Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oh Caatje,nog lang niet....dus lekker bij jou pakken.Rond 6 weken kunnen ze het door krijgen,maar dan nog...als je bij je wilt nemen dan doe je dat.Ze zijn nog zoooo klein.En je moet doen waar je je goed bij voelt.

Nou,toen Jan thuis kwam heb ik een mega huilbui gehad,brak echt.Ik vind het zwaar met twee kids en raak vermoeid omdat Linn de hele dag wakker is.Daarbij vind ik dat ik Tess tekort doe en dat doet me pijn.Maar ik mocht uitrazen,ben geknuffeld en we hebben lang gepraat,dus ik begin weer vol goede moed aan een nieuwe dag.....

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Klinkt als een drukke en leuke dag Gejanne,have fun!

Ik heb tot nu toe bezoek geweerd,maar ik denk dat het best goed is om ze wel te laten komen.Het breekt de dag een beetje en slapen doet Linn toch niet....

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@caatje: haha, ik kon het inderdaad nog steeds niet geloven dat ipwe een meisje hadden gekregen :)
    Veel plezier bij opa en oma met de kleine cris!

@suus: ik wil je een hele dikke digiknuff geven meid!

@gejanne: veel plezier vandaag op de verjaardag en met je visite.
    Hier zometeen ook visite om 10 uur. Vanmiddag chiel naar de psz toe

4. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Goedemorgen!
    Lezen doe ik nog wel dagelijks hier, reageren kom ik niet of nauwelijks aan toe, net als vele andere dames. Druk met de kleine, huishouden en vele andere zaken.
    Hier gaat het goed, na 2 vervelende dagen voor mij (iedere 2 uur voeden, dag en nacht) was ik het bijna helemaal zat! Ik wilde geen borstvoeding meer geven, alsof ze telkens meer en meer wilde.... 48 uur nauwelijks slaap... En toen was het weer goed, kleine slaapt nu van 23uur tot 5 uur ...en dat is goed te doen voor mij. Niemand zei dat het makkelijk was ;)

Als ze moppert en ik ga even stilletjes kijken dan zie ik d'r oogjes zoeken naar mama.... En dan vind ik een stralende tandeloze lach op d'r gezichtje :D Heerlijk die momenten.

Sjoon, geen last van je onderkantje deze keer? Ik ben gisteren voor het eerst op de fiets gestapt, had ik beter niet kunnen doen :( Wat deed dat zeer....

Altijdvrolijk, die krampjes zijn ook echt zielig, je ziet dat ze pijn hebben. Konden ze die pijn maar aan ons geven....

Ik ga boodschappen doen, fijne dag allemaal.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    AltijdVrolijk, heb ik ook weleens aan gedacht ja, om een kruik in het bedje te leggen om voor te verwarmen. Nooit gedaan eigenlijk. Wel een puckababy hier nu. Ze is nog wel druk soms erin, maar heb het idee dat als ze even wakker wordt tussendoor nu weer veel sneller in slaap valt.

Sahi, leuk hè dat ze nu echt contact gaan maken.

Misja, heerlijke nacht gehad dus!

Sjoon, je bevalling heeft redelijk lang geduurd (met de ontsluitingsweeën dan). Was je erg moe? Denk het wel.

Caatje, dat vraag ik me ook af ja. Aan het begin zeggen ze dat ze die connectie nog niet kunnen maken, maar vanaf wanneer wel?

Gejanne, jammer dat 'ie niet uit zichzelf wat langer doorslaapt. Maar wel heerlijk dat je daarna nog even je bed in kon.

Suus, lekker even uithuilen, heerlijk. Hier kwam ik gister de buuv tegen, ook met een tweede kindje nu. Die vind het ook erg zwaar. De oudste gaat ook een beetje opstandig worden (slaan). Dus je bent niet de enige die het moeilijk vindt. Mijn broer ook, haha. Vorige week waren ze allebei aan het jengelen en toen m'n schoonzus thuis kwam zei hij tegen haar 'ik ben boven'. Mocht zij het dus even overnemen.

Goldduke, gelukkig dat ze nu weer langer met een voeding heeft gedaan in de nacht.

