@sabrina hoe was het bij sinterklaas ? Lekker hoor dat Danley lekker lang doorslaapt. @speen soms wil F. hem wel, andere keer niet. Ze probeert haar duimpje te pakken maar dat wil niet lukken omdat ze niet snapt dat ze haar duim moet uitstrekken. @goldduke lekker he dat uurtje slaap in de middag, ik doe dat ook nog steeds hoor, soms 2 uurtjes haha.. @lolly lekker hoor dat Lucas van 10 tot half 7 doorslaapt. @princi zeker makkelijker nu we hier met zijn alle zijn, het andere topic is op slot, nu zijn we allemaal mama's. Hier probleem met de flessen en aantal cc's. Morgen even wegen op cb en navragen hoe ik het beste kan gaan doen. F. drinkt net genoeg voor haar gewicht (met moeite, volgens mij moeder dronk ik ook altijd slecht hehe ), maar nu ze dus al 2 nachten doorslaapt tot 6 kom ik niet uit met 6 flessen. Maar met 5 flessen drinkt ze te weinig. Kweet het ff niet meer.
hier hebben we wel n speen voor mason maar hij heeft er geen behoefte aan.. gebruiken m eigenlijk alleen als ie wel een keer snachts voor voeding komt.. dan ff de speen om m stil te houden terwijl ik de fles maak ( Anders word cenn wakker) hij krijgt 5x 180cc fmt; dan word het niet meer doorslapen voor jullie.. zou dr echt snachts wakker maken voor de fles als ze niet genoeg binnenkrijgt overdag. haar voeding is natuurlijk belangrijker dan dr nachtrust
Altijdvrolijk, ja nu pas twee borsten Ik weet ook niet waarom ze dat eerst niet deed, groeien doet ze goed en ze zal nu pas behoefte hebben aan meer? Eerst werd ik s'nachts wakker met een harde borst, nu met twee Luiers, hier de kruidvat new born luiers, soms lekt er wat maar dan heeft ze een poepbom gemaakt. Ik heb ook papers in huis die moeten we nog testen. De pampers voelen wel veel 'zachter'
speen .. lisa tuft dat ding maar uit en uit .. ze heeft haar huiluurtje lekker onder etenstijd en dan zet ik har in de wipstoel op tafel bij ons en steek ik dat ding er 100x terug in .. de rest van de dag vraagt ze er niet om en in bed krijgt ze hem niet .. na 5 min vaak minder slaapt ze wel weer wij hebben een probleem met de avondvoeding lisa drinkt ook net aan haar cc maar je ziet haar groeien en groeien ... de voeding van 19.00 wil ze 200cc en om 23.00 met moeite 100 mss 60 soms !! geven we om 19.00 niet meer is het brullen brullen gerust tot de volgende voeding .. en om 23.00 wil ze niet .. en dan slaapt ze door tot 7.30 !! het is haar ding .. morgen belt de ka zal eens vragen of het anders kan of mag maar over naar 4 voedingen vind ik veeeeeeeeeeel te vroeg wil morgen ook ff langs cb maar krijg visite .. hmmm volgende week woensdag moeten we toch al krijgt ze haar prikken ! maar maat 56 is bijna klaar .. ze is er te lang en te dik voor haha fmt meestal als je er een voeding uit haalt hebben ze juist meer honger en gaat ze meer per voeding drinken !! werkt vaak juist beter voor je beebje !! het aantal cc dat je van die 6e voeding hebt verdeel je dan over die andere 5 .. en je zult mereken met meer tijd er tussen drinkt ze ook meer .. vraag het maar na maar juist als ze flessen gaan laten staan kan je er het beste een afhalen f heeft er ook de leeftijd voor he ! 5 voedingen is genoeg
@anz en als ze dan niet wakker wil worden, F. was net om 8 uur niet wakker te krijgen , 30cc op. Ik denk dat ik het morgen anders ga proberen : 6 10 2 6 tussen 10 en 11. Dan komt ze waarschijnlijk 's nachts nog wel. Of zou dat onverstandig zijn.
