Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Altijdvrolijk! Whaaaa ik ben niet zo vrolijk :(
    Vind het zo stom voor je ... maar dat weet je al.
    Hoop dat je aan alle tips van iedereen wat hebt.

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Fmt: het is inderdaad stom
    @ Gold: thanks, lief wat je typte op fb
    Ik ga me er maar niets van aantrekken en goed kijken hoe Collin het zelf doet!

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ja, Yanna is 4 maanden vandaag!
    Ze heeft een super dag gehad bij oma :D Dit is eenmalig bij oma, de opvang begint pas volgende week.
    Hele leuke, maar ontzettend lange werkdag gehad. Ons werk gaat door de bezuinigingen enorm veranderen, maar ik vind het eigenlijk wel leuk. Eens wat andere taken tussendoor. Normaal begeleid ik volwassenen en doe ik veel maatschappelijk werk, vandaag heb ik gezinsondersteuning gedaan en kwam ik in gezinnen met gehandicapte kinderen bij 'gezonde' ouders, om de ouders te ontlasten. Heb boekjes gelezen, papjes gevoerd, geknuffeld en gesnoezeld, geweldig!

altijdvrolijk: stom CB dat ze je zo zenuwachtig maken! Met BV is de curve namelijk heel anders dan met KV. dus zo'n dip is niet zo gek. En als hij het verder goed doet, is dat toch prima? Misschien is hij klaar met zo hard groeien?
    wil me verder alleen maar bij de rest aansluiten

misja: jeutje, na je werk nog zo hard poetsen, ik kan dat nu niet hoor! Heb wel net een wasje aangezet, want kreeg helemaal de zenuwen van die grote berg was en de leeglopende kasten. Al had ik het heus gered tot mn vrije dag, maar toch

zo, mn wasmachine is klaar, mn mannetje heeft me super geholpen vanavond met alle chaos en mn vriendinnetje heeft voor ons gekookt. Pfoe, wat is dat gek, zo laat thuis komen en dan nog even de troep weg werken. Maar in de toekomst begin ik niet zo vroeg op dinsdag, maar breng ik Yanna wel 's ochtends naar het KDV, dus kan ik nog wat dingen aanpakken overdag.
    nu mn wasje ophangen en dan naar bed!

4. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    FmT .... ga je nog difrax flessen gebruiken? ;););)
    Ongelooflijk.

Sahi, 4 maanden .... de tijd gaat snel he?

Welterusten voor nu of straks ;)

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @gold schandalig is het! Wij zijn benieuwd wat difrax gaat antwoorden.

Verder hou ik het kort, ben door de telefonische intake heen. Nu ben ik bezig met (ja alweer) een motivatiebrief. Wat je allemaal wel niet moet doen voor een baan, vroeger stapte je ergens binnen en zei je ; ik wil hier werken en dan kon je beginnen haha..

Dan heb ik de capaciteitstest die ik nog moet halen maar waarvoor ik (denk ik) grandioos ga zakken voor zover dat kan.
    Als dat goed is mag ik 15 maart op rondleiding bij UWV en kan ik 23 april beginnen. Dus duimen meiden, hoef ik vanaf dat moment mijn tijd niet meer te verdoen met WF, facebook en ZP haha.. Een voordeel mocht ik niet aangenomen worden zullen ze van mij een dikke vette aanmelding voor een uitkering gaan ontvangen :D

Toch weer lang geworden en veel te laat. Dus nu echt naar bed.. Fae zit duidelijk in een hele lange sprong, heel de dag bijna niet geslapen en snachts elk uur wakker.

Owja en sorry voor de spelfouten geen zin om na te lezen ;)!

@gejanne ik ga jullie niet helemaal verlaten hoor, maar heb wel een laptopverbod i.v.m. mijn handen die doen dus verschrikkelijke pijn en daar ga ik morgen voor bellen met de dokter.

6. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Altijd vrolijk, maar 600 gram en 1,5 cm...dat is toch prima lijkt me. Ik bedoel als hij nou af zou vallen of zo...
    Als jij zegt dat hij goed plast en poept en alert en vrolijk is zou ik me niet te veel zorgen maken hoor.
    Ik hoop dat je wat tips krijgt hier op het forum!

En ik zit al een tijdje naar bed te gaan en ga nu echt.
    Ik moets wel echt ff reageren op altijd vrolijk, de rest komt later wel.

Oja nog ff snel...ik weet niet meer wie het vroeg.
    Ik ga nu 6 pw werken als muziektrainer met jongeren met een vorm van autisme en een normaal tot hoog IQ. Voor de rest van de uren (= 18) zit ik in ziektewet.

Trustuh!

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: had even gemist wat er met difrax aan de hand was? En succes met die test! Zou fijn zijn als je straks weer werk hebt!

princi: wat een gave baan!

braaf om 22.00 naar bed gegaan, maar ben nog steeds moe. Yanna slaapt nog, ik wil over een kwartier de deur uit, dus die krijgt de 1e fles bij de oppas. Vindt de oppas niet erg :) Heb haar maandag en gisteren gewekt, omdat ze toch al half wakker was, maar dat vond ze duidelijk niet zo leuk. En wat is ze blij als ze dan weer bij haar nijntje mobiel in de box ligt!
    Vandaag van 9 tot 14 werken en vanavond nog een uurtje bij iemand langs (ook werk).
    en morgen van 13 tot 17, dus ik ben goed op weg al deze week.

Ik constateer net een overleden kip in de tuin :( Ik vind het echt super zielig! De andere kippen kwamen nog even kijken, dus het moet echt net gebeurd zijn! Gadver, wat een rot start van de ochtend :(

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Sahi er zit een verschil van 10cc tussen de oude en nieuwe difraxflessen. Betekent dat de oude flessen je 10cc te weinig water doet op de aangegeven hoeveelheid schepjes. Wat vervelend van die kip zeg dat is niet leuk.

Probeer dus de dokter te bellen maar die nemen gewoon niet op pffff... Dit was het weer voor vandaag.

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Ik hoop dat iedereen een leuke Valentijnsdag gehad heeft. Ik heb een prachtige bos rode rozen gekregen van m'n lief! :D

En Whoehoe!!! Wat ben ik trots op mezelf, heb EIN-DE-LIJK voor het eerst gekolfd! :D Cristian lag aan de linker borst te drinken en de rechter heb ik dus gekolfd. Heb geen idee wat redelijk is voor een eerste keer, maar ik had 90 ml en vond dat super goed hahaha!

Is het nu handig om meerdere keren bij elkaar in te vriezen? Hoeveel heb je straks per flesje nodig om aan de kleine aan te bieden? Heb geen idee... :(

Oh ja, ander vraagje nog: ik ga het om te beginnen één keer per dag te doen, maakt het nog uit of je steeds dezelfde borst kolft? Of is het belangrijk dit ook af te wisselen? :(

Pffff, vragen vragen vragen! ;) ;) Sorry!

@altijdvrolijk: jeetje, balen van het cb zeg! :( Heb je zelf het gevoel dat Collin het goed doet? Dat is wat telt hoor! En zoals ook al gezegd: hij is toch niet afgevallen? Succes in ieder geval! En thnx, vond het fijn je opmerking over lege borsten te lezen, gaf me meer zekerheid! :D

@Misja: haha, ik ben als jij, ik kan ook toch echt niet helemaal afscheid nemen, dus als er zo meerdere dames zijn, zal het hier niet doodbloeden hoor! ;) :D

@Princi: wat een prachtige baan zeg! Ik vroeg of het een leuke job was. Hoe vond je het zelf de eerste dag(en)?

Ik ga zo weer met wat familie ontbijten, tot later!