Hier gisteravond ook krampjes waarschijnlijk. Want toen ik haar om half 12 (fles om half 11 gehad) uit bed haalde rook is een niet zo'n lekkere lucht, haha. Ze had die dag nog niet gepoept, dus luier verschoond, bed in, speentje erin en slapen. Gelukkig.
    Vanmorgen hoorde ik haar om half zeven dus ben flesje gaan maken. Kom ik boven slaapt ze weer. Heb haar wel wakker gemaakt, arm kind.
    Ze had trouwens een hele droge luier, helemaal niet geplast. Zometeen hopelijk wel. Anders denk ik even ha of cb bellen?

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: in principe gaan ze rond de 6 weken contact maken en roepen om papa of mama. Maar ze doen dit nog niet om jou te pesten ofzo, dat kunnen ze pas vanaf een half jaar ongeveer. Je mag Crisje dus gewoon lekker verwennen met je liefde en aandacht.
    En als ze huilen om mama te roepen en je denkt dat er niks is, hebben ze soms gewoon je liefde nodig en dat is ook belangrijk. Gewoon even de tijd voor nemen en na 5 minuten vertellen dat mama echt weer even wat anders te doen heeft (ook al snapt hij je woorden nog niet).
    en ik merk dat Yanna in de box ook niet slaapt, want ze hoort en ziet mij dan en gaat dan 'roepen'. In bed gaat ze wel slapen, want daar heeft ze die prikkels niet.
    Krampjes zijn zeker sneu! Als hij het heel erg heeft, hebben wij er 'infacol' voor, misschien hebben jullie daar ook wel iets voor.

gejanne: poe dat is niet lang, van 12 tot half 4. Ik ga dan meestal juit zo snel mogelijk voeden en even een knuffel geven, zodat ik daarna weer kan slapen.
    veel plezier vandaag!

suus: het gaat vast goedkomen vandaag! Hou je taai en stel niet te veel eisen aan jezelf!

sjoon: ik had dat ook, 10 x vragen of het echt een meisje is! Ik had het beter niet van te voren kunnen weten dacht ik toen ;)

gold: ja dat zijn even zware dagen, regeldagje? Maar dan kom je toch later weer terug hier ;)
    Er zijn inderdaad wel meer meiden druk, die we even niet hebben gezien, maar die komen vast wel weer aanwaaien.

altijdvrolijk: zie je het niet zitten om m anders bij je in bed te nemen? Dat is nog meer geborgenheid dan zo'n voorverwarmd bedje, toch?
    Die krampjes, zielig hoor :( Ik geef voor elke voeding infacol.

misja: lekker hoor en fijne dag!

hier vanmorgen een dikke lach :D Zo schattig! Begint nu toch steeds bewuster te worden :D
    ik dacht dat ze daar later mee zou zijn, omdat ze te vroeg is geboren, maar dat maakt dus niet uit.
    hoop het een dezer dagen op foto te kunnen pakken, maar als ze zo gezellig doet, is ze moeilijk op foto te krijgen, want dan kijkt ze verbaast naar de camera en niet meer blij naar papa of mama.
    Gisteren kwam ze om 20.30, toen 23.30 (had ik niet verwacht die late avondvoeding nog) en toen lekker om half 5. Maar daarna om half 8 en toen konden mijn borsten het dus niet meer bijhouden, dus nu weer weinig gekolfd. En ik moet me dus zo NIET druk maken daarom ;) Maar zit ook zo druk te denken over de drukke planning vandaag, heb wat prioriteiten, omdat ik morgen kraambezoeken en nacontrole heb.
    Yanna is gebadderd, ik ben gedouched, na de volgende voeding boodschappen doen en vanmiddag de bedden en de wc's doen. Dat is zo'n beetje wat er MOET vandaag. Nou ja, als de boodschappen maar binnen zijn.
    En ik probeer nog naar het kruidvat te gaan, want mn moeder leent de komende dagen mn auto.
    Zo, heb ik even van me af geschreven, ben ik vast wat rustiger strak ;)
    Nu even koffietijd kijken ;)

7. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

zit nog lekker in me badjas beneden. Na het lange wachten dat hij in slaap viel, sliep hij ineens tot kwart voor 6. Best lang voor zijn doen. Vandaag alleen even boven stofzuigen, beneden heeft geen zin. Zaterdag wordt er nl nieuw laminaat gelegd.

