Ga zo ook maar even wandelen....wie weet word ik daar vrolijker van,want ik heb een humeur om op te schieten.Begon vanmorgen al lekker....Jan deed de fles om 6uur en zette om half 7 de babyfoon boven bij mij.Maar met zoveel lawaai dat ook Tess er wakker van werd,dus zij gelijk jammeren dat ze eruit wilde.Haar gezegd dat ze stil moest zijn en ik weer het bed in.Na een half uurtje moest ik hoesten en hoorde mezelf op de babyfoon....dus ik kijk....staan beide units boven.Dus ik snel naar beneden,Tess weer zeuren en Linn dus helemaal overstuur,ze heeft dus al die tijd gehuild en ik hoorde dus niets.....Bah,wat een baggerstart vd dag. Zou vandaag het liefst onder een steen kruipen....
Kunnen die spuiten ook bij de huisarts,wist ik helemaal niet.Maar de huisarts loopt nog veel meer uit,maar dan hoef ik haar niet meer helemaal uit te kleden enz.Hmmmm,ga erover nadenken.
De vaccinaties bedoel je? Ja, ik vind het ook wel raar dat je bij het cb je kind helemaal moet uitkleden. Vorige keer toen ik daar zat kwam er ook een stel voor alleen de prik, die verbaasde zich erover dat ze na het wegen/meten hun kind niet gelijk mochten aankleden. Jeetje Suus, wat een ochtend zeg, zo sneu ook voor de kleine meiden. Als ik onze slaapkamerdeur openhou hoor ik Sophie gelukkig, dus de babyfoon staat alleen beneden en hoeft niet steeds heen en weer genomen te worden.
Hahah ik ga ouwe wijven. Heb een borduurset van prinsessen besteld ga ik maken voor naomy. Moet wat te doen hebben tot 4januari. Nu ff lekker slapen en straks na de super wandelen. X x x
zeehondje: kan van alles zijn, soms hebben ze hun dag niet... Gewoon lekker kroelen en wandelen en dan komt het vast goed! suus: lekker wandelen doet je vast goed! En probeer je niet op je kop te laten zitten door zulke dingen, gebeurt nou eenmaal! maar toch een dikke knuffel hoor! @prikken bij de ha: ja die doet ze ook, weet dat toevallig via mn werk. Dat uitkleden vind ik ook onzin. En het wegen zonder luier, Yanna kan heel goed plassen zonder luier (doet ze bijna altijd). Maar ja, niet mijn probleem daar. Maar ze vind het in haar blootje echt niet fijn, ook niet met omslag doek... De babyfoon heb ik hier eigenlijk nooit nodig, zo gehorig en klein is ons huis blijkbaar. Had ik voor haar geboorte ook niet verwacht. sab: leuk toch?! Ik borduur ook wel eens, heb nog van alles liggen, maar kom er niet echt aan toe... Ben al blij als ik de was en de vaat op een dag heb gedaan... Maar goed, wie weet gaat het straks beter.
@suus balen van die baggerstart.. hopelijk gaat het nu al iets beter. @zeehondje, ik weet precies hoe je je voelt, je meisje huilt en je weet niet wat het is. Hopelijk voelt Sophie zich nu weer lekker blij @dames die gaan wandelen veel plezier @bootjuh je gaat toch niet al die pagina's teruglezen gekkerd haha.. Hoe gaat het met jou en de baby ? @sahi hopelijk gaat het straks lekker met de borst, ik ben blij voor je dat de LK goede tips heeft meegegeven. @emma wat drinkt Lisa nu ? En hoe is het aan jou kant ? Ik zit er aardig doorheen. Ik zal de komende dagen ook weinig hier zijn aangezien ik gewoon de tijd er niet voor kan en wil vinden met zielige F. ze heeft echt ergens last van en het lijkt wel of de hele wereld denkt dat ik gek ben . Maar goed..
