Sahi, ja bij Tibbe zijn de fruit en groentehap ook bovenop de flessen. Ik heb af en toe het gevoel dat ik hem de hele tijd alleen volstop maar hij denkt daar anders over blijkbaar. (3x180 en 1x210). Wat gaat dat ook snel voorruit dat van een lepeltje eten. Echt grappig om te zien. Wat een heerlijke foto's van Yanna in het zwembad . Caatje, en in de bus waarmee je de mensen ophaalt? Of die staat zeker te ver weg als je met de mensen in een stad bent? Nouja daar heb je vast zelf ook wel aan gedacht allemaal.... En bij jullie dus ook zo koud. En dan geen verwarming...brrrrr. Wij zijn idd eens in mei op vakantie geweest bij Barcelona in de buurt en daar hebben we het idd ook best koud gehad in het appartement. Dus ik snap wel dat je een cv wil ! Zo wij zijn hier lekker door de sneeuw geweest. mara vond het vooral leuk om de slee te trekken en Tibbe lag als Michelinmannetje te slapen in de mc. Tibbe vindt het echt niet leuk in de kinderwagenbak meer. Ik krijg de kinderwagenbak niet met het hoofdeinde omhoog en dat wil hij duidelijk wel. In de MC slaapt hij altijd meteen en kan hij ook nog eens meer zien. Ik denk dat wij niet lang wachten met ombouwen van de kinderwagen ookal wilde ik daar eigenlijk nog mee wachten. Ohja Caatje. Je ziet hier nu steeds meer reclame voor de kinderwagen die jullie hebben. Dus dat het autozitje, reiswieg en zitje in een is zeg maar.
Haha Emma dat haar is echt geweldig . Ik hou daarvan! Haha jah zo kan Tibbe ook kijken. Vanmorgen zaten er een beetje stukjes in het fruit...en die werden er zorgvuldig uitgefilterd en met tong naar buiten geduwd !
emma: grappig he, dat fruithapje?! Leuke foto's! En dat eruit duwen, ze snappen er nog niks van princi: ja ik dacht vanmorgen om half 12 dat ze propvol zat, maar om 12 u dronk ze zo die fles leeg. Ze is echt hongerig, ik hoor haar nu ook weer pruttelen! Yanna wil ook steeds zitten, ze gaat in de wandelwagenbak protesteren als ze niet slaapt. Ze kan ook goed in de wipper zitten, weet niet hoe dat met de buggy-inzet is (heeft dat zo?) apart he, dat eten moeten ze echt leren, terwijl het voor ons zo normaal is. maar ze kennen natuurlijk alleen de fles. Ik merk wel dat Yanna echt minder krampen heeft, dus ik ga gewoon elke dag rond lunchtijd die fruithap geven. En als ze dan eens wat minder neemt van de fles is dat ook geen ramp.
Ha leuk Emma! We hadden een proefzakje rijstebloem vanille. Deze vanmiddag gegeven en ze dronk 'm bijna helemaal op (dus weer 200cc)! Blijkbaar erg lekker die vanille smaak. Nu afwachten of ze er last van krijgt. Hoelang na de fles zou je dat kunnen/moeten merken? Ze krijgt trouwens normaal nu 1x 180cc en 4x 150cc. Hoe zit/zat bij jullie, rond de vier maanden?
@zeehondje: Joël was afgelopen woensdag vier maanden en hij krijgt al een tijdje 2x 210 cc en 2x 180cc. Maar ik denk wel dat het gewoon per kindje verschillend is! Ieder kindje heeft zijn eigen behoeften! Niet teveel kijken naar wat een ander kindje drinkt! Als sophie tevreden is en er lekker op groeit, dan lekker zo laten of over gaan op vier flessen als ze veel laat staan van haar flessen! Dan is de tijd tussen de flessen te kort en heeft ze nog geen honger! Zo is het hier gegaan, sindsdien drinkt hij weer alle flessen leeg!