Liefs,
    Caroline

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

ik lees mee hoor maar waar mijn puf is
    tim is ook ziek en lisa spuugde net ook alles onder .. dus extra druk
    verder steeds meer pijn aan mijn bekken vandaag ga ik voor behandeling zelf naar de ostheopaat ze zei dat ze dat goed kan verhelpen ik hoop het maar ... pijn en twee kids werkt niet zo
    dan nog werk en huishouden .. maar het lukt me allemaal wel ..
    van het weekeind carnaval !! heb er zin in maar hoop dat de pijn wat minder is
    sorry meiden ik moet weer verder ff douchen voordat ik weer weg moet
    dikke knuffel vanuit deze kant

oh en nog twee weken dan gaat tim naar school ... mss dat ik dan eens wat meer tijd heb want mr hangt nu ook wel aan me .. en wil ALLES samen doen ..

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @fmt: wat voor flessen zijn dat van difrax? Ik gebruik dit namelijk ook. Alleen geen idee of het oude of nieuwe flessen zijn. Waar kun je dat aan zien? Ik duim voor je dat het werk wat gaat worden! Dat zou fantastisch zijn.

@caatje: helemaal afscheid nemen blijft lastig! Dus dat ga ik ook niet doen. Vind het daarvoor ook nog veel te gezellig.,maar soms ontbreekt de tijd en zin me gewoon. Plus dat de laptop kapot is. Dus moet steeds.naar boven om de pc op te starten. Dus Tik vaak maar vanaf me telefoon.,is alleen niet zo handig. 90 cc is prima hoor. Ik had de eerste x.30 haha

@sahi: wat sneu dat er een kip dood is! Niks aan hoor. Ik doe na me werk meestal nog wel wat in huis. Krijg ook vaak te horen van dat ik altijd aan het poetsen ben.,maar hou gewoon van een schoon en opgeruimd huis.

Zo vandaag alle was wegwerken voordat we vrijdag.op vakantie gaan. Morgen strijken en inpakken. Vanavond lekker uit eten met.collega's
    Verder weinig plannen. Het huis is al helemaal schoon! Sorry voor alle type fouten

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: ow dat is ook gek dat die maat afwijkt...

ik heb heel de dag zitten denken over die kip, ze was al bijna 4, even uitzoeken of dat bij deze kippen dan al ouderdom kan zijn. Anders zit er misschien een ziekte bij onze kipjes :( Ik merk dat het toch echt mn huisdiertjes zijn en dat ik het toch erg zielig vind. Al was ik voor een zieke/dode kat wel thuis gebleven en een kip niet.

caatje: wat een lief vriendje heb je!
    Ik heb niks gehad, maar thuis was wel alles in orde, zodat ik alleen maar hoefde te douchen en mn bed in, dus dat was ook super lief. En mn vriend zei nog; ik hou altijd van je, dus niet alleen op valentijnsdag.
    90 cc lijkt me best goed uit 1 borst hoor! En hoeveel je nodig hebt, dat ligt aan crisje ;) Dus even een aantal keren wegen voor en na het voeden, dan krijg je vanzelf een gemiddelde van wat hij drinkt

emma: dikke knuffel! vindt je het spannend dat Tim straks naar school gaat?

misja: ik hou ook wel van een lekker schoon huis, maar het poetsen zit niet zo in me. Ben nu een middagje thuis, heb Yanna al opgehaald en heb lekker met haar gespeeld. En dan vind ik het poetsen wel even best. Maar volgende week zit ze op dinsdag en woensdag op t KDV en ben ik dus best een poos alleen thuis en dan kan ik best wat aanpakken
    ik wist niet dat je kolfde, jij geeft toch KV? Of ben ik in de war?

nu dus eventjes thuis en vanavond nog even naar iemand toe. Morgen wat later beginnen, dus ga ik lunchen bij mn vriendinnetje/de oppas ;) En kan ik dus wat rustiger opstarten dan deze afgelopen dagen.
    Nog even een foto; Yanna wil graag zitten en schrok hier van de camera ;)

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @misja het zijn de oude S-flessen van difrax, de smalle zeg maar. Als je de 250 tot aan de schroefdop hebt lopen heb je de juiste afmeting erop staan, loopt de 250 tot ongeveer 2 vingers daaronder dan heb je 10cc te weinig. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Hier wel valentijn cadeautje gehad, 2 kaartjes een rode roos van vriend en een gebakje met hoe kan het ook anders worstenbroodjes haha..

