Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goejenavond!

Avond is wel relaxt gegaan, toen mijn lief thuis kwam, heb ik lekker met Cristian gebadderd. Wilde hem niet te veel laten zwemmen, daar hij toch wel moe was de hele middag, dus ik had 'm op mij gelegd en daar had hij toch zoooo van genoten! Was echt heel schattig. :) :cool:

Daarna heb ik hem ingesmeerd met Zwitsal bodylotion en in pyjamaatje gestoken. Nu ligt hij lekker nog even bij zijn papa te slapen en dan brengen we hem zo naar boven!

@Gejanne: ja, denk ik ook hoor.

@Sahi: nou, hij het liep dus best wel een beetje uit de luier, maar nog niet extreem ofzo. Bovendien bleef hij er zelf heel vrolijk bij. Is alleen wat hangerig geweest en heeft best veel geslapen. Hihi en baby'tjes vinden dat volgens mij maar wat lekker: de net verschoonde luier weer volpoepen! :D

@altijdvrolijk: oooh meis, dat kan ik me zoooo voorstellen! Ik moet er echt niet aan denken weer te gaan werken. Wat betreft die sociale contacten, die kun je ook op een andere manier zoeken hoor. Aan de ene kant vind ik m'n job heel leuk, maar ik moet er nu niet aan denken een dag van mijn mannetje weg te zijn... Dikke knuffel en veel sterkte! Huil maar lekker als dat moet en houdt het niet voor je, praat er ook met je lief over hè?! Is heel belangrijk.

Nou, ik drink nog lekker ff mijn warme choco en ga dan naar bed. Weltrusten allemaal!

Liefs,
    Caroline

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Sahi en Caatje voor jullie lieve woorden

3. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Phoe he, iets te kort nachtje.
    Collin besloot om 2 uur en om kwart over 5 dat ie wou eten :(
    Fijn is dat, als je wekker om kwart voor 7 af gaat en je straks braaf moet luisteren naar een dagje voorlichtig/cursus

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @altijdvrolijk: sterkte meis! Hou je taai! En als je het niet volhoudt, gewoon naar huis gaan! Oververmoeid op je werk zitten helpt ook niet!

Hier ook geen denderende nacht gehad. Cristian heeft geen poepluier meer gehad, maar wel ontzettend last gehad. Moest veel scheten laten en werd daar steeds huilend van wakker. Zo zielig.

Mijn hoofd zit nog lekker vol, dus ik denk dat het weer een dagje bankhangen wordt...

Liefs,
    Caroline

5. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Altijdvrolijk ... bah, slaapgebrek.... Jouw kereltje wil duidelijk vaker bij mama drinken, ook nu s'nachts. En dat breekt je, niet waar? Alles kost nu beduidend meer energie, en als je moe bent, werkt, s'avonds en s'nachts je kleine voedt ... Ja, dan word je emotioneler ... en dan is het huilen ... Je bent geen cent waard, alleen de lachjes en het smakken van je kleine kerel maken het goed (welcome to my world denk ik dan)
    Gedeelde smart is halve smart.
    Mij wordt verteld dat het echt beter en makkelijker wordt, en daar ligt de focus. Je mannetje doet het prima, groeit goed, is vrolijk & gezond (en hongerig ;)) wellicht dat die gedachte je helpt, je ziet met eigen ogen waar je het voor doet.
    Pas wel op dat je jezelf niet uit het oog verliest, blijf in balans en deel je zorgen.
    Ik leef volledig met je mee.

CB & groei Florine: nu ik de ML zie die Florine drinkt maakte ik me zorgen...
    Ze komt waarschijnlijk net aan 600ML per dag.
    En als ik de marketeers "voedingsdeskundigen" van de grote poedermelk producenten mag geloven moet (lees: richtlijn) mijn meisje 4 X per dag 200ML drinken?
    De CB arts (een heerlijke geitenwollensokken madame die 5 kinderen met de tiet heeft grootgebracht) heeft me verteld dat Florine de uitzondering op de regel is en alle nodige voedingsstoffen uit de borstvoeding haalt met 'slechts' 600ml ongeveer/gemiddeld per dag.
    Haar 'schema' is ongeveer zo:

07:30 borst (om de andere dag soms om 4 uur)
    11:00 110ml
    13:00 80ml
    15:30 120ml (half mamamelk half nutrilon)
    17:30 135ml
    20:00 80ml
    21:30 borst (1 borst, daarna geen honger meer)
    Dit was gisteren, ik kolf nu bijna alles en biedt haar per fles minimaal 150ml aan.. dus veel melk gaat de gootsteen in :( Voordeel is nu wel dat ze uit de fles drinkt (halleluja) dus ik heb meer vrijheid.

