Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hihi, dus de dokter kan scheten drukken?!?

Gold, fijn dat de kwartjes gevallen zijn, was het een heel bedrag bij elkaar?

Sahi, grappig ik wist niet dat kippen alleen bepaalde periode eieren leggen als ze (neem ik zo aan) ook buiten komen?

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi haha dus jij bent het kippenvrouwtje super leuk. Straks met Yanna de kipjes voeren als ze kan lopen. Mijn schoonzus heeft een complete boerderij in de achtertuin, er loopt een kleine pony, 12 geiten en 2 konijnen rond. Ik zie F. er al doorheen rennen op haar regenlaarsjes.
    Wij willen dus ook 2 of 3 kippen voor ons neefje kopen maar geen idee hoe ik dat weer moet regelen, koop je dan een kuikentje en waar koop je die, en hoeveel moeten we erbij elkaar zetten, en leggen alle kippen eieren? Haha ineens een hele hoop vragen.

3. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

zoooooo wat was het hier druk !! gister tim en lisa gaan logeren .. maar sinds mvr op 4 flessen zit gaat ze snachts kletsen .. raar want honger heeft ze niet en na een half uur soms uur valt ze tevreden in slaap en om 8 uur moet je haar wakker maken
    wij hebben dus slaaptekort maar afgelopen nacht konden we doorhalen haha jammer dat we er pas om 1 uur inlagen
    we zijn naar de vrienden van amstel geweest was zoooooo leuk
    lisa had om 4 uur en om 6 uur liggen kletsen ..
    we laten haar maar liggen want ze heeft het erg naar haar zin en zolang tim er niet wakker van wordt anders zijn de nachten wel heeel kort
    vandaag op examen geweest met een kater haha maar toch geslaagd ! had een 7.3 zag er erg tegenop studeren valt me zwaar of het nu de kids zijn of alles bij elkaar .. mijn hoofd neemt het nog niet zo goed op
    man is met lisa bij de ostheopaat geweest die was ook weer heeeel tevreden haar hoord is echt weer ronder aan het worden !!
    nu wie is de mol kijken en dan lekker naar bed

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    oh lisa heeft vandaag voor het eerst rijstebloem in de fles gehad mss slaapt ze dan door ... ik hoop het zo ...
    twee schepjes en ze heeft de hele 250 cc op !! jaja tante drinkt de laatste fles goed !
    daarom zo jammer dat ze snachts gaat brabbelen

5. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Kipjes, ja wij hebben rare kipjes en die leggen nu alweer een maand...gekkies...

Gold, haha, ja vier maanden...en toch zijn wij met hapjes begonnen met 16 weken :).

Vandaag naar het CB geweest. Zo zeg, meneertje weegt 7100 en is 62,5 cm. Ja hij zat daar lekker sterk te wezen met zijn plooitjes overal...haha. En kwaad dat ie was om de prikjes. Toen hij de wijkverpleegkundige daarna weer zag, wist ie niet hoe snel moest gaan huilen en de andere kant opkijken...haha.
    Verklaring dat die ene fles er zo makkelijk af kon was dat ze van standaard melk gewoon iets voller zitten dan van HA. En voeding konden we gewoon uitbouwen.

Zo mensen, ik duik de bank op. Ik ben echt moe. Ik moets nog even een arbeidsvoorwaardengesprek doen vandaag aan het eind van de middag en dat icm een baby die verkouden is en al vier nachten de tweede van de helft van nacht huilt om zijn speentje....maakt best moe...

Tot laterrrr!

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: nou fijn dat ze van die scheet af is :)
    wij hebben onze kippen via marktplaats. tenminste, via mp vonden we een fokker in de buurt. Die heeft echt allemaal broedmachines en noem maar op, een hele business. Maar daar kan je dan kuikentjes uitzoeken voor 7 euro per stuk en volwassenen zijn 21 euro per stuk.
    Is voor ons alweer 3 jaar terug, maar als je interesse hebt kan ik even zoeken waar die ook alweer zit (hier in de polders bij ottoland en brandwijk in de buurt).
    Geweldig zo'n dierentuin, ik zou het liefst ook geiten hebben, maar dat kan hier echt niet, we wonen in de stad in een rijtjes huis ;)
    Wij hebben onze info veel van google en de fokker waar we de kippen hebben gehaald. Het zijn dieren die in een groep moeten, wij dachten minimaal 3, wij hebben er 3, maar 5 of 9 zelfs, zou beter zijn. Dan is er 1 kip de baas zeg maar en daar loopt de rest de hele dag achteraan, zo werkt bij kippen het sociale gebeuren. Maar als er 1 kip kwijt is, is heel de groep in paniek.
    En wij hebben geen haan, omdat je dan steeds moet kijken of je eieren niet bevrucht zijn en vanwege de buren.

