@caatje: die verhoging was alleen gisteren hoor! Niet dat het dagen heeft geduurd nu was het net weer 37,3 dus dat is netjes. Ik zou als het na vanmorgen nog niet weg is even een arts raadplegen! Kan nooit kwaad! Hoe is het nu?
caatje: bij Yanna lukt het wel en de budha baby van mn vriendin ook, t is een beetje trekken en doen, maar t kan wel. Ach, na een hele vieze poepbroek is een douche of bad toch beter als het nou zo blijft met die temp, moet je even een arts advies vragen hoor, lijkt me verder heb ik wel iedereen bijgelezen, maar geen puf om te reageren. Na zoveel nachten kou begint t mn lijf in te trekken, dan voel ik gewoon al mn botten en spieren, kan ik de trap niet op of af, is gewoon zooo pijnlijk... scouting dus maar afgebed (merk toch dat ik daar ook steeds minder zin in heb...) ze kennen dit van me in de winters, dus vinden ze prima. Maar ja, nu heb ik nog wel de zorg voor Yanna, want mn vriend moet af en toe wat dingen doen vandaag... ow wat kan ik daarvan balen zeg, vanavond zouden we naar een feest gaan en eerst bij mn moeder eten, dat wordt m dus denk ik niet en maandag dus werken... Ben echt een beetje sacherijnig nou... naja, komt wel goed...
Nou, temperatuur is nu weer 37,5. We blijven het aanzien. Heel eerlijk, als je het mannetje ziet zou je niet denken dat ie niet lekker is. Maak me dus geen zorgen. Over zo'n 3 uur is de paracetamol uitgewerkt, dus dan kijken we weer verder. Nu ff lekker met ons drietjes in bed!
Hoera! Temp. is nu gelijk gebleven, is nog steeds 37,5 dus. Hoop dat 't nu verder gaat dalen. Zou fijn zijn... Liefs, Caroline
Geweldig caatje dat het de goede kant op gaat! Hopelijk blijft het zo! Ik duim voor jullie! Zo hier nog wat boodschapjes wezen doen, beneden gestofzuigd, gedweild, wc gedaan! Dus klaar voor het weekend! Joël ligt lekker te slapen! En zo om half drie maak ik Manlief wakker (heeft nachtdienst gehad) En dan krijgen we nog kraamvisite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha na 4,5 maand!! Ach wel leuk dat ze komen. Verder vanavond lekker thuis, vanaf negen uur alleen als mannetje weer naar de nachtdienst gaat! WAT IS HET TOCH STIL HIER DE AFGELOPEN DAGEN EN VANDAAG!!!!!!!!!!!!! FIJN WEEKEND ALLEMAAL!
Caroline, fijn dat de temp nu stabiel blijft/daalt, in ieder geval niet meer omhoog gaat Wij gaan zo ijswandelen Met Florine in de kinderwagen over het Spaarne wandelen. We hebben de bak van de kinderwagen ingewisseld voor dat andere ding, dat ding dat omlaag kan en in 3 standen in zitstand kan (weet niet hoe dat heet) Ze past echt niet meer in die bak met het skipakje. Nu kan ze al liggend om zich heen kijken, ben benieuwd. Vraagje; hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ze met 'regelmaat' meer per keer drinkt? Ze drinkt de afgelopen dagen: 05:30 borst 10:30 165ml 13:30 165ml 16:30 110ml 19:00 160ml 21:30 60ml + beetje borst nog 05:45 borst 09:30 140ml 12:30 160ml 15:30 120ml 19:00 150ml 21:30 120ml 05:00 borst 08:00 100 ml 10:00 50ml 13:30 190ml 17:00 120ml 19:00 70ml 22:00 130ml Vandaag: 05:00 150ml 09:00 150ml 13:00 110ml Zoals jullie zien, geen peil op te trekken Het is allemaal afgekolfde melk soms gemixt met nutrilon, heb haar zover als kan van de borst af (mag ik halleluja roepen?, want zo voelt het wel) Moet ik het tijd geven omdat haar maagje nog zo klein is ivm de meerdere bv momenten per dag? Of zo laten? Ik weet het niet? Groeien doet ze zoals eerder gemeld prima, plassen & poepen ook. Fijn weekend allemaal!