Sahi leuke foto van Yanna.

@misja ik wens je alvast een fijne vakantie toe.

Zo hier net even naar prenatal geweest, F. ligt nu lekker te slapen.

@princi :p ik ben blij dat je wilt dat ik blijf :)

Edit Caatje ik heb geen verstand van kolven.

Verder vrijdag naar de dokter voor mijn armen/handen, oren (ben half doof) en een andere anticonceptie, ben al 3 dagen vergeten de pil te slikken en kan de strip ook nergens vinden. Gehele onthouding deze maand want vriend wil het niet met condoom doen haha..

Ik denk toch dat ik voor de implanon ga. Dus moet me even daarover inlezen.

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    En sjoon ik mis jou hoor ;)

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@fmt, ik lees nog wel vluchtig mee hoor!!
    Implanol is toch die prikpil in je arm?

Leuke foto van yanna! En nu al abc aan het leren haha ;)
    Zonde van je kip, heb je al gelezen of het ouderdom is? Hopelijk geen ziekte in ieder geval

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Caatje, ik heb ook geen ervaring met kolven
    Misja, alvast fijne vakantie toe gewenst
    Emma spannend hoor, tim naar de basisschool. Ik denk dat chiel in september gaat, hij wordt 21 juni 4 en ik weet niet of ze die laatste paar weekjes nog daar naar toe doen, volledig dan.

Hier morgen dan toch het spiraaltje laten zetten

Lolly, wanneer wordt fabian in maart 4? Anders kunnen we ff een keer een peuter ochtendje in ballorig doen?? Als je wilt uiteraard. Kunnen chiel en fabian lekker los gaan daar haha

17. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond dames,

Phoe wat een dg vandaag. Heb na het bezoekje aan het cb toch wel aardig geslapen.
    Maar zat e toch niet helemaal lekker, dus ik heb de lactatiedeskundige van de kraamhulp gebeld.
    Die werd me toch een partij boos..
    Ze vond het advies totale onzin om nu 1 borst te gaan gegeven, aangezien al na 6 weken vraag een aanbod totaal opelkaar is afgestemd. En door dit advies zou de productie totaal omzeep geholpen worden. En de 600 gram was erg netjes zei ze, ookal gaat hij nu al de afbuigende curve in.
    Als Collin maar vrolijk en allert is, goed poept en plast. Dat is allemaal zo. En suf en moeilijk wakker te maken is niet het geval. Pfff, is een echt een gehele geruststelling hoor.

@ Fmt: Oe, spannend! Ben benieuwd hoor. En wat is er met de flessen? Oh, lees het net. Best schandalig zeg. Is het nog gelukt de dokter te bellen? Zo, jij gaat gelijk voor alles tegelijk, wel zo makkelijk. En ik hoor wel goede verhale n over dat staafje, lijkt me alleen zo eng.
    @ Princi: Klinkt als een interessante baan.
    @ Sahi: Ik hoop voor je dat er geen ziekte heerst onder de kippen. Dat zou heel erg vervelend zijn. Lekker hoor dat Yanna zo uitslaapt. Wat een geweldige foto zeg.
    @ Caatje: Valentijnsdag??? Daar doen we hier niet aan hoor. En 90 cc is erg netjes hoor. En ik zou het in kleine beetjes invriezen, dan kan je het later aanvullen. Maar hoeveel je moet geven, dat is afhankelijk hoeveel Cris drinkt. Jij geeft 1 borst per keer he? Dan denk ik dat je rond de 130 cc zou zitten (of iets meer) En vwb je vraag over dezelfde borst kolven, als je 2 voedingen achter elkaar kolft, zou ik dan de andere borst nemen. Je kan namelijk je borst nooit helemaal leeg kolven en Cris kan hem wel helemaal leeg drinken.
    @ Emma: Beterschap hoor. Dat is niets om met 2 zieke kids te zitten. En ik denk dat je voor Tim ook wel lekker is als ie naar school kan strakjes.
    @ Misje: Veel plezier op je vakantie, geniet er lekker van. En jij kolven??? Dacht dat je flesvoeding gaf.
    @ Sjoon: Even zwaaien naar je ;)

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Aaahhh wat zielig, een dode kip. Hoop dat het geen ziekte is inderdaad.

