Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Shake hands Gejanne, hier ook ontzettend last van mijn rug, niet leuk....want het huishouden kan ik dus echt niet doen. Moet ook zeggen dat ik het te druk heb met 2 kinderen om wat te doen.

Worst, ik zou me ook niet teveel zorgen maken. Ik heb er ook minder moeite mee als het bij Linn voorkomt, want ik weet van Tess dat ze er prima groot om worden. Maar kan me die zorgen van Tess nog wel heel goed herinneren.
    Hoe is het met jouw blaasontsteking?

Mopperende beebjes, vermoeiend! Hier ook een meisje wat veel moppert, maar alleen overdag. Ze wil/kan dan echt niet makkelijk slapen en dan is het na een tijdje flink mopperen. Vanmorgen heb ik haar laten huilen (moest echt even met Tess bezig en zelf aankleden), en ze viel zowaar in slaap. Wel om 45 min.later weer wakker te worden, mgoe, was wel weer 45 min. verder ;)
    Nu is ze weer niet happy in haar bedje, dus ze mag zo wel in de draagdoek.
    Dan kan ik ondertussen Tess naar bed brengen.

Knuffel voor alle mama's die het kunnen gebruiken, wij allemaal wel of niet?

2. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Gejanne, ja aanschaf van die luiers is natuurlijk wel een grote beginaanschaf en wassen doe je ook vaker. Maar het is wel een besparing en je hebt ze altijd in huis. ook handig. Ach ja ieder zo zijn ding.

Sahi, flesvoeding mag ook op verzoek alleen mag je niet boeven 1000cc per dag uitkomen en ook moeten er tussen twee volle flessen tenminste twee uur zitten. Dat in verband met de niertjes.
    En rot he dat emo zijn. En dan nog een opsteker: wat goed dat je toch elke keer 100cc kolft. Ik vind dat best veel. Zeker als je bedenkt dat je waarschijnlijk meer melk zou hebben als Yanna aan de borst zou drinken. Ik geloof dat als je productie terug loopt je vaker zou moeten kolven of aanleggen... maar ja...dat is best nog weer veel werk extra toch?

Zo nu snel weg op weg naar de fysio

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Suus: ik vind het ook vrij druk met 2 kids om daarnaast het huishouden te doen, zeker als Dinand niet echt stil wil zijn. Ligt nu ook steeds te krijsen in zn wieg, maar ja, kan moeilijk hele tijd naar hem toe gaan, speen tuft hij er direct uit en hij is alweer wakker vanaf de morgenfles, kwart over 7. Hij moet echt moe zijn!
    Heb net wel de bedden verschoond, maar dat lage opmaken was echt drama. Kan gewoon niet tegen troep in mn huis :(

Princi: precies, ieder zo zn ding, vroeger was het ook heel normaal om wasbare luiers te hebben. Mijn moeder vond het altijd geweldig, een waslijn wapperende luiers :D

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zooooo herkenbaar Gejanne! Ik stoor me er ook aan....dat had ik tot vorige week nog niet. Liep nog blij te verkondigen dat ik me totaal niet stoorde aan de troep in huis. Maar sinds deze week dus wel....bah, irri!

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Begint bij mij ook echt sinds deze week Suus, dat ik me echt aan alles erger wat niet op zn plek ligt. Kijk in de berging, zie ik daar een hoop was staan wat weer weggewerkt moet worden (maandag alles nog gedaan), op de speelkamer van Jarno is het een troep (dierentuin van playmobil van oma gehad, maar hij speelt er niet echt mee, dus alles maar weer in de doos gedaan) en ga zo maar door. Ik wordt echt moe van mezelf. En tegen dat constante huilen van Dinand kan ik nu op dit moment ook echt niet tegen. En dat mn rug zo'n pijn doet werkt ook niet mee! Lekkere klaagzang van mij, hoop echt dat het binnenkort allemaal weer wat soepeler loopt, dat ik alles iets beter kan handelen!

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: ik kan die knuffel goed gebruiken, thnx!

princi: ja 100cc is niet heel weinig, maar ze drinkt 120cc. De voorraad gaat dus binnenkort wel op, als er steeds te kort is. Lijkt me niet dat ze bij het 'oefenen'(zoals ik het noem) zoveel binnenkrijgt, dat ik daardoor minder kolf.
    Ze was net weer hongerig na de fles, dus weer aangelegd, maar dat was ook brullen en nu heeft ze zich in slaap gehuild. Samen met mijn emo-bui vind ik dat zooo verschrikkelijk zielig.
    En met moeite nu 90 gekolfd, deed er 3 kwartier over.
    Het was al zoveel extra moeite, maar nu helemaal. Ik wil het zo graag en nu wordt ik gedwongen toch anders te gaan doen :(

7. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi

Zo hier een heen en weer gevlieg ochtendje achter de rug!
    Eerst naar de huisarts omdat ik zo'n last van me keel heb! En me oren neus en alles zit dicht! Geen AB gehad! balen, maar moet vanzelf genezen! Wel blijken me oren vol de zitten met smeer, dus die moet ik morgen laten uitspuiten. Dus vandaag en morgenvroeg met van die vieze slaolie in me oren! Bah!