fmt: ik zou even op het cb vragen of ze genoeg krijgt. Als ze genoeg groeit, dan is het prima, maar misschien moet je haar inderdaad, zoals anz zegt, 's nachts wekken voor een voeding. en probeer je niet blind te staren op de cc's! Dat krijg ik ook constant te horen. Een kindje hongert zich in principe niet uit! en ook al wordt ze niet goed wakker, die 30 kan ook maar binnen zijn. gold: ja die van kruidvat zijn op zich goed, maar pampers zijn toch net iets beter. ik heb nu da huismerk, omdat ik die in een luiertaart had gekregen. Ze passen heel goed, maar de kwaliteit is toch niet helemaal geweldig. @speen: hier nog niet aan begonnen, nog steeds vanwege die borst en op zich is het overdag goed te doen. Alleen 's avonds heeft ze soms wat extra zuigbehoefte, maar dat lukt goed met mn pink. En soms wil ze dan even troostvoeden aan de borst, maar echt voeden aan de borst accepteert ze nog niet. ellen: waarom 1 fles kv? Misschien kun je afgekolfde melk geven, dan kan je die borsten leegmaken en krijgt ze volledige bv binnen. Ik heb altijd het idee dat afwisselen van kv en bv niet helemaal lekker is voor de darmen. Maar als G.ijs er geen last van heeft, is het prima natuurlijk altijdvrolijk: doen jullie die randjes goed naar buiten van de luiers? Dat was de gouden tip hier van de kraam! en niet te druk maken hoor, niet onzeker zijn, je moedergevoel is hartstikke goed! lolly: wat fijn dat die andere voeding zo goed aanslaat! vandaag de stad in geweest, ben helemaal op! En Yanna was ook een beetje van de leg, dus net even samen een uurtje in bed gelegen en nu slaapt Yanna goed en heb ik lekker een dutje gedaan. heb weer last van mn darmen, heel de zwangerschap niet gehad en nu begint het weer Prikkelbare darm syndroom... vannacht wel een topnacht gemaakt, maar ben toch heel erg moe. en waarom? ach, niet te veel meer doen komende dagen.
Goldduke voelen de pampers zachter aan als die kruidvat ? @sahi ik mis je bericht gewoon, heb ik meteen antwoord op mijn vraag hierboven . Ik maak me ook zorgen om niets denk ik, had net nog even uitgerekend hoeveel cc ze gemiddeld per fles moet drinken en daar zit ze gemiddeld wel aan. Alleen de tijden lopen gewoon niet lekker meer omdat die nachtfles nu veel later komt.
Sorry, even egoberichtje. Sinds gister spuugt S echt heel veel. Het zijn geen mondjes meer. Ook komt het er soms met kracht uit (boogje). Gelijk na de voeding (na een boertje), maar ook echt vaak een hele tijd later pas. Grote natte plek in d'r bed. Ze slikt ook heel veel. Raar doen met haar tongetje in de mond. Ben bang voor reflux. Huilt ook meer. Morgen naar cb, dus kan het gelijk bespreken.
als F om 7 uur komt is het al geen nachtvoeding meer !!! hier gaf het cb aan dat lisa dan op 5 voedingen mag en gemiddeld zijn de tijden dan 7 / 11 / 3/ 7 / 11 lisa had even een paar dagen nodig om op 7 uur te komen maar ik zelf rekende die van 6 uur als 1e voeding en ben over gegaan naar 5 toen .. dan deed ik de voedingen bv 6/ 10 / 2.30 / 18.30 / 23.00 en dit ging heel snel goed !!! beter dan om 6 uur en om 7 uur een voeding aanbieden .. je zult zien dat ze snel naar een uurtje later gaat omdat je minder vaak met een flesje in haar gezichtje zit waardoor ze meer honger zal hebben en beter de flessen leeg gaat drinken ! is even spannend en wennen voor beide ... overleg het morgen maar eens op het cb ! was hier het advies wat ze me met 5 weken al gaven .. was toen nog te vroeg en sinds een dikke week loopt dat hier nu prima !! zeehondje wat vervelend van S !! idd even bespreken lisa heeft het ook en ook steeds meer.. we zijn al bij de ka geweest maar gelukkig geen reflux ! het is haar manier
@emma nu begrijp ik hem hehe Ik ga morgen inderdaad zo doen zoals jij het nu aangeeft : eerste fles/dus geen nachtfles : 6/10/2.30/18.30/23.00. Moet ze wel tot 6 uur slapen, dadelijk komt ze gewoon om 3 uur haha. Kost je 3 berichten maar dan begrijp ik het ook haha . @zeehondje ach gossie dat is niet leuk, hopelijk hebben ze goed advies voor je op het cb, succes.
