Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    zo wat word hier veel geschreven!!
    moet eerlijk zeggen dat ik er niet meer echt aan toekom:)
    ben lekker in huis bezig, met de mannen leuke dingen doen en vooral ook (mamatijd) lekker lunchen, uit eten en borrelen met vriendinnen:)

Fleurop: Sam is ook al zo'n grote vent:D

Vandaag weer met mason naar t cb geweest.. dag 64: 6480 gr en 60,5 cm lang:D wat een beer:D
    hij dronk zn 5 flessen van 180ml al wat minder goed op (omdat ie dus vol genoeg is) dus hij krijgt nu 4 flessen per dag:)
    07.00, 12.00, 17.00 en 22.00..
    we hebben t gister al zo gedaan toen kwam ie vannacht wel om 5 uur voor n fles, dus heeft ie alvast de fles van 7.00 gekregen:)
    we hopen natuurlijk dat ie weer die nachtfles laat staan maar dat duurt natuurlijk weer ff voordat ie die 22.00 tot 07.00 overbrugt..

zn eerste prikjes gehad, ging ook prima! nu maar hopen dat ie niet net als zn broer een week ziek is na iedere prik:)

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey dames,

Hier een huilende baby F. al 2 dagen aan een stuk (zo voelt het voor mij). Ik heb net heel hard meezitten huilen. En ze valt als een blok in slaap, ik wil der tut weghalen en toen zag ik in der nekplooi dus (pijnlijk) smet. Ik controleer dit zowat bijna elke avond en/of ochtend. EN na het douche/badderen ben ik daar toch echt wel heel erg bewust mee bezig zodat het droog is (deppen, niet wrijven). Ik voel me echt heel slecht nu, ik keek dus net even en trok die plooi open, F weer wakker en huilen, dus ik denk echt wel dat het pijn doet.

Nou ik ga haar even verzorgen en troosten.
    Zielig meisje :(

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    altijdvrolijk: ik heb mn draagdoek kado gekregen, dus durf het niet te zeggen. Zal vanmiddag eens in het label kijken
    goeie van jou om zetpillen in huis te hebben, moet ik nog even regelen!

sabrina: jeetje het zit jullie ook niet mee he? Sterkte hoor!

anz: ik zie het ook altijd even als mn rust momentje, even forummen en andere dingen op de laptop.

fmt: ow erg is dat he? en ze heeft blijkbaar last van die smet. Maar niet schuldig voelen hoor! T is ook zo lastig, al die plooitjes!
    maar dat huilen, pff soms zoooo vermoeiend! Ik voel (en huil) met je mee!

Hier gelukkig weer wat rust, ligt lekker in dr bedje te slapen sinds de ochtendvoeding. Maar om 12.00 komt de visite, dus dan moet ik haar eruit halen...
    slaapt ze eindelijk lekker...

4. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    ach gossie!
    misschien na t afdrogen de plooitjes even nalopen met wat talkpoeder?
    cenn had t altijd achter zn oortjes:( was niet droog te föhnen! (bij wijze van spreken natuurlijk;):p) talkpoeder hielp erg goed..

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ookal niet zo'n lekker dagje.
    Ookal krijgt ze nu nutriton, het spugen blijft. Niet meteen na de fles, maar als ze in d'r bedje ligt of als ze wakker wordt. Vanmorgen dus ook. Half zes de fles en om negen uur wordt ze wakker. Gespuugd. Gelijk verschoont en toen spuugde ze weer. Dit was bijna helder vocht. Ik vind het zo sneu.
    De fles drinkt ze dan gewoon weer goed leeg en viel meteen half in slaap in mijn armen. Dus gelijk in wagenbak gelegd. Daar heeft ze heel even geslapen, maar het was vooral woelen, kreunen, strekken en weer spugen. Ben toen naar boven gelopen, omdat ik zelf ook moest huilen. Sindsdien heeft ze het niet naar haar zin. Ligt maar te kreunen, strekken, schoppen en slaan en een beetje huilen. Vind het zo sneu. Ze ligt nu in de box, maar begint weer te huilen dus ga haar maar weer pakken. Denk toch echt dat het misschien reflux is. Morgen huisarts bellen denk ik.