@ Misja: Lekker zeg, zo'n nacht
    @ Caatje: Ook last van krampjes, zielig he.. Maar ik weet niet hoe snel ze dat doorhebben,maar vrij vlot dacht ik hoor
    @ Gejanne: veel plezier vandaag
    @ Suus: Huilen lucht soms echt op hoor
    @ Gold: Klinkt als een regeldagje. Oh, zie dat ze 6 weekjes is, dan weet ik zeker dat het een regeldagje was. Ja ik zou het zo overnemen van hem, die pijn
    @ Zeehondje: De kruik er eerst in, helpt hier niet hoor. Ligt ze bij jouw alleen in de puckababy? Of moet er nog een dekentje overheen? Maar jij geeft fv he? Ik dacht dat ze dan meer moesten poepen. Bij bv kan het een hele week wegblijven.
    @ Sahi: Dat gebruik ik al, maar volgens mij helpt het voor geen meter. En ik bed, mmm, ik ben een draaikont in bed, dus dat die ik niet. Lig wel met hem in bed om hem in slaap te laten vallen.

8. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @Aandacht aan de baby geven: Volgens suus gaan ze dat dus pas vanaf 6 weken beginnen te leren! En Sahi zegt dat ze het pas rond een half jaar echt gaan gebruiken. Dat geeft in ieder geval lekker wat speling!

Ben super blij met jullie antwoorden, ik pak hem namelijk heel vaak bij me! Ik merk dat hij daar erg van geniet en ik zéker zoveel! Was bang dat ik dat teveel deed, maar begrijp nu dat dat op deze leeftijd nog helemaal niet erg is. En inderdaad Sahi: soms kunnen ze ook roepen gewoon omdat ze liefde nog hebben en dat is inderdaad net zo belangrijk! :cool:

@Box slapen: Het rare is, dat Cristian dus in het begin wel goed in de box sliep. Nou ja, wellicht komt dat ook omdat hij zich nu bewuster wordt van de omgeving. Nu ligt hij overigens wel weer lekker in de box te slapen. :)

@Krampjes: Cristian lijkt alleen 's nachts last te hebben van krampjes en ik heb heel sterk het vermoeden dat dit mijn schuld is. :) Ik geef namelijk 's nachts de voeding in bed en dat doe ik liggend. Ik dus op mijn zij, hij op zijn andere zij tegen me aan. Met als gevolg dat het wel eens gebeurt dat ik in slaap val... Ik moet me beter concentreren en wakker blijven, zodat ik hem zijn boertjes laat doen... ;)

Nou, ik ga Cristian lekker over hevelen naar de kinderwagen. Het zonnetje schijnt hier, dus dat wordt een heerlijke wandeling! :cool: :D

Tot later allemaal!

Liefs,
    Caroline

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Caatje,c. heeft het meest aan een moeder die lekker geniet van alles,dus lekker doen hoor.En geniet vd zon,is hier ver te zoeken.

altijdvrolijk,lekker dat hij paar uur getukt heeft.

sahi,hier ook sinds enkele dagen gericht lachen,kan er enorm van genieten.En ik krijg het dus ook echt niet op de foto,al tig keer geprobeerd.

zeehondje,heeft ze al een plasluier gehad,zou het nog even aankijken.Maar als je ongerust bent,dan bel je de ha,daar zijn ze voor.

10. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Caatje: Dat is niet jouw schuld, ze hebben s'nachts er meer last van. Overdag heeft hij ze wel, maar is een paar x kreunen en klaar. In de nacht huilt hij er ook bij :(

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier gemiddeld 1 poepluier per dag met fv. Weet niet of dat altijd zo is bij fv kinderen?
    Net gelukkig wel een plasluier. Volgens mij is ze gewoon een beetje verkouden ofzo. Geen koorts. Maar normaal huilt ze echt wel voor de fles en zeker als ze weet dat ie eraan komt (leg haar even in de box als ik de fles klaarmaak). Nu dus stil en rustig al heel de tijd. Ligt ook op m'n benen te slapen nu na de fles. Maar moet weg nu om bloed te laten prikken, cadeautje kopen en naar een verjaardag.