sjoon: ze lopen buiten en kunnen zelf kiezen binnen te zitten als het slecht weer is. Ze lopen zo'n beetje door de hele tuin ;)
    Ik weet niet of het bij alle kippen zo is, het is bij onze kippen in ieder geval zo dat ze alleen in de lente en de zomer leggen, maar wij hebben een apart ras dat eigenlijk voor de sier gehouden wordt (colombiaanse brahma's, moet je maar eens googlen hoe die eruit zien)

emma: Yanna ligt 's nachts ook wel eens even wakker, maar dan valt ze zelf wel in slaap. Als ze geen hulp nodig heeft bij het weer in slaap vallen, hoort dit officieel onder doorslapen. Zolang ze maar geen honger krijgt is alles eigenlijk goed.
    wat leuk, vrienden van amstel live!

princi: nou lekker met de pootjes omhoog op de bank :)

ik heb bij die vriendin iets met schoenen gedaan wat niet officieel is (iemand die ugg's verkoopt voor heeeeel goedkoop). mag het dus niet promoten, maar deze mevrouw heeft nu dus neppe ugg's! Terwijl ik nooit zulke schoenen koop, loop altijd op gympies. Voor baby's ook geweldige schoentjes, maar denk dat dat zonde is. Kan ze altijd nog halen.
    maar toen kwam daar nog iemand langs die vertelde dat een goede bekende vandaag de diagnose ms heeft gekregen. Ben helemaal van slag, gadver. Moest echt huilen toen ik het hoorde. Zo'n goede vriendin is ze niet, maar ik ken haar verder wel en kan het goed met haar vinden. Ze is met haar vriend ook al 6 jaar bezig voor kindjes en dat wil dus maar niet. En nu dus helemaal niet :( Ik vind het zo erg, heb echt geen woorden.
    even proberen tijd te maken voor we op vakantie gaan om bij haar langs te gaan, ze kan wel wat steun gebruiken.
    hier dus maar even tegen vriendje aan babbelen, dat helpt me altijd om mn hoofd weer te legen en dan lekker naar bed.
    morgen vroeg naar de stad met weer iemand anders, dus druk druk druk. Goed voor me om bezig te blijven, dan is werken straks niet zo'n grote shock.

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goejenavond!

Wij hebben echt zooooo lekker paella gegeten! Is echt het lekkerste als de mama van m'n lief dat maakt (of alle tantes samen, die is ook goed). Was gezellig, het hele gezin thuis (zijn we met z'n zessen). :)

Was te voet naar de ouders gegaan, zo lekker in 't zonnetje! :cool: Zie foto op mijn facebook hehehe. Was echt genieten en Cristian was onderweg lekker in slaap gevallen. Na de lunch heeft mijn lief ons met de auto teruggebracht.

Daarna heeft ons mannetje de middag heerlijk liggen slapen. Ik merk wel dat hij niet zo goed zelf/alleen in slaap valt. Doen jullie kleintjes dat wel??? :( En zo ja, wat kan ik doen om Cristian te helpen ook zelf in slaap te vallen?

@zeehondje: waarom zou je niet in bikini gaan babyzwemmen? :(

@Sahi: wat leuk dat Yanna haar handjes is gaan gebruiken bij het spelen! Cristian sinds een kleine week ook! Soms pakt hij zelfs al dingetjes, maar dat is nog niet echt bewust! Zo schattig!

@Goldduke: je bent ook niet 9 maanden zwanger, dat is alleen maar voor het gemak. Er zijn steeds meer mensen die zeggen dat een zwangerschap eerder 10 maanden duurt. :$

@FmT: hahaha, die scheet had dan goed dwars gezeten zeg! :$ Heeft de dokter jou het trucje geleerd voor het geval het weer gebeurd?