ik kom ook even snel reageren moet zo nog werken. We waren vandaag nog even bij de trekpleister vroeg de mevrouw achter de kassa; mag hij ook al een snoepje? Dus ik nou doe maar niet hij is vier maanden en heeft nog geen tanden dat lijkt me niet zo verstandig. somiige mensen willen kindje wel heeel snel groot hebben. Zo nu even aan het werk. tot morgen.
inderdaad stil hier... gold: bv is altijd op verzoek, de ene keer hebben ze snel weer trek, de andere keer zijn ze lang verzadigd. Yanna was een week of 4 aan de kv (volledig) voor er enig ritme in kwam. En dan nog is het ritme soms weg, maar het zit er nu wel enigszins in. en tot ze een jaar oud zijn blijven ze rommelen, daarna gaan ze pas een beetje met de papa en mama mee eten op de zelfde tijden. En dan zit je niet steeds met de melk. Dus probeer je schema een beetje naast je neer te leggen. lolly: nou ja, dat is raar! misja: lekker bezig geweest! caatje: fijn dat het lijkt te zakken, hoe is het nu? ik moet de was nog ophangen, maar heb echt geen zin. en binnen nu en een half uur zal Yanna wel weer wakker zijn en eten willen. ik denk niet dat ik vanavond naar dat feest moet gaan, als ik al opzie tegen de fles geven (mn vriend is de deur uit, anders deed hij het wel...) en nou moet ik maandag werken, ik kan dan echt niet ziek zijn!
@Caatje fijn dat de koorts gezakt is. @gold ik vind dat Florine aardig wat drinkt hoor, met ritme krijgen geen idee, wij hebben dat hier vanaf het begin af aan gedaan (om de 3 uur fles) en we volgen F. eigenlijk. Ze heeft gewoon haar eigen ritme soms heeft ze 4 flessen op een dag, andere dag 6. @sahi als je niet lekker voelt zou ik ook gewoon thuisblijven van een feest. Ziek melden op je eerste dag na verlof is ook niet iets wat leuk is natuurlijk. Hopelijk zet het niet door en voel je je morgen weer lekker fit. Hier vandaag weer beneden alles gedaan, kelderkast helemaal uitgesopt en opgeruimd en geordend. Lijkt net een supermarktkast nu haha.. F. probeert haar mobiel vast te pakken maar ze kan er net niet bij, ook vliegen haar benen door alle kanten de box door, wil ze ook vastpakken maar daar kan ze dus niet bij dus dan is het weer jammeren haha.. Heerlijk kind. Hier is vriend boodschappen halen, vanavond lekker strijken (ja die ligt er nog steeds haha). Ooh mijn sollicitatie die ik van de week gedaan heb is nu in behandeling (kun je zien op de website) echt spannend hoor.