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hey meiden!

Op dinsdag heb ik bijna geen tijd om te reageren met 2 kindjes maar probeer wel altijd mee te lezen hoor!!
    Moet echt nog mijn ritme vinden wanneer ze beide thuis zijn. En ik merk gewoon dat ik vaak gestrest ben en dan baal ik zo van mezelf vind mezelf dan echt een hele slechte moeder. Meestal is mijn zoontje de pineut, hij is zo druk en daar kan ik op dat moment echt niet tegen (niet dat ik hem sla hoor maar dan word ik boos op hem). En dan komen in bed de tranen omdat ik op dat moment zo van mezelf walg.....

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hmmmm,lm....had mijn verhaal kunnen zijn.Alleen bij hem kun je haar invullen.Kan wel van allerlei goede raad geven,maar dat weet je zelf ook wel.Je kunt er niets aan doen,je bent ook maar een mens....
    Dus dan maar een hele dikke knuffel!

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey dames,

Caatje : Hier werd ook verteld 6 weken dat ze gaan wennen, ik heb mezelf er niets van aangetrokken, hier als ik ze in bed leg wil ze der speen niet. Ik verlaat de kamer 2 minuten daarna begint ze te jengelen waar is mijn tut dan. Dan de komende 10 minuten spuugt ze der tut nog 2 x uit, die doe ik dan 2 x terug met een aai over der bolletje en dan is het goed en is ze ook in slaap. Hoezo een kind met gebruikersaanwijzing :p.

Ik kom net terug uit het ziekenhuis.
    Geen carpaaltunnelsyndroom, want ze konden geen knelling vinden in de polsen. Goed nieuws zou je denken maar niet dus. Waar komt die pijn dan vandaan? Röngtenfoto's laten maken, morgen een echo en 5 december een MRI. Misschien een nekhernia :x. Dan krijg ik 15 december de uitslag. Een ding is zeker ik heb dit jaar goed gebruik gemaakt van mijn ziekenfonds verzekering :p.

F. haar spuitje is wel goed gegaan, het waren alleen 2 spuitjes daar had ik niet zo rekening mee gehouden, ze heeft zo 5 minuten gehuild. Der temp was 38.4 en vanochtend 37.6 dus alles goed.
    Ze is nu 55,5 cm groot en was nog een beetje aangekomen.
    Ook heeft ze eindelijk gepoept (2,5 dag niet gepoept en heel veel kramp en lucht in haar buik) de scheetjes die ze laat doen echt pijn.
    Eten doen we nu terug naar 120/4 + 1 schep nutriton + 10cc extra water. Het lijkt te helpen.

Doei dames..

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Thnx Suus!! Eerste week van januari gaat ook Feline naar de opvang. Denk dat ik Juul dan als verrassing 's middags ophaal en wat leuks met hem ga doen. En het is zo'n lief jongetje..............dan kijkt ie me aan en zegt ie "sorry mama, knuffel". En dan kan ik mezelf echt wel wat doen

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    FmT, wat een gedoe zeg met al die onderzoeken!
    En fijn dat het met F goed gaat! En fijn dat ze heeft kunnen poepen, zo sneu altijd!

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou lm,echt exact hoe het hier gaat....gisteren met mijn huilbui ging ze mij troosten en zei ze "alles komt goed mama en ik ga echt wel beter luisteren".Nou,dat breekt mijn hart.In het weekend ga ik telkens veel aandacht aan tess geven en leuke dingen doen.Voelen we ons allemaal beter.Dus prima idee....

fmt,nu weet je nog niets....balen joh.Maar wel fijn dat de kleine meid het zo goed doet.