@Sahi en Princi: wat leuk dat jullie kippetjes hebben! :D

Hebben vanavond ook weer lekker met z'n tweetjes gebadderd trouwens, daarna had ie me toch honger! :D Begrijpelijk na zoveel activiteit. En uiteraard na het eten viel ie in een diepe slaap! Heerlijk! :cool:

Nu zitten papa en mama fijn op de bank Criminal Minds te kijken. Weltrusten alvast en tot morgen!

Liefs,
    Caroline

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @caatje ik denk niet echt dat je iets kunt doen, er zijn ook baby's die hebben het nodig om een half uur te huilen voordat ze in slaap vallen. Ik heb haar vanaf dag 1 in bed gelegd wanneer ik de eerste tekenen van moeheid zie.
    Nu slaapt ze tegenwoordig met een knuffeldoekje van Pip (of woezel?), is ze nog niet moe genoeg dan zwaait ze nog even of bekijkt ze haar doekje, ze ramt nog even met haar nachtlampje tegen het bed dan trekt ze het doekje bij haar hoofd en is ze weg.

Hier een leuke foto ervan (rommel achterin het bed ligt er niet meer aangezien F. haar hele bed door zwemt in der slaap:

Bekijk bijlage 218434

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ooh ik wil niet de laatste zijn hier vanavond hoor dames..

10. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Lieve foto FmT! En dank je voor je reactie!

Liefs,
    Caroline

11. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even mopperen hoor, morgen zal ik uitgebreid reageren.

Vriendje is stront chago omdat ie moe is. Loopt het af te reageren op mij en de hond. Ik loop me 6x in de ronte, was draaien, hond uilaten, Collin eten geven, eten koken, enz enz. En hij maar mopperen!
    Terwijl ik al bijna 3 maanden nachtdiensten draai :( en ik mag niet zeggen dat ik moe ben, omdat ik thuis zit. Pffff.

Zo, lucht wel even op.
    Als Avatar is afgelopen, ga ik slapen, aangezien Collin ineens al om 10 honger had. Zal wel een kort nachtje worden.
    Morgen maar kijken voor johannespitbroodmeel, misschien helpt dat.

Truste

12. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @altijdvrolijk: dikke knuffel voor jou meid! Vriendjes hebben lang niet altijd door wat een werk we thuis hebben en helemaal niet nu extra met een kleintje erbij! :(

Hoe doe je dat met de hond trouwens?! Gaat de kleine dan mee?! :( Dat vind ik zoooo'n gedoe hè, wandelen met hond én kleine! :) Heb dat heel duidelijk tegen mijn lief gezegd toen ik net zwanger was, ons hondje zou meer zíjn verantwoordelijkheid worden! En daar houdt hij zich netjes aan, hij laat ons hondje 2x per dag uit, is voldoende voor dit maatje en heeeeel fijn voor mij. Zorgje minder! :) ;)

Liefs,
    Caroline

13. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Caatje: als ik alleen thuis ben, dan neem ik de hond en de kinderwagen mee naar buiten. Gaat prima, alleen omslagtig. Hij laat hem wel uit, maar meestal doe ik het.
    Baalde gewoon net, omdat me vriend Collin nieteens hoort s'nachts dus lekker doorslaapt. Nou vind ik het niet erg om eruit te gaan voor hem, maar vind dan niet dat ik niet 'moe' mag zijn.

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @altijdvrolijk: ben ik het helemaal mee eens hoor! Natuurlijk mag je moe zijn en als hij vindt dat je 't niet mag zeggen, moet je hem ook maar eens wat vaker 's nachts wakker maken! ;) Mag hij bijv. de luier verschonen hahaha. ;) :D Eens zien hoe hij dan na een paar dagen piept! ;) ;)

Als ik trouwens met het hondje ga wandelen neem ik de kleine meestal in draagdoek mee, dat vind ik dan nog het prettigst. Maar het is gewoon een heel gedoe, alle spulletjes pakken enzo, voor je eenmaal buiten bent, is er alweer een kwartier verstreken! :$ ;)

@Baby in slaap laten vallen: hmmmm, lees nu in een ander artikel op die pagina, dat je beter niet kan wachten tot hij diep in slaap is voor je hem teruglegt... :) Ga eens kijken of ik daar overdag mee kan spelen in zijn wiegje... ;)

Nou, ben nu lekker naar bed. Weltrusten!

