Ben benieuwd of ik ook nog rekeningen ga krijgen. Hier een mindere nacht gehad. Ze kwam opeens om 03.15 uur. Flesje van 100cc gegeven. Maar ze wilde niet meer gaan slapen. Paar keer terug geweest. Speentje gegeven. Op schoot genomen. Niks hielp. Ook ging ze huilen, normaal alleen wat kreungeluidjes en dan valt ze in slaap. Manlief uiteindelijk haar in ons bed genomen en toen nog maar een flesje aangeboden twee uur later. En weer bijna 100cc op! In bed gelegd en slapen binnen een paar minuten. Manlief moest er gelijk uit, echt sneu. Vanmorgen om half tien pas weer wakker (half zes in slaap gevallen). Zo kraamvisite, dus ze ligt in de wandelwagenbak. Maar daar slaapt ze dus niet hè.
Pfff... Wat Sam toch heeft de laatste dagen... Gisteren was hij gewoon van 07:00u tot 16:00u wakker.. dat is toch niet normaal. Soms hebben we hem echt een half uur achter elkaar laten huilen.. maar op een gegeven moment is dat niet leuk meer. Als meneer dan vermaakt wordt is alles goed. Dan kijkt ie rustig om zich heen. In de wandelwagen vindt hij ook prima, of lekker in de armen van mama (hoewel dat hem op een gegeven moment ook verveeld, zodra je rondloopt is ie weer stil. In bed is drama overdag; Puckababy heeft zelfs niet eens zin overdag. Terwijl ik zie dat ie moe is (ogen hangen halfstok, hij vecht tegen zijn slaap). Maar moet ik hem dan een uur laten huilen? Gelukkig komt de slaap 's avonds wel goed en hoef ik er maar 1x uit 's nachts. Net viel hij in slaap in de draagzak.. dus hem rustig in zijn bedje gelegd. Na een kwartier hoor ik hem weer huilen, alsof hij wakker schrok en beseft dat hij niet wil slapen Nu huilt ie nog steeds... Word er een beetje moe van..
Zeehondje, vervelend zeg zulke nachten! Suus, fijn dat ze een ritme heeft!!! Hier om 03.45 uur een fles, om 07.15 uur en ze zou eigenlijk om 10.15 uur weer moeten, maar ze slaapt nog steeds.
Fleurop, vervelend zeg!! Rond 7,5 week maken ze een sprongetje. Dat houdt in dat ze iets nieuws leren en daar van slag van raken en het liefst alleen maar bij je willen zijn.
LovingMom: laten we hopen dat dat het is en het snel overgaat. Ik vind het sneu voor hem, maar kom zelf nu ook tot weinig overdag. Hij huilt nu steeds eventjes, om vervolgens weeer 10 minuutjes te slapen, dan weer huilen en zo gaat het verder...Omdat hij dus wel steeds eventjes een pauze heeft met huilen laat ik hem maar gewoon liggen... En ik blijf het frustrerend vinden dat zijn speentje steeds uitvalt! Want dit geeft hem zoveel rust.
zeehondje: regeldagje misschien? Wel heel vervelend zo'n nacht... fleurop: jeetje wat lastig. ik loop even met LM bezig, een sprongetje en dan hebben ze je nabijheid nodig. Maar moeilijk is het wel. LM: lekker dat ze nog steeds slaapt.
Hoi, wat LM schrijft, ze krijgen een ontwikkelingssprongetje en het enige dat ze helpt is ze bij je dragen, houden, knuffelen... Net voor het eerst naar het cb geweest, Florine doet het goed, zit op de 'perfecte' cb middellijn. Ze weegt nu 4030kg ..... Haar laagste gewicht was 2950kg bizar hoe zo'n kleintje meer dan een kwart van haar gewicht kan groeien in 4 weken.... Gisteren en vandaag ook hier alleen maar huilen en niet slapen (overdag)... Ik hou d'r lekker bij me vandaag, huishouden wacht maar weer een dagje. Suus, ben jij trouwens van je blaasontsteking af?