Maar goed, ze doet haar achternaam eer aan en weegt nu 6.350kg en is 64cm, ze zit dus qua groei precies op de middellijn van de grafiekjes (terwijl BV baby's er vaak wat onder hangen)

En ik ben dus nu echt aan het afbouwen, over 7/8 weken ben ik klaar met borstvoeding, iedere 5 dagen mix ik meer nutrilon door de melk zodat ze kan wennen. En dan heb ik de 6 mnd borstvoeding die ik me heb voorgehouden volgehouden! :D (of zijn het dan niet precies 6 mnd?;))

Sahi, wat jij schrijft over het poepen, inderdaad, de kleintjes komen daar wel weer overheen, en het eten/drinken, dat regelen ze precies allemaal zelf. Hier wel een STINK luier iedere dag, maar dat komt volgens mij door dat beetje nutrilon die ze krijgt voor het afbouwen van de BV. Jeetje wat ga ik de zoete weeïge poepluiers missen.

Caroline verkouden BAH! Ik word ook weer ziek voel ik .... niks aan.

edit: Ski pakje Florine :p toegevoegd, zit heerlijk, en ze past zo bijna niet meer in de ligbak van de kinderwagen

6. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Altijdvrolijk en Goldduke,
    Het word idd echt makkelijker. Echt! Ik voelde me na Mara na een jaar weer mezelf en kon ik zeggen dat ik ontzwangerd was. Toen werd alles ook weer makkelijker. (alleen komen dan de hormonen die het verlangen na een tweede doet toenemen. Echt op mijn andere forum, na 9 maanden begonnen we allemaal los van elkaar ineens over een tweede te denken...maf!).
    Nu Tibbe er is merk ik het weer. Alles is nu zwaarder en ik ben moe en hormonen schieten alle kanten op. Gelukkig weet ik nu uit ervaring dat dat weer weggaat.
    Sterkte in elk geval!
    O en idd de lachjes van je eigen kind maken je high :). (dat is onderzocht...).

Oh man, iedereen lijkt wel verkouden en ziek...bah bah!

Gold, als Florine tevreden is en goed groeit.....dan zou ik blij proberen te zijn dat ze zo goed kan voelen hoeveel voeding ze nodig heeft. Ik ben zelf veel te vroeg geboren en mij hebben ze dus altijd volgestopt met melk. Ik heb nu nog steeds dat ik erg snel reageer op als mijn bloedsuikerspiegel zakt. Met gevolg dat ik niet bepaalt de dunste ben. (niet om een excuus te zoeken dat ik niet zou hoeven afvallen hoor...). Ik let hierdoor erg goed op wanneer de kinderen aangeven dat ze genoeg hebben gehad en dat ook meteen accepteer.

Maar niettemin...kinderen en eten....lastig. Ik probeer me ook heel hard geen zorgen te maken over Mara die al heel lang weigert groente te eten 's avonds....

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: fijn dat het wat beter gaat nu.

altijdvrolijk: sterkte vandaag!

gold: ze zal waarschijnlijk voldoende hebben aan jouw melk, want bv past zich aan, aan de behoefte van je kind. En dat kan dus in minder cc's zitten. Straks met kv zal ze misschien meer drinken. of niet en dan is het ook geen ramp. Zo lang ze alert is en goed plast, is alles best! En ze groeit duidelijk prima!
    fijn dat ze nu aan de fles is! :D
    Je wilt niet blijven voeden tot ze er klaar mee is? een half jaar is natuurlijk al top hoor!
    Ik ben van binnen een langvoeder ;) Yanna drinkt de fles ook het liefst bij mij in mijn armen, met haar hoofd tegen mn borst, en lekker aaien enzo. volgens CB duidelijk bv-kenmerkjes.
    maar van mij moet er niks hoor :p ;) :D

en die poep: bv-poep is inderdaad veel 'lekkerder' dan kunstpoep, bah!
    en met appel en banaan erbij nu is het helemaal een zootje :p
    wat een heerlijk skipak!

princi: ja die hormoontjes, pfff
    ik dacht zelf dat ik dat niet zo had, in mn kraamweek amper een traan gelaten, maar merk nu dat t m bij mij in kleine dingetjes zit, een zielig bericht in het nieuws of juist iets moois op tv ;)
    goeie van je om de kids niet vol te proppen met melk. Kreeg gisteren ook weer van mn vriend te horen; als ze genoeg heeft is het toch goed? Terwijl ik juist probeer op haar behoefte te letten, zo lastig.
    mijn vriendinnetje is er met haar oudste zooo relaxed in, ben ik echt jaloers op! haar oudste eet amper warm en 2 boterhammen is veel op een dag. hij eet gelukkig wel goed fruit. Maar zo lang hij vrolijk is, maakt ze zich niet druk en dat vind ik zo knap!
    dat jochie is trouwens van aug. 2009.

nou Yanna is op het KDV, wat gek zo thuis ;) Had wel even een brokje in mn keel en heb heel de tijd het gevoel dat ik iets vergeet mee te nemen of te doen, maar ik weet dat ze in goede handen is. Ze zat meteen al te lachen naar de leidsters en zat lekker op schoot daar, daar hou ik van!
    zo de hondjes van mn vriendinnetje weer even uitlaten en dan weer naar het KDV, haal haar rond 12u weer op.
    had allemaal klussen bedacht, maar heb nog geen zin ;) t is geen ramp hoor ;)

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @goldduke wat een leuk skipakje van Florine. Leuke foto.