Goede morgen dames, Geloof niet dat het badje echt zijn werk heeft gedaan. Om 12 uur in bad, daarna nog even drinken en in bedje gelegt. Maar om kwart voor 3 kwam hij alweer. Dus het badje kan ik dus doen wanneer ik wil. Vandaag maar 1 echte nachtvoeding, want hij kwam om half 7 weer. Heb vannacht hem pampers om gedaan en hij is helemaal droog gebleven . Dus dat wordt nu om me voorraad kruidvat op te maken overdag die en in de nacht de pampers. Thanks voor de tips dames. Straks even een joggingbroek aanschieten en snel naar de Supercoop hier (is al om 7 uur open). Moet nog een pakje roomboter hebben voor de laatste cake voor vriendlief. Die doet vandaag cake neerzetten met glazuur en muisjes erop. Heb dan 6 cake's gebakken van het weekend. Pffff... En ik heb een kolf gescoord, helemaal nieuw voor een super prijsje. Mijn dag kan al niet meer stuk!
Fmt: hoop dat het cb je advies kan geven. Weet het ook niet zo goed. Altijdvrolijk: fijne dag vandaag! Ik ga zo nog naar bed, Yanna kwam om 2r, 3 en 7 uur, dus dat is geen nacht eigenlijk, voor Yanna dan. Maar goed, we doen het ermee...
@altijdvrolijk, heerlijk bericht zo vroeg op de morgen, en ik krijg spontaan zin in cake. @sahi dat is een zware nacht geweest, hopelijk kun je vandaag nog ergens even rusten. Hier vandaag geen planning, wel even tussen 1 en 2 naar het cb. F. was vanmorgen om 5 uur wakker, geen rekken aan haha, dus maar gewoon volle fles gegeven en gekeken wanneer ze weer kwam en dat was om 8:15.
Hier een meissie met krampjes. EGelukkig heeft ze vannacht prima geslapen.Doe haar zo even in de draagdoek,vindt ze fijn.Eerst even snel een sigaretje roken,dat kan straks niet meer
Sahi, wat een nacht zeg. Hopelijk kan je nu/straks nog even slapen. Altijdvrolijk, mmmmm.... plakje cake als ontbijt lijkt me best lekker. Fijn dat de pampers niet lekker voor 's nachts! Ik merk ook dat als ze overdag minder heeft geslapen, dat ze dan 's nachts langer slaapt. FmT, moet ze inderdaad wel doorslapen, hopen dat het lukt. Gister hadden we een bingomarathon (heel de dag bingo spelen). Manlief zou naar huis gaan met haar, maar is toch gebleven. Hierdoor had S. een hele drukke dag en heeft ze bijna niet geslapen. Misschien dat ze hierdoor ook wel wat meer is gaan spugen. Gisteravond douchen, flesje (20.00 uur) en naar bed. Hoopten dat ze zo moe zou zijn dat ze lekker lang zou slapen. Niet dus, huilen. Uiteindelijk 23.30 uur weer de fles gegeven en zonder spugen in bed gelegd. Vanmorgen om 05.30 uur ging manlief kijken en toen 'schrok' ze alleen even wakker van het binnenkomen. Daarna wel geluidjes dus fles gegeven. Weer zonder spugen. 08.45 uur werd ze weer wakker. Heb haar stil kunnen houden tot nu. Dus fles erin en daarna naar cb. Hebben de laatste twee keren wel de difraxfles gebruikt, misschien is dat al de oplossing voor het spugen!
@zeehondje, ik gebruik nutriton tegen het spugen. F. spuugt nog maar zelden. Ik laat haar wel tussendoor goed boeren. Hopelijk heeft cb ook nog advies voor je. Leuk hoor een bingo marathon heb je iets gewonnen ?
