Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @suuszwanger ik doe niets anders eigenlijk haha :D:D..

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Wat hebben jullie veel gekletst zeg! Ik wilde even tussendoor reageren ;) Maar zie ook net dat ik al dacht dat het kwart voor 5 was, heb nog een uur over :D

suus: kan je haar niet laten slapen dan? uithongeren doen ze meestal niet hoor! Wij geven op verzoek, dan hebben we dat dus niet...
    o fijn zo'n vieze luier...

misja: o dat is juist lekker, even zonder Joel. daar was ik van de week ook erg van opgeknapt!
    wat moet jij snel weer werken. geniet zeker nog maar even van je vrije tijd.

altijdvrolijk: die gevoelens horen er helaas bij. je man overleeft het wel hoor! :) Dikke knuffel!

gejanne: was behoorlijk koud, maar vond het heerlijk! Ben een goed uur weg geweest, echt lekker :)
    even slapen mag toch ook?

anz: ik ga gewoon zwemmen met mn dikke vette striemen ;) heb ik lekker schijt aan, hihi

@huishouden enzo; ik voel me zo'n luilak, maar ben echt wel het grootste deel van de dag bezig, maar sommige dingen lukken gewoon niet. Ach, wat vandaag niet gaat, gaat morgen weer ;) Even bankhangen is ook af en toe nodig.
    gelukkig heb ik niet zo'n veeleisende vriend, hij heeft als enige eis dat de kleine meid er geen last van heeft qua hygiene ;)

maar ik lees al dat het maar goed is dat ik geen wordfeud speel, ben al verslaafd aan genoeg van dat soort dingen (puzzelen op de pc waar je prijzen mee kan winnen, die je nooit wint en patiencen, haha!)

sabrina: Yanna is ook zo'n 3,5 kilo (maandag was ze 3600 gram). Ze drinkt zo'n 5 a 6 keer 100 tot 120 cc.

@streep: die heb ik ook nog, behalve mn striemen, maar die gaat toch ooit wel weg?
    ah, lees net dat die ooit wel weg gaat ;)

zeehondje: mag toch ook, lekker relaxen

zo hehe, alles weer bijgelezen :)
    Ik kom er dus achter dat ik nog een uur over heb, haha, dus even boven stofzuigen en ik merk dat ik even wat moet eten. Yanna ligt wel te klagen, maar daar kan ik niet zo veel aan doen ben ik bang...

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ze slaapt nog steeds! Al bijna 2 uur.
    Begin me bijna zorgen te maken, haha. Gelukkig hoor ik haar af en toe even kreunen. Ging net ook filmen. Ogen op een kier. Maar daarna sliep ze gewoon weer verder.
    Heb even m'n foto's bijgewerkt en er een paar op de website gezet.

www.fam-haneveld.nl

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @sahi ow oke. Ik moet morgen na de arts. Dus zal het eens overleggen. Nu zat er ook maar 2 uur tussen de voedingen. En snachts ook steeds 2 en half a 3uur. Misschien dat ie meer moet. Maar met deze voeding moet alles overlegd worden. Nog 1.5 week gelukkig dan kan ik het zelf bepalen.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou,heb in een half uur het hoognodige gedaan,langer kan ik haar niet laten huilen.

Zometeen komt Jan thuis,mag hij de fles doen,ga ik even eten koken.Vanavond snel door de stad rennen.Kadootjes voor de schoen halen en voor 3 verjaardagen.Daarna lekker warm bij de kachel tv kijken.Dat is dan een voordeel dat ze overdag niet slaapt,dan slaapt ze s avonds goed.

