Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ja, idd!

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    POEP in der broek! Weer helemaal opgelucht hier, was net de dokter aan het bellen die niet bereikbaar was dus ik dacht ruik ff. Nou mama is weer blij.

3. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmiddag,

Weer een ochtendje werken erop zitten! Nu lekker een relax middagje houden! heb vanacht niet al te best geslapen en heb keelpijn! Ik ga denk ik ook maar weer aan de vitamines!!!

@meeten: Het is idd jammer dat het niet met iedereen besproken is!! Maar we houden het wel gezellig toch meiden?? haha!

@Sjoon: Wow echt goed van jullie meisje!! Vind je dat niet eng eigenlijk? Hier word druk geoefend met omdraaien in de box! Maar tot nu toe lukt het hem alleen van buik naar rug op het aankleedkussen en dus nog niet andersom! Komt vast goed!

@Fmt: Hoe lang was het geleden dat F gepoept had? Joël had net gelukkig ook weer een poepbroek! Dat was ook na ruim twee dagen!

Zo ik duik ff lekker op de bank! Het is koud hierboven! Joël slaapt al lekker!

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

misja: ja beetje wel eng, maar goed. ze kan haar hoofd goed van links naar rechts draaien, dus minder eng denk ik!

enne, nou snap ik waarom ze zo goed slaapt... naast ons wonen negers, en dat huis is dus per kamer verhuurd. naast de slaapkamer van elynn zit er dus ook een, en het ruikt enorm naar wiet als ik haar kamertje binnen loop..... hmmmmz bah

fmt: goed van F dat ze gepoept heeft!
    wat is jullie dokter dan vaak onbereikbaar zeg. beetje slechte zaak eigenlijk.

hier ook geen uitnodiging voor de meeting.
    verder houdt ik mij daar over stil :)

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sjoon: ja ik krijg kinder opvang toeslag, maar ik werk 28-32 uur en neem maar 2 dagen per week af, omdat ik 2 dagen oppas heb. Dus wat dat betreft zitten we sowieso safe.
    Wel fijn, want nu werk ik de avond (dus wel de uren werken, maar niet tijdens opvang tijden), nu heb ik mn handen vrij voor het huis. Vind het wel stil in huis trouwens, maar het is niet elke dinsdag zo dat ik overdag thuis ben. Anders zou ik die dag inderdaad omgooien.
    wat goed dat Elynn zich heeft omgedraaid! Ik vind het bij Yanna niet meer eng hoor, ik denk niet dat ze zich laat liggen als haar adem in de problemen komt, dan tilt ze vast dr hoofd wel op.
    en ik zou het even melden bij de buren zeg! Niet normaal toch!:$

gold: zal best kunnen, dat je door minder fruit ineens een dip hebt in je weerstand. maar daarnaast heerst er ook van alles!
    Wat goed dat ze doorslaapt!!
    voor een datum kijk ik nog even

@kinder opvang, je krijgt nog 140% vergoed bij dagopvang en 85% bij BSO.

fmt: bij mij worden parkeerkosten volledig vergoed, daar niet dan?
    Jaaaa F heeft gepoept, hoeraaaa!!

@meeting: ik heb geen FB, dus ook even hier melden graag

misja: sterkte met de keelpijn :(
    leuk he, dat draaien?

Yanna kan ook wel draaien hoor, maar ze heeft er gewoon geen zin in. En als je dr op dr buik legt, maakt ze kruipbewegingen, maar ze legt haar hoofd neer, dus dan komt ze niet vooruit. Van mij hoeft ze dat ook echt nog niet te doen hoor!
    hier op kraamvisite geweest, wat een kleintje zeg! zo gek dat Yanna ook zo klein is geweest!
    zo maar eens werken :)

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ook gelijk even op onze kalender gekeken, voorlopig staat er nog niet zoveel gepland in april, dus roep maar een datum en ik hou m vrij

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

sahi: snel he, zo'n verschil! trekt straks wel bij als ze een jaartje of 3/4 zijn!
    dat is dan wel lekker, als je zo de uren kan regelen...

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sjoon: ja die verschillen zijn bizar!
    Maar daarnaast, Yanna was ook mini bij haar geboorte en nu is ze net zo groot als andere kinderen van 4 maanden, zelfs iets boven het gemiddelde.
    en bij kinderen van 2 jaar zie je die paar maanden verschil al amper!

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @sjoon: Ja eigenlijk moet je er ook gewoon vertrouwen in hebben dat ze hun hoofd goed kunnen draaien! Dat kan Joël gelukkig ook goed!!
    He bah!! Zou het idd even melden bij de buren, is niet goed voor een kindje die wiet lucht!

@Sahi: Niet echt lekker die keelpijn nee! Maar goed, gaat hopelijk vanzelf weer over!!

Zit me net te bedenken dat we nog 1 maand op standaard 1 voeding zitten en daarna al over gaan op opvolgmelk!!! Pff tijd vliegt!

