Hoi Hoi, Hier ook een prima nacht gehad. 23.00 laatste voeding en toen om 04.00 weer! Dus goed te doen. Mocht van manlief lekker doorslapen. Dus ik ben lekker uitgerust. Na de ochtend voeding van 7 uur lekker nog verder geslapen tot half 10! Heerlijk. @Gold: Wat heerlijk zo'n nacht! Lekker toch 6 uurtjes achter elkaar slapen. Dat doet je goed! Merk wel dat ik het begin te merken hoor 's nachts er steeds uit te moeten! @Sahi: Denk idd dat je dan 120cc moet gaan aanbieden, en borstvoeding mag onbeperkt he!! Jij ook al zo'n heerlijke nacht gemaakt!! En wat super dat Yanna zo'n mooi spaarbedrag heeft gekregen! Is natuurlijk ook wel waar wat de oma van je vriend zegt! Yanna heeft er haar hele leven nog wat aan!! Hier vandaag niets bijzonders, manlief moet straks weer gaan werken dus ben wederom vanaf 1 uur alleen thuis! Ga vanmiddag lekker rondje wandelen met Joël en de honden. Is de hele week nog niet van gekomen, terwijl ik dat heerlijk vind! Nu eerst maar eens een lekker flesje maken voor me ventje!! Fijne dag meiden.
Hier ook een prima nacht, Linn sliep na de fles weer snel in en wij dus ook. Ze wordt standaard om 7.00 wakker, zo grappig hoe dat nu al in het systeem zit. Was vanmorgen wel even stressen, want ik wilde alles zelf doen. Dus Tess aankleden, brood maken, haar aan het eten zetten, ondertussen bezig met Linn; poepluier verschonen (handen tekort), fles geven, enz. Uiteindelijk begonnen ze allebei te huilen en ik brak toen ook. Wil alles veel te perfect doen, MOET dat echt gaan loslaten. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Toen Linn sliep en Tess lekker zelf aan het spelen was, bedacht ik me....waar heb ik me nu zo druk om gemaakt. En eerlijk, geen flauw idee. Wordt af en toe moe van mezelf. Sahi, gewoon 120cc aanbieden, je merkt snel genoeg of ze er wel of niet aan toe is. En lekker dat bedrag voor Yanna. Gold, jij bent weer helemaal uitgerust! Misja, lekker he, als je mag doorslapen? Mocht ik vannacht ook en ik merk dat ik het ook nodig ben. Ik wen nog niet echt aan de gebroken nachten, mijn bed is ook veel te lekker en warm. Veel plezier vandaag.
Nog even spammen.....moet trouwens een grote winterjas hebben, want anders kan ik de draagdoek straks niet gebruiken.
Sahi wat heerlijk dat je kleine standaard zoveel slaapt in de nacht. Hier dus niet, en de gebroken nachten merkte ik in mijn doen en laten... Ik struikelde over alles, kwam niet goed uit mijn woorden en was str*nt chagrijnig. Maar nu voel ik me beter Florine viel net zelfs onder de douche met mij in slaap, zo lief Fijne zondag allemaal Ps Suus, zie net je foto, leuk mutsje! Die hebben wij ook (simply colours?) Wat een heerlijk kleintje heb je
Sahi, ik denk dat je inderdaad wel kan ophogen hoor. Hier doen we het nu een beetje om en om. Ene fles 100cc en andere fles 130cc. Een na laatste voeding en nachtvoeding altijd 100cc en avondvoeding en ochtendvoeding dan 130cc. Emma, heerlijk zeg zo'n uitstapje. lolly, vast schema is hier ook ver te zoeken hoor. Maar probeer gewoon 's avonds rond 22.00 uur uit te komen. Dus dan kan het zijn dat ik een keertje eerder de fles geef of even extra tijd probeer te rekken. Gisteravond iets voor 22.00 uur laatste fles gehad. Rond 23.00 uur sliep ze (na wat tegenspartelen in d'r bedje+puckababy) en ze werd gewoon pas om 05.30 uur wakker!!! Flesje gekregen en weer tot 9.00 uur ongeveer geslapen. Om 10.00 uur weer in bedje en ze heeft 1,5 uur geslapen. Nu wordt ze wakker. Nog geen tijd voor de fles, dus maar even gezellig beneden bij ons zitten. Volgens mij werkt die puckababy dus goed!!!!! Hopelijk is het geen toeval...