Fmt,onzin!Als jij denkt dat er wat is,dan is er wat!Jij bent haar moeder.Alleen het vervelende....kom er maar eens achter wat het precies is en hoe je het kunt oplossen.Het is echt niet makkelijk,dus ook een dikke knuffel voor jou. Linn heeft 2 uur geslapen....heerlijk.Ze had maar 90 cc op,zo moe was ze.Nu dus wakker en geef haar over een half uurtje weer een fles.Dan gaat Tess naar bed en als ze er weer uit is,gaan we even wandelen.Als ze slaapt tenminste,want vorige week wad ze zo moe,dat ze na 10 min. al begon te zeuren dat ze niet meer kon lopen en op de arm wilde....
Het gaat goed met Sam. Hij slaapt overdag nu eindelijk goed. En afgelopen nacht van 23:00 tot 05:45 geslapen. Echt super fijn!!! De regelmaat en voorspelbaarheid die ik nu toe pas doet echt wonderen zeg! Had niet gedacht dat dit zo aan zou slaan. Ik voel me er ook beter door. Alleen in een keer lijkt alle vermoeidheid nu toe te slaan.. net of ik er eerder geen tijd voor had. Ben zo moe en heb een zwaar hoofd. Ben wel vrolijk hoor... maar ik mis energie. Ben ook wel ongesteld geworden.. en man, dat is geen pretje. Misschien daarom die moeheid en hoofdpijn. Sam lacht steeds vaker, zo ontzettend leuk is dat!! Het wordt steeds leuker, hoewel ik niet kan wachten tot Sam straks steeds meer kan. Merk dat ik niet echt een babymama ben, hoe lief hij ook is. Hoop dat met jullie alles goed gaat!!!
Hoi Meiden, Hier ook al een paar dagen afwezigheid. Merk echt dat ik er weinig tijd voor kan vinden. De dagen vliegen voorbij. Ook hier weinig energie. De gebroken nachten beginnen zijn tol te eissen! Verder lees ik mee met jullie hoor! Maar heb deze week gewoon ook een erg drukke week. Vanavond naar de andere kant van het land voor een bruiloft. Morgen heel de dag weg, donderdag cb en savonds meidenavond met collega's! En vrijdag naar school. Heb een opleiding gedaan, maar ben vanwege zwangerschap tijdelijk gestopt. DUs even Joël showen aan me oude klasje Dus wil even naar iedereen zwaaien!!!
Bekijk bijlage 200926 Eindelijk een foto van Daan Hoi meiden, Daar ben ik eindelijk ook weer eens... Is toch best even wennen ineens twee kindjes maar begin nu aardig mijn ritme te vinden. Daan slaapt al vanaf dag 1 door dus dat is echt een kadootje, hij krijgt om 23.00 zijn laatste flesje en vaak moet ik hem echt om 05.00 wakker maken. Vandaag zijn ze van het CB geweest en hij weegt inmiddels 4400 gram en we schatten hem op 56 cm. Hij mag nu ook van haar 8 uur slapen als hij het redt en een flesje minder. Dus dan 6x 120 cc. Verder is het echt een super makkelijk en rustig kereltje dus heb echt niets te klagen. Heb vandaag en gisteren Esmee weer zelf naar het kdv gebracht en dat gaat ook lekker. Heb nu nog alle tijd gelukkig dus ben ook pas om half 10 op het kdv omdat ze allebei om 8 uur pas wakker werden. Wordt alleen gek van mijn borsten, die lekker nog steeds en af en toe doen ze ook echt nog zeer. Je zag toch zeggen dat je lichaam na 2 weken wel een keer begrijpt dat ik geen borstvoeding geef maar goed... Hoop weer wat vaker mee te kunnen schrijven, dikke knuffel voor jullie allemaal !!
Lekkende borsten hebben hier drie weken geduurd. Was ook al bang dat het niet over zou gaan, haha. Komt goed dus! Fijn dat alles zo goed gaat en wat een heerlijke slaperds hebben jullie!
mariel: heerlijk ventje en fijn dat het zo goed gaat! Als je blijft lekken, hebben ze wel medicatie om het te stoppen. misja: neem overdag ook even je rust als Joel slaapt, dan ben je niet zo vreselijk moe. Succes met de drukte! fleurop: fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat Maar wel balen van je energie en je ongi suus: fijn dat het vandaag lekker gaat hoe ging het wandelen deze keer? fmt: ik ben het met suus eens: als jij denkt dat er wat is, dan is dat zo. Moedergevoel is niet iets om te negeren! hier net heerlijk gezeten met Yanna, ze was druk naar me aan het staren en gekke bekken aan het trekken. Ze probeert me na te doen en te lachen, al is dat nog niet helemaal gelukt. En ze maakt echt geluidjes om tegen me te kletsen. Zo gezellig Geeft me weer helemaal nieuwe energie!