@princi dat is ook wat dat Mara al even geen groente eet. Kan jammer genoeg geen advies geven maar toen ik klein was at ik ook weinig/nooit groente wel met appelmoes erbij haha..

@sahi raar he je kleine meisje ineens op het kdv. Voor mij word het ook steeds moeilijker hoor, maar het gaat vast goed komen.

Ben ik toch nog steeds op zoek naar een vakantie en nu heb ik waarschijnlijk wel iets leuks gevonden voor 2013 haha dan is F. 1,5 jaar. Kennen jullie deze keten? :

Huuraccommodatie op een camping en in een vakantiedorp in Frankrijk, Portugal en in Spanje: Yelloh village Campings

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: jouw linkje van de vakantie zegt me verders niks, dus geen tips ofzo ;)

Yanna heeft het super gedaan op het KDV! Wat fijn zeg :)
    Ze dronk net als thuis haar 2e fles niet zo geweldig, maar dat is geen ramp. Verder heeft ze naar de leidsters zitten schaterlachen:( Dat doet ze thuis amper... Gekke meid;) Dus het zal wel goed zitten daar.
    Ze heeft ook een vriendje, ze kletste zich 10x in de rondte tegen een jongetjes baby, die gewoon schaapachtig terug zat te lachen naar dr :D
    Pak van mn hart dat ze zo zichzelf was daar, nu weet ik zeker dat het prima is om haar daar te brengen als ik werk :)

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @sahi heb jij dezelfde inschaling als in verpleeg en verzorgingshuizen. Ik zit nu in schaal 40 trede 5.

@altijdvrolijk dikke knuffel voor je.

@gold leuke foto van florine.

@fmt ik ben die keten idd ook tegen gekomen. Ze zien er allemaal goed uit van yelloh. Ik ben stiekem ook al naar een vakantie voor volgend jaar aan het kijken. Het liefst frankrijk of italie.

Hier ook een niet al te beste ncht gehad. Ik lag er na de late dienst om 0.00 in maar ik kon de slaap niet vatten want ik me toch koude voeten dus eerst maar eens sokken aangedaan. Toen vond fabian het nodig om er om 4.45-4.55 en om 5.30 uit te komen. En volgens mij zit lucas in de 19 weken sprong want die was er om 6.15 al voor de eerste fles. En mijn wekker ging weer om 7.45 pff goed begin van de dag.

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @altijdvrolijk al thuis aangekomen ? Alles goed gegaan ? Mag ik vragen hoe je dat doet met de voedingen dan ?

@lolly ja ik zie die yelloh zeker wel zitten hoor, aan de langedoc in een cottage cabane met airco, serignan plage. Of bora bora (zit weer links van Frankrijk). Echt super leuke huisjes. Kom ik jou straks nog tegen op vakantie haha.. :p

Lolly zou goed kunnen die sprong, die 19 weken sprong lijkt ook wat langer te duren van wat ik heb gelezen.

@sahi fijn dat Yanna het zo naar haar zin heeft gehad.

Hier weer een lekkere warme fles met melk maken voor een klein meisje wat weer lekker ligt te jammeren.

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hahaha wanneer zullen we gaan? Kunnen lucas en fae lekker samen spelen.

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Haha zie je ze al lopen hand in hand grote Lucas en kleine F., wij willen wel warm weer dus word wel hoogseizoen (denk ik).
    Maar van die camping word ik wel vrolijk hoor.

Ik ga kijken of het me lukt om een grappig filmpje van F. neer te zetten. Gisteren deed ze zoiets raars in de box het leek wel op swingen haha..