Ja, en vooral een erg leuk mutsje, omdat het gratis is Zal nog even mijn andere muts....euh, dochter showen. Zij heeft een bibi mutsje, als jullie nog een goed doel willen steunen...... www.trib4bibi.nl
@Suus: Ja ik heb dat doorslapen ook af en toe echt nodig! Heb eigenlijk ook echt 8 uur slaap nodig, maar ja dat zit er nu vaak niet in! Wat een leuk mutsje van Linn! Wat een liefje is ze toch!!En wat een prachtige oudste dochter heb je!!!
Goedemiddag, Gold: wat heerlijk dat je zo'n 'lange' nacht hebt kunnen maken, goed van jullie kleine meid!! Sahi: wat super van de oma van je vriend, ze heeft wel gelijk dat ze er zelf niks meer aan heeft, maar zo denkt lang niet iedereen Misja: heerlijk dat je lang kon blijven slapen Wandelse vanmiddag, wij gaan vanmiddag ook voor het eerst met zn allen lopen, zin in Suus: leuk hè, dat mutsje, ik heb hem ook voor Dinand. Gratis hè En tis wel even wennen om het alleen te moeten/willen doen, komt vanzelf goed En wat een leuke grote dochter heb je, vrolijke meid En wat een mooie lange haren!! Geen bijzondere plannen hier verder. Vanmiddag even lekker naar buiten met zn viertjes! Manlief heeft Dinand vanmorgen weer gewogen, hij zit weer op zijn geboortegewicht, na 2 1/2 week. Woog dus 4450. Tis zo'n lekker rustig mannetje, hij huilt eigenlijk alleen als hij honger heeft en na de fles slaapt hij weer lekker verder. Of hij ligt lekker in de box rond te kijken! Echt genieten met mn 3 mannen
@gold ohh heerlijk joh lekker 6 uur slapen. @sahi wat lief van je oma. Zo heeft Yanna al een mooi start kapitaal. @suus ohh heel herkenbaar dan vliegt alles je ineens aan en is ook ineens je max bereikt. Volgens mij heerft iedere moeder wel van dat soort momenten hoor. Los laten is ook moeilijk. Wat ligt Linn heerlijk bij je te slapen. Hier vanacht ook heerlijk geslapen. 22.00 kreeg Lucas de laatste fles en hij was er om 5.30 pas weer. En toen sliep hij verder tot 9.30. Heerlijk. Manlief heeft de fles van 5.30 gegeven zodat ik lekker kon doorslapen tot 8.00 toen werd Fabian wakker. Zometeen nog even lekker de bossen in. Voor de rest geen plannen voor vandaag.
@lolly het gaat wel met hem, het onderzoek was echt heel vervelend, dus blij dat het erop zit. Ik ben jaloers op jullie mooie nachten, ik probeer zoveel mogelijk zelf 's nachts de fles te doen aangezien vriend gewoon een baan van 40 uur heeft plus 20 uur reistijd per week. Alleen hier begin ik echt te breken. Mijn armen/handen doen zo pijn dat ik niet eens normaal een luier kan omdoen. Ook door de pijn slaap ik slecht. Vandaag wel even naar de prenatal geweest voor broekjes, nou helemaal niets dus.. Word daar zo moe van, kan geen leuke broekjes vinden in maat 50/56. Ja 20 euro voor een broekje maar dat vind ik dus echt teveel. En alle andere broekjes waren in de maat 50/56 uitverkocht.