Goede middag dames, Vanmorgen het consultatiebureau langs gewees voor het intakegesprekje. Aardige dame. Gelijk gevraagd over het evt inbakeren. Ze zei dat ik het even moest aan kijken hoe het ging als de kruik weer terug in het bedje gaat, anders was inderdaad inbakeren een optie. Zeker omdat onze kleine man zelf steeds helemaal inelkaar gedoken licht. @ Emma: erg vervelend zeg, maar waarom mag/kan er niet meer gegeven worden? @ Sjoon: Fijn dat het ruisje weg was en vwb bijvoeden. Onze KH en VK zeiden dat ze bijgevoed moeten worden als ze meer dan 7% van hun gewicht verliezen. En ze mogen er 2 weekjes over doen om weer op hun geboortegewicht te komen @ Fmt: Mooie foto was het en luister echt naar je gevoel hoor. Als jij denkt dat er wat is met je meisje, dan is er ook iets mis. hoop dat je er snel achterkomt wat het is. En heel begrijpelijk dat je je energie daarin wilt steken. @ Sahi: Mooi dat je al het idee hebt dat het voeden beter gaat. Nog even en ze drinkt gewoon aan de borst. @ Lolly: Lekker hoor, shoppen.. Ik durf dat nog niet echt, hoop echt dat ik nl die 6 kilo kwijt raak en straks me oude favoriete spijkerbroek weer aan kan @ Zeehondje: Dikke knuffel @ Sab: Lekker dagje genieten dus vandaag @ Gejanne: Is het gelukt met Jarno zijn haartjes? @ Fleurop: fijn dat regelmaat helpt zeg @ Misja: Veel plezier op de bruiloft en lekker showen hoor. Dat is ook het leukste @ Mariel: Grote knul zeg, wel een schatje. Zie dat jij er ook eentje hebt die zichzelf lekker aan het krabben is
Mijn bevallingsverhaal: In de nacht van donderdag op vrijdag had ik rozig slijmverlies, dus wist dat het er weer aan zat te komen Toen ik weer wakker werd had ik lichte menstruatie krampen. Om een uurtje of 13.00 ging het over naar weeen, heel onregelmatig, varierend van 6 tot 10 minuten. Tot in de avond was dit goed vol te houden en heb ik toch nog een uurtje of 3/4 geslapen. Daarna maar beneden gezeten vanaf een uur of 4 en film gekeken. Het werd langzaam aan pijnlijker. Om 9 uur had ik de vk gebeld, want ik wilde wel weten hoe ik er voor stond. Ze was in de buurt en ik had 2 of 3 cm. Dus devweeen hadden wel degelijk iets opgeleverd. Zo ging het door tot een uur of half 3 in de middag en toen kwamen ze om de 2/3 minuten. Natuurlijk had ik de hoofdprijs, ik had been, rug en buikweeen tegelijk in 1 wee! Pfff, ik wist niet of ik moest staan, lopen, zitten of hangen..... (hierdoor ook flink spierpijn gehad na de bevalling) Vriendje heeft om 3 uur de vk gebeld. Ze was weer in de buurt en stond binnen 3 minuten op de stoep. Ze had weer getoucheerd en ik zat op 5 cm. Gelijk heeft ze mijn vliezen gebroken en was ze nog heel even naar een ander toe (hier om de hoek haha) ondertussen konden mijn weeen dan sterker worden. Vk had het zh gebeld om te zeggen dat we eraan kwame. Het was enorm druk met bevallen daar (volle maan vrijdagnacht). Ik had de laatste kraamsuite (van de 19). In het zh vroeg de verpleegster of ik wel pijnlijke weeen had, omdat ze mij bijna niet hoorde. Ik ving ze heel goed op, en ja pijnlijk waren ze wel zoals jullie allemaal weten Om half 8 mocht ik eindelijk gaan persen. Er kwam vooruitgang in, behalve hat laatste stukje. Ik kreeg haar niet het bochtje om. De vk besloot om kwart over 8 er een gyn bij te halen, en wederom de vacuum te gebruiken. Met 2 persweeen is ze toen geboren. Ik heb wel 4x gevraagt of het toch wel echt een meisje was