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi,

Lees dat veel meiden vandaag hun dag niet zo hebben met jullie kindjes! Hier juist vandaag weer wel! Eindelijk. De afgelopen twee dagen was Joël erg huilerig, wilde niets, alleen bij mama of papa zijn! Vandaag wel vroeg wakker en bijna tot 111 uur ook wakker geweest. Zijn daarna even naar het dorp geweest en toen sliep hij in de maxicosi. Net gelijk door in zijn bed gelegd en heb hem niet meer gehoord! Zo fijn. Want zulke dagen zijn echt vermoeiend.

Zelf net een nieuwe jas gekocht. Ik pas de andere echt niet meer. Althans krijg hem even niet meer dicht! Dus nu even een goedkoopje aangeschaft. Want ben al wel met lijnen begonnen. Maar nu met die kou is een warme winterjas toch wel heel lekker. Verder vanmorgen al heerlijk mijn beneden verdieping gedaan. Nu nog even strijken en de was wegvouwen en tegelijkertijd erwtensoep koken. En dan vind ik het wel weer best voor vandaag.

@Zeehondje: Ik zou idd maar even naar de huisarts gaan! Want het klinkt wel als reflux. Maar gelukkig geen verborgen zoals Joël het steeds had aan het begin. Die slikte alles terug, dus die ging toen ineens bloed spugen! Ruikt ze nooit zuur uit haar mondje??
    @Anz: Wow al over op vier flessen! Hier lukt het me met moeite om over te gaan op vijf! Lekker gegroeid jullie man!! En wat is hij al lang!
    @Sahi: Fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad, en dat je er zelf ook weer beetje door opgeknapt bent! Wel jammer voor de oppas natuurlijk! Haha
    @Wow Emma, dan heeft Lisa lang geslapen vanacht!! Pff wilde dat het hier ook eens gebeurde. Het leek even goed te gaan op voeding voor hongerige baby's. Maar hij kwam vanacht alweer half 4. ipv vijf uur van de voorgaande nachten.
    @Fleurop: Balen dat het nog niet zo lekker loopt! Wel even wennen voor je dat hij nu zoveel slaapt door de prikjes! Vond je het niet zielig? Joël krijgt ze volgende week. Vind het maar niks.
    @Altijdvrolijk: Fijn he zo'n goede nacht! Gaat het nu trouwens wel goed met de pampers voor de nacht??
    @Sabrina: lekker even shoppen! Geniet ervan, dat heb je wel verdiend na al die ellende van de afgelopen weken! Hopelijk mag je over op andere voeding!!

Zo ik ga strijken en de was wegvouwen. Heb er tenslotte nu de kans voor nu Joël zo lekker slaapt! Fijne dag verder.

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zeehondje: kan nooit kwaad, advies vragen aan de ha. Dikke knuffel voor jullie!

en een dikke knuffel voor fmt!

anz: onze kraamhulp wees ons daar nog op, dat smet achter de oren vaak voorkomt, omdat mensen niet weten dat t daar ook kan.

misja: lekker toch, dat het weer goed gaat. Hier gelukkig ook weer.
    de oppas vond het gelukkig niet erg om heeeeel veel te knuffelen. en ze snapt nu dat ik er op zo'n dag doorheen zit.

kraamvisite is weer weg, was gezellig, kom er alleen achter dat ik weer eens vergeten ben beschuit aan te bieden. Zo stom, maar mijn vriend regelde dat steeds, dus denk er nu steeds niet aan...
    Yanna slaapt nog steeds, we hebben haar niet uit bed gehaald, ze is boven komen kijken. Ze heeft echt haar slaap nodig vandaag zeg! en ze had een flink grote fles op, dus die zit vast nog vol. Maar moet nog boodschappen doen...
    Kan nu in ieder geval in huis aan de slag, das ook hard nodig ;)