Goedemorgen, Lekker nachtje weer gehad. Ik lag er al vroeg in, voedingen om 1 en 4 uur. Perfect! Gisteren had ik 'n mega emo-dag! Sowieso vanwege de sterfdag van mijn moeder, maar vooral door iets wat mijn vader zei over zjin vriendin, dat ze geen fijn gevoel aan de vakantie had overgehouden. Daar was ik echt van overstuur, want heel eerlijk, het is altijd wat met haar. Ze is heel lief, maar misschien wel té lief! Ze kan echt nergens tegen, alles vat ze verkeerd op... Nou ja, ik dus volledig in tranen, niet echt fijn, maar ach, het moest eruit, dus dat was goed. Verder ook contact gehad met mijn peettante, die dus nog in Marbella zijn vanwege de val van mijn oom. Hij is nu wel uit het ziekenhuis ontslagen, maar kan zijn been absoluut niet buigen. Voorlopig mag hij niet vliegen, maar hoe lang dat precies is, weten we nog niet. Aanstaande vrijdag moet hij weer naar de dokter en horen we meer. Ik heb al gezegd, als ze komend weekend nog in Marbella zijn (wat ik dus wel verwacht), dat wij dan zéker een dagje die kant op komen. Zal leuk zijn, Cristian's eerste uitstapje! @Speen: Dank jullie wel voor al jullie reacties m.b.t. speengebruik. Ik denk dat ik het uiteindelijk als troostgebaar en om in slaap te vallen wel zal gaan gebruiken. Maar voorlopig probeer ik het zonder. Cristian zuigt wel veel, maar nog niet op zijn duim. Hij zuigt vingers, hand en arm hahaha. Meestal heb ik het idee dat hij het alleen doet als hij honger krijgt. @lolly: met mij gaat het super goed, dank je voor het vragen! Afgezien van mijn emo-dag gisteren, merk ik dat mijn lichaam echt goed herstelt. Heb alleen nog af en toe last van een spier in mijn lies, die ik vorige week verrekt heb. Hoe is het met jou? Relaxt ochtendje thuis, wil zo eigenlijk even gaan wandelen, maar het weer ziet er echt neit fijn uit... Heel veel wind en heel donker. Zal zo wel regen komen... Ik wacht het dus even af... Liefs, Caroline
En ja hoor... Ik heb het vorige bericht nog niet gepost of het begint te regenen... Nou ja zeg! Balen, want ga zo dus toch echt niet wandelen! Liefs, Caroline
Goedenmorgen, Zo ik zie dat het andere topic echt afgesloten is! Ja nu zijn we allemaal mama!! Hier lekker weekendje gehad, manlief was vrij dus we konden lekker genieten met z'n drietjes! Zaterdag naar mijn ouders en opa geweest en zondag lekker thuis. Nog een uur heerlijk wezen wandelen. En er kwam nog een vriend om een bakje! Hier sinds vrijdagavond over gegaan op voeding voor hongerige baby's voor de nacht! Joël kwam voorheen altijd rond half 5. Maar toen de klok verzet was werd dat half 4 en later zelfs weer kwart voor 3! Dus het ging eigenlijk weer steeds vroeger! Dat vond ik erg vervelend. Nu dus die voeding en sindsdien is het gelukkig half 6!! Anders kom je zelf ook niet aan je rust toe! (en hij is tenslotte al ruim 6 weken!) Vandaag rustig dagje, manlief heeft ochtenddienst en ik heb op de vroege morgen mijn keuken al helemaal gesopt! Joël sliep nog lekker dus heb even mijn kans waargenomen. Verder vanmiddag even wat dingen bezorgen, naar me werk (rooster van Januari is bekend en dan moet ik weer gaan werken! Dus ben benieuwd) en verder lekker rustig aan. Zo denk ik even langs de etos de babybox ophalen. @Zeehondje: ik zou het van dat spugen echt even navragen. Joël heeft wel reflux en die spuugt ook regelmatig zijn fles uit met een boog! Al gaat het nu met medicijnen stukken beter. @Fmt: Lastig he overgaan op 5 flessen. Hier ook aan het proberen, maar vind het nog een heel gedoe! Hier was het vanacht om vijf uur. maar hij slaapt nu nog lekker! Dus zo de volgende maar. @Emma: Hier ook veel dingen maat 56 die erg krap gaan zitten. Heb ook erg veel kleertjes maat 62 gekregen, dus probeer daar nu af en toe wel wat van aan te doen. Ook wel weer leuk nieuwe dingen!! @Caatje: He bah wat vervelend dat je vaders vriendin het zo ervaren heeft. Niks aan om te horen lijkt me dan!! Zou leuk zijn om een dagje weg te gaan met Cristian! @sahi: Geniet van je relax dagje!! @Altijdvrolijk: mmm lekker cake! Krijg er ook spontaan zin in. Er heeft hier een mannetje ineens erg honger. Dus ga een fles maken!! Fijne dag meiden!