Hier gisteren ook een regeldag gehad, meneer wilde niks, alleen bij mij zijn. Gelukkig ging het vanaf half 3 's middags beter, heeft toen geslapen tot 17.00, heb hem een flesje gegeven, maar om 19.00 had hij al weer honger. Daarna heeft hij geslapen van 19.45 - 00.30, 130 cc gedronken, daarna geslapen tot 05.30, 90 cc. gedronken. Vanmorgen heeft hij om 09.30 weer 135 cc op, daarna heeft hij heerlijk in de box liggen rondkijken en nu is het al weer een poosje stil op de slaapkamer! Zat daardoor gisteren ook absoluut niet lekker in mijn vel, had behoorlijk last van (verlate) kraamtranen (had ze in de kraamweek niet gehad ), zag niks meer zitten (verhuizing eind december oa), maar zag er ook al tegenop dat ik vandaag de hele dag (tot vanavond half 11) alleen ben met de jongens, terwijl ik er nu weer heel anders tegenaan kijk! Wat die kleintjes al met je kunnen doen Zeehondje: zo sneu dan hè, als niks helpt om ze te laten slapen! Fleurop: half uur laten huilen is denk ik wel max hoor, huishouden moet later maar weer gebeuren Maar ik vond het gisteren ook erg vervelend, wilde veel aan de was doen, maar dat ging niet echt lekker (terwijl ik er eigenlijk vandaag ook wel de hele dag tijd voor heb ) LM: lekker dat ze zo goed slaapt!! Gold: bizar hè, hoe snel die kleintjes groeien! Voor je het weet krijgen ze spekrolletjes
Linn heeft gisterenavond en vannacht 5 uur tussen de flessen laten zitten, waardoor ze om 6.30 voor de 2e "nachtvoeding" kwam. Hierna was ze vaak wakker (5.00), dus vandaar dat we het gingen opschuiven, want vanaf 6.30 wakker blijven vind ik minder erg. Hopelijk is dat nu de nieuwe trend Na de fles van 10.00 viel ze na even flink huilen zelf in slaap, heerlijk! Slaapt nu nog.... Ik ben vanmorgen razende roeland geweest: Tess weg gebracht, boodschappen gedaan, spullen weer terug gebracht naar thuiszorgwinkel, naar de apotheek, naar de drogist en Tess weer opgehaald. Pffff, ben kapot....ha ha ha. Wel lekker om even de hele ochtend weg te zijn. Blaasontsteking: vandaag de laatste tabletten van kuur 3 en vrijdag dus weer urine inleveren. Maar ben er bang voor, voel nog wel wat druk van onderen. Maar dat zou betekenen dat ik volgende week naar de uroloog moet voor onderzoeken, ik hoop het niet zeg. Moet Jan weer vrij nemen en die onderzoeken zit ik ook niet op te wachten. Dus als jullie nu allemaal mee duimen..... Oeh, die sprongetjes zijn zo niet leuk! Als ik zo'n donderwolkje in het boek zag staan, dan kon ik al bij voorbaat gaan huilen. Maar Tess zat er altijd een week voor of na, kon er geen ritme in ontdekken. Maar dat ze er zijn, klopt als een bus. Of een regeldag, heb ik ook vaker gehoord. Maar je kan er knap moedeloos van worden als je beebje een hele dag niet slaapt en vooral het vechten tegen de slaap is frustrerend, omdat wij (als volwassenen) weten hoe belangrijk die slaap is en weten dat je je daarna beter voelt. Maarja, dat kun je zo'n kleintje helaas niet uitleggen. Dus dan maar een dikke knuffel voor de mama's. En de wetenschap dat je niet de enige bent, helpt vaak ook. Hoe rot het ook voor de medemama's is.