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo,weer terug van het consternatiebureau.En weer liepen ze een half uur uit,wordt daar zoooooo moe van.En dan promoten ze rust en regelmaat...ha ha ha.Volgende keer maar weer voordat ik weg ga bellen,dan kan ik er rekening mee houden.Linn was goed gegroeid:4200 gram en 53 cm.Met 2 weken was ze 3360 gram,dus goed gegroeid.Ze zat met lengte en gewicht net iets boven gemiddelde.Net zo als Tess,maar toch heeft ze een veel fijner postuur.Moest ook die vragenlijst over het welbevinden invullen (is nieuw).Scoorde 11 punten,maar was niet zorgwekkend.Bij 16 wordt je doorgestuurd.Maar we zijn er zelf al heel alert op,dus zal niet via cb gaan.

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Sahi,dat heb ik dus ook.....legio cakejes gebakken voor de bevalling en nu staan ze maar in de diepvries,vergeet het gewoon telkens.Zelfde geld voor mijn kraambezoekboek,staat nog maar 1 persoon in.Daar kan ik later echt niet mee aankomen.....beetje sneu.

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    mag ik ff gillen

!#^$%!&#@^%!Q

maandag belde de ka hoe het gaat ik zeg PRIMA !!!
    en sinds ik op heb gehangen .. wat een geklooi met de voedingen
    huilen brullen krijssen
    we zijn terug bij af .. na alles dacht ik eindelijk dat we een fijne tijd zouden krijgen !! het liep goed ..

weg

doe mij maar een mega jank smiley

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Klinkt alsof velen vanmorgen een heftige ochtend of avond gehad hebben... Vervelend...

Hier alles super, vannacht lekker geslapen, Cristian is netjes 2x gekomen. Vanmorgen leek hij weer wat meer honger te hebben (of had ik hem gewoon niet voldoende gegeven bij zijn voeding, maar ja, als hij in slaap valt...), maar rond half 11 was hij rustig, kon ik lekker ontbijten.

Om 11 uur heb ik hem in de wandelwagen gelegd en zijn we lekker gaan wandelen! Ik wilde zijn tante verrassen, maar ze was helaas niet op kantoor, dat komt morgen dus. Ben daarna naar de Weight Watchers meeting gewandeld, ff op de officiele weegschaal staan, heeft met erg goed gedaan! ;) :D Uiteraard werd Cristian volop bewonderd!

Daarna lag hij nog zo lekker te slapen dat ik lekker even een warme chocolademelk en verse jus ben gaan drinken bij een barretje. Lekker op het terras gezeten, was heel aangenaam.

Tot slot zijn we naar de koninklijke rijschool gewandeld om daar wat vrienden te begroeten. Hadden Cristian nog niet gezien (nog ja, alleen op Facebook), dus was erg leuk. Vooral ook omdat ze erg onder de indruk waren hoe ik eruit zie hahaha.

Cristian en ik waren om 13:20 uur thuis. Wat een zalige ochtend!

@altijdvrolijk: wat een super schattige foto van Collin!!! Wat balen van je geboortekaartjes, hoop toch voor je dat ze allemaal aangekomen zijn.

@Sahi: lekker dat je nieuwe energie opgedaan hebt!

@Sabrina: vervelend van Danley's voedingen. Hoop dat er een oplossing voor is...

@Anz: wauw, Mason alweer 2 maanden! Wat vliegt de tijd!

@FmT: ach gossie, wat vervelend meis! Voel je niet slecht, jij doet 't echt super goed hoor!!!

Nu even lekker bankhangen en wachten tot mijn lief thuis komt voor de lunch.

Liefs,
    Caroline

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @anz wow Mason grote kerel die nog maar 4 flessen melk drinkt :D!

