Sahi, fijn dat je gerustgesteld bent en je ook wat rustiger voelt nu. Suus, wat goed dat ze zo lekker slaapt! Dan kan je inderdaad zelf ook wat doen en je andere meid verzorgen. En als je haar wakker ook tevreden kan houden met een speen is dat toch goed. Hier leg ik haar overdag ook bijna altijd gewoon boven in haar bedje. Dan hoor ik vaak tussendoor een soort 'kreunen'. Ik weet dan niet of ze wakker is of dat tijdens haar slaap doet. Ik vraag me dan ook vaak af ze misschien gewoon heel de tijd wakker in haar bedje ligt. Is dat erg? Maar ze huilt niet, dus ze vind het zelf denk ik niet erg. Ik vind het echt fijn dat ik mijn meisje steeds beter leer kennen. Hierdoor is het veel rustiger voor haar en vooral ook voor mij. Mijn gevoel in ieder geval. Net bijvoorbeeld na de fles lekker met haar op schoot gespeeld en daarna even onder de speelboog. Na een tijdje ging ze een beetje piepen, nam haar op schoot en daar kwam de gaap. Dus in bed gelegd en ze was best snel vertrokken. Vorige week legde ik haar veel te snel in bed, omdat ik 'vond' dat ze moest slapen. Nu denk ik gewoon dat als ze niet wil slapen, dan niet.
Dames mijn naam is veranderd, mochten jullie denken wie ben ik ; ik was ontzettend lekker tijdens de zwangerschap, maar nu heb ik daar echt geen trek meer in !. Ook ivm privacy. Ik lees straks weer bij, en ook nog even wat reactie's. Groetjes FmT .
@fmt: ik dacht idd wie is dat nu weer?! Haha. Ik.kom later uitgebreid reageren. Zit op me foon. Nog mensen met een gebruikersnaam voor wordfeud? Zo naar de dokter om me oren uit te laten spuiten. Blij zijn als dat gebeurd is. Heb nu van die vieze vette oren van de slaolie. Bah! Tot later!
Succes Misja, ik vond het altijd zo'n naar gevoel, dat uitspuiten. Ik ben bezig met een nieuwe foon, dus wellicht ook binnenkort aan de wordfeud Vanmorgen een uur gewandeld, was wel lekker, maar ben nu best moe. Gelukkig heeft Jan nu dienst, kan ik even relaxen.
Hallo dames, Vraagje, slapen jullie kleintjes nog bij jullie op de slaapkamer? Mijn lieve kleine luidruchtige dame (zuchtjes, kreuntjes, prutteltjes en poepies) begint me goed wakker te houden s'nachts, en met mijn snurkende man erbij schiet het allemaal niet op. Overdag verplaats ik d'r wiegje al naar haar eigen kamer, en ze slaapt gewoon goed (de babyfoon staat altijd aan) Van de ene kant krijg ik het niet over mijn hart, van de andere kant is een uitgeruste mama natuurlijk ook veel waard. Ik doe er gemiddeld een uur over om weer in te slapen na haar voedingen s'nachts (zo tegen 2uur en 5/6uur) door de 'herrie' Vannacht op de bank geslapen, maar dat was niet echt fijn. Borstvoeden doe ik nu nog in bed, dat kan ik dan bij haar op de kamer doen, heb niet voor niets zo'n comfy stoel gekocht... Dus.... Wie heeft z'n kleine elders slapen in de nacht?
@ Goldduke: Micah slaapt hier nu ook al zo'n 3 nachten op zijn eigen kamer en on zijn ledikant... Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind dat hij het net zo makkelijk doet/vind als Ryano....