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: ik zit in de CAO voor de gehandicapten zorg. Ik werk daar nu 5 jaar zo'n beetje, maar sinds 3 jaar in de schaal waar ik nu zit (45). Maar ik denk dat die schalen anders werken, want mijn moeder werkt in de GGZ en die zit ook in 45, terwijl zij stukken ouder is en verantwoordelijker werk doet op dit moment.
    jeetje wat een nacht! Sterkte!

oh ik wil ook wel een gezamenlijke vakantie in italie of frankrijk :D
    Mijn grootste voorkeur is frankrijk. Ik hou zo erg van frankrijk! ik mis het gewoon, omdat ik er al 2 jaar niet ben geweest. Maar naar italie (favo land van mn vriend) zijn we nog nooit samen geweest, dus dat is dit jaar eerst aan de beurt. en dan terug via frankrijk ;)

zo heb toch nog een hoop werk verzet, Yanna slaap nu een gat in de dag (toch veel indrukken dus vanmorgen). hele huis gestofzuigd, wc's en badkamer gepoetst, broertje even op de limonade gehad (hij drinkt geen koffie ;)), kattenbakken gedaan, instanties gebeld (ANWB en gemeente), kippen van voedsel en ontdooit water voorzien en kliko's opgehaald.
    pfoe klinkt best veel. En ben nu lekker aan het kokkerellen, gehaktballen gedraaid, die staan te sudderen en ik heb de aardappelsgeschild voor de boerenkool :)

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Wow Sahi jij bent hard aan het werk geweest, hier helemaal niets gedaan, ja als F. der slaapje ging doen ben ik ook maar lekker gaan liggen haha..
    Wat een leuke avatar van Yanna zeg haha, lekker vrolijk koppie.

16. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Hier heel de dag lam... Pfff, erg vermoeiend, gelukkig is Cristian heel lief. Geen poepluiers vandaag haha! Hoofd nog steeds erg vol, neus loopt als een trein. Is op zich een teken van het einde van de verkoudheid, hoop dat dat inderdaad zo is, maar voelt niet zo...

@Goldduke: wat een lieve tekst aan altijdvrolijk! Daar had ik ook wat aan! Geweldige foto van je meisje! Grappig dat ze mét skipak bijna niet meer in de wandelwagen past! :D

@sahi: euhhh... Dat het beter gaat?! Oh, je hebt alleen mijn stukje van gisterenavond gelezen. Vanmorgen was het weer noppes, slechte nacht, vol hoofd, alleen met Cristian gaat het prima! ;) :D Gelukkig maar! Fijn dat het zo goed gegaan is op het KDV! En je hebt echt veel werk verzet vandaag!

@lolly: balen van je nacht joh... Voel met je mee...

Ik ga weer verder bankhangen! Tot later!

Liefs,
    Caroline

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @caatje beterschap nog was je helemaal vergeten zie ik nu.

Schrik me net de pleures, vriend komt thuis helemaal onder het bloed:$.
    Nee hij had niet gevochten maar een gewonde zwaan geholpen tot de dierenambulance kwam. Wat een fantastische vriend heb ik ook :).

Nu sollicitatie wegdoen dus tot morgen weer.

Vanavond lekker pannenkoeken eten :p

18. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond,

Wat een zouteloze dag zeg, zonde van me tijd!
    We waren gelukkig een soort van op tijd klaar, dus kon ik Collin ook weer op zijn halen.
    Zo lief daar, de GO haar dochtertjes (7 en 2,5) zijn helemaal weg van hem. De oudste heeft hem in slaap gezongen en de jongste geeft hem steeds kusjes.. *smelt*

@ Caatje: Hahaha, als het niet gaat naar huis gaan? Zo werkt dat helaas niet. En die scheetjes laten, dat kan er hier ook eentje als de beste…hahaha
    @ Gold: Bedankt voor je lieve woorden. Doet me echt goed, weet je dat. Maar die cc’s, ik snap wat je bedoelt hoor, is ook moeilijk om dat ineens zo te zien.. Hopelijk gaat het afbouwen bij jouw goed en gaat je meisje ook beter drinken uit de fles. Soms zit ik wel eens te denken om de laatste voeding te vervangen voor kv, maar aan de andere kant vind ik dat ook weer zonde.

Zometeen even een bakkie doen bij mijn vriendinnetje en kleine. Die meid wil ineens niet meer uit de borst drinken. Dat is ook vervelend hoor..
    @ Princi: Dat zou inderdaad ook wel eens te maken kunnen hebben met ontzwangeren.
    @ Sahi Echt heel fijn dat je meisje het goed doet daar, dat scheelt echt met wegbrengen. Wanneer moet jij nou precies beginnen?
    @ Lolly: Oe, wat een drama nacht zeg. Jij ook een knuffel.
    @ Fmt: Hoe bedoel je dat? Ik ga gewoon weg uit die cursus/voorlichting om te kolven. Jammer voor ze. Alleen is het niet mijn eigen lokatie en ben daar maar in de kleedkamer gaan kolven (werkt ook op batterijen)

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @altijdvrolijk, ik bedoel niets wist alleen niet dat je kolfde en dacht dus dat je echt steeds naar Collin ging om de borst te brengen zeg maar ;).
    En inderdaad gewoon gaan kolven dan daar heb je recht op.

Verder met mijn sollicitatiebrief nu :)

20. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ fmt: oh, hahaha, nee dat gaat niet. Succes met je brief, is altijd lastig

Deel Deze Pagina