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Sahi: Ik voel me ook een luilak hoor!! Vandaag wilde ik ook de badkamer schoonmaken, maar goed dan weer naar de tandarts en even naar me werk!! En voor Joël zorgen. Dan is de dag alweer voorbij. En ja ik ga per 2 januari weer werken, maar ben ook iets eerder bevallen als jij he. Officieel loopt me verlof half december al af! Maar neem nog vakantie erna op! Dus voor mij lekker geen feestdagen werken dit jaar!!
    @suus: Wel even lekker zeker om alleen de stad in te gaan! Je kan het maar binnen hebben he! Hier doen we er nog niets aan! Joël heeft dat besef toch nog niet!
    @zeehondje: Ja als ze dan ineens zo goed slaapt maak je je gauw zorgen! Ik heb hier ook altijd beneden de babyfoon aanstaan. Maar heb wel het idee dat het slapen met Sophie beter gaat of heb ik dat mis?
    @Anz: Joël drinkt 150 cc per fles! Ophogen al geprobeerd, maar dat helpt niet. Dus houd het voorlopig bij deze hoeveelheid. Meer laat hij ook vaak staan! Extra schepje kan ik nog proberen, maar mischien is hij er gewoon nog niet aan toe om door te slapen. Dat moeten we dan gewoon accepteren.
    @Sabrina: Ja danley is idd nog een heel klein mannetje! Maar goed hij heeft ook een nare start gehad!! Komt vast goed, je zal eens zien over een maand.
    @Suus: Hier ook al meegemaakt hoor dat de poep bijna in zijn nek zat! Vies zooitje krijg je dan idd.
    @Zeehondje: Ja vind het echt wel lekker hoor om straks weer eens aan het werk te gaan! Gewoon even wat anders. Je wereldje is idd klein! De dagen vliegen voorbij en dan kom ik dus nog amper de deur uit!
    @Lui zijn: Hier ook regelmatig een dagje lui zijn hoor! En dat moet ook echt wel kunnen! Zorgen voor onze kindjes is ook hard werken hoor!!!

Zo verdoving weer uitgewerkt. Wat is dat irritant zeg. Vanmiddag dus naar teamoverleg op mijn werk geweest! Echt gezellig en lekker lol gehad met de meiden! Ze willen allemaal graag dat ik weer kom werken!! Nog even 6 weekjes wachten! Voor nu geniet ik er nog maar even van! Vanavond lekker niks! Na expeditie robinson ga ik gelijk naar bed! Manlief doet d e laatste fles van elf uur beneden, ds kan ik een ieder geval slapen tot halverwege de nacht. Fijne avond!

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goeienavond!

Heerlijk dagje hier gehad! Vanmorgen eerst ruim een uur gewandeld. ff langs de tante (de zus van m'n lief) geweest en wat boodschappen gedaan bij de Lidl. Onze kleine man vindt wandelen echt heerlijk, valt dan als een blok in slaap. :cool:

Daarna thuis na de voeding wat gerelaxt en rond 15h naar de ouders van m'n lief gewandeld, waar we uitgenodigd waren voor de lunch. Was erg gezellig en Cristian heeft de hele tijd geslapen. Zelfs op 't eind, toen we 'm uit de wagen haalden voor 'n paar foto'tjes. Normaal gesproken wil ik dat niet, maar kon nu geen kwaad, want we zouden daarna terug naar huis wandelen, dus dan zou hij toch wel verder slapen. En inderdaad. :D Wat een heerlijk menneke is het ook! :cool: :D

De middag thuis was hij wel wat meer wakker, wilde wat vaker gevoed worden, maar verder prima. Nu wachten tot mijn lief thuis is en dan doen we 'm lekker in bad (of nou ja, ik doe 'm in bad en mijn lief assisteerd hahaha, hij durft nog steeds niet!). Heb de verwarming hier al lekker aangezet, zodat het aangenaam is op zijn kamertje.

@altijdvrolijk: jeetje, balen van je lief. Gaat hij wel op tijd naar bed? Jij moet je niet schuldig voelen hoor... Hij moet gewoon zijn eigen ritme vinden en dat is altijd lastig... ;)

@Anz: Wat grappig dat je onze kinderwagen gezien hebt! En maf ja, dat die in NL niet te krijgen is. Hij is echt zoooooo handig! Ben er echt super blij mee! :cool:

@suus: lol had hier vanmiddag ook zo'n "schijtbende" zoals je 't zo mooi omschreef, tot op z'n rug!!! :$ :) ;)

Sorry, ben het verder een beetje kwijt... Ik ga nog ff bankhangen tot het baddertijd is!

Fijne avond allemaal gewenst!

Liefs,
    Caroline

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Typte vanmiddag dat ze al bijna twee uur sliep, nou dat was dus al drie uur.
    Heb haar maar eruit gehaald toen vriendin kwam.

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @ftm he gatsie balen van je ongi. Maar ja het zat er aan te komen he!
    Hoe gaat he nu met de flessen?

@zeehondje ja heerlijk geslapen zonder voeden tussendoor. Met etos washandjes heb ik geen ervaring.
    Wat een leuke foto's van Sophie.

@sab hoe gaat het nu met de voeding?

@misja hoeveel drinkt Joel (sorry ik weet nooit waar die trema zit) overdag? Misschien dat je die voedingen nog kunt ophogen? Lees nu dat je dat al geprobeerd hebt.