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: het kan best dat boeren zijn waar hij last van heeft. Yanna piept ook wel eens en dan wacht ik even af, maar na 5 minuten laat ik haar niet meer huilen. soms komt er een enorme boer en dan valt ze meteen als een blok in slaap...
    maar het hoeft niet, kindjes zijn vaak s nachts in de weer...

altijdvrolijk: als je samen slapen niet aandurft kan je het beter niet doen nee...
    ik ben wel eens per ongeluk met haar in mn armen in slaap gevallen en lag er na 4 uur slaap nog precies hetzelfde bij. schrok ik wel van, maar blijkbaar regelt je lijf dat wel in je slaap. maar er zijn nooit garanties, want ik ben ook een draaikont.

suus: hihi, flauw he, dat je de lach niet op de foto krijgt.

zeehondje: 1 poepluier per dag is de richtlijn bij kv.
    soms hebben ze ook gewoon hun dag niet...

LM: jeetje meis, dikke knuffel voor jou! die gevoelens horen er wel bij en moet je even doorheen. en je moet je lat niet te hoog leggen.
    daarbij was de start van Fee ook niet niks he?!

fmt: ach, zo heeft ieder kind zijn of haar eigen dingetjes, geeft niet toch? Als ze maar tevreden zijn!
    wat een gedoe met dat ziekenhuis zeg, nekhernia is ook niet niks. begin wekl het verhaal van mn collega erin te herkennen, eerst gedacht aan carpaal tunnel syndroom, toen nekhernia en nu blijkt het fybromyalgie. betekent niet dat jij dat hebt, maar roep dat eens als het ook die hernia niet blijkt te zijn.
    fijn dat het met F weer beter gaat!

en iedereen met meerdere kindjes: af en toe de baby bij de oppas en wat leuks met je oudste doen schijnt een verademing te zijn, hoor ik veel. misschien een tip?

Zo kolven gaat weer een beetje, als ik klaar ben maar eens richting supermarkt.

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Zeehondje: Ah dan kijk ik het nog een weekje aan en hoop ik dat het snel ophoudt.
    Sahi: Heerlijk he die gekke bekjes die ze kunnen trekken.
    Altijdvrolijk: Ja hier ook een krabber, ik blijf die nageltjes vijlen... Fijn dat het gesprek met cb goed was !
    Misja: Heerlijk dat Joël zo lekker geslapen heeft !
    Caatje: Daar zijn de meningen over verdeeld... de een zegt dat als ze zo klein zijn je ze niet kan verwennen... de ander zegt van wel.. Ik ren persoonlijk niet bij elk huiltje naar het mannetje toe, heb ik bij Esmee ook niet gedaan... Ik denk namelijk wel dat ze het heel snel door hebben, maar ieder doet waar zij zich prettig bij voelt...
    Suus: Het is ook pittig met twee kids meis, fijn dat je even lekker hebt kunnen uitrazen ! Knuffel voor jou !
    LM: Klinkt bekend meis, ik val ook af en toe uit tegen Esmee omdat ze nu even wat meer kuren vertoond dan normaal en dan voel ik me daarna ook slecht... Probeer ook echt even lekker met haar te knuffelen als Daan slaapt... Komt allemaal vast wel weer goed. Knuffel voor jou !
    FmT: Jeetje meis ik hoop niet dat het een nekhernia is... sterkte ! Fijn dat het met F. goed gaat na haar prikjes !

Moet zeggen dat ik het wel fijn vind om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zich schuldig voelt ten opzichte van Esmee... Van het weekend gaat zij lekker logeren bij opa en oma en daar heeft ze heel veel zin in ! Kunnen zij haar even lekker verwennen en vind het een goed plan om ook een keertje Daan te laten logeren en met Esmee leuke dingen te gaan doen ! Of dat papa even thuis blijft met Daan en ik met Esmee even lekker ga winkelen of zo...

Hier gaat het verder prima, moppies liggen nu allebei even op bed dus kan mama even snel achter de laptop en daarna douchen en stofzuigen en dan worden ze weer wakker. Fijne dag meiden !

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    FmT, balen zeg dat je nu nog niet weet waar die pijn vandaan komt. Bbbrrr...een nekhernia misschien, eng idee.
    Collega had constant hoofdpijn. Ze dachten ook aan een nekhernia, was het niet. Ze zijn er nooit achtergekomen waar het wel door komt. Slikt dus nu medicijnen en de acupuncturist blijkt te helpen.

Mama's met twee kindjes - knuffel!

Deel Deze Pagina