Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Goedemorgen meiden !!

hier een goede nacht gehad ! we zijn over naar 5 voedingen en lisa doet het er goed op en slaapt nu ook langer door .. vandaar ook de overstap naar 5 voedingen .. dag 1 was taai maar ze liet elke keer haar flessen staan .. nu gaat het goed ! gister hebben we ze om 7 uur wakker gemaakt:$ en vanmorgen kwam ze om 6.30.. beetje gerekt en we zitten op schema !!
    ga ze zo lekker in bad doen en bedje verschonen soms geeft ze mondjes terug met een vollere buik nu

worst lisa slaapt snachts in de puckababy maar overdag ligt ze zo in de box onder een dekentje .. als ze echt onrustig is leg ik haar "vast" in een hydrofiele luier :cool: en valt ze ook sneller in slaap !!

maxi cosi .. ik dacht ook max 1,5/2 uur

zo ik ga eens wat doen zit nog in mijn ochtendjas jaloers te zijn op gold omdat die er zo pikobello uit ziet :D

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @emma ik zit ook nog in mijn pyama hoor haha, de buren hebben geen water dus het was een volle douche hier vandaag :D.

Maar jullie baby's liggen dus overdag helemaal niet in bed ?

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Linn ligt in de wandelwagenbak, maar daar ligt ze 's nachts ook. Als ze onrustig is, dan staat ze in de kamer (kan ik de speen erin stoppen/wiegen/etc) en als ze slaapt, dan rol ik haar naar de keuken, daar is het lekker stil.
    Bedje vinden we nog niet handig. Ik kan niet elke keer naar boven om haar in slaap te helpen en 's nachts willen we haar dicht bij ons hebben, zodat Tess niet wakker wordt. Al hebben we wel net besproken, dat we haar vanaf volgende week 's nachts in haar eigen bedje laten slapen. Ben heel benieuwd of me dat lukt....vind het nog wel lekker zo dicht bij me.

Gold, wat een leven he.....helemaal optutten voor een tripje om luiers te kopen. Tja, ons leven staat echt even in het teken van de baby ;)

Emma, lekker hoor....5 flessen! Kunnen jullie 's nachts weer wat langer slapen.

Linn die laat nu wel 6 uur zitten na de fles van 20.00, maar we willen uiteraard graag dat ze dat bij de fles van 00.00 gaat doen. Alleen denkt zij er nog anders over.

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    We zijn net terug van de osteopaat. Wat een heerlijke nuchtere man! Hij voelde idd wel een opgezette, harde buik/darmen, maar wist ons heel eerlijk te vertellen dat het gewoon 3 maanden duurt....ha ha ha. Wel heeft hij ons geleerd hoe we de 4 drukpunten van de darmen kunnen stimuleren. En hij heeft de botjes/delen van het hoofd en de nek iets losser gemaakt.
    Linn vond het allemaal prima en lag heerlijk relaxed om haar heen te kijken. Wat een andere ervaring zeg, Tess krijste toen alles bij elkaar en was nat van het zweet (ik toen ook). Wel weer een bevestiging dat Linn een heel ander kindje is.
    Ze slaapt nu lekker in de maxi-cosi en ze mag om 12.00 een fles, dus ze ligt dan ook wel 1 1/2 uur in de maxi-cosi. Ik heb er geen moeite mee, er mag zoveel niet!
    Tuurlijk is TE lang niet goed voor haar rug, maar alles waar TE voor staat is slecht.
    Maar loopstoeltje mag niet, leren ze de balans niet. Je MOET rond en roterend handelen, want anders kan het schade aan de heupjes/rug oplopen. enz enz....Soms slaan we wel een beetje door.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik schreef gister al dat als je ze elk slaapje of elke dag zolang laat slapen/liggen in de maxi-cosi dat niet goed zal zijn. En ben het inderdaad er mee eens dat alles waar TE voor staat niet goed is.
    Maar zo af en toe lekker laten liggen kan geen kwaad lijkt mij.

Hier om 22.00 uur laatste fles.
    03.45 uur nachtfles.
    07.45 uur ochtendfles.
    Daarna wilde ze niet meer slapen in haar eigen bedje. Heb haar in een wikkeldoek gewikkeld en naast me in bed gelegd. Zo hebben we samen nog een uur geslapen. En zij slaapt trouwens nog steeds, heerlijk.

6. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    behalve TEvreden ;)

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goeie Anz.....ha ha ha. Wat ben jij scherp, zo kort na de bevalling ;)

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    neeee lisa gaat uurtje na de fles lekker overdag ook in haar bed ! rust voor haar en hoef ik niet constant te zeggen tegen tim dat hij stil moet zijn ...
    en bij tim werkte het maar al te goed .. hij wist .. bed is slapen .. en dat hopen we bij lisa ook
    vind lisa ook niet tevreden in de box dan gaat ze gelijk mokken .. net ook weer een uur dus hoppa dan naar bed !

ik ben ook blij met de ostheopaat !!!
    ze heeft nu 3 behandelingen gehad en het gaat eigenlijk echt wel beter ze heeft een voorkeurshouding maar draait nu ook de andere kant soms op .. over een maand hoeven we pas weer .. en dan zal het ver klaar zijn denk ik
    gister had ze lekker heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel haar luier vol gekakt tijdens haar behandeling haha en stinken pfffff

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gold: je beschrijft hewt weer leuk, opgetut om.... luiers te halen, haha!

emma: lekker zo met die voedingen!

worst: mijn baby gaat na de ochtendvoeding nog even naar bed, maar als ze daarna gegeten heeft, gaat ze mee naar beneden tot de avondvoeding.

suus: is ook zo hoor, er mag zoveel niet! lekker doen waar jij je goed bij voelt!

hier heeft Yanna lekker gegeten, nu even kolven en dan naar de supermarkt. en dan is de middag al weer snel om!

10. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ja idd meiden, er mag zoveel niet!! Ik doe ook gewoon waar ik me goed bij voel. Zo hoorde ik van de kraam dat een wipstoeltje ook niet mag tot drie maanden. Nou we hebben er hier 1 en Joël vind het er heerlijk in! Kan hij zo een uur inliggen zonder te mokken. Terwijl hij de box echt niks vind!

Hier slaapt Joël wel overdag in zijn bedje! Wil hem niet aan slapen in de box wennen! Bed is idd slapen, zoals Emma omschreef! Maar iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelt.

@Emma: Wat heerlijk dat de behandelingen aanslaan bij de osteopaat! Daar doe je het voor!

@Sahi: Lekker middagje toch zo! Hier slaapt Joël nu, dus heb even een lekker relaxmomentje voor mezelf na het gesleep van vanmorgen. Straks lekker flesje en dan nog heerlijk even naar buiten. het is weer prachtig weer. Even langs me schoonzusje!

Zo bezoek kinderarts gehad, gewogen, gemeten! Weegt nu 4500 gram! 300 gram erbij in 8 dagen!!
    Doorgaan met de maagzuurremmer nog twee maanden en voeding blijven verdikke. In januari terug en dan gaan we afbouwen!

11. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik vroeg me af; hoeveel 'moet' een baby nu eigenlijk slapen? Iemand enig idee?
    Sam heeft tot nu toe nog maar 4 uur geslapen. Dus (uitgaande dat 06:00u dag begint) hij is al zeker 5 uur wakker vandaag. :s

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fleurop: ik dacht zo'n 16 tot 20 uur per dag, afhankelijk van de behoefte van je kleintje.
    ik sliep als baby bv. 22 uur per dag (ja echt!) en mn broertje maar 15 ofzo... Je kan het ze niet dwingen, als je ze maar wat rust en regelmaat aanbiedt.

13. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Fleurop: Tegen mij werd gezegd dat ze de eerste tijd 20 van de 24 uur slapen! Maar dat is hier ook echt niet zo hoor! Joël is hier 's morgens na zijn eerste voeding altijd erg wakker! Iedere baby is weer anders! Mischien heeft sam niet zoveel slaap nodig! Is hij huilerig of mopperig als hij wakker is? En hoe ouder ze worden hoe minder ze gaan slapen he!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook niet echt een overdag slaper. 's Nachts wel gelukkig.
    Het ene kind heeft gewoon wat meer slaap nodig dan een ander denk ik. Net als bij ons. Ik heb het liefst 9 uur slaap en mijn man heeft aan 6 uur al genoeg.

