zullen het wel zien.

Ik ga volgende week donderdag voor het eerst babyzwemmen. Badpakje voor Sophie is binnen. Heb eigenlijk er nog helemaal niet over nagedacht wat ik zelf aan doe. Heb volgens mij alleen maar bikini's. Misschien maar een badpak bestellen nog snel.

Goed groeiende kinderen. Hier ook. Vandaag naar het cb geweest voor de tweede prikjes. Ging goed. Even hard huilen, maar bij het oppakken werd ze snel weer stil.
    Ze is nu 64 cm en 5720 gram. Lengte hetzelfde als vorige week bij de ka en het gewicht nog iets meer dan vorige week (terwijl ze vorige week haar luier nog om had).
    Ze brabbelde twee weken geleden best veel. Nu is dat veel minder, maar is ze aan het draaien naar haar zij (op de buik rollen lukt nog niet hoor). Je kan ook maar energie in één ding tegelijk stoppen hè!

13. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Jeetje, oktober 2012 topic is er! .....

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gold: als je zwanger bent zijn die blaadjes erg leuk, nu is lezen over dat zwanger-zijn een beetje gek, haha!
    echt, oktober 2012 alweer! Pff bizar idee zeg!

altijdvrolijk: mijn vriendin geeft sinds haar zoontje een maand of 3 werd ook maar 1 borst per keer.
    sprongetje kan ook best natuurlijk
    thnx voor je woorden over de badkleding, je hebt helemaal gelijk hoor :)

fmt: leuke romper!
    ik kreeg al eerder een aanbieding voor foto's bij de V&D, maar weet niet of we dat daar gaan doen. Wil liever naar zo'n klein fotograven winkeltje in de stad denk ik, dan zo'n groots bedrijf.
    en, hoe was het bij de dokter?

zeehondje: wat leuk, babyzwemmen!
    en fijn dat alles zo goed gaat met sophie!

@brullen bij het wachten op de fles: ik laat me er in ieder geval niet meer door opjagen tegenwoordig ;)

ik kreeg ineens de babybox bezorgd. wel grappige dingetjes, maar had het op zich niet gemist. alles van nestle, terwijl wij nutrilon gebruiken, dus weer niet of ik het straks ga gebruiken. we zien wel.
    wel de bon gebruikt voor een fotoboekje, even zien wat het wordt (op albelli.nl gratis een klein fotoboekje bestellen)

Yanna is ineens aan het ontdekken dat ze haar handen kan gebruiken bij het spelen! Zo schattig :D Ik wist eerst niet of het bewust was, maar nu gaat ze op haar zij liggen om aan alles te voelen. en ze slaat tegen de speelboog en gaat dan lachen.
    echt vast pakken doet ze nog niet, maar dat komt vast wel.

tussen de buien door eindelijk eens het kippenhok schoongeveegd, wat waren ze blij :)
    verder even wat kleine dingetjes in huis gedaan, maar die wel moeten gebeuren, dus ik ben tevreden. Vanavond even naar een vriendinnetje.

15. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Altijdvrolijk, als het je een beetje helpt: Florine heeft bij 12 weken ook een sprongetje gehad en is toen van 1 naar 2 borsten gegaan, net 1 dag na ik hier postte dat ze slechts altijd uit 1 dronk. Ze kwam toen ook s'nachts weer, hullen bij slapen gaan etc. Duurde bijna 5 dagen...

FmT hier ook dat roze rompertje, alleen al veel te klein (56)

Kleine heeft net alles uitgekotst... Lachend.... Gek kind.

Vraagje, wanneer is een baby 4 maanden? Bij 16 weken? Of exact op de dag van de maand? Snappie? Hier een discussie met manlief, ik reken in weken, hij in maand-dagen ....

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    16 weken is geen 4 maanden, of bestaat jouw jaar ook maar uit 48 weken??? ;):D:(
    Ik reken net als jouw manlief ;)

17. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    #3177 Goldduke, 26 jan 2012
    Laatst bewerkt: 26 jan 2012
    Maar hoezo dan 9 maanden zwanger? En wel 40 weken? Ik snap 't niet meer :$
    edit* laat maar, de kwartjes vallen ....

18. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi leuk joh hebben jullie kippen, leggen ze ook eieren ?

@gold. F. is geboren op de 21e september, 21 januari is ze 4 maanden. Volgens de banner 3 maanden, 4 weken en 3 dagen. Niet elke maand is namelijk precies 4 weken maar 4,3. Ik ben er bang voor dat je vriend gelijk heeft.

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Gold: als Yanna net na de voeding gaat lachen betekent dat vaak dat er nog wat voeding terug komt. maar er zit verder geen kracht achter en ze is er dus vrolijk onder, dus prima.
    op de dag van die maand, dus hier op 14 februari. Want 16 weken is niet helemaal 4 maanden.
    en je bent 9 maanden en 1 week zwanger ;) en dat is 40 weken.
    Maar die telling gaat zeker om de hapjes? Dat kan je best af en toe rustig eens aanbieden hoor! Ze zal nu toch geen bergen met voedsel naar binnen werken, dus die darmen kunnen het prima hebben.

fmt: deze kippen leggen alleen in de lente en de zomer eieren. Dus afgelopen jaar was alles in de war, maar zodra ze niet meer leggen, weet je dat het weer dat jaar echt niet meer goed komt met het warme weer(ze hebben hier ongeveer tot oktober gelegd dit keer).
    het is in de herfst en de winter alleen altijd zo rot bijhouden, dan loop je toch wat minder makkelijk naar dat hok om het lekker schoon te maken. Maar in de lente en de zomer krijgen ze weer genoeg aandacht hoor :)

Yanna ging net schaterlachen :D Zooooo lief :D mn vriend voelt zich niet helemaal lekker, maar dit maakte zn dag weer helemaal goed :)
    nu maar eens inpakken, ga zo even bij mn vriendinnetje langs :)

20. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Zo terug van de boodschappen en dokter.
    Ik kan melden dat F. geen verstopping meer heeft, hij drukte op der buik en er kwam toch een scheet uit haha..
    Nu mogen we over enkele dagen de lactulose afbouwen en hopelijk blijft het dan goed gaan.

Deel Deze Pagina