Oja, laten huilen..... Dat ligt hier heel erg aan mijn gestel en het huiltje op zich. Als het mopperen/jammeren is, met tussenpozen, dan kan ik het wel 30 min. aanhoren. Maar als het echt menens is of krijsen, dan red ik amper 5 min. Ik kan dat niet, krijg dan echt zo'n kriebel in de buik (kan ik niet uitleggen) en een knoop in de maag. En als ik zelf erdoorheen zit, dan kan ik haar of helemaal niet laten huilen of juist wel, omdat ik echt even niet op kan brengen om lief,leuk en aardig te doen. Dan neem ik nu echt een time out en loop met Tess even naar boven (dan hoor ik haar namelijk niet). Na 10 min. kan ik het meestal weer aan en probeer het dan opnieuw. Is dus heel wisselend bij mij.Maar het beste advies: zolang het veilig is, laten huilen als dat het beste werkt voor jullie allemaal en bij je nemen als dat het beste werkt voor jullie. Een beebje is er ook niet bij gebaat om een gestresste moeder te hebben. Makkelijk he, hoe ik advies kan geven? Nu nog zelf toepassen Want ik kan het allemaal heel makkelijk zeggen (en ik meen het ook hoor), maar ik worstel er zelf nog iedere dag mee. Oja, mocht je erdoorheen zitten (en dit wordt mijn laatste advies), schroom niet om iemand te bellen en heel egoistisch alleen maar van je af te praten en ja, dan mag je best zeggen dat je het allemaal moeilijk en niet leuk vind. Vaak zijn we te gereserveerd en hebben we het idee dat we een masker op moeten zetten, maar echt....(bijna) iedereen begrijpt het heel heel heel goed!
Hoi Hoi Vandaag rustig dagje voor ons! Manlief heeft avonddienst, dus vanmorgen lekker uitgeslapen! Wat is het toch heerlijk dat we Joël bijna altijd zo zijn bedje in kunnen leggen! Is ook wel anders geweest de eerste drie weken. Nu slaapt hij ook al weer heerlijk vanaf kwart over elf! Alhoewel hij nog wel bijna een uur rond heeft liggen kijken in zijn bedje! Maar geen enkel protestje gehoord. Wat betreft de regeldagen! Ik dacht eigenlijk dat dat alleen kon als je borstvoeding geeft? Hier heeft hij ook wel eens zijn dag niet en huilt dan meer als anders! Vaak ook omdat hij niet wil gaan slapen maar wel ontzettend moe is! Gisteren nog naar de tandarts geweest! Wortelkanaalbehandeling gehad. Ging prima, geen pijn gehad, maar wel een stijve nek van het lange liggen in de stoel. Maar is gelukkig allemaal weer gerepareerd. Volgende week nog een keer terug. Zit nu even lekker aan een bakkie koffie en ga zo met Joël nog even wat boodschapjes doen. Ga maar eens wat pyamatjes halen in maat 62. Hij pas nog prima 56, maar wil het gewoon vast in huis hebben. Zitten er hier al meer kindjes in 62? Iedereen fijne dag verder!!
Misja: Dinand gaat ook wel snel naar 62 denk ik hoor, hij was natuurlijk al lang toen hij geboren is (55 cm), tis nu echt al een grote kerel als ik hem vast heb, best jammer
gold: bizar he, hoe hard ze groeien! Fijn dat het zo goed gaat, jammer alleen van het huildagje vandaag... gejanne: dikke knuffel voor je verlaten kraamtranen hoor! suus: heerlijk die nachten dan nu! Maar wat een drukke dag, nu maar even rustig aan doen! een beetje jammeren kan ik hier ook wel goed hebben, maar echt schreeuwen en in paniek huilen (soms denk ik dat ze vergeet te ademen, zo overstuur kan ze nu huilen), daar wordt ik zelf ook een beetje verdrietig van. en van je af praten werkt inderdaad goed, gelukkig heb ik lieve vriendinnen en hier het forum misja: wat fijn dat he slapen nu zo lekker gaat. hihi, Yanna zit nu op de grens van 44 en 50! Ik wil haar in bedje een trappelzak gaan aandoen, maar die is nog zo groot dat ik bang ben dat ze er in kruipt zeg maar. Ik wacht gewoon tot ze erin groeit, ga niet voor die paar weken iets kleiners halen. Yanna doet het vandaag weer stukken beter dan gisteren (behalve het drinken aan de borst dan). Gisteren was het steeds maar huilen, nu is ze weer lekker tevreden. Ze was denk ik echt nog onder de indruk van het drukke weekend en ze was het weekend ook bezig met regeldagjes die in elkaar overliepen. Nu is alles weer rustig. Ze spuugt ook niet meer na elke voeding. Heel fijn. Lekker een hoop gedaan vandaag, nu dus even niksen. Boodschappen zijn in huis, Yanna is gebadderd, ik heb me gedouched, ik heb gestofzuigd, dus ik vind het weer prima.
Sam heeft sinds een week broekmaat 62, nog wel iets in de groei hoor, maar 56 werden sommige pijpjes eigenlijk iets te kort. Ook rompertjes draagt hij sinds kort 62, 56 werd ietsjes te kort. truitjes in 56 zit nog perfect. Volgens mij wordt hij gewoon een lange knul (wat wil je met een vader van 2.00m). Verder vandaag weer een mindere dag... hij heeft eventjes in mijn draagzak geslapen, maar zodra ik hem in zijn bedje doe is het drama. Een speen geeft hem echt veel rust, maar hij houdt hem niet vast.. echt hooguit een minuutje. Dus het is bijna niet te doen iedere keer weer de speen terug te drukken. Een knuffeltje er tegenaan werkt niet. Ook heb ik nog geen handigheid gevonden met een doekje. Grrr... frustrerend!!! Op een gegeven moment geef ik het maar op.. dan is het weer huilen om vervolgens steeds eventjes stil te zijn. Maar echt lekker doorslapen lukt hem niet. Ja.. een optie is in de draagzak de hele dag.. maar het is toch goed om hem daar niet aan te laten wennen??? Hij is bijna 2 maand.. dus volgens mij heeft hij dit dan wel een keertje door.. Op deze manier is het ver te zoeken met de regelmaat.
zit hier met joel op de bank zijn flesje te geven. poept hij me daar zijn broek vol. niet normaal. en stinken. doet hij de laatste tijd vaak. net verschoond en dan poepen. hoe bedoel je ik verspil veel luiers!!! dure hobby zo! doen meer kindjes dat.
Oh Fleurop, wat sneu voor Sam (en voor jullie). Sophie was vorige week ook zo. Sliep echt maar een half uurtje steeds ofzo en dan weer huilen. Ook in de box of kinderwagen vond ze niet echt fijn. Op schoot, dichtbij je willen zijn. Toen hebben wij dus die puckababy gekocht en bij ons werkt dat dus wel. Het lijkt wel of ze nu tussendoor nog wel wakker wordt, maar dan gewoon weer verder kan slapen omdat ze niet met haar armpjes kan slaan. Ik was vorige week ook echt een beetje radeloos. Maar helaas heb ik geen tips voor je. Hier hoor ik soms ook tussendoor kreuntjes of één huiltje. Daarna slapen ze dan weer verder. Las ergens dat baby's een slaapcyclus van steeds 45 minuten hebben. Wel fijn dat 'ie 's nachts wel goed slaapt. Goldduke, wow, flink gegroeid inderdaad. Goed zeg! veel regeldagen en sprongetjes hier dus. Gejanne, zo herkenbaar, die verlate kraamtranen. Toen ik vorige week voor het eerst alleen met haar was heel de dag en ze dus ook niet echt wilde slapen brak mij dat ook even op. Lekker uitgehuild 's avonds bij manlief. Ik wil zo graag een ritme, maar dat lukt gewoon nog niet. Dat kán denk ik ook gewoon nog niet met zo'n kleintje. Komt wel, zeg ik nu steeds tegen mezelf. Hoef nog lang niet te werken, dus wat maakt het uit. Suus, wow, wat heb jij veel gedaan vanmorgen zeg! En hopelijk is nu eindelijk die blaasontsteking over. Over het huilen; hier precies hetzelfde. Maar elke keer als ik een huiltje hoor krijg ik een soort druk op m'n borst/in m'n keel. Inderdaad lastig om uit te leggen. Misja, gelukkig is je gebit weer helemaal gerepareerd! Het klinkt allemaal zo herkenbaar wat jullie schrijven. Soms ook huilen en 'kreunen', haarzelf wakker houden, terwijl je ziet dat ze onwijs moe is. Hier soms ook nog lang geluidjes uit de slaapkamer, maar niet huilen en na een tijd is het dan stil en slaapt ze heerlijk. Soms denk ik dan dat ik haar misschien nog even in de box had moeten leggen, omdat ze nog wakker was. Maar aan de andere kant ben ik dan bang dat ze over haar slaap heen raakt hierdoor. Hier nog makkelijk in 56 (soms zelfs nog te groot). En hier slaapt Sophie gewoon nog in haar kleertjes, ook 's nachts. Haha, hier vanmiddag ook net de schone luier helemaal vol gepoept tijdens de fles. Was echt super dun, dus gelukkig heb ik 'm gelijk verschoond. Heb net even de difraxfles met kersspeen small uitgeprobeerd. Bij de aventspeen maakt ze heel veel smakgeluiden. Het lijkt net of ze steeds de speen loslaat en dan hoor je dus 'smak'. Difrax begon goed, maar later deed ze bij deze speen dus precies hetzelfde. Weet niet wat het dan kan zijn. Het klinkt vervelend, maar heb niet het idee dat Sophie er last van heeft. Weet dus niet of ik het maar gewoon zo moet laten.