@sahi wat een leuke foto's van Yanna en je kunt nooit genoeg spamen hoor manlief werkt af en toe in het weekend soms moet een klus nou eenmaal af en dan werken ze in het weekend door. @fmt jeetje schrikken hoor dat het gas nog aan stond. Hoe vond Fae het in de draagdroek. @misja lekker gewerkt. Ik mocht vandaag ook weer. @emma leuke foto's van Lisa. @zeehondje Lucas kreeg voor hij met de fruithap begon 5 keer 200. Nu krijgt hij de fruithap en drinkt hij 4 keer 200. Na de fruithap krijgt hij nog een klein flesje van 100 cc en die zijn we nu aan het afbouwen.
zeehondje: Yanna had donderdag een papfles en 1 poepluier, vrijdag een papfles en sindsdien alleen maar poepluiers! maar zaterdag en vanmorgen fruit gegeven, dus t blijft nu doorstromen. Yanna drinkt al sinds een week of 3 5x200 cc, t is echt per kindje verschillend. ik geloof dat F van fmt nog steeds aan flessen van 165cc zit. ik kijk nu ook eigenlijk niet meer naar de ccs, als ze trek heeft, krijgt ze een fles, zit ze vol, is het ook goed, alleen wel die max van 1000cc op een dag natuurlijk Nou, het eten is klaar, dus ik ben weer weg
@zeehondje en sahi F. drinkt op dit moment gemiddeld 700 per dag en wij bieden 5 x 200cc aan. Ze heeft afgelopen week welgeteld 2 x een fles 200cc op, maar vaker flessen van 120cc (de rest word dan weggegooid). Op tijdstip 20:00 doen we 1 schep bambix met vanillesmaak . Vanaf morgen 2 scheppen oefenen. Welke speen gebruiken jullie voor de papfles dan ? @emma hier ook verwarming aan in de nacht. En wat een leuke foto's van Lisa's eerste hapje. Ow en ook een superleuke avatar foto van jou lieve kindjes. @lolly kan die link nergens meer vinden van jullie vakantie? De draagzak waarschijnlijk op het verkeerde moment geprobeerd, F. kreeg namelijk honger. Maar het knopen ging wel goed ben alleen nog even aan het uitzoeken met die beentjes, ik doe het volgens de gebruiksaanwijzing maar voor mijn gevoel zit ze wel gek. Het voelde wel voor 5 minuten fantastisch aan . Overmorgen gaan we weer oefenen. En ja dat fornhuis heeft dus 13 uur gebrand, we waren allebei boos en geschrokken. Nu word dit gewoon standaard net als alle lampen gecontroleerd voordat we het huis uitgaan. Je moet er niet aan denken dat je huis afbrand. Hier gaat F. ook eindelijk oefenen met draaien naar haar rug.
Goede avond, Zo na een druk weekendje, ben ik daar weer.. Vrijdag was echt zo super gaaf, ze wist echt helemaal van niets. Stond ze daar in haar oude kloffie en badhairday, hahahaha. Collin heeft zich voorbeeldig gedragen, alleen slapen, homaar. Gisteren uit eten geweest bij Currys in Rotterdam, smaakte me goed, had de zoete versie genomen. Dat was een goede keuze geweest. En wederom wou Collin niet slapen, maar hij is wel erg zoetjes. Zit vrolijk om zich heen te kijken en te lachen Morgen weer werken, vind dat nog erg lastig uit te dokteren met zijn voeding. Want komt doordat hij bv krijgt zo onregelmatig. En ik kan er in de nacht/ochtend niet op in spelen. Vind dat wel erg moeilijk en geeft me wel een beetje stress. @ Lolly: Als je het in een dag wilt doen, moet je in de nacht rijden. Dan slapen ze en is het goed te doen. Is een mooie camping hoor. @ Zeehondje: Kan toch gebeuren? Wel vervelend dat er zon groot leeftijdsverschil is met dat babyzwemmen. @ Caatje: Sneeuw is leuk zolang je niet naar buiten moet met de auto. Vervelend dat je je zoveel zorgen maakt, ik zou 123 ook niet weten wat je kan gebruiken als oplossing. @ Fmt: Dat is een lange rit geweest zeg. Ik dacht dat je boos was omdat het een soort hoi/doei versie was. Fijn dat je geslaagd bent voor een draagdoek, is het daarmee gelukt? Oh, wat een geluk zeg, dat er niets is afgefikt is. @ Sahi: Hahaha, dat voorover zitten, dat doet er hier ook eentje. Ook in de mc. Maar fijn dat je vakantie zo geslaagd was. Wat een super leuke fotos zeg. @ Emma: Oh, dat kan gebeuren toch? Je doet het niet express? Schitterend haar zeg. @ Princi: Wat een hoop geld zeg, maar als je auto dat waard is moet je dat ook gewoon doen. @ Misja: Oef, wat koud zeg op de vroege morgen.