Suus, super leuke foto's van je twee meiden. En ja, mutsje hebben wij ook. Wat een lieve mannen hebben wij toch. Hier ook eentje die (vooral in het weekend) veel uit handen neemt. Vanmorgen (05.30 uur) d'r verschoond en mocht toen terug mijn bed in, heerlijk. En volgens mij slapen de baby's erg goed of iig steeds beter hier in dit topic. Net hier dus 1,5 uur in eigen bedje. Uurtje bij ons gelegen in de zitzak, fles gekregen, weer even in de zitzak (spelen). Begon te gapen, dus naar bed. En daar ligt ze al weer ruim twee uur. Ik ben echt zo verbaasd dat ik het elke keer even kwijt moet hier hoor!
@Worst: Balen joh dat het nog steeds niet lekker gaat met je handen!! Pfff hadden ze echt niks bij de prenatal? Ik heb nog voor 100 euro aan cadeaukaarten van de prenatal! Maar bewaar het even. Heb zoveel maat 62 gekregen dat hij voorlopig genoeg heeft! Want hij draagt nu nog steeds maat 56! @Zeehondje: Wat heerlijk dat Sophie zo lekker slaapt joh! Kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent! Hier de eerste drie weken ook aangetobt met slapen in eigen bed. Van de een op andere dag was het over! Nu gaat het perfect! Wel ingebakerd hoor! Ja hebben idd allemaal lieve mannen denk ik! Ik moet het ook regelmatig alleen gaan doen hoor. Manlief heeft deze week ook weer twee nachtdiensten! Maar komt vast goed. Net heerlijk een uurtje wezen wandelen. Mama met Joël en onze honden! Was echt heerlijk, nu slaapt hij lekker. Vanavond lekker niks! Iedereen fijne avond hoor!
Hier ook een lieve man De nachtvoedingen geeft hij altijd en maakt het klaar. Eerste fles van de dag maakt hij ook klaar en die geef ik dan. Ik kan 's nachts echt mn bed niet uitkomen ik verschoon Dinand dan alleen
S' middags is echt haar moeilijkste slaapje. Maar zodra ik haar in de draagdoek doe, is ze vertrokken. Dat werkt echt erg goed. Ze ligt nu al 3 uur bij me te slapen. Ben je het ene moment blij dat je van je zwangere buik af bent, het andere moment zit ze weer vast aan je. Voordeel is dat ik haar zelf weer "af kan doen" Wat kunnen we toch blij worden als onze kindjes slapen! Ik begin een ritme te ontdekken qua slapen. 8.00 : om 9.00 in haar wandelwagenbak in slaap helpen met een speentje. Paar keer er nog heen en dan slaapt ze (vaak vanaf 10.00) tot de volgende voeding van 12.00. 12.00 : na de fles is ze klaarwakker, dus tot 13.15 in de box. Dan begint ze te mopperen, dus op de arm. Dit gaat vaak door, totdat ik haar in de draagdoek doe, dan is ze binnen 10 min. vertrokken. Wandelwagenbak pikt ze dan niet. Dan slaapt ze door totdat ik haar wakker maak. 16.00 : na ong. een half uurtje valt ze vaak vanzelf in slaap. Wederom wakker maken om 20.00. 20.00 : slaapt verder onder luier en fles, drinkt vaak maar 80 cc en tukt daarna zo weer verder. Wordt zelf wakker om 00.00 (honger). 00.00 : drinkt nu wel de hele fles leeg en slaapt daarna gewoon weer verder. 04.00 : zie hierboven, nu wordt ze steevast om 7.00 wakker en blijven we op het grote bed tot 8.00 en gaan dan met z'n allen naar beneden. Stiekem vind ik het best prettig dat ik ritmes ontdek
Hey dames, Ik heb bijgelezen maar mag nog maar 5 minuten computeren van vriend .. Ook mag ik nog maar 2 klusjes per dag doen. (vind ik helemaal niet erg) Dus even snel, Fae trapt zichzelf omhoog in bed, soms liggen alleen nog haar beentjes onder de dekens. We gebruiken vaak een trappelzak voor in bed maar op een of andere manier trapt ze zichzelf daarmee ook omhoog. Is dit normaal ?
