Sahi,je hebt gelijk hoor,maar deze muts kan haar beebje nog niet bij een ander achterlaten.Hebben echt al heel veel mensen aangeboden..... Succes bij de super. Mariel,gelukkig is het herkenbaar voor de meeste hier.Wrang,maar ik vind het ook fijn om te lezen hoor.Lekker dat de kids even allebei slapen.Hier alleen s avonds en s nachts allebei in diepe rust!
mariel: leuk toch voor esmee, uit logeren. Dan hoef jij je ook niet schuldig te voelen! suus: ja dan is het nog lastig, maar komt vanzelf wel, oppas voor je babietje regelen. de boodschappen zijn binnen Helaas trapt de kruidvat niet meer in de truc van de bonnen van de luiers, ze nemen alleen nog originele aan, omdat iedereen ze kopieert en oneindig gebruikt... En die originele heb ik dus niet. Dus nu ga ik echt over op de pampers. Yanna heeft nu alweer trek (nu 2 uurtjes er tussen). het is weer zon dag... Maar ik laat me niet gek maken, na de voeding ga ik weer lekker wat doen, lekker bezig blijven vandaag.
dikke knuffel voor iedereen zo te zien kan iedereen er wel een gebruiken ! en zo niet is hij voor de lekker hier ook op het cb geweest .. lisa is nu 5140 gr en 58 cm !! goed gegroeid en idd goed om morgen met fysio te starten want haar voorkeurshouding heeft haar hoofd al afgeplat ! krampen .. de dr brown fles de omnio voeding en de infacol zijn de dingen die kunnen helpen en die hebben we .. boeren doen we ook dus geen tips meer te krijgen ! over twee kids .. ik vind het ook zwaar .. tim is ook verwend met aandacht en kado's de afgelopen weken door de vele visite .. vandaag eens niemand en hij verveeld zich gelijk .. wil ook alles de hele tijd samen doen en dat kan gewoon niet .. en kinderen mogen ook best ff zelf spelen ook !! het gaat als het goed is rustiger worden dus daar zal hij weer aan moeten wennen en ook ik moet vaker tot 10 of 100 tellen omdat mijn lontje wat korter is door de vermoeidheid ..
Goejendaagh! Wat een heerlijk dagje hier weer. Ik merk echt dat als we 's ochends gaan wandelen, dat Cristian de rest van de dag veel beter slaapt! Zijn vanmorgen helemaal naar 't centrum gelopen en ff bij bodega González Byass (bekend van de fino Tio Pepe) langs geweest. Heb daar gewerkt en ken daar veel mensen, dus die konden mooi allemaal Cristian ff bewonderen! Het was uiteindelijk wel een wat langere wandeling geworden dan ik gedacht had. We gingen rond 11h van huis en waren om 13h30 terug, pfff, dat voelde ik wel in mijn benen! Thuis moest ik eerst heel nodig naar de wc! En gelijk begon die kleine te schreeuwen dat hij honger had. Hahaha, erg onhandig, maar goed. Rond half 3 liepen we richting het huis van de ouders van mijn lief waar we gingen lunchen. Voelde onderweg toch wel mijn litteken weer. Gelukkig zou mijn lief me na de lunch met de augo naar huis brengen. Lunch was erg gezellig, maar ben nu wel blij dat ik weer thuis ben en de rest van de dag niets hoef te doen! @suus: Dank je meis, dat doe ik zéker en zal ik zéker blijven doen: GENIETEN! Jammer dat jullie geen zon hebben, is hier echt nog heerlijk! Wel jas nodig enzo, maar erg aangenaam verder! @altijdvrolijk: Oooh goed om te weten, voelde me al zooo schuldig... Dank je voor je antwoord! @LovingMom: Je bent géén slecht moeder!!! Verwacht niet direct teveel van jezelf, natuurlijk moet je wennen aan de nieuwe situatie! Probeer op tijd ook je mannetje eens lekker te knuffelen. *dikke knuffel voor jou* sterkte meis! @FmT: lol bij die kleine F heb je inderdaad een mooie gebruiksaanwijzing nodig! Vervelend dat ze nog niet weten wat je hebt, hoop dat ze er gauw achterkomen en dat ze er iets aan kunnen doen! @Sahi: ik ga het gewoon goed in de gaten houden. Wellicht met beter boertjes laten doen heeft hij minder last. Zou fijn zijn. @Mariel: dank je voor je reactie. Ik probeer ook echt om niet bij ieder huiltje naar hem toe te rennen. Het is meer dat ik hem überhaupt vaak bij me heb, na de voeding vind ik het bijv. heerlijk om lekker te knuffelen of samen op de bank in slaap te vallen, met hem huid op huid tegen me aan. Cristian huilt eerlijk gezegd sowieso niet veel en als er echt iets is hoor je dat ook echt heel duideljik aan de manier waarop hij huilt. @Emma: fijn dat het zo goed gaat met Lisa! Cristian ligt nu nog lekker in de box te slapen, sinds we thuis zijn van de lunch nog niet gehoord (nou ja, alleen zojuist ff flink wat scheten haha). Ga nog ff bankhangen dus voor hij weer voor de volgende voeding komt! Liefs, Caroline
Ik heb de kleine inmiddels een schone luier gegeven en daarna gevoed, ligt hier nu heerlijk een volgende luier vol te poepen hahaha. Ik bedacht me, dat ik nog een vraag had... Nu ik toch wat langer van huis wil en kan gaan, besefte ik me dat het hier niet zo handig is borstvoeding te geven (behalve bij de Prenatal, die daar gewoon een mooi klein hokje voor heeft, maar helaas is de Prenatal niet in het centrum). Nu lijkt het me dus heel handig om een draagdoek te hebben, sowieso llijkt me dat heerlijk om Cristian dichter bij me te dragen, ook voor mijn lief lijkt me dat heel prettig. Maar het lijkt me ook erg fijn voor borstvoeding, zodat de kleine én mijn borst uit het zicht zijn. Nu hebben ze die hier in Spanje ook wel, maar mijn vraag nu dus is: Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een draagdoek en hebben jullie misschien tips voor draagdoeken die goed zijn? Mogen dus ook draagdoeken van NL bedrijven zijn, ik kan dan altijd kijken of ik de Spaanse variant kan vinden of dat ik ze kan laten opsturen! Bij voorbaat dank! Nou, ik ga weer een luier verschonen! lol Liefs, Caroline
@ FmT: Oooohh, zit echt niet mee met je he. Hopelijk is het iets wat ze zo opkunnen lossen voor je. En hoe is het met je kleine meisje? @ Alle meiden die zich schuldig voelen tegen de oudste telg: Dikke knuffel @ Caatje: in heb de minimonkey 4 in 1 draagdoek. En voor borstvoeding te geven uit het zicht, zijn er speciale schorten. (diverse merken zijn er hoor, dit is een voorbeeldje)
Drukke gezellige dag gehad, dus ff snel bijgelezen!! Emma: zeker goed om met fysio te starten, Jarno had ook een afgeplat hoofd, waar nu, mede dankzij de tips van de fysio niks meer van te zien is. We zijn destijds de Babysleep gaan gebruiken, zodat hij ieder slaapje van zij verwisselde en we hebben later een schuimrubber 'matrasje' erbij gelegd op zijn gewone matras met een gat er in ter grootte van de achterkant van zijn hoofdje, zodat die altijd vrij lag en dus niet platter kon worden. Hopelijk gaat de fysio werken bij jullie! Twee (of meer) kids: wat herkenbaar, het soms schuldig voelen tegenover de oudste, kan soms zo weinig van Jarno hebben, dat ik hem regelmatig afsnauw. En ik heb er ook al regelmatig om gejankt hoor. Vooral als hij heel lief zegt: ik wil gewoon vriendjes zijn. Maar ja, we hebben allebei een opvliegend karakter, bij mij in combinatie met vermoeidheid soms, of als Dinand hard ligt te huilen, dat werkt dan niet lekker met Jarno's opstandige gedrag!! Maar gelukkig zijn er ook genoeg knuffelmomenten en starten we iedere dag met een schone lei Ik doe niks meer vanavond , morgen weer de hele dag bij mijn zus oppassen! Druk genoeg dus, drie kleine kids dan! Fijne avond verder!!
vanavond heeft Chiel gepoept op de wc, en de hele dag zonder luier gelopen, ook op de psz, en dat zonder ongelukjes!! we zijn helemaal blij en trots op hem! en idd heel herkenbaar dat de oudste wat minder aandacht krijgt. als Elynn ligt te slapen probeer ik met hem wat leuks te doen in huis. Gister is mijn vriend met Chiel naar ballorig met hem geweest, en dat vond hij ook super leuk. vanmiddag nadat we chiel naar psz hadden gebracht zijn we even door gewandeld naar de kruidvat, is ong 10 minuutjes lopen, maar het ging me erg goed af. verder had niet gehoeven, want we moesten ook nog terug natuurlijk! enne, even een spam:
Ik merkte ook dat langer lopen zo snel na de bevalling nog niet heel goed ging. Dus rustig aan hè! Oh, wat een schatje (leuk truitje ook). Hier ligt de kleine eindelijk een keer te slapen. Meestal is ze op dit tijdstip dus wakker en kijken we samen tv. Saai nu hoor, haha. Maar was ook een drukke dag voor haar, van 11.00 tot 17.00 uur weggeweest. Bloedprikken (ik), winkelcentrum, opa&oma, verjaardag vriendin. P.s. Drie kwartier later werd ze huilend wakker. Nu zit ze lekker bij manlief tot de laatste fles.