Op zich gaat het hier redelijk. We hadden nadat de temperatuur gelijk gebleven was, besloten geen paracetamol te geven, werd ie me na een uurtje ofzo opeens toch huilerig! Van alles geprobeerd, uiteindelijk toch maar weer wel gegeven (temp. was toen 37,6). Bleek het achteraf kou te zijn. Had hem daarna namelijk lekker in de draagdoek bij me genomen en toen viel hij heerlijk in slaap. Eigenlijk de hele middag zowat geslapen. Nu is hij weer wakker, hebben weer even getempt en warempel, het is nu 37,1! Heel fijn. Gaan zo dus toch even naar het verjaardagsfeestje. Cristian goed ingepakt uiteraard, maar is goed voor z'n weerstand, denk ik dan maar. Beetje frisse lucht kan geen kwaad en we gaan toch niet echt naar buiten (alleen van en naar de auto). Hij ligt nu trouwens heel schattig in de box te brabbelen. @Misja: veel plezier met de kraamvisite! Inderdaad grappig nog na 4,5 maand! @Goldduke: wat leuk zeg, ijswandelen! Hoe was het geweest?! Enne... FOTO'S!!!! @lolly: jeetje, wat een muts zeg. Heeft vast zelf geen kids. @Sahi: je moet zelf doen waar je je goed bij voelt. Als je niet naar dat feest wilt, moet je dat gewoon niet doen. Wat voor feest is het trouwens, dat heb ik gemist... @FmT: Spannend ja, die sollicitatie! Veel succes! Nou, wij zijn er vandoor, gaan maar eventjes, hebben we tenminste ons gezicht laten zien. En vind het eerlijk gezegd zelf ook wel ff lekker om buiten te zijn. Tot later! Liefs, Caroline
Slaapzak bij de V&D gekocht. Een roze van het merk Friendz. Caatje, fijn dat de koorts zakt. Op het zetpildoosje stond bij ons niet langer dan twee dagen gebruiken. 21.00 uur laatste fles gehad gisteravond, maar dronk 'm weer niet leeg (40-50cc laten staan). Vannacht om 1.00 uur en om 02.20 uur werd ze wakker. Eerste keer werd ze zelf snel stil en tweede keer heb ik een speen gegeven. Vanmorgen om 8.00 uur wel de fles helemaal leeg. Omdat we een nieuwe filmcamera gingen halen heeft ze pas rond 13.15 uur de volgende fles gekregen en deze dronk ze niet eens helemaal leeg. Denk toch dat het nog teveel is, dat het niet past in d'r buikje, kan dat? En ook een beetje raar nu, ze ligt al drie uur te slapen. Half uurtje geleden voor de tweede keer gekeken en nu lag ze wel met haar ogen half open. Maar nog steeds niet aan het huilen nu. Ritme is echt helemaal in de war. Kan toch niet dat ze nu denkt dat het nacht is ofzo? En nu net laat ze 80cc staan!
Hoi! Zeehondje, ik zou het ook echt niet weten ... ik durf bijna de tijden dat Florine slaapt of niet hier niet (meer) te melden evenals hoe ze drinkt, voor ik het weet doet ze het weer anders Dag & nacht zal je kleintje toch niet door elkaar halen? Misschien groeit ze momenteel wel heel erg hard en heeft ze meer aan slaap dan melk? Ik roep maar wat.... Het ijswandelen was top! Super druk bij ons voor de deur, DJ, warme chocomel & glühwein standjes, Florine in het zit/ligding; die keek haar ogen uit. We wilden nog een kermit halen bij de appie.... bij 3 filialen zijn we geweest, nergens te krijgen Dus morgen maar naar een andere appie met de auto. Een paar foto's van het ijswandelen staan op FB. Fijne avond allemaal ik ga los op de lasagne.
Super dat het zo leuk was! Even m'n verhaal kwijt sinds het proberen van vier flessen van 180/6; Vrijdag 8.45 uur 13.00 uur 17.00 uur 21.00 uur (geen ene keer fles leeg) 01.00 uur en 02.20 uur wakker.Alleen tweede keer speentje moeten geven. Zaterdag 8.00 uur 200cc 13.15 uur 160cc 17.45 uur 120cc 21.45 uur 150cc Totaal dus maar 630cc op vandaag. Veel te weinig volgens mij. 14.15 tot 17.15 geslapen/in bed gelegen. Toen eruit gehaald om te douchen.Fles gegeven en even in de nieuwe wipstoel met speeldoos gezeten. Dit vindt ze echt leuk! 19.00 uur weer gaan slapen. Wakker gemaakt voor laatste fles. Tijdens fles twee keer flink persen, dunne poep. Tijdens verschonen spuit ze het zo eruit (ook op de muur ). 22.15 uur naar bed. Door het vele slapen, de dunne poep en de koorts van afgelopen maandag misschien toch tandjes? We voelen nog niks. Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat.
