Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ik kom even.zwaaien! Zijn onderweg naar landal. Dus.zal er de komende week niet zoveel zijn. Tot later meiden.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gezellig dat het vandaag wat drukker is hier :D

zeehondje: o gelukkig ben ik niet de enige die lui is :D

lolly: zo dat gaat hard dan, met die broeken van fabian!

sjoon: als kindjes tussen die 6 a 7 kilo belanden, hebben ze niet meer de behoefte om nog meer te gaan eten. Dan blijft het redelijk gelijk of neemt het soms zelfs af.
    Dus bijvoeden zal niet per se hoeven, maar het mag al wel. Ze vinden het tegenwoordig vanaf 2 maanden allemaal al prima! Dus lekker doen waar je je zelf goed bij voelt!

emma; nog niet gebeld dus, maar vind het wel best.
    Leuk dat tim aan het carnavallen is :D
    ben benieuwd hoe die afplatting zich gaat ontwikkelen.

misja: veel plezier in Landal!!

caatje: leuk die foto's naast elkaar :)

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Oooh ja nou ik moet dus nog steeds gaan lezen over de spiraal, heb al wat info van Sjoon gehad. Maar draadjes vind ik al eng klinken.
    Maandag ga ik weer aan de slag met afspraken maken, rekeningen betalen en dus ook de dokter weer bellen. Leuk hoor die besluiteloosheid haha..

Verder lees ik wel dames maarja (komt weer dat gezeur) ik wil echt mijn handen/armen sparen dus typ niet elke keer naar iedereen terug. Al wil ik dat wel heel graag natuurlijk.

Doe elke keer maar weer iemand anders beantwoorden. (ik hoop niet dat jullie dat als spam ervaren)

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @emma twee keer wennen op de basisschool is idd niet veel. Hier is het zes keer wennen. Waarom krijgt Lisa nog een meting met 6 maanden als je er toch niets mee doet? De fysio wil bij 5,5 maand de eerste meting doen maar dat willen wij niet. Wij vinden de afplatting minimaal en is bijna weg. Ik heb dus zo iets van waarom meten als we er toch niets mee doen. Dan weet wat de afplatting is en dan......

@sjoon leuk leuk meeten hoe laat wil je afspreken rond twee uur?

@misja fijne vakantie.

@caatje wat lijken jullie op elkaar zeg echt sprekend.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@lolly: 2 uur is goed!

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Emma, lastig vind ik het hoor. Wel de afplatting duidelijk zien, onder de grens zitten en dan wel of geen helmpje.
    Weet hij dat misschien. Als de meting onder de grens zit, wordt het dan vergoed?

Lolly, waarom wil de fysio meten dan?

Caatje, wat lijken jullie zeg!!!

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou hehe, de dokter heeft gebeld. Hij wilde me zelf bellen, dus vandaar dat het zo laat was.
    Hij gaf aan dat als ze niet benauwd was, dat hij er niet zo veel mee kon. En als ze verder redelijk tevreden is, hoeven we er niet zoveel mee. Hij weet dat ik alleen medicatie wil als het echt nodig is, dus hij zei ook dat hij me niks ging aanbieden, tenzij ik daar om ga vragen, maar hij vindt het bij een baby niet echt handig en nodig.
    Ze moet gewoon uitzieken.
    Als ze benauwd wordt of koorts krijgt, moet ik de HAP bellen, maar verder gewoon laten gaan. En eventueel de luchtvochtigheid in huis verhogen en Yanna in bad doen. Maar dat is puur ter verzachting.
    Die tips zijn wel handig en verder volgt hij dus mijn gevoel en lijn en dat is fijn, mijn gevoel is dus prima :)

En het huis is eindelijk gestofzuigd :) Maar verder echt geen zin gehad ergens in...

sjoon&lolly: gezellig, veel plezier!

lolly: zo denk ik ook altijd met alle dokters-dingen, je hebt er alleen wat aan, als je met zo'n meting ook wat kan.

fmt: je mag toch best klagen, wat balen weer van die handen :(
    succes met je keuze voor anticonceptie. mijn vriend vindt de spiraal best, behalve dat ik dus zo onverwacht vloei af en toe. En ik vind m zelf dus ook prima

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    lolly lisa is veel vooruit gegaan maar haar hoofd is aan de achterkant nog zeker niet "normaal" als haar haar nat is zie je het heel erg goed en ziet er raar uit
    vandaag de extra meting .. de ka kan veel zeggen maar iedereen heeft al zooo veel gezegd ondertussen dat ik het zeker wil weten en niet bij 1 moet zeggen dat die ka ongelijk had
    de meting is zo gedaan en ze merkt er niks van dus waarom ook niet

sahi gelukkig dat de ha nog belde en je een goed gevoel gaf !!

FmT dikke knuf .. en ik moet zeggen (nogmaals) wil je een tweede kindje zou ik niet voor de prikpil gaan .. ik heb hem omdat ik door de gewone pil heen ongesteld wordt en ik echt strondziek er van ben ,.. anders zou ik het ook niet doen !! het zijn echt veel hormonen

misja veel plezier in landal !!!

caatje zo .. jullie lijken veel op elkaar !! leuk hoor !!

9. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom even zwaaien, morgen weer tijd en nieuwe energie.
    Beetje vermoeiende dag gehad

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier weinig op zp vanhet weekend, WANT HET IS CARNAVAL!!

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen meiden !!

hier was het vroeg mvr was om 6 uur klaarwakker ... zo nog fruithap ... dan in bad en weer naar bed met mvr ze is nog klaarwakker !

en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa carnaval !! voor de meiden die gaan veel plezier !! wij gaan vanavond morgen optocht maandagavond en dinsdag optocht .. begin eindelijk in de stemming te komen al gaap ik wel hihi

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    veel plezier met carnavallen!

Hier heeft Yanna een topnacht gemaakt, weinig hoesten en lekker doorgeslapen, terwijl ze maar 4 flessen op had (maar ook die 3/4 banaan :p)
    Heb het idee dat ze ook haar ritme met eten een beetje aan het omgooien is en nu ze 18 weken is, komt er vast weer een sprong aan.
    Net een broodkorstje in haar hand gegeven, dan kan ze zelf beslissen of ze het hebben wil. Ze liet niet los, maar ze vond het ook niet lekker. na 1 lik is ze ermee gaan zwaaien. maar ze snapt wel het verschil tussen eten en niet-eten, want speelgoed laat ze meteen los en dit heeft ze wel een kwartier in haar hand gehouden.
    Dus dat soort dingetjes maar op de rapley manier aanbieden, dan kan ze zelf kiezen of ze het al hebben wil.
    Maar als die 4 flessen erin blijven ipv 5, gaan we maar met groente aan de slag.

13. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Bedankt allemaal voor de reacties voor onze vergelijkings foto! :D

Vind het zo leuk dat je echt kan zien dat Cristian de vorm van mijn hoofd heeft en mijn neus en mond heeft. Zijn oren en de vorm van zijn ogen heeft ie duidelijk van mijn lief. Zo schattig! :D

Gisteren leuk geshopt bij Prenatal! Hebben Cristian's eerste zwembroekje en badmuts gekocht! :D Ook zwemluiers. Dus deze week eens kijken wanneer we kunnen gaan.

Lekkere nacht ook gehad, hebben tot half 9 geslapen! Vanmorgen maar liefst 125 ml gekolfd! Gaat lekker dus! :D Vandaag verder weinig plannen. Willen misschien auto's gaan kijken, want we zouden graag een wat grotere hebben. Heeft geen echte haast, maar zou wel fijn zijn haha.

@FmT: ik heb dus de mirena gehad, vond die heel fijn, daar die van kunststof is (vond het idee koper in mijn lijf te hebben niet prettig). Het plaatsen is heel gevoelig, maar daarna heb ik er nooit last van gehad. Je voelt hem niet eens.

@Sahi: fijn dat je geovel goed is wat betreft je meisje. Hoop dat het vandaag beter gaat! Oh, lees nu dat ze een goede nacht gehad heeft! Fijn! Uhm, wat is de rapley manier?

@Emma: verstandig om gewoon die extra meting te doen! Altijd goed om zekerheid te hebben!

Mijn lief is ff de kleine een schone luier geven en daarna ga ik hem nog even voeden!

Veel plezier met carnavallen allemaal! Wij doen daar niets aan. Hier in Jerez wordt daar sowieso niets aan gedaan, als je hier carnaval wilt vieren moet je naar Cádiz (3 kwartier rijden).

Liefs,
    Caroline

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: ik denk dat Rapley ook wel bij jou past, als ik jou bv-verhalen lees.
    Leren eten met de Rapley methode - Ecomama
    wat ik nu vooral daarvan toepassen is het geven van hele stukken, waar ze zelf van kan afhappen, dus dat ze zelf de baas is. ik geef de flessen natuurlijk ook redelijk op verzoek, dus dat sluit wel aan. Heb het fruit alleen al gepureerd en dus voor de 6 maanden aangeboden.

ze was nu wel wat mopperig, maar echt al beter dan gisteren, niet meer zo vreselijk aan het hoesten.

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    #3695 FmT, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt: 18 feb 2012
  16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Twee weekjes later en we willen toch die rijstebloem weer gaan introduceren. Deze keer echt een half theelepeltje en na een paar dagen een heel theelepeltje enz. Maar mijn vraag is. Ze krijgt dus nog vijf flessen. Normaal zou je de rijstebloem in de laatste fles doen volgens mij? Maar is het misschien handiger om het juist in de fles van 19.00 uur te doen? Dan gaat die laatste fles er straks misschien makkelijker af?
    Tips???

Emma, moeilijk hè. Zo blij met die duidelijke afname van de afplatting, maar het nog wel duidelijk zien. Heb je de uitslag gelijk gekregen gister?

17. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3697 altijdvrolijk, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt: 18 feb 2012
    Goede avond dames,

Was gisteren helemaal gesloopt, was een heel gevecht met het eten. Had echt nergens meer puf voor.
    Hij had er geen zin in geloof ik. Heb vandaar dan ook maar een “regeldagje” ervan gemaakt.
    Iedere x als Collin wakker wordt, gaat hij aan de borst.
    Moet zeggen, hij drinkt er dan maar 1tje, maar hij drinkt wel en hij heeft betere plasluiers.
    Heb vandaag ook een fruithapje gegeven, echt een geweldige foto. Heel vies kijken, maar wel weer zijn mondje open doen voor de volgende hap. Hahahaha.

@ Emma: Zo, dat is wel heel vroeg ja. En gefeliciteerd met de 5 maanden van je meisje
    @ Sahi: Die sprong kan ook eerder beginnen he, de sprong wordt meestal genomen rond de1 9de week. Maar fijn dat ze lekker heeft doorgeslapen
    @ Caatje: Kijk, dat is een mooi aantal cc’s die je gekolft hebt. Heeft Crisje doorgeslapen?? En nog bij auto’s wezen kijken?
    @ Fmt: Ik heb de link ook opgeslagen, bedankt ;)
    @ Zeehondje: Ik zou als je het weer wilt introduceren, een vroege fles doen daarmee. Als ze dan last krijgt van haar buikje/darmpjes heb je dat tenminste overdag ipv dat in de avond/nacht.

18. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @emmy gefeliciteerd met Lisa 5 maanden, wat gaat het toch snel he.. een dikke knuffel voor jullie terug.

@altijd vrolijk ik deel graag met jullie :) ben nog op zoek naar een andere website maar die kan ik niet meer vinden.

@zeehondje wij deden hier tussen 19:00/20:00 papfles, maar nu is haar tijd een beetje verschoven dus eindigen we pas om 22:00 met pap. Wij zijn gestart met 1 schepje, daarna 2 schepjes.. 3 schepjes durf ik niet aan, nu krijgt ze ook niet elke avond meer pap.

@sjoon fijne carnaval.

De rest reageer ik later op.

Edit : Leuke foto's van Caatje en Christian vergelijking en altijdvrolijk!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de antwoorden.
    Voor het langer slapen hoeven we het niet te doen. Dat lukt haar toch wel.
    Dus denk rond 19.00 uur gaan we het geven.

Ha, wat een foto van Collin! Lekker bekkie.

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Vandaag is ons mannetje precies 16 weken! :cool: :D

Gisteren een gezellig dagje gehad. Ff wezen lunchen met de ouders van m'n lief bij een Mosto (waar ze jonge wijn verkopen, kun je ook erg lekker eten).

Met Cristian gaat het toch nog niet optimaal. Gisteren had hij dus zijn laatste keer van de ab kuur, maar hij is nog niet helemaal lekker. Hij lacht en speelt wel, maar je merkt gewoon dat het niet helemaal okay is. Ik weet alleen niet of het nu nog zijn oortje is of wat anders. Hij heeft maar een hele lichte verhoging, maar dat zou toch niet moeten na een week ab kuur... :(

Hij ligt nu in ieder geval heerlijk te slapen, we kijken het vandaag aan. Zouden eigenlijk volgende week pas naar de ka moeten, maar wil proberen morgen gelijk een afspraak te maken, zou het toch fijn vinden als zijn eigen ka hem ziet.

Hij eet verder wel goed en ik heb vanmorgen ook weer 125 ml gekolfd. Dat gaat dus prima. Gelukkig hebben we vandaag niets gepland staan, dus we doen ff een dagje relaxen.

Oh ja, sinds gisteren ben ik weer aan het vloeien... ;) Het voelt absoluut niet als een normale ongesteldheid bij mij, maar het zal het toch wel zijn...

@Sahi: dat klinkt zéker interessant die Rapley methode! Ga daar de komende 2 maanden meer over lezen! :D Bedankt voor de uitleg!

@FmT: bedankt voor je link! Heel nuttig ja! Heb nog ruim 2 maanden, dus kan me mooi gaan inlezen! Handig! :)

@altijdvrolijk: Geweldige foto van Collin! :D En nee, Cristian slaapt nog niet door, soms slaapt hij wel 5 uur aan een stuk (wat officieel doorslapen heet, maar dat vind ik nog niet hahaha ;)), maar meestal komt ie nog 1x tijdens de nacht. En nee, geen auto's meer wezen kijken, was ff vergeten dat die zaken hier op zaterdagmiddag NIET open zijn... :) ;)

Klein vraagje nog: hoeveel tijd slapen jullie kleintjes overdag aan een stuk? :( Cristian vaak maar heel kort, 3 kwartier ofzo. Weet niet of dat normaal is eerlijk gezegd en wat ik zou kunnen doen om dat te veranderen...

Nou, hij ligt er nu 20 minuten in, ben benieuwd of hij het nu langer vol zal houden... Ik ga in ieder geval ff verder bankhangen. ;) :D

Fijne zondag all! Gaan jullie nog carnaval vieren?

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina