Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Linn is ook net overgegaan in de new born luiers, maar ze zitten nog ruim. Wel raar, want ze was toch echt 49 cm. bij de geboorte, maar paste alleen de premature luiers.
    Ik ben heel tevreden over de kruidvat luiers, maar sommige zijn alleen te spreken over pampers.

2. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Kom straks weer even reageren, net een rondje gewandeld met de boys, nu eerst Dinand in bad doen, hem de fles geven en daarna eten!

Tot vanavond!

3. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ik gebruik wel echt de pampers! De kruidvat geprobeerd maar daar was hij elke keer nat in en de poep er naast! Met pampers gaat het prima!

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    die van de kruidvat vind ik prima, andere huismerken vind ik niks (aldi, trekpleister, etc). Heb hier bonnen van de kruidvat om gratis newborns te halen, dus dan vind ik die van de kruidvat prima ;)

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Die bonnen kun je vaker gebruiken he ;)
    Ik heb voor de bevalling 6 pakken opgehaald, gewoon bij verschillende filialen. Niet dat ik daar nu zin in heb, maar in mijn verlof had ik toch niets beters te doen.

Juist de pampers luiers lekken hier door....vandaar dat ik voor de kruidvat ga.

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    ja zo heeft iedereen weer andere ervaringen!! gelukkig maar. Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vind!!!

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Klopt Misja, moet wel zeggen dat ik de luierbroekjes van de pampers dan weer beter vind dan de kruidvat. Zodra Tess die van de kruidvat naar beneden trok, schuurde die al aan de zijkant. Dan heeft het broekje weinig zin. Die van pampers werkten echt als een broekje.

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: klopt, dat zijn die bonnen die je oneindig kan kopieren ;)

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat voor een bonnen zijn dat???

10. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Misja: gebeurd hier ook regelmatig dat hij poept in zn schone luier! Is lekkerder denk ik :D

Zeehondje: is ook wel lekker af en toe tranen vind ik, ff lekker bij manlief, had ik gisteren ook! De volgende dag kijk je er dan al weer heel anders tegenaan! Dat smakken doet Dinand ook wel eens, maar voor mn idee meer aan het eind als hij niet zo'n honger meer heeft!

Suus: haha, zo ga je snel door de luiers heen ja ;) als je je vieze doekjes op de schone pamper neerlegt ;)

Luiers: zelf vind ik die van pampers bij baby's het prettigst, gebruikte op een gegeven moment voor Jarno wel altijd Kruidvat pampers, omdat ik toen wel fijn vond. En Pampers vond ik gewoon te duur in verhouding! Jarno draagt alleen nog 's nachts een pamper, dus zoveel heb ik er niet meer nodig! Voorlopig dus Pampers voor mij!!

Sahi: idd, wat voor bonnen zijn dat!? Gratis gratis :D

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @pampers hier de pampers van de aldi. Wij vinden ze prima werken. Pampers voelt soms klam aan zelfs de romper is dan soms nog klammig. En qua prijs scheelt het behoorlijk. Bij de aldi betaal je voor 90 luiers 11,49

@kleding maat het ligt er heel erg aan welk merk je hebt. Lucas heeft nu een setje aan van noppies in maat 62. Maar sommige broekjes van prenatal merk maat 56 zijn nog te groot.

Lucas heeft de smaak vandaag goed te pakken met drinken. Hij zit nu met 5 flessen al op 730 cc en dan krijgt hij de laatste fles nog. Hopelijk slaapt hij vanacht dan wat langer door zou wel lekker zijn.

12. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Pampers: Ik vind pampers ook erg duur hoor! Maar op dit moment vind ik ze wel het prettigst werken!
    @Lolly: Ik dacht dat ze bij de aldi geen kleine maat pampers hadden voor pasgeboren baby's? Maar 90 pampers voor 11,50 is wel goedkoop! Pampers heb ik nu maat 2 en betaal ik 9,55 voor 48 pampers!
    @Kleertjes: Noppies valt idd wel klein. Heb er ook wat dingen van. Maar idd broekjes van de prenatal vallen weer groot.

He bah voel me echt niet fit, keelpijn, verkouden, moe! Dus heb echt een griepje te pakken denk ik! Morgen naar de dokter want denk dat ik toch weer keelontsteking heb! Balen! Dat word weer antibiotica!

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @misja he gatsiekeel ontsteking niet fijn. Hopelijk schrijft de dokter je een ab kuur voor. De pampers van de aldi zijn niet speciaal voor pasgeboren baby's hoor. De kleinste pampers bij de aldi zijn nummer 2 pampers 3 tot 6 kilo.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zit bij de garage (winterbanden eronder laten zetten).
    Daarna naar m'n ouders. Die passen vanaf deze week elke woensdag op alle vier de kleinkinderen (4 jaar, 2 jaar, 2 jaar, 3 maanden). Dus straks alle vijf de kleinkinderen voor het eerst bij elkaar.
    Sophie gaat in januari op dinsdag naar ze toe, anders wordt het wel heel druk, haha.
    En een moeder die altijd heeft gezegd dat ze geen vaste dag wilde oppassen!!!

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen !!!

hier ook pampers .. ik vind ze prima ...

nou de nachten gaat hier super ! vanmorgen kwam ze weer om 7.15.. en dat was omdat ze met haar hoofd weer tegen de spijlen lag .. ze kruipt zo door het bed ... niet handig

maar ik krijg onze meid maar niet van dat mokken af .. gelijk na de fles gaat ze door .. ervoor van de honger .. en erna .. joost mag het weten
    ik krijg er de kriebels van
    gaat vast over en zal haar ding wel zijn maar wil zo graag dat ze het naar haar zin heeft nu komt het zo negatief over

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @emma ik ben het wachtwoord helemaal vergeten, ik regel zodra vriend thuis is voor jou een wachtwoord.