Wij bieden nu het volgende aan. 5 voedingen van 200cc om
    7.00-11.45-14.30-18.15-22.00 Hij drinkt niet alles op hoor hij laat gemiddeld zo'n 25 cc per fles staan. De laatste voeding is dan voeding voor hongerige baby's. Joel is natuurlijk wel een stukje lichter zie ik net. Lucas was 2 weken geleden 5166 gram. Dat maakt natuurlijk ook wel een groot verschil.

@werken ik mag helaas wel weer werken met de feestdagen. Bij ons mag je geen vakantie opnemen in december. Nou moch ik bij uitzondering 1 week opnemen jaja. oudjaarsdag word mijn 1e werkdag op de nieuwe werkplek. Wij gaan met het werk naar een nieuwe lokatie waar we overgaan naar kleinschalig wonen. 6 bewoners per huiskamer in plaats van 10 bewoners. Woensda ga ik mee om een dagje te proef draaien. Zo kom ik er tenminste niet helemaal vreemd in.

@lm wat lekker nu al op 5 voedingen. Dat je dat red omdat je ook die nachtfles nog hebt. Dan laat ze er een behoorlijk poos tussen zitten.

@anz hoe doe je dat een makkelijk kindje maken/houden? hahaha!

@suus wat heerlijk dat Tess nog slaapt 's middags. Krijg ik hier echt niet meer voor elkaar.

Zo allebei de kids liggen al heerlijk een uur in bed. Heb ik even de tijd om bij te lezen en te reageren
    Over het blaasje bij de vagina; ik weet nog niet wat ik doe. Ik denk dat ik het voorlopig laat zitten.

10. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #730 CaatjeM, 17 nov 2011
    Laatst bewerkt: 17 nov 2011
    @lolly: oh ja, jouw blaasje... Ook ik zou 't laten zitten, mits je er geen last van hebt en de dokter ook zegt dat 't geen kwaad kan. Misschien zijn er ook cremepjes voor ofzo? :( Succes met je werk! Heftig dat je geen vrij mag hebben met de feestdagen, jij kan er toch ook niets aan doen dat die in je verlof vallen???

ff deze leuke foto van Cristian (who else?! ;)) spammen, lijkt toch net of ie helemaal in een deuk ligt?! :D

11. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, na een emo dagje en een bezoekje aan de dierenarts (verplichte prikken) verder. Zitten we eindelijk op de bank met de haartjes in de verf. Moet zo nodig naar de kapper om te knippen, maar dat wil ik pas doen als we de fles mogen geven.
    Er is vandaag geen pijl op te trekken op de voedingen. Hij blijft vragen!!!! Wordt er nu wel een beetje gek van. Zal wel weer een regeldag zijn.
    Als het payday is, ga ik een aquadraagdoek bestellen, erg handig voor onder de douche en in het zwembad. Tevens nog maar een paar voedingsbh's bestellen, moet er nl s'nachts ook echt eentje aan.
    Vandaag ook me mamsje voor het laatst geweest om te helpen hier, dat viel me best heel erg zwaar. Zelfs me ma ging huilen.. 2 weken non stop haar kleinzoon gezien en dan nu ineens moet ze weg (werken)... Jeetje, daar komen de waterlanders weer. :(

@ Misja: dat is het voordeel van bv, je mag zoveel geven als ze vragen. Al voel ik me soms wel een 24uurs restaurant. Fijn he, naar de tandarts ;)
    @ Caatje: Echt een lieve foto. Hij kan niet altijd op tijd naar bed, als hij avonddienst heeft is hij pas half 12 thuis, op zijn vroegt. En inderdaad, lijkt net of hij in een deuk ligt.
    @ Sahi: Zo'n nacht breekt je inderdaad op. Een vraagje over kolven.. Hoe bepaal jij hoeveel ze drinkt uit de fles.. Ik ben daar echt nog een leek in. En ik weet wel dat hij het overleeft, maar vind dat schuldgevoel zo irri
    @ Lolly: Als jij er geen last van hebt en het geen kwaa kan, zou ik het laten voor wat het is. Fijn dat het plaatsen van het spiraaltje meeviel
    @ Fmt: Fijn dat de smetjes bijna weg zijn.. En dat ongi, daar zit niemand op te wachten.. Ik ben nog steeds aan het wachten tot het bloeden van de bevalling over is. Wil wel weer eens strings aan.. Bedankt voor de knuffel
    @ Zeehondje: Fijn dat het beter gaat met dat spugen. Nou, sliep mijn vent maar erdoorheen :)
    @ LM: Kan e goed voorstellen dat het erg druk is met 3 kindjes ;) ..
    @ Suuszwanger: Als ze steeds in slaap valt voor de voeding, zou ik haar lekker laten liggen. Dan zal ze het toch nodig hebben
    @ Gejanne: Bedankt voor je lieve woorden
    @ Sab: Maakt toch niet uit, hoe groot of zwaar hij is? Gaat nu goed met hem, dat is het belangrijkste. Hier is mijn kleine man nog steeds aan het zwemmen in maatje 50 hoor ;)

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly flessen gaan goed hier, F. drinkt vandaag ineens meer dan hiervoor. Ook vandaag de eerste dag 5 flessen, hopelijk morgen opnieuw, al zou het ook niet erg zijn als ze er 6 krijgt natuurlijk.