Liefs,
    Caroline

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Caatje dat zeg ik bij de eerste tekenen van slaap in bed leggen ?

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Caatje: mijn petekindje sliep ook alleen maar in de armen van z'n ouders. Hij vindt slapen nog steeds niet leuk (hij is 2,5 jr), maar kan nu wel in bed liggen en zelf de slaap vatten. Daar hebben z'n ouders niks voor hoeven doen, dus je mag heus gewoon met 'm lopen om 'm in slaap te laten vallen hoor! Vooral je gevoel komen.
    Ben wel erg blij dat Yanna zichzelf in slaap kletst.
    Fmt: wat een geweldige foto! En dat slaapritueel van F, grappig :)

Altijdvrolijk: irritant he, als de mannen eens klagrig zijn. Mijn vrien was ook niet helemaal oke gisteren, maar ik moest dus naar dat schoenengedoe en vond dat hij Yanna dus moest ophalen als hij terug was van school. Eigenlijk had ' ie daar geen zin in, maar ja, Yanna is er ook als je je eens niet lekker voelt...
    Gelukkig hier geen nachtdiensten meer.
    Dikke knuffel hoor meid!

Hier een gare nacht gehad, t is druk in mn hoofd met gedachtes, dus kon slecht in slaap komen. En moest 3 keer plassen, en dan dus weer in slaap zien te komen, pfff
    Ik me ook afvragen of ik half 10 straks bij mn vriendinnetje ga redden, als Yanna om half 9 ontbijt en ik dan ook nog moet eten. Maar ja, ik ben nu al wakker en dan trek in Yanna maar wat eerder uit bed, moet straks met werken ook. En mn vriendin heeft eigenlijk ook geen haast, dus het is echt niet erg als ik later ben.
    En verder nog 100.000 gedachtes, wat vannacht heel belangrijk leek en nu niet meer.
    Bleeegggh

17. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geloof dat Collin zijn regeldag tegelijk met zijn sprong komt.
    Ben er wel 3x uitgeweest al. En steeds de 2de borst weigeren. Pfff, ga zo nog maar terug me bedje in en op jacht naar johannespitbrooddmeel straks

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Baby's kunnen zich aanwennen zo in slaap te komen, met als gevolg dat ze snachts ook inslaap gewiegd willen of bv met een in slaap willen komen ( als ze bv wakker geworden zijn)
    Dus ik zou proberen gewoon wat fmt zegt bij de eerste tekenen in slaap naar bed oid.

Bij de andere mama's nam 1 haar kind iedere keer tussen hen in, moeilijke slaper maar dat doet hij nog, en wordt dus 4 in juni

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @yanna, F. is gewoon een heer erg makkelijk meisje. Ze slaapt dan ook nog wel bijna de hele dag.

Goeiemorgen dames,

Ik heb heerlijk geslapen, heb er maar 3 x uit gemoeten om de tut terug te plaatsen.
    Verder weinig te melden.

@emma ik was vergeten om op jou te reageren. Wat leuk vrienden van amstel live, ik wil daar ook echt nog een keer naar toe en van harte gefeliciteerd met je 7.3. Ook lekker dat Lisa zo goed drinkt, F. blijft hier toch echt wel hangen en nog steeds twijfel of ik haar toch niet 1 x vaker wakker moet maken voor de 5e fles. Ze lijkt nog tevreden dus komt hier ook helemaal goed.

@princi wow Tibbe word een grote kerel zeg. En nu hopen dat de verkoudheid snel weg gaat dat je ook weer lekker kunt doorslapen en fit aan je nieuwe baantje kan beginnen.

@sjoon ik ken iemand dat kindje is 4 en slaapt nog steeds bij mama en papa in bed, dan kan je dag zeggen tegen de romantiek hahaha... Maar goed dat is inderdaad gewenning :)

20. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

alles goed met iedereen?
    Hier gaat het zijn gangetje, drukke dag gehad gisteren. Vandaag doen we wat rustiger aan. Ik ga zo voor het eerst babyzwemmen met joël. Ben erg benieuwd hoe hij het vind! Komt,later wel even vertellen hoe.het was.
    Nu eerst me bakkie opdrinken, joël uit bed en dan vertrekken! Tot later.

Deel Deze Pagina