Goejenacht! Nou... Wat een middag... Verjaardagsfeestje was gezellig, Cristian heeft de hele tijd in de wandelwagen liggen slapen, voelde goed aan. Tot we thuis kwamen, toen voelde hij ineens heel warm en toe we zijn temp. opnamen, bleek hij ineens weer 38,2 te hebben! Toch maar naar de kliniek dus. Hele aardige kinderarts (kenden we van toen ik nog in de kliniek lag, had Cristian toen ook 2x gecheckt). Nou, ons mannetje blijkt gewoon een oorontsteking te hebben! In zijn rechteroor, van opgehoopt slijm in zijn luchtwegen... Op zich goed dat we gisteren niet gelijk gegaan waren, want dan hadden ze het waarschijnlijk nog niet kunnen zien. Maar goed, nu dus een ab kuurtje voor een week. Ook nog extra neusdruppeltjes en mocht de koorts aanhouden (wat door de ab zou kunnen) dan doorgaan met de speciale baby paracetamol (druppeltjes) die we hier hebben om de koorts te onderdrukken. Maar alleen bij hoger dan 38. Verder gaat het met Cristian goed hoor. Is een sterk mannetje. Hoop dat hij nu gauw weer helemaal beter is, wellicht dat ie dan ook eindelijk van die snotjes af is! Morgen gaan we een dagje naar Torremolinos waar mijn vriendin is. Super veel zin in. We lunchen bij hun en dat is altijd super lekker (zijn Indonesisch van afkomst en koken dus ook altijd dat soort gerechten, zálig!). @zeehondje: wij gebruiken hier dus geen zetpil, maar druppeltjes. Mogen langer gebruikt worden, op aanraden van de dokter. @Goldduke: dat ijswandelen klinkt super leuk! En die standjes helemaal, mmmmm warme glühwein, das lang geleden! Heb de foto's nog niet gezien, zal kijken of ik daar morgenvroeg nog ff tijd voor heb! Voor nu weltrusten, ik ga naar bed. Tot morgen! Liefs, Caroline
Caatje: wat sneu zeg! Gelukkig lijkt hij er niet al te ziek onder verder. @voeding: op deze leefdtijd geldt datminimum aantal cc's niet meer. Ze pakken zelf wat ze nodig hebben en laten zich niet verhongeren. En Yanna drinkt de ene dag ook meer dan de andere, ik denk afhankelijk van haar humeur en de fruithap. Soms drinkt ze 5x200, gisteren 4x200, er zijn ook dagen geweest dat ze 4 of 5x 120 dronk. Niet meer zo op vastpinnen! Gisterenavond visite gehad, dus niet meer hier geweest, was gezellig maar laat. Vandaag mn echte laatste vrije dag, dus lekker van genieten hier. Yanna wil trouwens zitten! Op schoot doet ze niet anders, ze spandt echt haar buikspieren een en als ze onze handen vastpakt, trekt ze zich zo op. Rollen is uit, eten en zitten is in. Gisteren bloemkool geproefd en dat vond ze heerlijk! We hadden een bakje voor haar apart, ze heeft zeker een kwart van een volwassen portie op! Dus zeg 50gram niet gek dat ze dan haar avondfles laat staan. Nu lekker aan het wakker worden op het grote bed, en ik ruik een poepbroek voorbij komen
@caatje beterschap voor Christian, oorontsteking is niet fijn. @sahi geef je die bloemkool geprakt of zo in het handje? Ik dacht dat bloemkool pas vanaf 6 maanden mocht, en als onze baby's overgaan op standaard 2 mogen ze nog maar 800cc melk van wat ik begrepen heb. @zeehondje F. drinkt sommige dagen minder dan Sophie Hier vrij rustige nacht gehad, F. Was wel een compleet uur wakker en dat maakt het voor mij wat moeilijk om weer in te slapen.