Heeft Fae het dan warm genoeg? Dan zou ik er niet zo'n probleem van maken. En anders maar telkens weer onder de dekens stoppen, je kunt er zo weinig aan doen. Ik weet dat er een systeem bestaat "snooze-nog-wat" waarmee je jouw kindje "vast" kunt leggen. Ik herken het niet. Linn trappelt alleen met de benen als ze krampjes heeft en gaat dan hooguit een cm omhoog. Maar Linn ligt ingebakerd, denkt dat dat een verschil maakt.
hier een topnacht gemaakt, we hebben opgehoogd naar 120 cc, ze geeft wel wat meer over (maar dat komt toch niet doordat het te veel is??) en om 22.00 avondvoeding gegeven, pas om 4.45 meldde ze zich voor de nacht! en vanmorgen pas weer om 9.00!! over dat overgeven: mijn vriend vindt dat ze dan te veel krijgt, maar als ze vol zit, zou ze toch wel dr mondje dicht houden? Want dat doet ze ook wel eens, als ze echt geen trek heeft. En heb niet het idee dat ze het overgeven vervelend vindt (met het oog op reflux). Komt toch gewoon door dat maagklepje dat nog niet af is? Ga toch twijfelen, omdat vriendje het niet normaal vindt, maar ik dacht dat het niet erg was...' worst: Yanna ligt ook wel eens bloot, ze kruipt dan niet omhoog, maar duwt met haar handjes de dekens omlaag. Haar nekje blijft warm, dus blijkbaar heeft ze er geen last van. (bloot liggen bedoel ik zonder dekens trouwens, ze heeft wel gewoon kleding aan ) ik vind prenatal ook niet zo heel fantastisch wat betreft kleding hoor, keuze is niet zo groot (behalve als je naar een hele grote prenatal gaat). H&M heeft geloof ik ook wel babykleding en anders V&D, Hema... suus: fijn dat er ritme in jullie dag komt. Hier voeden op verzoek, dus het ritme blijft ver te zoeken overdag. 's nachts heeft ze wel enigszins een ritme, dat is toch wel heel fijn, we kunnen hier goed slapen. Scheelt echt een hoop! leuke foto van Tess gejanne: lief dat je man zoveel helpt! Mijn vriend deed in zijn vrije weken ook een hoop, maar nu wil ik hem zelf ontzien (vindt hij wel fijn, maar het was niet per se zijn idee dat ik hem zoveel ontzie). Hij werkt 40 uur en zit 2 avonden per week op school, dus ik vind zelf dat hij 's nachts moet kunnen doorslapen. 's avonds helpt hij me wel hoor, als hij nog niet in bed ligt. Vind zelf dat het prima gaat zo samen. Scheelt ook dat ik mezelf prima voel, dus dat het zelf ook allemaal wel weer lukt. misja: handig die kado bonnen! Ik heb hier ook kado bonnen en geld, zit allemaal in een envelopje waar we later de autostoelen van willen kopen. We hebben er 2 nodig, 2 auto's, dus een bijdrage zou wel fijn zijn lolly: ook zulke heerlijke nachten zeehondje: fijn toch, dat het nu goed gaat met slapen zo nu even lekker niksen, heb alweer genoeg gedaan vanmorgen Kan alleen slecht stil zitten, dus weet niet of het lukt om te niksen.
Haaai daar ben ik ook weer eens... Sahi, spugen is best normaal. Het maagje moet langzaam opgerekt worden en dus als je ophoogt komt er eerst vaak wat melk terug. Tibbe spuugt vooral als hij ook nog een beetje verkouden is. Dan spuugt hij slijm en komt er melk mee zeg maar. Is verder niet zo erg. Je zou eventueel een beetje nutriton door de voeding kunnen doen. Dat was hier het advies van het CB en de huisarts. Ja worst, de hema en eventueel 'ter stal' en oja Zara...maar dat heb ik van jou afgekeken. Dat is trouwens een feest om daar online te bestellen. Ik kreeg de kleren helemaal mooi verpakt in een doos met vloeipapier. Ik vond het smullen . Oh en ik kijk ook vaan bij de Zeeman en de Wibra. Zeker voor de kleintjes hebben ze daar vaak leuke dingen.