Nu eerst het ziekenhuis bellen voor afspraak voor Joël bij de KA. Over een maand gaan we als het goed is de nexium afbouwen, ben benieuwd hoe dat zal gaan!!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja met die opvolgmelk: gewoon standaard 1 opmaken en rond 6maanden beginnen toch? Komt toch niet zo precies of wel?
    dan zou ik hier nog iets van 6 pakken nog maar nodig hebben, jeeej
    al is die andere net zo duur en dan drinkt ze praktisch nog net zo veel ;)

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik zou tot 6 mnd wel de standaard doen...
    in de opvolg zitten weer andere voedingmiddelen toe gevoegd.
    net als brood.. je mag ook niet gelijk tarwe of volkoren geven

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Standaard 2 is ietsjes duurder, van nutrilon ten minste. Ik begin precies op 6 maanden met de opvolgmelk is al over +/- 3 weken hier, gaat zoals Misja zegt heel snel. Voor je het weet zijn onze kleintjes groot en slopen ze hun mobiel, willen ze alleen maar mobiele telefoons vasthouden of met een ipad spelen hahah..

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sjoon: meen je niet, die wietlucht :( Ik zou er zelf niks van durven zeggen :( maar gezond klinkt het niet!!

Sahi: Dinand gisteravond ook, een soort kruipbeweging, toen hij op zn buik lag! Kontje ging op t laatst helemaal de lucht in :) Van buik naar rug draait hij al lang, andersom nog niet. Heb eigenlijk bij Jarno nooit bijgehouden wanneer hij wat deed, nu wel jammer, voor de vergelijking. Weet alleen dat hij zich met 8 maanden optrok in de box!

Opvolgmelk: komt niet zo nauw hoor, wanneer je overgaat (wel na de 6 maanden, maar al heb je nog een pak van 1 is dat ook prima)! Duurt hier trouwens nog wel even! De opvolgmelk is ook regelmatig in de aanbieding!!

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

gejanne: ik stuur mijn vriend er vanavond wel even heen..... ik doe dat ook niet zo snel...
    hoewel toen ik zwanger was, echt veel mondiger was tegen andere mensen als iets me niet aan stond...
    helaas is dat niet zo gebleven, want dat mag ik wel iets meer hebben haha

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

oooh, en gold... ik april kan ik vooralsnog die data wel die jij opnoemde :)

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Verstandig hoor!! Gaat wel om je kind, maar mensen kunnen mij ook altijd overrulen, hou snel mn mond! Dus zou er niet eens aan beginnen :) Zou ik ook wel iets meer mogen hebben.

17. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ok super, nou we lezen hier wel wie nog meer kan :D

18. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik kan 7 en 14 april :) 8 april kan ik ook dat is op een zondag maar liever op een zaterdag :p Al die eisen ook he haha...

Heel mijn dag is in de soep gelopen door dat gesprek.
    @sahi baan is bij uwv klantenservice.. maarja nu twijfel, ik sta net zo graag bij de supermarkt om de hoek. Al ben ik natuurlijk wel goed in het werk wat uwv heeft voor me. Maar en betalen voor parkeergeld, of een kwartier eerder wegrijden omdat ik een parkeerplek moet zoeken, ben ik nog langer van F. weg. Terwijl de afspraak toch echt is om minder te gaan werken..
    Toch wel heel dubbel want ik wil heel graag werken, en die benzinekosten vergoeding die nam ik maar voor lief.. vanavond even goed over hebben met vriend. Ik heb gewoon nog steeds recht op een uitkering.

Mocht ik trouwens beslissen om te gaan werken bij die klantenservice gaat er zsm een kranten-advertentie bericht vanuit F. geplaatst worden, ik zoek een gastouder. Ben benieuwd of we reactie's krijgen haha.. Ik zoek namelijk liever zelf dan dat een bureau voor ons zoekt. Kunnen we samen met de gastouder een erkend bureau zoeken en/of die staat wellicht al ingeschreven.

19. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    pffff heb net Florine d'r bijtring samen met de flesjes en speentjes in dat sterielmaak ding gedaan, in de magnetron ... Die bijtring heeft ze zo vaak in d 'r mond dus ik dacht, ipv onder kraan ook maar even extra goed schoonmaken ....
    Is dat ding (logischerwijze) ontploft :$ want er zit vloeistof in
    Wat een ongelooflijke muts ben ik vandaag!

20. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @meeten ik heb dan wel een uitnodiging gehad via fb maar mijn reactie zet ik alleen hier neer en niet op fb. Zo kan iedereen het lezen. Ik heb alleen geen oppas 14 maart dus ik moet afhaken helaas. Misschien de meeting van april. Het is voor mij ook handiger om in het weekend af te spreken. Ik heb alleen mijn rosster nog niet dus ik weet nog welke datums ik kan.

Verder reageer ik even snel Lucas heeft nog steeds diarree echt waterdun. Vanmiddag de dokter gebeld vandaag aanzien en anders morgen langs komen. Cb gebeld en zij adviseerde ors op te halen dus dat ik zo doen als manlief er weer is. Gelukkig is hij er zelf wel vrolijk onder en wakker genoeg maar het zit me niet lekker.

Deel Deze Pagina