@emma och gossie Lisa toch :( het zit echt niet mee, knuffels voor jullie.
    @zeehondje, ook een knuffel voor jou. Ik hoop niet dat het verborgen reflux is, hoeveel nutriton gebruik je op hoeveel cc water/melk? Bij F. was er na 3 dagen nutriton al duidelijk een verschil te merken, wij deden een schepje nutriton op 120/4.

@misja ik lees bij jou altijd lekker eten haha, dat onthoud ik dan dus ook weer. Erwtensoep jummie jummie, en hier ook toe aan een nieuwe winterjas maar goed het is me te koud om de stad in te gaan met een oude winterjas die ook niet dicht kan :D.

@suuszwanger wat is een lijst van welbevinden ?

@sahi, helemaal terecht dat je je meisje hebt doorlaten slapen.

@all wanneer stap je over naar een M speen, F. heeft nutriton maar ik merk dat ze toch wel langer over haar fles gaat doen dan +/- 20 minuten. Moet je daarvoor overleggen met consternatie - bureau ? (suuszwanger wat een woord haha :p)

En ik heb alleen gedoucht met F. vond het niet eng, wel onhandig en koud haha..
    Smetjes goed aangepakt, hopelijk is ze er snel vanaf.
    Ik snap er echt niets van gisteren zat er dus echt nog niets,..

@anz talkpoeder hoe pak ik dat aan ?

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: Yanna is ook 53 cm en die vonden ze klein voor een maand oud. raar dat ze Linn groot vinden. Yanna woog trouwens 3600 gram.
    o ja, zo'n boek wilde ik ook... is nu een beetje laat...

emma: dikke knuffel voor jou!! En kan je de ka niet gewoon nog terug bellen?

caatje: jij hebt wel een heerlijke ochtend gehad! Fijn!
    op het terras gezeten, haha, dat gaat hier echt niet meer hoor, met die nachtvorst!

fmt: ik dacht dat 20 minuten nog een prima tijd is, langer dan een half uur zou betekenen een grotere speen, als ik het goed heb.
    smetjes kunnen heel snel ontstaan hoor, als jij 1 keer je liezen niet goed zou drogen heb je ze ook (ik wel in ieder geval). En zo'n kleintje is helemaal gevoelig.

Zo Yanna kwam eindelijk voor haar voeding :) Nu dus nog boodschappen doen en dan maar alweer koken! Wat vliegt de dag zeg!
    Gisteren leek het uren te duren, hihi

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ken t,hier is het heerlijk rustig in huize weltevree,waren alle dagen maar zo....ha ha ha.Ik geniet er lekker van!

Sahi,da's nou de reden dat ik weinig waarde hecht aan het cb,ze hebben geen landelijk protocol.Hier was ze dus net iets boven het gemiddelde.

Welbevindenlijst is omdat het cb ook een signalerende functie heeft voor een evt. pnd.Moet nu door iedere moeder ingevuld worden.Destijds is mijn pnd al met 13 dagen vastgesteld door een ha,maar in veel gevallen duurt het veel langer of soms zelfs helemaal niet,met alle gevolgen vandien.Vind het een goede zaak.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Misja, fijn dat het na twee mindere dagen nu weer goed gaat.

Als jullie kleintjes wakker zijn en dus niet willen slapen, zijn ze dan tevreden en liggen ze bijvoorbeeld gewoon wakker in de box?
    Sophie kan zich niet zolang zelf vermaken zeg maar en dan 'moet' ik haar oppakken.

Sahi, lekker weggeweest dus. En fijn dat de oppas het goed heeft gedaan, ookal was de kleine niet echt in haar mum.
    En hier laat ik haar ook liggen als ze slaapt hoor en er komt visite. Dan maar even boven kijken.

Fleurop, zal idd even gek zijn dat ie nu zolang slaapt en weinig eet. Zal snel weer omgekeerd zijn, dus geniet even van de rust zou ik zeggen.

Sabrina, al wat gehoord of je andere voeding mag gaan geven?