Daarna naar de vk geweest voor de nacontrole. Was vooral erg gezellig en leuk! Ze vond het top om Joël te zien! En vond hem heerlijk gegroeid. Dus dat ook weer gehad.

Nu ligt Joël lekker in zijn bedje! Maar die is geloof ik wakker aan het worden! Maar goed, hij slaapt ook al weer vanaf half 12.
    Zo flesje en dan lekker nog even met de kinderwagen naar buiten! Het is weer zulk mooi weer. Even wat boodschapjes halen bij de supermarkt.

@Suus en Gejanne: Hier ook iemand die totaal niet tegen troep in huis kan! Maar merk ook met 1 kleintje dat je zo weinig aan dingen toekomt. En dan kan ik zo verschrikkelijk balen! Maar goed, probeer het echt bij te houden! Heb hier wel het voordeel dat manlief overdag ook vaak thuis is! Dan heb ik even me handen vrij!
    Moet ook nog een berg was wegwerken. Pfff

Vanavond even gezellig een vriendin om een bakje! is wel gezellig, want manlief heeft vandaag zijn tweede avonddienst.

Verder is vandaag me nieuwe foon binnen gekomen!!! Jippie!!

@Gejanne: Wat is je naam bij wordfeud! Heb het al gedownload!! haha kunnen we eens wat proberen. Heb het wel gratis? Want er is ook een betaalde? Welke heb jij?

Ik ga gauw naar boven, me mannetje uit bedje halen, die is wakker! Tot snel

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Misja: yes, je foon is er :D Ik heb ook de gratis versie, mijn naam is: Géjanne, dus echt met streepje op de e. Anders nodig ik jou wel uit, wat is jouw naam!?
    Idd handig voor jou dat je man overdag regelmatig thuis is, zodat jij even lekker kan schoonmaken en opruimen, kom er hier ook niet zo vaak aan toe als ik zou willen. Ach, na 3 maanden moet er wel regelmaat zijn, toch!? :D
    Balen dat je geen kuur hebt gekregen, hopelijk knap je snel weer op!!

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier wordt er vooral in de avonduren het huishouden gedaan (alleen het minimale),maar aan veel dingen kom ik niet toe. Ik snap ook niet waar al die troep en was vandaan komt. Lijkt wel of de hele stad de vuilniszakken hier leegt en de was hier achter laat.
    Ik hoop echt dat het met 3 maanden beter gaat ja, want dan moet ik ook nog eens werken. MIsschien toch maar even Tess wat aanleren, kinderarbeid mag toch weer? Stort ik wel wat extra's op haar rekening ;)

Sahi, ik heb geen verstand van bv en kolven e.d. Maar ben wel goed in knuffels geven, dus bij deze meid!

Misja, je klinkt lekker opgewekt! Hier ook schitterend weer, denk dat ik zo Tess even uit bed vis en nog even ga wandelen. Alhoewel Linn lekker slaapt en de bank ook heerlijk warm is. Dilemma!

Kwilook een nieuwe tel. Maar mijn abo loopt nog tot april, mag in febr. verlengen en een nieuwe uitzoeken, dus even volhouden.

Ik had trouwens een rekening van bijna 200 euro....oeps. Ik heb echt een abo met een paar belminuten en daar red ik me normaal prima mee. Ben niet zo'n beller en ik gebruik vaak de vaste tel. Maar deze maand heb ik natuurlijk veel en lang gebeld. Kpn is blij met mij!

10. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Gejanne: Ja ga ervan uit dat er na drie maanden wel regelmaat is! mag ik wel hopen eigenlijk. Want dan moet ik ook weer gaan werken. Dat word nog wat met ons! Moet de tweede week van Januari weer beginnen! Klinkt nu nog zover weg, maar we zitten er zo!
    O ja heb je uitgenodigd met wordfeud hoor!

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @suus: Ja dan moet je nog even volhouden! Zo dat is een beste rekening dan!! Wow, zoveel heb ik nog nooit gehad!

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Misja: geaccepteerd, je uitnodiging ;) Ik moet volgens mij de eerste week van januari al weer, ik heb verlof t/m 29 december! Dus als het goed is is mijn eerste dag 3 januari. Nog zo geen zin in ;)

13. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Oh ja Suus, hoge telefoonrekening...je had die van mij moeten zien toen ik met de enkelbreuk in het ziekenhuis lag...pffff
    Haha dat iedereen bij jou was dumpt...ja dat gevoel heb ik hier ook wel ja. Stiekem laat heel Oss het hier achter denk ik...