Zeehondje, Tibbe dronk rond de vier maanden 4x 210. Nu drinkt hij 3x 180 en 1x 210 en dan een fruit en een groentehapje. Nu ga ik hem daarbij ook een beetje diksap of roosvicee geven. Zijn poep is erg dik in ene. Hij heeft er geen last van maar het is wel behoorlijk vast.
@altijdvrolijk ikke boos ? Dan zeg ik dat wel tegen diegene hoor ! Ik ga eens even googlen op die curry waar jij gegeten hebt, klinkt erg lekker. @princi balen joh van die keuring, 1000 euro ? dat is echt superveel geld zeg.. Ik ga toch nog eens even kijken of ik die link van lolly terug kan vinden hehe..
S. is niet zo'n zware meid. Maar misschien inderdaad overstappen naar vier flessen van 180. We gaan het deze week er maar eens over hebben. Hoelaat geven jullie de laatste fles? Wij nu rond 22.00 uur. Ben benieuwd hoe de tijden dan ongeveer bij jullie zijn bij vijf en bij vier flessen per dag. Net wilde ze echt niet gaan slapen. Steeds maar weer huilen. Speen erin, speen eruit. Zelfs zelf eruit trekken en op de grond gooien, haha. Stond op het punt om haar er dan nog maar even uit te halen. Toch nog een keer de speen erin, licht uit gedaan en op haar kamer erbij gaan zitten. In een paar minuten was ze vertrokken. Dat geeft zo'n fijn gevoel. Dat jou bijzijn haar tot rust brengt!
@fmt leuke camping he ik heb nu al zin in. heerlijk 2 weken met m'n kont in het zwembad en m'n gezicht in de zon. heerlijk. Wij gebruiken de drie standen speen van avent voor de pap fles. Ik weet niet of dr. brown ook een pap fles heeft? Spenen brede hals papspeen - Dr. Brown's shop ja dus. @rijden wij gaan waarschijnlijk in 1 keer rijden. Lucas gaat dan waarschijnlijk nog niet in de autostoel maar nog in de mc. dan kan hij volgens mij wat beter in slapen. Fabian gaat in d autostoel waar hij nu ook in zit die kan ik tenminste nog iets kantelen. @altijdvrolijk fijn dat jullie zo'n geslaagd weekend hebben gehad en dat Collin het zo goed gedaan heeft.
Met vijf flessen hadden we het volgende schema 7.30-11.30-15.00-19.00-23.00 nu met vier flessen en fruithap hebben we het volgende schema 7.30-10.30 fruithapje + klein flesje (deze word langzaam afgebouwd)-13.00-17.00-21.30/22.00 Lucas zit nu dus op 4 1/2 fles. In de fles na de fruithap zijn we begonnen met 100 aanbieden en dat bouwen we nu af naar mate hij meer van de fruithap neemt.