@Suus: Als ik het zo lees is je dag heerlijk begonnen vanmorgen!! Als je een nieuwe foon hebt hoor ik het vanzelf wel als je aan wordfeud begint! (merk nu al dat het erg verslavend is!) @Lolly: Ja me nieuwe telefoon bevalt prima! Dus goede keuze gemaakt!! @Sahi: Je doet het absoluut top met de borstvoeding! Fijn dat het toch weer op gang gekomen is!! Komt allemaal goed meis! @Gold: Hier slaapt Joël al vanaf het begin op zijn eigen kamertje in het ledikant! Zou het lekker gaan doen hoor, want een uitgeruste mama is ook heel wat waard he! Maar begrijp dat je even over die drempel heen moet! Zo me oren zijn weer schoon. Dus dat is fijn. Kwam wel een hoop troep uit, maar merkte gelijk het verschil! Dus ook weer opgelost! Verder berg was weggewerkt dus dat is ook weer gedaan! Fijne avond allemaal
Hier heeft ze helemaal niet bij ons op de kamer geslapen. Gelijk in ledikantje (hebben ook geen wieg). En zelfs nu kom ik moeilijk in slaap door de kreuntjes die ze maakt voordat ze in slaap valt.
@goldduke Lucas slaapt vanaf dag 1 al op z'n eigen kamertje. En idd een uitgeruste mama is heeel belangrijk. Vandaag naar het cb geweest. Onze kleine vent weegt inmiddels 5166 gram en is 56 cm. Hij komt nog wel steeds voor een nachtfles maar dan drinkt hij de 1e fles niet op. Hij laat dan nog meestal zo'n 60 cc staan. Op advies van het cb gaan we nu voeding voor hongerige baby's geven in de laatste fles. Hopelijk slaapt hij dan wat langer en drinkt hij overdag z'n flesjes beter leeg.
karine: lekker hoor, dat Micah op zijn eigen kamertje slaapt. Is voor jezelf ook rustiger he? misja: ben zelf ook zo blij dat het weer lukt. zeehondje: ons huis is enorm gehorig (nooit geweten ), dus ik hoor nog steeds alle kreuntjes, maar het wordt enigszins gedempt. Fijn, want ze maakt echt een hoop geluidjes en dan slaap ik voor geen meter. wij gebruiken nu trouwens helemaal de babyfoon niet, zo gehorig is het. lolly: hopelijk gaat dat werken, voeding voor hongerige baby's. Hoorde mijn buurvrouw er bij haar kleine toen ook over en zij had goede ervaringen. ik twijfel nu toch over een LK, ik weet het niet hoor... maandag op het CB maar even vragen wat ik moet doen. Mijn vriend heeft in ieder geval gezegd dat hij het geld ervoor over heeft, als ik het graag wil. mijn vriendinnetje zei dat als de LK langs komt, ik in ieder geval weet of het oefenen aan de borst nog zin heeft. Ze zal Yanna niet in 1 consult aan de borst krijgen, maar dan weet ik in ieder geval of deze moeite allemaal zin heeft. tsja, ik weet het niet.
Gold, Mara sliep toen na een ruime wek op haar eigen kamer omdat ik idd gek werd van all die geluidjes 's nachts ( en als ze geen geluid maakte, dan vroeg ik me ook weer af of het wel goed ging ). Tibbe slaapt wel nog bij ons maar die heeft het dan vaak wel moeilijk 's nachts door krampjes en spugen, dat we gewoon lui zijn en hem bij ons in de kamer laten slapen zodat we er niet zo uit hoeven (vaak is een aaitje of een hand op zijn buik al genoeg om hem te laten ontspannen en te stoppen met alle kreuntjes en huiltjes. Zielig hoor, hij wil zo graag op zijn buik slapen en dan heeft hij veel minder last. Ik durf dat toch echt niet. Sahi, waarom zou je geen LK deskundige laten komen? Ik vond dat toen erg fijn en heb erg goed daarna een beslissing kunnen nemen waar ik achter stond. Ze had toen ook echte goeie tips voor als ik door zou willen gaan. Oja een LK mag niet adviseren te stoppen met BV maar ik kon toen in haar conclusie wel horen wat haar advies was zeg maar .