Suuszwanger, oh, bij ons dus niet als enige waar ze uitlopen (afgelopen maandag ook ruim een half uur met haar in een doek gezeten).

Emma, nee hè, wat balen zeg. Megaknuffel voor jullie, meer kan ik helaas niet doen :(

Caatje, dat klinkt zeker als een zalige ochtend, super!

FmT, eerst deden we een half tot driekwart schepje op 120/4 cc. Vanmiddag een hele schep gedaan, maar na het wandelen (zo'n 2,5 uur na de fles) heeft ze weer gespuugd. Ze lag nog in de wagenbak, ik snel even de was uit de droger gehaald. Hoorde haar huilen, ga kijken, en mouw van haar jasje nat, doek onder haar hoofdje nat en ook een natte plek aan de zijkant van de wagen. Dat is dus echt spugen met kracht geweest.
    Volgens mij mag je gewoon overstappen op andere spenen hoor. Toen ik de nutriton kocht adviseerde de verkoopster al een grote speen, omdat de small versie waarschijnlijk zal verstoppen.

Helaas nog steeds spugen dus. Na de fles van half 1 lekker met haar gaan wandelen en dan is de rustig en dut een beetje. Bij thuiskomst dus gespuugd en daarna wel in bedje gelegd. Ze slaapt niet zo te horen, maar huilt ook niet, dus laat haar maar lekker liggen.

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @suuszwanger ik heb ook een vragenlijst moeten invullen bij het amphia schiet me nu binnen, die kreeg ik opgestuurd vanuit de popkliniek.
    Vragen zoals : Dacht u tijdens de bevalling aan een eventueel overlijden van uw kind?
    Ik heb het naar waarheid ingevuld, nooit meer iets gehoord daarvan.

@caatje thx voor je woorden ;) die kon ik wel even gebruiken.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heb nog niet op versturen geklikt en ze begint te huilen :(

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #658 CaatjeM, 16 nov 2011
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
    @Sahi: ja, was inderdaad een heerlijke ochtend! En ja hoor, terras gaat nog prima. Het is hier zo'n 20 graden. 's Ochtends en 's avonds koelt het wel sterk af, maar in het zonnetje is het heerlijk!

@zeehondje: ja, dat was het ook echt! :D

@FmT: Graag gedaan meis! Hoop dat je je inmiddels weer beter voelt!

Kijk hier, Cristian's eerste keer bij de koninklijke rijschool! :D

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @zeehondje ik zou ook even de dokter bellen, maar ik denk dat die zal zeggen dat nutriton toch de tijd nodig heeft. Dat zou jammer zijn, want moedergevoel zegt vaak meer, dus laat je niet afwimpelen.
    Als jij denkt dat het niet goed zit dan zou ik ook geen 1,5 week wachten.

Ik heb trouwens zojuist weer even online bij H&M geshopt. :)

Product Detail | H&M NL

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zeehondje, als je je echt veel zorgen maakt, dan gewoon idd even de ha bellen hoor, daar zijn ze voor.
    Knuffie meid.

Ook voor de andere dames met kindjes die huilen/krijsen/spugen enz. Het kan je flink moedeloos maken.

Fmt, ben je bekend met pnd? Ben namelijk ook bij de pop-kliniek geweest en ik doe mee met een onderzoek van het Radboud. Moet nu elke 2 weken een vragenlijst invullen, over 2 weken krijg ik bezoek van een student....ha ha ha. Hij zal me dan ook een aantal vragen stellen. En ik moet over 4 weken voor een onderzoek naar de gyn. Dan wordt bijv. mijn bloeddruk,hb, aantal hormonen en nog wat meer zaken gemeten. Dus ook bloed afgeven. Zij sturen de resultaten dan door naar het Radboud. Ze willen namelijk de progesteron injecties standaard gaan invoeren voor vrouwen met een geschiedenis met pnd.
    Wel een heel gedoe,maar voor een goed doel. Wil graag andere vrouwen helpen die hiermee gaan worstelen in de toekomst.

Deel Deze Pagina