Nou, die smakgeluidjes maakt Linn ook wel. Geen idee waardoor het komt. Ik denk dat ze "te" hard zuigt. Met name als ze krampjes heeft, drinkt ze harder en krachtiger om het te doen verzachten, dan smakt ze ook meer.... Ik ben heel eerlijk, maar als ik moest kiezen tussen "kindje ligt in eigen bed, maar slaapt niet en huilt alleen maar" of "kindje ligt in de draagzak, slaapt lekker en huilt niet", nou dan liep ik de hele wel met kindje op de buik. Ik leg Linn altijd eerst in de wandelwagenbak en als het dan niet lukt met speen/wiegen/troosten dan dus in de draagdoek. En ja, hieraan kunnen ze wennen. Maar nog steeds liever een slapend kindje in de draagzak die mega verwend is dan een huilende-nietslapend-kindje. Ik neem aan dat hij echt niet meer op zijn 16e in de draagzak bij je wil liggen
Ik ben meer vaak aan het stuntelen met luiers, waardoor het kapitalen kost. Bijv. nieuwe luier eronder schuiven en dan het doekje van het poepen hierop leggen (dus nieuwe luier ook vies). Of ze gaat plassen en ik dep het droog met een luier, ook erg handig. Zo heb ik wel meer van die domme dingen....tja,de kruidvat is blij met mij.
fleurop: kan best, dat hij lang wordt hier heeft Yanna nu een goed zittende broek 56 aan, dus ik vertrouw die maten ook niet altijd hoor.. lastig hoor, die huildagjes... en over de draagdoek; het is niet slecht om hem er aan te laten wennen, maar dan zit je er zelf ook aan vast zeg maar. Dus het is ook net wat je zelf wilt. Je verwent hem er niet per se mee, maar hij gaat zich dan wel alleen in de draagdoek leren troosten en dat moet je zelf dan ook willen. maar ik denk dat dit slechts dagjes zijn en dat het morgen dus misschien wel heel anders kan zijn! misja: haha, helaas gebeurt dat inderdaad wel eens. En een schone luier poept vast veel lekkerder dan een luier die al 3 uur aan is. zeehondje: had al bij het andere topic advies getypt over de fles, maar hier even nog een keer dat smakken doet Yanna ook wel eens, alsof ze nog een beetje aan het sabbelen is en nog niet echt aan het drinken. Ik zet dan de fles even weg en geef haar de tijd om te bedenken dat ze honger heeft en dus moet gaan drinken. desnoods ga ik iets anders doen, om de tijd te doden (ik kan niet goed wachten). 9 van de 10 keer drinkt ze 5 minuten later wel goed, zonder dat gesmak. worst: als ik na de fles de luier verschoon, komt er vaak weer wat voeding terug, vind ik eigenlijk een grotere zooi dan die luiers. en ze drinkt hier bv, dat stinkt denk ik minder dan fv-poep. Vind het in ieder geval niet heel smerig. suus: hihi, van die acties die achteraf niet handig zijn, maar die je doet omdat je dan de zooi snel wil wegwerken gelukkig is kruidvat niet zo duur als pampers zelf. over luiers gesproken, de prematuurluiers zijn bijna op en dan gaat ze eindelijk in de kleinste new-borns! Hoop dat ze er niet te veel in verzuipt