Cristian toch! Een extra dikke knuffel voor je mannetje Caroline. Zo zie je maar, goed dat je hem in de gaten hebt gehouden. Ik hoop dat hij snel beter wordt. Sahi, dank voor je geruststelling (wederom) over het drinkgedrag van de kleintjes. Wij hebben ook de ene dag meer honger dan de andere. Ik laat het los, het is toch nooit goed; er is altijd wel wat om me zorgen om te maken (teveel slaap, te weinig, te veel drinken, te weinig, te veel poep, te weinig en ga zo maar door) Geniet van je zondag en alvast veel succes morgen voor je 1e werkdag weer. FmT, spannend hoor die sollicitatie .... hoeveel doe je er per week uit ongeveer? Ok, ik heb wat lopen kl#ten met filmpjes van Florine, hier zijn de linkjes, heb mijn Iphone moeten leegtrekken want ik had geen plek meer Florine - YouTube Florine II - YouTube
Leuke filmpjes van Florine! Echt een dotje! Caatje, agossie, dat is naar zeg....oorontsteking. Tess had er ook zoveel last van, heeft uiteindelijk buisjes gekregen en toen was het over. Meissie zat elke maand aan de antibiotica en dat is al zo'n troep. Goed dat je hem zo regelmatig zijn temp. hebt opgenomen. Hier gaat alles goed. Linn is nu al een week niet meer verkouden en spuugt ook niet meer. Kortom: spugen kwam dus echt door het verkouden zijn. Ze is mega vrolijk de laatste dagen, echt schaterlachen om alles. Heerlijk, we genieten er enorm van. De hoop dat Linn ooit gaat doorslapen hebben we laten varen...ha ha ha. Als ze een jaar of 6 is, gaat ze er zelf maar uit om te drinken. Ze drinkt nu 5 keer 200cc, dus echt de limiet. Maar ze zal voorlopig vast nog niet meer willen. Met de hapjes willen we echt wachten tot 5,5 of 6 maanden. Gisteren heerlijk met Tess wezen schaatsen....voor de eerste keer en ze kon het goed joh! Had een stoel e.d. mee, maar moppie wilde het zelluf doen. Vanmiddag nog even sporten en dan zit het weekend er helaas alweer op. Nog 2 weken werken en dan lekker een weekje vakantie, kan me er echt al op verheugen. Tess en Linn gaan dan maandag naar de gastouder en ga ik lekker chillen. Dinsdag gaat Tess ook naar de gastouder en dan ga ik met Linn zwemmen. Lijkt me geweldig en met beide dames alleen zie ik niet zitten.
Goedemorgen! Dank jullie wel voor alle beterschaps wensen! Cristian maakt het behoorlijk goed. Moest vanmorgen dus een heel riedeltje aan medicijnen krijgen (ab kuur en verschillende neussprays), deed het allemaal met een lach! Wat een kanjer is het toch! @Sahi: Geniet van je laatste vrije dagje vandaag! Succes morgen vast gewenst! @FmT: Balen van dat uur wakker vannacht, hoop dat het de komende nacht wel weer goed gaat! @Goldduke: oh leuk! Filmpjes! Heb er nu alleen geen tijd voor, maar zal er aan proberen te denken ze vanavond of morgen te bekijken! @suus: pffff, oh jee, ik hoop toch echt dat het voor mijn mannetje maar eenmalig is zeg! En niet dat hij net als Tess dadelijk iedere maand aan de ab zit... Wij rijden zo naar Torremolinos, maar ik hoor dat ik eerst ff een luier moet verschonen haha! Fijne zondag allemaal! Liefs, Caroline