fmt: de papfles die ik had was heel dun (zo'n pakje van nestle), dus gewoon met speen3 die ze al een paar weekjes gebruikt nu. Yanna drinkt over het algemeen de flessen leeg, soms laat ze 80cc staan en heeft ze na een kwartier toch trek in de rest. Vandaag zijn de flessen ook allemaal nagenoeg leeg gegaan, en dat met die fruithap erbij! huh je fornuis 13u gebrand? Das niet best! altijdvrolijk: ja dat voorover zitten, net waren we even bij iemand op de koffie geweest, kreeg ze trek, dus snel naar huis, want die mensen gingen eten en wij ook bijna. Ik dacht ik zet haar op tafel, maak een fles en pak haar daarna al. maar mijn vriend maakte haar alvast los, boos dat ze werd! En voorover duiken om eruit te komen haha! Was ook precies de reden dat ik haar even wilde laten zitten princi: hier nu ook steeds poep en een stuk dikker dan we gewend waren. maar ze heeft er echt totaal geen last van! zeehondje: hier de laatste fles ron 21.00. Ze had nu om 19.00 een fles op, dus dacht dat ze pas rond 22u trek zou hebben, maar ze meldde zich alweer om 21u fijn dat S nu slaapt! Hier gaat het tot nu toe in haar eigen bedje 's avonds prima met slapen. lolly: wij bedachten ons ook ineens over het rijden naar vakantie (noord-italie), wel of niet in 1 x rijden. Ligt denk ik aan haar voeding en autostoel op dat moment. Als zij een koekje en papje tijdens het rijden kan eten, schiet het beter op, dan als ze nog flessen drinkt Dus we beslissen tegen die tijd wel. @schema: 5 flessen, 8.30/11.30/15.00/18.30/21.00 en nu rond 12u een fruithap, al kijk ik steeds hoe het uitkomt. En soms de fles van 11.30 als papfles en dan geen fles. Maar dat is nog even zoeken alle flessen zijn 200cc (180/6). Yanna heeft echt nog geen volledige voeding aan de fruithap. Weet ook niet hoe we daar naar toe werken, ik zie het wel. morgen naar het CB, voorlopig laatste prikken. Ben ook benieuwd hoeveel ze weer weegt en meet.
Altijd vrolijk, lekker hè, als je je kind overal mee naar toe kan nemen en hij dat prima vindt . En de auto, we weten niet zo goed of ie het waard is...maar we doen het toch maar. Het is een fijne auto en er staan geen andere reparaties of beurten op stapel. Zeehondje ons schema: 8.30 (maar hij is meestal vroeger wakker....maf kind)- fles 180 10.00 klein potje fruit 12.30- fles 180 16.00- fles 180 18.00 - klein potje groente 19.30- fles 210 en dan naar bed. Alles gaat over het algemeen op behalve de groentehap. Daar blijft wel iets van over. En ik ga nu ook steeds een beetje diksap aanbieden bij fruit en groente denk ik. Paar slokjes. Oja en dit schema is een beetje ontstaan op Tibbe's aangeven zeg maar. Ik heb wel fruit en groente al op ongeveer dezelfde tijd als Mara dat krijgt. Jemig FmT, dat is schrikken als je thuis komt...dat het fornuis nog aan stond. Oja FmT en Sahi, gaan we nog eens naar de duinen...lekker weertje nu....hahahahaha. Ja dat voorover gooien kan Tibbe ook erg goed. Ik heb vandaag de wagen omgebouwd en Tibbe zat er trots en prinsheerlijk in. Ik heb hem wel in ligstand staan, de inzet dus.... en meteen slapen. Komt toch door zijn reflux denk ik. Hij wil gewoon het hoofdeinde hoger hebben. (zijn bedje staat ook omhoog). We waren pas in de stad met de bak. Echt geen doen. Meneer wil niet op zijn rug liggen. Hij slaapt ook altijd op zijn zij. Maar nu kan hij van zijn zij op zijn buik rollen en dat deed hij dus ook steeds. Als je dan dus weg ging rijden dan wiebelen hij zo naar voren met zijn hoofdje steeds tegen de rand van de bak. Dat kan toch niet... Dat was zo'n gehannes. Dus ik hoop nu maar dat als ik hem steeds in ligstand houdt, hij dat oké vindt en dat voor zijn rug toch niet al te slecht is. Jee, de verkoudheid leek hier wat te vertrekken maar keert nu met grote passen weer terug. dat is toch jammer.
Vraag me echt af wat ik op me werk doe hoor. Er is nieteens een werkplek beschikbaar. Gaan zometeen maar eens ergens in het pand een plekje zoeken!
Hier een klein spookje vanaf 4 uur vannacht. @altijdvrolijk das ook niet handig, hopelijk zit je ondertussen. @princi ben je gek haha, het is veeel te koud!