Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Klopt als een bus Gold en we moeten leren om ons neer te leggen bij een bepaalde situatie en dus niet alles kunnen oplossen. Moeilijk proces hoor, voor mij tenminste wel.

LM, dat doe ik niet. Ben veel te bang dat ze het dag en nachtritme omdraait en ik heb liever dat ze 's nachts goed slaapt en overdag meer wakker is dan andersom.
    Toevallig zater gisterenochtend de luxaflex nog dicht in de keuken en toen sliep ze prima. Maar nee, durf haar niet zo te foppen. Wellicht als ik het echt een keer beu ben overdag ;)

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Nou zoals jullie je poep beschrijven komt wel neer op hetzelfde van Fae. Net zoals suuszwanger beschrijft moet ik misschien allemaal niet zoveel lezen op internet.

thx voor het ongevraagde advies gold :p, we hebben de luvion en die heb ik zo gezet dat ik haar heel goed kan zien.

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oh Worst, wat een mooie foto van een mooie dame!

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fleurop: ik herken het gevoel dat je misschien toch hebt willen afwachten tot de 40 weken, ik voel me van tijd tot tijd ook erg schuldig dat ons meisje zo'n heftige noodlanding op aarde heeft moeten maken, omdat het met mij toevallig niet meer goed ging. Had ik niet langer kunnen volhouden? Dan had de BV beter gelopen, had zij minder speciale aandacht nodig gehad...
    Nu jij het zo beschrijft voel ik traantjes prikken en dat heb ik normaal niet snel!
    Jouw bevallingsverhaal klinkt ook zo erg als de mijne! 19 u gebroken vliezen en met de vacuum gehaald, door het inleiden 1,5 dag bezig geweest. Gedoe met de zusters, die allemaal wat anders zeiden en al helemaal wat anders dan ik in mijn hoofd had.
    jee, wat een herkenbaar verhaal heb je opgeschreven zeg!
    ben zelf nog niet toe aan stoppen met de BV, maar moet al huilen bij het idee. Denk dat ik dus wel blijf kolven, of ze de borst nou wel gaat pakken of niet.

nog even over het lachje van Sam, meestal komt dat zo'n 4 tot 6 weken na die 40 weken. Dus dat zal bij onze kleintjes pas rond de 8 weken komen. Komt echt wel een keer hoor!!

worst: baby's hebben altijd dunne poep, ze eten nog geen vast voedsel.
    gelukkig slaapt ze nu :)
    die discussies met vriendje herken ik wel, we zijn allebei moe, vriendje heeft ook nog eens last van verkoudheid/allergieen, dus die is dan nog minder te genieten en dan vindt hij dat ik alles maar moet doen thuis, want 'ik zit toch heel de dag thuis'. Maar dan wil ik wel koken, maar precies op dat moment wil Yanna ook eten en vanwege het kolven, proberen aan te leggen en het flesje drinken op zich, ben ik dan gewoon ruim een half uur bezig, als het niet langer is. En dat geeft wel eens discussies. Ik vind het niet erg om steeds bezig te zijn, maar het gaat gewoon niet zo snel als voorheen.
    dat geeft soms leuke discussies, waar we heus wel weer uitkomen, maar soms is het niet zo leuk, zo'n discussie ;)

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    leuke foto trouwens worst! Heerlijk ontspannen!

was tijdens het schrijven van mn vorige bericht aan het bellen, dus zie nu opeens dat ik alweer de helft heb gemist, haha!

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Suus: wat fijn om te lezen joh :) Het is duidelijk dat ik niet de enige ben ;)
    Worst; wat een schatje en wat een onwijs gaaf truitje!!! :D

7. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    sahi, ook jij bedankt. Ik voel me in een keer helemaal niet meer zo alleen. Ben blij dat ik mijn verhaal hier heb opgeschreven :)

8. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Suus, hier zitten ze nog dicht omdat ik nog in mijn nachtkleding rond liep. Mocht ze beginnen te huilen dan sta ik niet zo te kijk. Op haar slaapkamer is 1 muur alleen maar raam en ook vrij laag :D
    Normaal heb ik ze ook gewoon open hoor.

9. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    oh fleurop.. wat een verhaal!
    ik snap dat je je afvraagt of dingen anders zouden zijn als je niet voor inleiden had gegaan.
    maar feit is dat t zo is gelopen en dat dat niet meer te veranderen is.
    je kan het jezelf niet kwalijk nemen!:(
    Mason lacht pas sinds vanmorgen gericht naar ons.. en dan ook pas na een half uur troetelgeluidjes naar m maken.
    het hoort erbij.. onze mannen zijn nou eenmaal wat eerder gekomen.
    Als je kleintje naar je lacht maakt je hart een sprongetje maar je kindjes gevoel veranderd er niet door...
    die kleine is gek op je vanaf het moment dat ie je stem kon horen en huid kon ruiken ;):)

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vraagje aan degene die flesvoeding geven;
    Hoeveel en hoevaak geven jullie voeding?
    Wij waren naar 6x (inclusief nachtvoeding) overgestapt en boden dan 130cc aan (dit ging bijna nooit op hoor, maar vind het zonde om wat uit het flesje te gooien vooraf).
    Nu ben ik weer aan het proberen om 7x te geven en dan 100cc. Die drinkt ze namelijk altijd goed leeg en ik hoopte dat ze dan niet meer zoveel zou spugen.
    Nachtvoeding en ochtenvoeding zijn goed gegaan, alleen net om 10.30 uur toch aardig wat uitgespuugd. Ze lag in de box, en er zat echt een best grote natte plek (10 bij 3 cm ofzoiets). Valt dit ook nog onder een 'mondje' teruggeven?

Ik vind het eigenlijk best zwaar, zo overdag alleen met haar. Gisteravond dan ook even in huilen uitgebarsten bij manlief. Het is ook niet niks, je leven staat op z'n kop. Je moet een heel nieuw ritme krijgen.
    En dan heb ik dus nu ook al twee dagen hoofdpijn die niet weg wil gaan. Heb daar negen maanden geen last van gehad, bah. En normaal was het na een nachtje slapen ook wel over. Waarschijnlijk ben ik best gespannen of ik het allemaal wel goed doe en dan ook nog eens minder slaap natuurlijk (vroeger sliep ik makkelijk van 23.00 - 09.00 uur).
    Ik hoop dat het inderdaad na een paar weken een stuk beter gaat of dat ik er dan in ieder geval aan gewend ben, aan dat nieuwe ritme, nieuwe leven.

Fleurop, wat een verdriet zit er in je zeg. Dat je die roze wolk nog niet hebt gevonden heb ik vaker gelezen. Daar ben je echt de enige niet in. Ook ik heb het nu ik overdag alleen met d'r ben het soms best moeilijk (zie boven). Ben zo onzeker, wil zo graag dat ze overdag ook goed slaapt, weet niet of ze nou pijn/krampjes heeft of gewoon onrustig is, enz. enz. enz.
    Bij jou komen er dan ook nog eens schuldgevoelens om de hoek kijken. Ik weet niet of het wat voor je is, maar een keer met de huisarts erover praten kan nooit kwaad natuurlijk. Ik zou het heel moeilijk vinden om die stap te nemen, maar misschien is het wel goed voor jullie.
    Sterkte meid!

Worst, zo herkenbaar. Knuffel
    Ik wil die poep wel zien! Hier ook alleen maar dunne poep hoor (kv).
    Wat een super mooie foto!

Suus, wat een lieve woorden!

Vraagje aan degene die flesvoeding geven;
    Hoeveel en hoevaak geven jullie voeding?
    Wij waren naar 6x (inclusief nachtvoeding) overgestapt en boden dan 130cc aan (dit ging bijna nooit op hoor, maar vind het zonde om wat uit het flesje te gooien vooraf).
    Nu ben ik weer aan het proberen om 7x te geven en dan 100cc. Die drinkt ze namelijk altijd goed leeg en ik hoopte dat ze dan niet meer zoveel zou spugen.
    Nachtvoeding en ochtenvoeding zijn goed gegaan, alleen net om 10.30 uur toch aardig wat uitgespuugd. Ze lag in de box, en er zat echt een best grote natte plek (10 bij 3 cm ofzoiets). Valt dit ook nog onder een 'mondje' teruggeven?

Oh kleine meid is wakker, begon gelijk te huilen. Maar wel 45 minuten in eigen bedje geslapen!

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zeehondje, hier krijgt ze 8x 135 cc aangeboden en ze gaan bijna allemaal op.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier 6 x 135cc en die gaan ook op. Heel af en toe geeft ze een mondje terug. En 's nachts laat ze weleens een bodempje staan, ze is dan helemaal munt.....

13. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    hier 6x 135cc en deze gaan ook allemaal op!

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Jemig, drinkt die van ons dan zoveel :D
    Feline gisteren:

03.30 uur - 135cc
    06.30 uur - 90cc
    09.30 uur - 135cc
    11.00 uur - 30 cc (omdat ze huilde en aan het happen was)
    12.30 uur - 135cc
    15.45 uur - 135cc
    18.30 uur - 135cc
    21.30 uur - 90cc
    23.30 uur - 135cc

Soms laat ze een bodempje staan, gaat dan om hooguit 15cc

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik had hem ook al in het bevallingstopic geplaatst maar bij deze nogmaals.

@zeehondje ons schema van nu

Wij doen 150/5, + 1 schepje nutriton (voor het spugen), en dan 20 verwijderen zodat er uiteindelijk 150cc overblijft in de fles. Die drinkt ze ook niet elke keer op. Gemiddeld 3/4 keer per dag. Sinds we de nutriton gebruiken spuugt ze nog maar zelden.

Nachtfles ( ben ik aan het afbouwen +/- 100cc rond 4/5 uur )
    7:00
    11:00
    15:00
    19:00
    23:00

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Tot gisteren 5 tot 6x 150ml, gingen helemaal op.
    Vandaag begonnen met 165ml, omdat Sam niet verzadigd leek. Hij weegt nu 4800gram, dus hij mag ook 5x 165ml. Ik hoop dat het inderdaad 5 wordt en niet 6, anders is het wel heel veel.

Moet zeggen dat ik vandaag meteen verschil merk nu ik voeding heb opgehoogd. Hij slaapt beter en huilt minder :) Lijkt zelfs tevreden te zijn! (het is wat, alsof hij mijn verhaal ook heeft gelezen hier en wil laten zien dat het goed is ;))
    Schema tot nu toe:
    07:00 flesje 160ml
    tot 09:00u wakker, eventjes gehuild maar tot 12:00u geslapen in zijn eigen bedje!!!:D
    12:00 flesje 160ml
    tot 13:30u wakker, nu dus naar bedje gebracht.

Op deze manier moet 5x wel lukken. Als hij de nacht door slaapt (ga ik niet meteen vanuit hoor), dan wordt het nog lastig 5x te halen overdag ;)

Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Ik denk echt dat hij het nodig had.. grotere flesjes.

Zeehondje: dank je voor je reactie. Ik hoop dat ik dit schuldgevoel een beetje kwijt ga raken. Het voelt zo naar. Moet zeggen dat ik me al beter voel vandaag door al jullie lieve reacties, maar ook door bovenstaande m.b.t. flesvoeding. Net of Sam mij een beter gevoel wil geven... haha. Echt gek. :)

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Oooh wat denken jullie, Fae had zich dus helemaal onder gepoept, ik ga maar grote luiers kopen. Maar doordat ze zich onder gepoept had moest ik haar dus in badje doen en ben glad vergeten een foto te maken.

:D

Maar die puckababy, ik ben zo blij dat ik vanochtend tot deze ingeving ben gekomen. Na het badje gaapte mevrouw dus ik ben daarna meteen weer het ritueel op gaan starten en ze is weer binnen 5 minuten weg. Zelfs al der tut uitvalt word ze niet boos of verdrietig.
    Daar waar ik eerst een half uur bezig was met een speen terugduwen, een lief klein meisje troosten slaapt madam heerlijk weg nu.

;)

En ze werd trouwens ook vrolijk wakker daarstraks, normaal huilt ze en dan wil ze zsm eten, en nu moest ik haar wakker maken en ze was de hele tijd aan het lachen.

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wat fijn al die tevreden kindjes :D
    Die van mij heeft geslapen tot 11.45 uur, om 12.00 uur fles en om 13.00 uur weer op bed gelegd. Ze is, wat ik zo zie op de camera, heerlijk in slaap gevallen. Afgelopen dagen huilde ze zowat de hele ochtend :D

19. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Alsof al onze kindjes aanvoelen dat we deze bevestiging van het tevreden zijn eventjes nodig hadden :D

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, echt wel....ik doe mee hoor.
    Linn heeft vanochtend lekker geslapen en nu weer. Zelfs onder het douchen sliep ze lekker tegen papa aan.
    Zullen we vaker even hier ons hart luchten? Helpt blijkbaar erg goed.

Deel Deze Pagina