Verder niet bij gelezen, zag wel weer een mooie foto van Cristian voorbij komen.

Ik ga mijn bedje opzoeken, nu duimen dat ze minstens 5 uur slaapt, want ze heeft vandaag overdag ook best veel geslapen.

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Altijdvrolijk: ik ben erin gerold met die cc's, want ik geef op verzoek en weet nu dat ze bij die 120 vol zit. Misschien gaat er soms meer in, maar ze komt ook niet korter op elkaar, dus ga er van uit dat dit genoeg is. Ik zou advies bij t cb vragen als ik jou was. Met een afgekolfde fles ka je in ieder geval lekker naar de kapper.

Sab: lastig dat je alles moet overleggen zeg!

Fmt: en hoe was je nacht?
    Hier dus weer aan het nachtbraken ;)

De rest weet ik niet meer, dus die komen morgen weer aan de beurt op de laptop ;)
    Weltrusten (hoop tot minstens 8. Uur te mogen slapen).

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Goeiemorgen dames!

Ik heb heerlijk geslapen.
    F. kwam om kwart over 3 :$, dus ik al goed balen haha, toen de tut ingedaan en terug in bed gaan liggen. Een kwartier naar die camera liggen staren en toen in slaap gevallen. Ik droomde dat ik F. hoorde huilen en dat het kwart voor 7 was, schrok dus wakker en keek op de wekker : kwart over 6 :D. Helemaal niet erg :p.

We zijn nu wel wakker, maar het ziet er na uit dat we vandaag weer 5 flesjes gaan doen :). Ik ben een trotse mama met een trotse meid in de box die heerlijk naar haar mobiel ligt te lachen en kijken.

@altijdvrolijk, wat jammer dat je moeder weer aan het werk moet, begrijpelijk dat jullie het beide even zwaar hadden. Weer een dikke knuffel voor jou!

@zeehondje wat een leuke site :) met veel mooie foto's jullie dochter.

15. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

Hier een baby met enorme darmkrampjes. Hij huilt er niet om, msaar tis zo zielig. Straks maar eens wat halen ervoor

@Sahi: bedankt iig, ik ga straks als de fles gegeven kan worden maar eens uitvogelen hoeveel er gedronken wordt. En dan kan pap lekker de fles geven terwijl mama bij de kapper zit ;)
    @Fmt: zo, lekker hoor. Dat ze zo lang slaapt

Als de voeding klaar is, kruip ik nog even in bed tot half 10

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Lolly,Tess slaapt niet hoor,maar ligt wel anderhalf uur liedjes te zingen op bed en rust dus wel uit,heb ik ook even rust.

Pffff,wat wen je snel aan langer slapen.Vannacht ook weer om de 4 uur telkens....gaaaaaap.Natuurlijk hartstikke netjes,maar die twee nachten met 7 uur watem zalig.

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Sorry voor de typfouten....ziy op de phone en ben moe.....

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Hier ook alweer wakker, ga nu maar niet meer slapen, dan doet t wakker worden zo'n zeer. Ff tv kijken in bed. Ze kwam steeds om de 4 uur, dus een grotere fles gegeven, maar nu liet ze er 30 cc staan. Toch te veel dus, maar ook een waterdunne poepluierr. Even in de gaten houden. Ze voelt niet warm, maar als t straks weer zo is, temp ik d'r maar.
    Zul je altijd zien als je veel plannen hebt... ;)

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi, lekker hoor in bed tv kijken, wij hebben geen tv in bed, soms mis ik dat wel maar wij doen andere dingen in bed haha :D (slapen:p)

@all hoe verwijderen jullie snotjes bij jullie kleine, de kraamzorg zei ons met een watje draaien en dan proberen eruit te trekken maar ik vind het zon gedoe en F. vind dat ook echt niet leuk.

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Je kunt ook een neuspompje gebruiken.Ik rol een stukje toiletpapier op en wip er het zo uit,maar heb veel ervaring.

Deel Deze Pagina