@lolly wat gaat het hard he, F. is dan echt nog steeds een minie, ze weegt nu al 4030 gram, voor mijn gevoel al zoo groot. (geboortegewicht was 2650) @goldduke F. heeft hier alleen de eerste nacht bij ons op de kamer gelegen. Ik was zoo van mijn pad door de weinige slaap dat ik volgens mij alleen maar sshhhhhhh gezegd heb haha.. @princi kan je niet buikslapen met een aerosleep? Ik hoorde daar laatst iemand over? Wel zielig voor Tibbe hoor. @misja snoepkont , kan je weer horen haha. Gelukkig hoef je op ZP alleen maar veel te lezen @karine fijn dat micah het goed doet. Zo weer genoeg gereageerd (langzaam opbouwen ), alle andere dames een knuffel en nu duimen dat Sjoon ook snel haar baby hier komt showen. Hehe mijn bericht ziet er wel heel vrolijk uit, komt omdat de pijn in de handen een stuk minder is vandaag, ook heb ik ook wat meer rust doordat ik voor 75% mijn keuze heb gemaakt wat betreft werk en F. eet weer wat beter gelukkig. Ik voel me echt kiplekker dames. Ik verheug me op de babyzwemles
Gold, sluit me aan bij Princi. Tess sliep de derde nacht al op haar eigen kamer, werd er ook gek van, bij elk kreuntje zat ik rechtop in bed. Nu voor het gemak nog wel bij ons op de kamer. Ik ben er nu aan gewend en slaap erdoorheen en word alleen wakker als ze echt huilt. En dat is ook de enige reden dat ze bij ons staat. Want dan kan Jan vanuit bed de speen vasthouden en verder slapen, zo wordt Tess ook niet eventueel wakker. Lekker doen waar je je goed bij voelt. Uiteindelijk gaat het om de nachtrust van jullie allemaal!!
Jeetje, wat rustig hier. Liggen jullie allemaal nog te slapen ofzo? Hier is het me weer gelukt....Tess zit in de kleren aan het brood en ik heb ook de boterham op. Linn heeft om 8.30 een fles gehad, maar kan niet slapen. Tot nu toe moppert ze alleen nog, maar zal vast snel huilen worden. Dan rek ik het nog een uurtje met de speen en ga dan wel even wandelen met de dames.
@suus dat dacht ik nou ook al, ben helemaal bij met reageren en zat al te wachten tot de eerste zich hier weer zou melden whaha. Ik ga zo een koeka voetenzak halen, roze natuurlijk en dan verder naar mijn oma, daarna winkelen met mijn moeder en F. Jij veel plezier met wandelen.
Have fun FmT, shoppen is altijd leuk!!!! En de F5 knop had ik al meerdere keren ingedrukt. Kan natuurlijk in de tijd dat ik hier "hang" ook het huishouden doen.....euhm.....twijfel.....neuj, blijf nog even hangen.
Lolly, lekker gegroeit! En hier vandaag voor het eerst hetzelfde met de voeding. 22.30 uur avondfles - 05.00 uur nachtfles - 08.30 uur ochtendfles (niet leeg). FmT, fijn dat de pijn wat minder is en je je zo lekker voelt vandaag! Suus, fijn dat het lukt met je twee meiden in de ochtend. Hier gisteravond een kind dat niet wilde slapen na de laatste fles, terwijl ze daarvoor ook al heel de tijd wakker was eigenlijk. Gelukkig toch rond 23.30 uur in slaap gevallen. Vanmorgen om 05.00 uur kwam ze en om 08.30 uur. Alleen bij deze beide voedingen liet ik haar tussendoor een boertje doen en gaf ze gelijk melk terug. Net wilde ze ook niet heel de fles en dat is echt lang geleden dat ze de fles niet opdronk. Hopelijk gaat het straks beter. Ze was even in slaap gevallen trouwens, maar nu hoor ik haar weer kreunen en niezen/hoesten. Volgens mij is gewoon niet zo lekker ofzo. Even praktisch vraagje over in bad doen. Wij hebben het badje en standaard van de prenatal (waar ook de tummytub op kan). Weet niet welk merk dat is eigenlijk. Ik doe haar in haar eigen kamer in het badje. Ik vul het badje met twee emmers water. Maar als ik klaar ben met haar dan lukt het niet om het badje op te tillen en naar de badkamer te tillen, te zwaar. En er zit wel een stop in en dan kan je er een emmer onder zetten, maar door die standaard kan de emmer er niet recht onder en loopt al het water er langs op de grond. Hebben jullie tips???
Ha ha ha, dat hadden wij ook, exact hetzelfde badje en standaard denk ik. Bij Tess hebben we de slang met tape zo vastgemaakt dat het naar rechtonder ging. Nu doen we het nog beter.....we gebruiken het badje niet meer en gaan met Linn onder de douche