@pampers : Wij hebben ook pampers.

Dames ik typ niet veel ivm de handen maar ik maak me een beetje zorgen.
    Fae eet sinds eergisteren heel slecht. Daar waar ze normaal al rond de 130 tot 150 cc zat per fles krijg ik er nu met moeite maar max 110 in. Sommige flessen zelfs maar 80cc en zelfs eentje 60 :(.

Ik houd alle aantal cc's bij op een dag sinds de geboorte en eergisteren zat ze voor het eerst onder het minimale wat ze moet binnen krijgen.
    Doen we iets fout ?
    Voor haar gewicht moet ze minstens 600cc op een dag binnen krijgen maar toen was het 550cc. En gisteren maar 610cc.
    Ik ben bang voor vandaag :(

Moet ik me zorgen maken ?

17. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen!

Emma, dat zijn lekkere tijden!! Hier komt ze rond 4 uur en rond 7 uur.
    Vervelend dat ze zo loopt te mokken. Kan me voorstellen dat je daar de kriebels van krijgt!!

Zeehondje, jeetje je ouders krijgen het druk :D
    Hier past schoonmoeder straks op 3 kids. Mijn zoon van 2.5, mijn nichtje van 1 en dan Fee die tegen die tijd 3 maanden is :D

Hier ook gewoon pampers. Heb 2 luiertaarten gehad dus maatje 2 hoef ik voorlopig niet te kopen.
    Fee zit op dit moment in maatje 50 of 56. Broekje heeft ze nog 50 aan en ze heeft nu een truitje aan in maatje 50/56 maar vraag me af of ik die uit ga krijgen :D

18. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Worst, dat is niet zo erg dat ze eens wat minder drinkt. Als zeker als ze blijft groeien. Maar ik maakte me bij Mara daar ook erg druk om. Nu al veel minder...toch geinig zo'n tweede.
    Je kunt ook altijd het CB even bellen toch? Dat deed ik altijd in zulke gevallen.

Tibbe draagt nu maatje 56 maar niet lang meer denk ik...vooral niet qua broekjes. Lang end. Hij moppert wel nog steeds zoveel.Net zoals jij over Lisa beschrijft Emma. Zielig hoor. Het ging een aantal dagen beter maar nu is het weer twee dagen veel spugen en last van zijn buikje...denk ik.

Wij gebruiken wasbare bamboeluiers. Ideaal. Goedkoop, geen afval en nooit lekkage en als ze ze om hebben ruik je ze niet in tegenstelling tot pampers vind ik. Maar als we weg gaan of op vakantie of zo dan gebruiken we pampers of etos eigen merk. Kruidvat daar lekte Tibbe zo doorheen. Mara niet trouwens. Echt verschillend per kindje wat dat betreft.

Oh flessentijd...pff ik mag hopen dat hij eens een beetje langer gaat slapen ook 's nachts. Stipt om de 4 uur....

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    worst: als het 1 dagje is, hoef je je niet druk te maken, maar als het vandaag weer is, zou ik het CB om advies vragen.
    wij hebben ook wel eens een dagje minder trek.

had in het andere topic al gezet dat ik vandaag emo ben, bleeggh, niks aan. Het helpt wel om hier lekker van me af te schrijven. Vind mezelf te emo om mn vriendinnetjes te bellen, moet echt steeds huilen enzo :(
    Komt omdat ik me zorgen maak over mn productie, maar zorgen maken en emo zijn werkt daar juist weer negatief op.
    Dus vanmorgen huilend zitten kolven en toen begon Yanna ook nog te huilen, dat werkt helemaal niet. Dus ben maar even opgehouden met kolven toen, volgende voeding weer met goede moed beginnen.
    Nu aan de venkel thee en gestampte muisjes op brood enzo.

Stel dat ik op kunstvoeding moet over gaan, dan moet ik toch op schema gaan geven, niet op verzoek? 6 x 120 cc ofzo? Heb werkelijk geen idee en de keuze komt misschien vanavond al, want heb nu nog 4 voedingen borstvoeding.

20. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Zeehondje: zo, jouw ouders gaan het druk krijgen met al die kleinkinderen, super dat ze toch op willen passen hoor!!

Emma: jammer dat Lisa niet lekker in dr velletje zit lijkt het, geeft voor jezelf ook zo'n vervelend gevoel!

Worst: zoals anderen al zeiden, ik denk niet dat het erg is als ze een dagje wat minder binnen krijgt, maar je kunt idd altijd het CB bellen wat je moet doen. Ze heeft geen koorts dat ze misschien wat grieperig is oid!?

Princi: wasbare luiers zijn idd een besparing, al moet je wel veel vaker wassen lijkt me en in aanschaf zijn ze ook vrij prijzig of niet!?

Sahi: ach, vervelend dat je je zo emo voelt, dat heeft dan idd zn terugslag op je productie! Hoop zo dat het vandaag wel goed gaat met kolven, je wilt echt voor de BV gaan en zou jammer zijn als dat op zo'n manier noodgedwongen moet stoppen!!

Dinand lag vanmorgen al een tijd te huilen om zn fles, krijgt hij hem uiteindelijk, laat hij 60 van de 135 cc staan omdat hij zo moe was dat hij in slaap viel. Heb ik hem in zn wieg gelegd een kwartier geleden, hoor hem nu al weer krijsen :( Dan de rest er nog maar in proberen te krijgen!!
    Ik heb helaas nog steeds last van mn rug, sinds gisteren maar er moet echt eea in huis gebeuren, dus moet er maar ff doorheen!

Deel Deze Pagina