wat een rust hier! net even een mobiel voor boven de box gekocht, de blokker had koopavond vanwege de feestdagen. Ze vindt het prachtig. Sinds vandaag maakt ze ook heel bewust contact en probeert ze ons na te doen, bewegen met de mond, tong uitsteken. en ze kan papa al roepen. ze ziet mij natuurlijk heel de dag en mijn vriend ging koken omdat ik met haar zat te kroelen, maar alleen maar miepen. en bij papa was het goed. en strak aankijken. ze wilde duidelijk even met hem kroelen. en ook weer strak aankijken en nadoen. en kleten kan ze ook als de beste! dus het gezinnetje heeft hier heerlijk genoten vandaag! sjoon: wat een verhaal! Viel het je mee of tegen? altijdvrolijk: de kruik er weer in? Is hier niet nodig. Je kan het bakeren altijd proberen, toch? en bij jou zeiden ze dus 7% afvallen na de geboorte, zo is het dus overal anders... Maar mama's voelen vaak zelf wel aan of het wel of niet goed zit hoor! Ze deden met Yanna zo voorzichtig en dat snap ik wel, maar ze is 'gewoon klein' en niet 'randprematuur' of iets in die richting. nou, wij gaan naar bed, fijne nacht allemaal!a
@ sahi: dat is wel schattig zeg, dat ze zo contact zoekt. En ja, de kruik meer om zijn bedje voor te verwarmen, omdat hij graag geborgenheid wil. En anders is een puckababy zo gehaald hoor. Winkels zijn op 5 min afstand hier. En wel vreemd dat ze overal andere maatstaven hanteren vwb afvallen enz. Als het maar goed gaat met de kleintjes, dat is het belangrijkste toch? Fijne avond allemaal, als de kleine man klaar is met drinken, ga ik ook me bedje in. Vriendlief heeft deze week de nacht, dus bed voor mij alleen
Echt zo zielig! Die krampjes doen best veel pijn. Hij was vannacht ontroostbaar . Voeding gehad om half 1 en pas om 2 uur in slaap vallen. Denk dat ik donderdag (payday) gelijk die puckababy ga bestellen. De krampjes zullen er niet minder door worden, maar misschien wordt me kleine man er wel rustiger in.
Goedemorgen, Even melden dat we een topnacht hebben gehad. Eindelijk door geslapen van half 12 tot 7 uur. Hij kan het dus wel. Echt zo fijn. Vandaag weer heel de dag op pad. Dus niet veel te vinden hier. Iedereen fijne dag!
@suus: hoop dat het wandelen geholpen heeft. @Sjoon: jeetje, dat heeft nog een behoorlijke tijd geduurd, jouw bevalling! En lol, waarom heb je maar liefst 4x gevraagd of het echt een meisje was?! Twijfelde je daar nog aan?! Hier een lekker nachtje gehad. Alleen na de 2e nachtvoeding had de kleine last van krampjes, zo sneu. Vanmorgen is alles weer prima. Heb 'm een lekker massage gegeven met olie (doe ik elke ochtend) en nu ligt hij relaxt in de box, hoewel hij het daar de laatste dagen steeds niet zo lang in volhoudt... Vraagje: hoe snel leren baby's het "systeem" van "ik huil dus mama komt"??? Straks gaan we denk ik weer lekker wandelen en vanmiddag gaan we lunchen bij zijn opa en oma. Relaxt dagje dus. Liefs, Caroline
Goedemorgen, Dinand sliep van twaalf uur tot half 4 nog wel gerekt tot vijf uur, maar moest de speen vaak in zijn mondje doen. Na de fles van vijf uur is hij gelijk weer in slaap gevallen, dus konden we lekkker doorslapen tot kwart over acht. Zometeen naar mijn vriendin die jarig is en vanmiddag visite!! Drukke dag weer Fijne dag allemaal en kom vanavond nog wel even bijlezen!