Ben benieuwd wat ze zeggen over de difrax flessen. Ik gebruik ze ook. Hoe kwam je er eigenlijk achter? Overgegooid in een maatbeker?

Wat goed altijdvrolijk dat je de lactatiedeskundige hebt gebeld. Ben je nu wel gerustgesteld?

Hier merk ik ook dat ik soms even vluchtig meelees en alleen op vrije dagen reageer. Is niet erg toch, zo af eb toe iets van je laten horen is leuk genoeg!
    Hier dus weer vijf flessen. Eerste 180 en de rest 150. En nu drinkt ze ze opeens tot de laatste druppel weer leeg. Dus eerst maar eens de andere flessen ophogen en dan langzaamaan over op vier flessen.
    Morgen weer zwemmen en vrijdag bij de fysio weer een hoofdmeting.

19. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @altijdvrolijk fijn dat je gerustgesteld bent.

@sahi dat klinkt leuk de veranderingen op je werk. Al vraagt dat vaak wel veel van het personeel. Wat zielig van jullie kip. Ik heb echt geen idee of vier jaar oud is voor een kip:(
    Leuke foto van Yanna.

@difrax/flessen volgens mij zit er bij elke fles wel een afwijking. Ik heb de flessen wel een gewogen maar het klopt nooit. Ik ga er vanuit dat als je elke dag dezelfde fles gebruikt dat het geen kwaad kan.

@emma hopelijk kan de osteopaat je goed helpen. Is tim al aan het wennen op de basisschool? Fabian neemt maandag afscheid op de psz.

@misja fijne vakantie.

@sjoon lijkt me leuk om een keertje naar ballorig te gaan. Fabian word 28 maart 4 jaar. Vanaf 5 maart gaat hij 2 keer week naar de basisschool om te wennen.
    Wanneer krijgen jullie zomervakantie 9 juli? Misschien kan hij voor de zomervakantie alvast komen wennen en dan na de zomervakantie voor het eggie. Maar je krijgt neem ik aan nog een gesprek op school dan kunnen hun dat vaak wel goed inschatten.

Ik heb even gereageerd op de laatste twee pagina's. Mij ontbreekt ook wel eens de zin om te reageren al lees ik vaak wel mee. Dan moet ik wel zeggen ik reageer vaak 's avonds en ik heb nu veel late diensten gedraaid, afgelopen week drie en aankomend weekend ook weer laat.

Lucas doet het echt super goed. Hij drinkt nu 1x180/6 en 2 lepels rijstebloem en 3 x 210/7. Tussendoor eet hij een half potje fruit en een half potje groente. Hij gaat nu ook steeds meer draaien en rollen. De kinderwagen bak vind hij trouwens nog wel prima en ik eigenlijk ook wel.

Nu lekker nog twee dagen vrij heerlijk. Ik moet volgende week m'n bhv gaan halen kan er nog niet echt zin in krijgen maar goed je moet wel eens wat he.

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@lolly, dan kan idd nu nog een peuterochtend een keer!
    de dinsdag kan ik wel... krijg vaste dagen op het werk, en mijn chef zei afgelopen maandag dat de bezetting op dinsdag vol is, dus die ben ik vrij!

ik mag volgende week weer beginnen. met carnaval als afsluiter van mijn verlof periode! haha wel zin om weer te gaan werken

de school zal dan (neem ik aan) wel contact met mij op nemen tegen die tijd. we hebben wel al een aanmeldings gesprek gehad vorig jaar

Deel Deze Pagina