Na de ochtendfles slaapt ze meestal nog wel in d'r eigen bedje (vanmorgen dus niet, maar bij mij wel toen wel nog geslapen in het grote bed).
    Meestal na de fles van rond 11.00 slaapt ze niet echt meer. Dan kan ik d'r in haar bedje leggen, maar blijft ze mokken. Ook in de box houdt ze het niet lang vol. Maar vandaag heb ik d'r in de wandelwagenbak gelegd en is ze best een tijd zoet geweest zonder te slapen. Toen gaan wandelen en is ze in slaap gevallen.
    Net de fles gehad om half drie en iets over half vier viel ze in slaap in haar eigen bedje.
    Het is echt elke dag nog zo anders, zo wisselend, is echt geen peil op te trekken. Ik denk dat ik zelf ook wat rustiger ben en eraan begin te wennen dat ik haar niet kan dwingen om te slapen en dus niet kan plannen wat ik doe op een dag qua huishouden enzo.

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hier ook een meisje dat liever 's nachts slaapt en overdag gezellig wakker is :D

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor controle. Ze is nu 52.5 cm en 3810 gram. In 2 weken tijd is ze van 3140 naar 3810 gegaan :D.
    In het ziekenhuis vertelde ze dat kindjes met een moeilijke start en, en zoals feline, in het ziekenhuis hebben gelegen een inhaalslag maken. Vanaf vandaag gaan we proberen de nachtvoeding eraf te halen. Ben heel benieuwd :D

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wat goed LM!

Slapen: de kinderarts zei destijds tussen de 13 en 20 uur.
    Sorry, maar 24 uur kan niet eens! Zou betekenen dat de beeb doorslaapt onder de luier verschonen,flesje,douchen, enz. Dat zou ik dus niet gezond vinden.
    En dat kindjes steeds minder slapen is ook niet waar. Tess sliep als baby max 10 uur (vaak minder) en sliep toen ze 9 maand was 12-14 uur. En nu nog steeds 13 uur. Zij ging steeds makkelijker en beter slapen.
    Laat je aub niet leiden door richtlijnen en gemiddelden, die ontstaan door juist de verschillen in uren slaap. Zolang de kleine niet oververmoeid is, kun je gerust stellen dat hij/zij minder slaap nodig heeft.
    Linn slaapt gemiddeld 13 a 14 uur op een dag, maar is op de wakkere tijden heel rustig en tevreden. Dat is voor mij de maatstaf. Daarbij, je kunt ze idd niet dwingen en ook het belang van goed slapen niet uitleggen.

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Dames echt zwaar irritant, weet niet of jullie daar ook zo over denken maar..

Ik zoek me steeds een oempaloempa naar ons topic, zit ik te lezen en zie ik ineens allemaal namen die ik helemaal niet ken :D.

Onze club heet oktober mama's 2011, dan heb je mama's oktober 2011 en oktober 2011 mama's (deel3).
    Misschien moeten we vragen of we onze naam van de club niet kunnen aan laten passen ?

Als ik nu iets geks zeg mogen jullie dat ook zeggen natuurlijk :):D;)!

18. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Worst: ik heb hetzelfde probleem!! Zoek me ook een ik weet niet wat naar ons topic!

19. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Maarre ... Als je je abonneert dan is er toch geen probleem!?

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    worst&misja: ik klik altijd op 'directe links' en dan op 'abbonnementen' en dan staan alle topics daar waar ik ooit op heb gereageerd. 'directe links' staat rechts bovenin.

suus: ja 24 uur slaap kan natuurlijk niet. En wat je zegt, als je kleintje maar niet oververmoeid is, dan zal het wel goed zijn.

LM: wat super dat ze zo hard is gegroeid!!

zeehondje: dat ritme hebben we hier ook een beetje, na de ochtendfles terug naar bed (dan kan ik in huis aan de slag) en als ze daarna komt, haal ik haar op van boven en drinkt ze beneden een fles. Dan blijft ze heel de dag beneden.
    nu heeft ze na de boodschappen in de wandelwagen geslapen, in plaats van in de box en ik merkte dat ze nu wel beter sliep. maar nu is haar huiluurtje daardoor verplaatst naar het moment dat papa thuis kwam. op zich niet erg, maar even kijken wat de nacht ons brengt.'

hier verder niet zo veel te melden...

Deel Deze Pagina