Ik ben voor de Iphone gegaan. Verslavend man.

Sahi, ik hoop echt dat je kolven straks weer beter gaat. Mocht je een beetje bij moeten voeden, weet dat je alles maar dan alles gedaan hebt en je hoe dan ook heel erg trots op jezelf kan zijn!!

Ritme...mja.....waar dan?
    Troep in huis...mja....waar niet!
    Erg hè...

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @worst Als Fae een keertje een dag of 2 wat minder drinkt zou ik me nog geen zorgen maken. Als het langer duurt zou ik het cb even bellen.

@emma Dus Lisa is ook al zo'n woelwater die het bed door zwemt. Hier nog zo'n 1. Lucas ligt soms ook al overdwars in bed.

@zeehondje hoe was het bij je ouders me alle kids?

@princi Hier komt Lucas ook om de 4 uur. 'S nachts soms om de 5 uur.

@sahi hopelijk gaat je bv nu beter.

@suus en gejanne yep hier ook last nesteldrang. Waar ik tijdens de zwangerschap geen last van had trouwens.

@misja en hoe bevalt je nieuwe foon?

Vanmiddag weer lekker naar buiten geweest heerlijk. Morgen voor het eerst met Lucas naar het cb toe ik ben benieuwd wat de tussenstand is op de weegschaal.

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Mijn vriend heeft me bij thuiskomst even kunnen knuffelen en gerust stellen en we hebben vanavond lekker rustig aan gedaan en nu net ging het alweer beter. Maar nu is Yanna aan het clusteren, wat ze nooit deed, dus ben ik heel de avond weer met voeding bezig, terwijl ik het in mn hoofd probeer los te laten.
    Gelukkig steunt mn vriend me en dat scheelt al een hoop. En anders maar kv... Kan dit nu al een stukje beter hardop zeggen dan vanmiddag.

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ook op kv word Yanna groot hoor!!! Maar begrijp dat je daar erg verdrietig om kan worden! Heb hetzelfde gehad. Te moeten stoppen! Maar het moet voor Mama en dochter een plezier blijven he! Want Yanna voelt het ook aan als jij onzeker bent!

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Sahi, ik vind jou werkelijk een bikkel! Je doet er echt alles aan om de bv te laten slagen en daar heb ik respect voor. Mocht het nou echt niet meer gaan, dan kun je terugkijken op een mooie periode waarin je haar al het goede van de bv hebt gegeven en er alles aan hebt gedaan. En dan is kv een prima alternatief.
    Uiteindelijk heeft Yanna een moeder nodig die lekker in haar vel zit en dat heb jij ook verdiend!
    Knuffie hoor.

Linn is echt de liefste van de hele wereld. Normaal slaapt ze niet maar na 7.00. Maar nu, de eerste dag dat ik alleen ben.....slaapt ze nog steeds. Wat een lieverd is het toch, straks maar even flink belonen met knuffels en melk.
    Zo is het wel goed te doen, want inmiddels zit Tess in de kleren en aan het eten. Heb ik al een boterham op en ben ik bijna aangekleed.
    Hopelijk is dit een nieuw ritme, zou me heeeeeeel goed bevallen.

Tess wordt rond half 11 opgehaald, dus dan heb ik het weer luxe. Morgen is echt de eerste dag met de meiden de hele dag.

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: Wat fijn dat Linn zo lief is vandaag!

ik bedacht me gisteravond dat ze dan bijna 4 weken fulltime bv heeft gekregen en dat het goed is. En toen kwam het vannacht weer op gang!
    blijkbaar was ik gisteren te gestresst.

Ik weet nu wel waar mn grens ligt. Ik hoor overal dat ik een LK moet inschakelen, maar dat hoeft voor mij niet. Ik snap dat die veel kan betekenen, maar als het niet gaat dan is het klaar. Ik maak er niemand gelukkig mee om te blijven tobben. Yanna is tevreden en dat wil ik zo houden.

ik vind jullie meeleven wel heel erg lief! Doet me echt goed. Ik hoef me hier niet te verdedigen (op andere plaatsen wel namelijk).

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ben je mal Sahi! Zoals je het doet is het goed!
    En je kijkt heel goed naar de behoefte van Yanna en die van jezelf, top toch!

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Linn slaapt niet, maar ik heb al anderhalf uur gerekt met een speen. Wel elke 10 min. terug duwen, maar ik ben te lui om te gaan wandelen....ha ha ha. Even kijken hoelang ze het nog pikt en anders toch in de kleren hijsen en wandelen. Zou wel goed voor me zijn ;)

Deel Deze Pagina