Hoi Hoi Meiden, Zo hier een drukke dag gehad! Vanmorgen eerst een beetje uitgeslapen met z'n drietjes! Daarna Joël gewassen, zelf aangekleed en in de auto naar mijn ouders toe! Daar lekker gegeten en heeft Joël lekker geslapen. Vanmiddag zijn we op visite geweest. Ja wij hebben Gejanne, Dinand en Jarno in het echt ontmoet!! Was best een beetje spannend, maar het was erg gezellig!!! (voor herhaling vatbaar dus) Toen weer terug gereden naar mijn ouders. Pff wat was het mistig!!! Daar weer gegeten en toen weer 1,5 uur naar huis rijden!! Dat was onze dag. Hier was er erg veel gekletst zag ik! Ga morgen weer mijn best doen om wat meer te reageren op iedereen!! @sjoon: Wat een heerlijk meisje heb je!!! lieverd hoor. @Zeehondje: Toch nog samen tv kijken!! haha. @Emma: Hopelijk helpt de fysiotherapeut!!! Verder weet ik het even niet meer! Welterusten allemaal!
caatje: mijn draagdoek is van het merk 'girasol'. heb m gekregen, dus weet er verder ook niet zoveel van, maar wel dat ik heel tevreden ben. en dat borstvoeding onvriendelijkheid in de stad is hier ook hoor In Zweden is elke horeca gelegenheid verplicht een ruimte te hebben om te voeden! maar hier dus niet. gejanne: zo dapper, morgen oppassen! Veel plezier en succes. sjoon: wat goed van chiel! mooie foto hoor! zeehondje: grappig, als ze slaapt is het saai, als ze moppert is het vervelend... misja: wat leuk, gemeet met Gejanne! wat een drukke dag meteen haha, Yanna begint ineens te kletsen in haar bed, horen we nu net door de babyfoon. het is geen mopperen, echt kletsen, haha! zo even het kolven afmaken en dan lekker naar bed. ben benieuwd wat Yanna vannacht doet, want ze loopt vanavond steeds te rommelen met eten, halve flessen opdrinken, maar wel elk uu melden. hoop dat ze nu gaat slapen.
Pfffff....moe!Was een vermoeiende nacht,dan de een wakker,dan de ander en stond een uur te vroeg beneden....niet goed op de wekker gekeken.Linn heeft net de fles gehad,maar is niet happy....ga ik zo maar even heen.Gelukkig slaapt Tess nog wel. Gisteren naar de nieuwe gastouder geweest en er was een onwijs leuke klik!Alleen nu Jan nog overtuigen,want die vond die andere leuk.Maar naar deze is hij niet mee geweest.Maar ik vond het daar helemaal geschikt voor de meiden!
Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de gastouder, is alleen maar goed. Hier ook een goede klik met gastouder van chiel. De eerste van hem was echt helemaal niks. Ze kon niks aan/ hebben.
Oja,hier de bykay draagdoek,moet je ombinden en het gewicht wordt dan optimaal verdeeld,dus geen zere rug.En jouw kindje draag je dan echt op de huid....zalig.Tja,ik woon zowat in dat ding...dus aanrader.
De eerste van Tess is ermee gestopt 2 maanden geleden...heel plotseling,jammer want ze beviel goed en zou ook op Linn gaan passen,dus moesten ineens op zoek.Hoeveel dagen gaat Chiel er heen?
Goede norgen, We krijgen ook een gastouder, moeten alleen nog kennis maken. De ingangsdatum stond wel al vast. Vannacht gung goed, weet nu wat helpt. Ten eerste laat ik hem 'boeren' na iedere borst (komt vaak niets, maar toch) en me hand op zijn buikje leggen. Ga straks dus op zoek naar een klein kersenpittenzakjes voor in de magnetron. Was wel een vermoeiende nacht, 2x komen voor eten. Straks naar me moeder, lekker ook even shoppen voor vesten en wat voor de kleine man! Fijne dag allemaal!